Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onrust

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Onrust

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Eigenlijk hoort dit bijna thuis in Dier en leed want ik kan me niet voorstellen dat Sancho zich nu zo lekker voelt.
Hij begon een maand geleden al erg onrustig te doen, duidelijk een reactie op loopse teefjes in het wandelgebied. Voor zijn eigen veiligheid kunnen we hem dan ook bijna niet loslaten want de hormonen verstoppen zijn oren totaal.
Vorige week kreeg hij damesbezoek en meestal is de rust daarna voor maanden weergekeerd maar het tegendeel is nu waar.
Nu was er dit keer geen koppeling dus misschien denk ik nu te ver door en heeft hij niet voldaan aan de roep van de natuur.
Maar hij wordt met de dag onrustiger en minder bereikbaar.
Gezien zijn prostaatontsteking van vorig jaar ben ik nu bang dat hij weer die kant op gaat en ik hou hem nauwlettend in de gaten. Hij is nu acht jaar.
Vorig jaar heeft Ypozane geholpen om hem tot rust te laten komen maar ik neem aan dat je dat enkel op recept kunt krijgen en dat het misschien niet verstandig is om dat zelf te gaan proberen?
Zo gaat het in elk geval niet langer, we worden gewoon wanhopig van elkaar.
S@ndr@
Zeer actief

Re: Onrust

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

die homeopathische druppel, .. volgens mij heten ze puur geslachtsdrift en zijn bij de dierenapotheker en zo te bestellen zou je dat niet kunnen proberen, bij Droef van Dees hielp het ook wel redelijk geloof ik .. t zal per hond schelen, maar je kunt het proberen toch
Marie-Josée
Erelid

Ik heb die nog staan, bij Sancho merk ik geen verschil.
Zou CBD olie misschien nog iets kunnen afdoen?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, dat kan op sommige individuen, rustgevend werken, maar ook dat is per levend wezen verschillend denk ik, proberen kan het uitwijzen :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Waarom niet even langs de dierenarts voor Ypozane als je weet dat dat helpt?
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

LongFields schreef:Waarom niet even langs de dierenarts voor Ypozane als je weet dat dat helpt?
Mijn idee ook. Ypozane werkt 5-6 maanden en testosteron heeft een (negatieve) invloed op de prostaat. Grote kans dat die laatste een rol speelt nu.
Marie-Josée
Erelid

Het miegelt hier inderdaad van de loopse teven en de achterbuurvrouw krijgt ook altijd de teef van haar zoon te logeren als die loops is. Dat is nu volgens mij weer het geval. We laten hem toch zoveel mogelijk los waar we denken dat het veilig is maar dan leg ik zelf heel wat extra kilometers af om hem terug te halen als hij aan een geurtje blijft kleven.
Fietsen met hem heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.
Ypozane werkte de vorige keer inderdaad erg goed, ik had ineens een heel braaf en gezellig hondje. Zo heb ik hem in jaren niet meegemaakt. Maar toen was Tomas ook net dood dus wie weet was dat ook van invloed.
Ik zie nu wel dat elke vezel in zijn lijfje gespannen is. Hij snuffelt overal aan, zelfs aan de muren. Maf om te zien. En bij elke auto die langskomt vliegt hij over de vensterbank. De paneelgordijnen zijn nu dus ook helemaal verwoest.
Er staat nog een aanvraag voor een dekking, van de eventuele opbrengst daarvan herstellen we de schade dan maar :mrgreen:
We gaan nu ook nergens op bezoek, het was zo fijn dat hij meekon maar dit doe ik anderen maar even niet aan.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

S@ndr@ schreef:die homeopathische druppel, .. volgens mij heten ze puur geslachtsdrift en zijn bij de dierenapotheker en zo te bestellen zou je dat niet kunnen proberen, bij Droef van Dees hielp het ook wel redelijk geloof ik .. t zal per hond schelen, maar je kunt het proberen toch
Klopt. Bij Droef werkt het als een trein. Al moest ik wel even de goede dosering zoeken. De maximale dosering zorgde ervoor dat het nog erger werd maar daarna was het weer goed. Toevallig 2 weken terug weer een paar dagen gegeven, hij had in 1 week tijd weer 2 lozingen en (ik weet dat er 1 loopse teef was woont hier verderop) zat zo nu en dat weer op straat flink te klappertanden bij plasjes. Paar dagen gegeven om de scherpe kantjes eraf te halen.

Al helpt dreigen ook wel bij Droef tegenwoordig. Ik noem ze vieze druppels. Dus als Droef weer eens op straat loopt te klappertanden bij elk plasje vraag ik heel sarcastisch of hij die vieze druppels wil. Dan kan hij ineens heel hard lopen(hij vind ze wel echt heul erg smerig) ondanks dat is het wel makkelijk toedienen bij hem.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik zou toch eerst langs de DA gaan, niet direct voor Ypozane maar wel om hem even na te laten kijken of die prostaat echt weer opspeelt. Dan kun je beslissen wat je daarmee doet.
Marie-Josée
Erelid

Plantaardige druppels leken totaal geen effect te hebben dus hij krijgt weer een kuurtje Ypozane voordat het hele gedoetje weer leidt tot een prostaatontsteking en blaasontsteking.
Zo onrustig en onbereikbaar is hij nog niet eerder geweest, en zo is er ook geen lol aan.
Als dit niet voldoende helpt wordt het chemisch castreren.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wat enorm vervelend dat hij zo heftig reageert op loopse teven in de omgeving. Juist van een reu die dekt zou ik meer rust verwachten. Dus slim om hem ff te laten controleren door een da. Mijn Dumás reageert bv amper tot niet. En die leeft met loopse teven in huis. Ik denk dat ik veel geluk heb.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Machie schreef:Wat enorm vervelend dat hij zo heftig reageert op loopse teven in de omgeving. Juist van een reu die dekt zou ik meer rust verwachten. Dus slim om hem ff te laten controleren door een da. Mijn Dumás reageert bv amper tot niet. En die leeft met loopse teven in huis. Ik denk dat ik veel geluk heb.
Nee hoor. Ik heb jarenlang meerdere intacte reuen bij intacte Xena gehad. Nooit enig probleem. Ook hier hadden er reuen gedekt dus wisten waar abraham de mostert haalde. Ik denk juist dat je pech hebt als er eentje zo reageert als bij ts. Meestal weten ze juist beter wanneer t echt zo ver is.
Het lijkt me wel enorm vervelend.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marie-Josée
Erelid

Na een dekking was hij altijd maandenlang het braafste reutje wat je je maar wensen kon.
Dit keer was hij al lang voor de dekking hyper en onrustig. De dag na de ( waarschijnlijk niet eens geslaagde) dekking moest hij bijkomen en daarna nam het gedoe nog in hevigheid toe.
Ook omdat de koppeling dit keer niet lukte had ik het idee dat het met hem niet helemaal goed ging.
Gelukkig is hij nog niet ziek maar juist heel levendig en ik hoop dat we dit keer verdere problemen voor zijn gebleven en we binnenkort ons hondje weer terug hebben :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Na een dekking was hij altijd maandenlang het braafste reutje wat je je maar wensen kon.
Dit keer was hij al lang voor de dekking hyper en onrustig. De dag na de ( waarschijnlijk niet eens geslaagde) dekking moest hij bijkomen en daarna nam het gedoe nog in hevigheid toe.
Ook omdat de koppeling dit keer niet lukte had ik het idee dat het met hem niet helemaal goed ging.
Gelukkig is hij nog niet ziek maar juist heel levendig en ik hoop dat we dit keer verdere problemen voor zijn gebleven en we binnenkort ons hondje weer terug hebben :wink:
Misschien dat t dan toch met zijn prostaat te maken heeft. Raar he?
Hoop maar dat ie er snel weer vanaf is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
Machie schreef:Wat enorm vervelend dat hij zo heftig reageert op loopse teven in de omgeving. Juist van een reu die dekt zou ik meer rust verwachten. Dus slim om hem ff te laten controleren door een da. Mijn Dumás reageert bv amper tot niet. En die leeft met loopse teven in huis. Ik denk dat ik veel geluk heb.
Nee hoor. Ik heb jarenlang meerdere intacte reuen bij intacte Xena gehad. Nooit enig probleem. Ook hier hadden er reuen gedekt dus wisten waar abraham de mostert haalde. Ik denk juist dat je pech hebt als er eentje zo reageert als bij ts. Meestal weten ze juist beter wanneer t echt zo ver is.
Hier ook nooit problemen gehad met de heren en loopse teven.
Nu is in oktober bij Yuma zaad afgenomen met als schouwteef net loopse teven. Afgelopen week zijn hier 2 dames loops geworden en waar hij normaal enkel de dekrijpe dagen reageert is het nu vanaf dag 1 bal en ben ik ivm diverse vage symptomen net bij de dierenarts geweest en is de conclusie na opvoelen en echo “vergrote prostaat” de dierenarts/fokker/dekreu eigenaar zijn advies was voor nu ypozane en zeer waarschijnlijk half jaarlijks herhalen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
malinois schreef:
Nu is in oktober bij Yuma zaad afgenomen met als schouwteef net loopse teven. Afgelopen week zijn hier 2 dames loops geworden en waar hij normaal enkel de dekrijpe dagen reageert is het nu vanaf dag 1 bal en ben ik ivm diverse vage symptomen net bij de dierenarts geweest en is de conclusie na opvoelen en echo “vergrote prostaat” de dierenarts/fokker/dekreu eigenaar zijn advies was voor nu ypozane en zeer waarschijnlijk half jaarlijks herhalen.
Dus ook met prostaatklachten. Het zal daar dus inderdaad mee samen kunnen hangen.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
crutz schreef:
malinois schreef:
Dus ook met prostaatklachten. Het zal daar dus inderdaad mee samen kunnen hangen.
Yup en normaal nul reactie op de dames tot ze dekrijp waren. Zn eerste dekking was er echt pas interesse en een dekking 2 dagen na de ovulatie, zn 2de dekking kwamen de mensen 2 dagen na ovulatie en direct gedekt, dag daarna geen interesse en 3de dekking ook maar 2 dagen dek interesse.
Nu ruim 4 ineens anders en dus vergrote prostaat. Echo gemaakt en gelukkig geen andere afwijkingen te zien.
Marie-Josée
Erelid

Het heeft duidelijk aan die prostaat gelegen, twee pilletjes verder en hij is al helemaal zen :80: :cheer:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Marie-Josée schreef:Het heeft duidelijk aan die prostaat gelegen, twee pilletjes verder en hij is al helemaal zen :80: :cheer:
Gelukkig!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Het heeft duidelijk aan die prostaat gelegen, twee pilletjes verder en hij is al helemaal zen :80: :cheer:
Ah mooi!
Afbeelding
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Oh.
Fitz heeft ook prostaatproblemen gehad. En een kuurtje ypozane gehad. Redelijk onder controle, prostaat is nog wel iets vergroot, maar zonder klachten mag hij zo door.
Als ondersteuning krijgt hij bional prostavit.

Tijdens Imps loopsheid was hij ook helemaal van de kaart. Nog nooit eerder een reu gehad die zo idioot reageerde.

Fijn dat Sancho weer zen is!
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”