Moderator: moderatorteam
Ja hoor, wij. Nu met Sis ben ik wat voorzichtiger, maar dat is meer voor haar veiligheid (en mijn gemoedsrust) dan voor de ganzen. Moest trouwens ook een keer naar het kantongerecht, want er kwam een dwangbevel omdat we een boete niet betaald hadden. Daar hadden we nooit een acceptgiro of rekening van gezien, maar goed die dwangbevel-meneer kwam wel op het goede adres. In naam van de koningin enzoceciel schreef:Styx heeft zich schuldig gemaakt aan het plegen van een strafbaar feit. Nou ja, feitelijk gezien ben ik de ontvanger van de strafbeschikking omdat ik mijn hond heb laten loslopen waar dit niet mocht. Hij slaapt er niet minder om en ik betaal de boete met liefde, vooral nadat hij tijdens de ellenlange preek van de boswachter over het verstoren van de rust van de vervettende ganzendiens kruis heeft volgekledderd met een aantal liter kwijl. Dat we op onze wandelingen geen vogel overstuur maken en het mormel niet jaagt maakt dat we wel eens wat minder burgerlijke gehoorzaamheid tentoonspreiden. Hoe maken jullie je afwegingen, altijd netjes in de pas lopen of zijn er meerdere honden en eigenaren die strafbare feiten plegen?
Haha, ja dus. Lees mijn verhaal hier bovenMaeve schreef:Ik schat het ook zelf in. De mijne jagen niet, maar als het wild erg dichtbij zit lijn ik ze toch voor de zekerheid aan. Ik heb er nog nooit een boete voor gehad, maar er wordt wel eens mee gedreigd. Flauw gedoe vind ik het, als iemand z'n honden gewoon onder controle en in zicht heeft lopen.
Wat ik me trouwens afvraag, zitten er echt consequenties aan die boete van zo'n boswachter? Krijg je een deurwaarder achter je aan als je niet zou betalen?
Nou, da's nog best lullig als je nooit een rekening hebt gehadMarion. schreef:Haha, ja dus. Lees mijn verhaal hier bovenMaeve schreef:Ik schat het ook zelf in. De mijne jagen niet, maar als het wild erg dichtbij zit lijn ik ze toch voor de zekerheid aan. Ik heb er nog nooit een boete voor gehad, maar er wordt wel eens mee gedreigd. Flauw gedoe vind ik het, als iemand z'n honden gewoon onder controle en in zicht heeft lopen.
Wat ik me trouwens afvraag, zitten er echt consequenties aan die boete van zo'n boswachter? Krijg je een deurwaarder achter je aan als je niet zou betalen?![]()
(al was dat geen bewust niet betalen hoor, we hadden gewoon nooit een rekening gezien)
Idem. Ik zit er ook totaal niet mee.Nanna schreef:Ik laat ze loslopen waar mij dat zo past. Of dat wel of niet mag zal mij worst zijn.
Het is al eerder gezegd: ik ben niet te gast op deze aarde.
Ik zorg natuurlijk wel dat ze geen overlast bezorgen. Dus niet loslopen op een kinderspeeltuin bijvoorbeeld.
Ja echt he, daarom schrok ik me ook wezenloos. Maar je bent er dus net zo makkelijk van af, gewoon betalen bij de rechtbank. En ach, ben ik daar ook eens geweest.Maeve schreef:Nou, da's nog best lullig als je nooit een rekening hebt gehadMarion. schreef:Haha, ja dus. Lees mijn verhaal hier bovenMaeve schreef:Ik schat het ook zelf in. De mijne jagen niet, maar als het wild erg dichtbij zit lijn ik ze toch voor de zekerheid aan. Ik heb er nog nooit een boete voor gehad, maar er wordt wel eens mee gedreigd. Flauw gedoe vind ik het, als iemand z'n honden gewoon onder controle en in zicht heeft lopen.
Wat ik me trouwens afvraag, zitten er echt consequenties aan die boete van zo'n boswachter? Krijg je een deurwaarder achter je aan als je niet zou betalen?![]()
(al was dat geen bewust niet betalen hoor, we hadden gewoon nooit een rekening gezien)Maar dank voor het delen, deze vraag zat serieus al een tijdje in m'n hoofd
Manuma schreef: Ik heb haar ooit gefilmd toen ze achter een tam konijn aanging. Het lijkt niet eens.
Maar je moest dus wel betalen.Marion. schreef:Ja echt he, daarom schrok ik me ook wezenloos. Maar je bent er dus net zo makkelijk van af, gewoon betalen bij de rechtbank. En ach, ben ik daar ook eens geweest.Maeve schreef:Nou, da's nog best lullig als je nooit een rekening hebt gehadMarion. schreef:Haha, ja dus. Lees mijn verhaal hier bovenMaeve schreef:Ik schat het ook zelf in. De mijne jagen niet, maar als het wild erg dichtbij zit lijn ik ze toch voor de zekerheid aan. Ik heb er nog nooit een boete voor gehad, maar er wordt wel eens mee gedreigd. Flauw gedoe vind ik het, als iemand z'n honden gewoon onder controle en in zicht heeft lopen.
(al was dat geen bewust niet betalen hoor, we hadden gewoon nooit een rekening gezien)Maar dank voor het delen, deze vraag zat serieus al een tijdje in m'n hoofd
dagmar88 schreef:Manuma schreef: Ik heb haar ooit gefilmd toen ze achter een tam konijn aanging. Het lijkt niet eens.
![]()
Ze bewoog in elk geval eens
Klopt, betalen moet je wel. Basil en ik kwamen ook een keer een boswachter plus een stagiaire tegen. Was een stukje van 500 meter wat geen losloop was. Honderd meter voor het hek hield hij ons staande, en vertelde ons dat. Prima. Wij overlegd, en we besloten het risico te lopen en alledrie honden zouden van mij zijn.Maeve schreef:Maar je moest dus wel betalen.Marion. schreef:Ja echt he, daarom schrok ik me ook wezenloos. Maar je bent er dus net zo makkelijk van af, gewoon betalen bij de rechtbank. En ach, ben ik daar ook eens geweest.Maeve schreef:Nou, da's nog best lullig als je nooit een rekening hebt gehadMarion. schreef: Haha, ja dus. Lees mijn verhaal hier boven![]()
We hebben hier een nieuwe boswachter die zich wil bewijzen, die dreigt met 90,- euro per loslopende hond. En in het kleine stukje waar ze los mogen, mogen ze niet verder dan 2m van je verwijderd zijn![]()
Dat zou voor mij dus 3 x 90,- zijn als hij daad bij het woord voegt. Vind ik niet mals
Dankjewel en goedendag doe ik ook aan. Dat opvoedende praatje mag je dan weer voor je houden maar luister ik ook nog wel beleefd af.Cleva schreef:Nanna schreef: Het is al eerder gezegd: ik ben niet te gast op deze aarde.
Precies.
Honden zijn geen randverschijnsel en als je er in je zonering geen rekening mee houdt dan lopen ze dus los op plekken waar je dat niet bedoeld had.
Ik wil er best voor in de auto stappen en elke dag een kwartiertje rijden om de honden uit te laten maar als het dan nog niet kan dan heb ik er verder schijt aan.
Een groot genoeg, goed ingericht wandelbos hoort er gewoon bij. Daar betaal ik belasting voor.
Daarnaast zorg ik dat ze geen overlast veroorzaken en of ik dat nou met een riem op met appèl doe gaat verder niemand iets aan.
Schrijf maar lekker je boete uit. Ik betaal hem waar je bij staat. Ik zeg nog dankjewel en goedendag ook. Morgen loop ik er weer.
Overigens heb ik net als Marion een sportieve boswachter die net doet of hij gek is en je blijft waarschuwen alsof hij denkt dat hij me nooit eerder heeft gezien
De strafbeschikking komt via het cjib, niet betalen is niet echt een optie.Maeve schreef:Ik schat het ook zelf in. De mijne jagen niet, maar als het wild erg dichtbij zit lijn ik ze toch voor de zekerheid aan. Ik heb er nog nooit een boete voor gehad, maar er wordt wel eens mee gedreigd. Flauw gedoe vind ik het, als iemand z'n honden gewoon onder controle en in zicht heeft lopen.
Wat ik me trouwens afvraag, zitten er echt consequenties aan die boete van zo'n boswachter? Krijg je een deurwaarder achter je aan als je niet zou betalen?
Dat filmpje is echt te grappigManuma schreef:Ik laat Uma in het park bij onze woonwijk losMijn honden lopen verder vaak juist aangelijnd daar waar ze los mogen, Manu dan. Die jaagt vreselijk fanatiek. Uma neemt snel veel ruimte, dat vind ik niet overal fijn. Zij jaagt dan weer niet op vogels, ze snuffelt graag sporen uit en ze gaat gillen als ze een konijn ziet. Daar hupt ze dan ook wel achteraan maar het is echt een belachelijk gezicht. Ik heb haar ooit gefilmd toen ze achter een tam konijn aanging. Het lijkt niet eens.
Huh?! Is dat wat die boswachter zegt of staat dat ook ergens in de voorwaarden/op een bordje voor dat gebied?Maeve schreef:We hebben hier een nieuwe boswachter die zich wil bewijzen, die dreigt met 90,- euro per loslopende hond. En in het kleine stukje waar ze los mogen, mogen ze niet verder dan 2m van je verwijderd zijn![]()
Dat zou voor mij dus 3 x 90,- zijn als hij daad bij het woord voegt. Vind ik niet mals
Nee, je moet wel gewoon betalen. Maar voor mij weegt die enkele boete echt wel af tegen het genot wat de honden hebben.ceciel schreef:De strafbeschikking komt via het cjib, niet betalen is niet echt een optie.Maeve schreef:Ik schat het ook zelf in. De mijne jagen niet, maar als het wild erg dichtbij zit lijn ik ze toch voor de zekerheid aan. Ik heb er nog nooit een boete voor gehad, maar er wordt wel eens mee gedreigd. Flauw gedoe vind ik het, als iemand z'n honden gewoon onder controle en in zicht heeft lopen.
Ja die fok is niet helemaal goed gegaanceciel schreef:Dat filmpje is echt te grappigManuma schreef:Ik laat Uma in het park bij onze woonwijk losMijn honden lopen verder vaak juist aangelijnd daar waar ze los mogen, Manu dan. Die jaagt vreselijk fanatiek. Uma neemt snel veel ruimte, dat vind ik niet overal fijn. Zij jaagt dan weer niet op vogels, ze snuffelt graag sporen uit en ze gaat gillen als ze een konijn ziet. Daar hupt ze dan ook wel achteraan maar het is echt een belachelijk gezicht. Ik heb haar ooit gefilmd toen ze achter een tam konijn aanging. Het lijkt niet eens.
Bij mij idem. Afhankelijk van de hond en van de omgeving. Mila loopt dus bijna altijd los, Amoz vaak, Amy soms (jaagt en kan niet met vreemde honden), Taartje zo goed als nooit (doof en heeft overal schijt aan).pioenroos schreef:Ik laat ze loslopen waar ik het risico op overlast voor mens en dier laag acht. Ik heb helaas jagers en 1 patsreu.
Dat betekent dat ze soms vastzitten in losloopgebied omdat daar reeën zitten of te veel losgeslagen honden en vaak los in een gebied waar het niet mag omdat daar niet tot nauwelijks wild zit en het overzichtelijk is met, vaak brave, andere honden.
Ik let wel een beetje op controle maar een eventuele boete zou ik voor lief nemen. Ik heb al bijna 25 jaar honden en nog geen boete gehad, klopt af