ceciel schreef:Maeve schreef:Ik schat het ook zelf in. De mijne jagen niet, maar als het wild erg dichtbij zit lijn ik ze toch voor de zekerheid aan. Ik heb er nog nooit een boete voor gehad, maar er wordt wel eens mee gedreigd. Flauw gedoe vind ik het, als iemand z'n honden gewoon onder controle en in zicht heeft lopen.
Wat ik me trouwens afvraag, zitten er echt consequenties aan die boete van zo'n boswachter? Krijg je een deurwaarder achter je aan als je niet zou betalen?
De strafbeschikking komt via het cjib, niet betalen is niet echt een optie.
Nee, je moet wel gewoon betalen. Maar voor mij weegt die enkele boete echt wel af tegen het genot wat de honden hebben.
De man van mijn nichtje (en die ken ik dus al sinds mijn 14e, nichtje woonde naast ons en was net zo oud als ik) was ook een tijdje BOA hier in de gemeente. Hield me ook een keer 's ochtends vroeg aan, "mevrouw, u heeft toch wel...."
"Oh, goeiemorgen Marion!"
"Hoi! Of ik een poepzakje bij me heb? Ja hoor, kijk maar!" En ik grijp in mijn jaszak en pak het volle zakje (met nog warme poep) uit mijn jaszak. Hij hoefde het niet, en deed net of hij al wist wie ik was toen hij me van achteren zag lopen.
Ik neem gewoon heel bewust het risico. Ik zorg dat mijn honden geen overlast bezorgen aan iets of iemand, en als iemand vind dat ik in overtreding ben omdat ik ze ergens los laat waar het niet mag, dan hebben ze gelijk. Mag ook niet. Maar ik doe het lekker toch, en blijf het doen.