Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"middeltjes" om oudere hond blijer te maken
Moderator: moderatorteam
-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Bumper wordt volgende maand 11 en echt out of the blue is ze bejaard.
Tot afgelopen zomer was ze nog super kwiek, speels etc.. Sinds die tijd worden haar ogen steeds blauwer, zit ze onder de wratjes, slaapt ze dieper en staat ze moeilijker op. Waar ze in het najaar ook nog wel speelde met Guus is ook dat eigenlijk niet meer aan de orde. Ook buiten is ze minder enthousiast dan vroeger.
Nu is 11 natuurlijk best wel een leeftijd. Volgens mij is alles na 10 bij een labrador reservetijd.
Daarbij had ze het najaar ook 2x die bult in haar nek (die beide keren vanzelf weg is gegaan) waarbij eigenlijk nooit een sluitende diagnose is geweest.
Ik twijfel wat te doen.. Ik ga sowieso naar de dierenarts voor een check-up om de normale dingen te controleren.
Maar ik neig niet naar uitgebreide onderzoeken etc.. Dat wil ik haar niet aandoen.
Wat ik me afvraag is of er "middeltjes" zijn om eventuele ouderdoms ongemakken te verminderen. Ze krijgt reeds Luposan gewrichtskracht om haar soepeler te houden (sinds de zomer ofzo). Verder heeft ze uiteraard een goed bed en wordt ze extra verwend nu het nog kan.
Tot afgelopen zomer was ze nog super kwiek, speels etc.. Sinds die tijd worden haar ogen steeds blauwer, zit ze onder de wratjes, slaapt ze dieper en staat ze moeilijker op. Waar ze in het najaar ook nog wel speelde met Guus is ook dat eigenlijk niet meer aan de orde. Ook buiten is ze minder enthousiast dan vroeger.
Nu is 11 natuurlijk best wel een leeftijd. Volgens mij is alles na 10 bij een labrador reservetijd.
Daarbij had ze het najaar ook 2x die bult in haar nek (die beide keren vanzelf weg is gegaan) waarbij eigenlijk nooit een sluitende diagnose is geweest.
Ik twijfel wat te doen.. Ik ga sowieso naar de dierenarts voor een check-up om de normale dingen te controleren.
Maar ik neig niet naar uitgebreide onderzoeken etc.. Dat wil ik haar niet aandoen.
Wat ik me afvraag is of er "middeltjes" zijn om eventuele ouderdoms ongemakken te verminderen. Ze krijgt reeds Luposan gewrichtskracht om haar soepeler te houden (sinds de zomer ofzo). Verder heeft ze uiteraard een goed bed en wordt ze extra verwend nu het nog kan.
blablabla 
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Re: "middeltjes" om oudere hond blijer te maken
Ik heb geen aandelen of zo, maar sinds Lola Active Life van CBDoggy (.nl
) krijgt ken ik haar niet weer. Een soort puppy-opleving
Ze speelt (dat deed ze nooit), vindt andere honden leuk en is lekker energiek. Een absolute aanrader dus wat mij betreft 
-
Peter27
- Zeer actief
Klopt.. Vreten doet ze nog als een dijker en de koektrommel hoort ze van een kilometer afstand.
Maar verder is het een bejaarde dame aan het worden en ik wil haar zo comfortabel mogelijk houden. Helemaal nu we 2 honden hebben.
Maar verder is het een bejaarde dame aan het worden en ik wil haar zo comfortabel mogelijk houden. Helemaal nu we 2 honden hebben.
Nanna schreef:Ik heb weleens een Labrador van veertien te logerenEn dat is nog best een kwieke dame die niet weet hoe vlot ze moet opstaan als ze de koelkast open hoort gaan
![]()
Dus je kunt best nog even voort hoor
blablabla 
-
Peter27
- Zeer actief
toffe site. dank voor de tip.. Ik ga er eens doorheen neuzen.
-Lilo- schreef:Ik heb geen aandelen of zo, maar sinds Lola Active Life van CBDoggy (.nl) krijgt ken ik haar niet weer. Een soort puppy-opleving
Ze speelt (dat deed ze nooit), vindt andere honden leuk en is lekker energiek. Een absolute aanrader dus wat mij betreft
blablabla 
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Ik geef mijn hond van 12 ook een supplement voor gewrichten vanwege beginnende artrose. Sinds ik dat geef merk ik dat ze gemakkelijker opspringt. Verder geeft ik eigenlijk niets extra. Ze rent nog steeds graag achter de bal aan en door het kantoor op mijn werk, etc. Ze krijgt wel zalmolie maar dat krijgt ze al jaren, niet speciaal vanwege haar leeftijd. Verder sla ik sinds vorig jaar de enting over.

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Mijn Alex (Lab) is 12 geworden met kanker in z'n neus.
De laatste 2-3 maanden van z'n leven werd hij wat langzamer...... of beter gezegd, hij was minder actief dan Vusi (1,5 jaar oude DH), ik ging 's middags alleen met hem wandelen 30-45 minuten, gewoon lekker rustig waar hij gewoon aan elk grassprietje kon snuffelen. Ik borstelde hem weleens 2 keer per dag, daar kon hij echt van genieten.
Verder kreeg hij extra Vit.C en multivitaminen, maar dat was meer voor de kanker. Hij zag er verder nog perfect uit
De laatste 2-3 maanden van z'n leven werd hij wat langzamer...... of beter gezegd, hij was minder actief dan Vusi (1,5 jaar oude DH), ik ging 's middags alleen met hem wandelen 30-45 minuten, gewoon lekker rustig waar hij gewoon aan elk grassprietje kon snuffelen. Ik borstelde hem weleens 2 keer per dag, daar kon hij echt van genieten.
Verder kreeg hij extra Vit.C en multivitaminen, maar dat was meer voor de kanker. Hij zag er verder nog perfect uit
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb wel aandelen
mocht je advies op maat willen kan je me een pb sturen en ik ben ook nooit te beroerd om een kortingcode uit te delen.
Verstuurd vanaf mijn FIG-LX1 met Tapatalk
mocht je advies op maat willen kan je me een pb sturen en ik ben ook nooit te beroerd om een kortingcode uit te delen. Verstuurd vanaf mijn FIG-LX1 met Tapatalk
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Hahaha, ik was je nickname even vergeten, maar hier een supertevreden klant dusrunninggirl schreef:Ik heb wel aandelenmocht je advies op maat willen kan je me een pb sturen en ik ben ook nooit te beroerd om een kortingcode uit te delen.
- runninggirl
- Zeer actief
Goed om te horen!-Lilo- schreef:Hahaha, ik was je nickname even vergeten, maar hier een supertevreden klant dusrunninggirl schreef:Ik heb wel aandelenmocht je advies op maat willen kan je me een pb sturen en ik ben ook nooit te beroerd om een kortingcode uit te delen.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Da's ongeveer ook wat ik bij Lou zie sinds ze active life krijgt-Lilo- schreef:Ik heb geen aandelen of zo, maar sinds Lola Active Life van CBDoggy (.nl) krijgt ken ik haar niet weer. Een soort puppy-opleving

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Is die bult in haar nek volledig weg? Mastocytomen (mastceltumoren) kunnen namelijk snel groter, maar ook weer kleiner worden.
Ik zou er niet echt gerust op zijn. Vaak is er toch wel meer aan de hand als een hond ineens zo veel ouder toont. En zó oud is bijna 11 ook weer niet voor een labrador.
Ik zou er niet echt gerust op zijn. Vaak is er toch wel meer aan de hand als een hond ineens zo veel ouder toont. En zó oud is bijna 11 ook weer niet voor een labrador.
-
Peter27
- Zeer actief
Ja die is volledig weg. Heel raar maar het is echt zo.
Lieske_1977 schreef:Is die bult in haar nek volledig weg? Mastocytomen (mastceltumoren) kunnen namelijk snel groter, maar ook weer kleiner worden.
blablabla 
-
Peter27
- Zeer actief
Welke olie gebruik je?? Ik was bij de Kruitvat en zag verschillende soorten.
Boutje schreef:CBD-olie!
Mijn ouwetje van 10 is dement aan het worden, knorrig, stram,... verdraagt geen ontstekingsremmers meer (bloederige diarhee plus braken nu al op 3 soorten), geen medrol (maaglast) en toen ben ik alles gestopt en heb hem 2 druppeltjes van de CBD voor mensen gegeven. Super! Hij kan terug zelf op en af de bank springen, gaat terug een 45 tot 60 minuten mee wandelen, is minder grumpy op de andere honden, eet super goed, is bij gekomen en komt terug op schoot om te knuffelen.
enige vervelende is dat zijn hoestje terug erger is, daar gaan we volgende week terug een RX foto voor laten nemen (wat plekjes op longen en licht vergroot hart). Maar daar kan hij desnoods nog een aerosolletje voor.
Ik vermoed wel dat wat ik geef meer geconcentreerd is dan de CBD die voor honden bedoeld is, maar ach.. het werkt en hij is er goed mee.
blablabla 
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Heb je wel eens pijnmedicatie geprobeerd?
-
Peter27
- Zeer actief
Nee, dat niet. Volgens mij is het meer het ouder worden dan dat ze pijn heeft. Zoals ik eerder schreef weet ze niet hoe snel ze moet komen als ze de koektrommel hoort.
Gollum schreef:Heb je wel eens pijnmedicatie geprobeerd?
blablabla 
-
Neeltje
Re:
Krijgt ze nog wel net zo veel aandacht als voordat de jonge hond erbij is gekomen? Spendeer je, onbewust, misschien meer tijd met de jonge hond dan je eerste hond?Peter27 schreef:Nee, dat niet. Volgens mij is het meer het ouder worden dan dat ze pijn heeft. Zoals ik eerder schreef weet ze niet hoe snel ze moet komen als ze de koektrommel hoort.Gollum schreef:Heb je wel eens pijnmedicatie geprobeerd?
- Lieske_1977
- Zeer actief
Re:
Dat zegt helaas niet zo veel. Mijn vorige hond was elf toen ze ineens oud aandeed: ze was sloom, ging sjokken en kwam moeilijker overeind. In het bos trok ze echter nog gewoon sprintjes en als ze de koelkast open hoorde gaan, was ze er als de kippen bijPeter27 schreef:Nee, dat niet. Volgens mij is het meer het ouder worden dan dat ze pijn heeft. Zoals ik eerder schreef weet ze niet hoe snel ze moet komen als ze de koektrommel hoort.Gollum schreef:Heb je wel eens pijnmedicatie geprobeerd?
-
Peter27
- Zeer actief
Nee, we doen alles samen zeg maar . Wel merk ik dat ze die kleine vaak wel ontloopt.
Neeltje schreef:Krijgt ze nog wel net zo veel aandacht als voordat de jonge hond erbij is gekomen? Spendeer je, onbewust, misschien meer tijd met de jonge hond dan je eerste hond?Peter27 schreef:Nee, dat niet. Volgens mij is het meer het ouder worden dan dat ze pijn heeft. Zoals ik eerder schreef weet ze niet hoe snel ze moet komen als ze de koektrommel hoort.Gollum schreef:Heb je wel eens pijnmedicatie geprobeerd?
blablabla 
- Lieske_1977
- Zeer actief
Is dat iets van de laatste tijd, dat ze de jongste ontloopt?
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
De koektrommel zorgt dan wel voor een extra prikkel
De medicatie van Gol was laatst op, ze heeft een dag of drie geen medicatie gehad. Op zich merkte ik weinig aan haar, totdat ik dus weer medicatie ging geven. Huppelen, spelen, grote blij!
Vandaar dat ik er dus aan moest denken.
De medicatie van Gol was laatst op, ze heeft een dag of drie geen medicatie gehad. Op zich merkte ik weinig aan haar, totdat ik dus weer medicatie ging geven. Huppelen, spelen, grote blij!
Vandaar dat ik er dus aan moest denken.
- Crescent
- Zeer actief
Ik sluit me aan bij Gollum. Een grote oude hond kan best wel pijnklachten hebben en dat goed verbergen. Het moeilijke opstaan wat je beschrijft in de openingspost verraadt het al een beetje voor me. Mijn stokoude herder knapte al enorm op van een NSAID als novacam en ging zoevend door haar laatste anderhalf jaar. Bewegen werd voor haar gewoon veel plezieriger. Het is op zijn minst het overleggen met je DA waard.Gollum schreef:Heb je wel eens pijnmedicatie geprobeerd?
Laatst gewijzigd door Crescent op 08 jan 2019 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
jome
- Zeer actief
Re:
Neem haar eens alleen mee zoals ze altijd gewend wasPeter27 schreef:Nee, we doen alles samen zeg maar . Wel merk ik dat ze die kleine vaak wel ontloopt.
Alles samen betekend dat ze minder aandacht krijgt, hoeft niet erg te zijn maar niet alle honden worden vrolijk van een soortgenoot in huis
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Doils Vital ik zweer erbij. Al mijn oudere honden kregen,en krijgen, dit en ze zijn hartstikke fit. De oudste is er 14 mee geworden
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
Neeltje
Re: Re:
Zeker omdat ze de jonge hond ontwijkt. Misschien is het wat teveel voor haar.jome schreef:Neem haar eens alleen mee zoals ze altijd gewend wasPeter27 schreef:Nee, we doen alles samen zeg maar . Wel merk ik dat ze die kleine vaak wel ontloopt.
Alles samen betekend dat ze minder aandacht krijgt, hoeft niet erg te zijn maar niet alle honden worden vrolijk van een soortgenoot in huis
- runninggirl
- Zeer actief
Re:
Dat kan ook wijzen op pijn. Niet gebeukt willen worden of uitgedaagd om te spelen om meer pijn te voorkomen.Peter27 schreef:Nee, we doen alles samen zeg maar . Wel merk ik dat ze die kleine vaak wel ontloopt.Neeltje schreef: Krijgt ze nog wel net zo veel aandacht als voordat de jonge hond erbij is gekomen? Spendeer je, onbewust, misschien meer tijd met de jonge hond dan je eerste hond?
Onze Jura doet het ook op dagen dat ze meer last heeft van haar knie.
En sommige honden tonen gewoon niet duidelijk pijn, maar je ziet het wel aan dit soort gedrag. Zoals ik al zei, als het langer aanhoudt zou ik zeker even langs de d.a.
- ceciel
- Zeer actief
Ik zou ook eerder neigen naar nsaid's i.o.m. de dierenarts uiteraard. Vorige hond heeft vanaf die leeftijd ongeveer op een dagelijkse dosis gestaan (rimadyl) en heeft behoorlijk blij de respectabele leeftijd van bijna 15 gehaald. Weliswaar geen labrador maar een molosserkruising.
-
Peter27
- Zeer actief
Update: gisteren bij de DA geweest voor een check. Op zich prima hoor.. hij vond haar er goed uitzien en nog actief en alert. Dus geen reden tot zorg. Wel wat stijf in de onderrug. Maar ook dat is niet raar op haar leeftijd en met haar actieve verleden ( oa marathons en Nijmeegse 4daagse). Dus advies is een weekje rimadyl om te kijken of ze daar profijt van heeft.. tot op heden merk ik daar niets van.
Ben wel begonnen met Glucosamine in het kader baat het niet...
Dus op naar de 15
Ben wel begonnen met Glucosamine in het kader baat het niet...
Dus op naar de 15
blablabla 
-
Peter27
- Zeer actief
Ik ben geen DA maar de symptomen passen niet (allemaal)
Niet meer drinken, plassen of honger. En zeker niet vermageren ( was aangekomen, ruim 1,5kg. Wel bewust overigens).
Maar ik ga dit zeker in de gaten houden. Tnx voor de tip.
Niet meer drinken, plassen of honger. En zeker niet vermageren ( was aangekomen, ruim 1,5kg. Wel bewust overigens).
Maar ik ga dit zeker in de gaten houden. Tnx voor de tip.
Cleva schreef:Diabetes.Peter27 schreef: Tot afgelopen zomer was ze nog super kwiek, speels etc.. Sinds die tijd worden haar ogen steeds blauwer, zit ze onder de wratjes, slaapt ze dieper en staat ze moeilijker op.
Klaar.
blablabla 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Lijkt mij ook jaHeavy schreef:Jip is 11 heeft ook wratjes en blauwe ogen en is soms ook niet meer de snelste. Als je er een jonge hond bij zet gaat dat ook allemaal extra opvallenJip slaapt ook meer en dieper en zoekt ook rust dus als het druk is in huis dan zoekt hij een rustige plek op volgens mij heel normaal gedrag voor een hond van 11
-
Peter27
- Zeer actief
Bumper heeft nu 5 dagen rimadyl gekregen. Zonder resultaat. Ik ga er dus vanuit dat ze geen pijn klachten heeft.
Ik laat het dus maar even zo.. waarschijnlijk zit het toch grotendeels in mijn eigen referentiekader want ik feite mag ik niet klagen met een 11 jarige hond die deze leeftijd zonder bijzonderheden heeft behaald.
Ik laat het dus maar even zo.. waarschijnlijk zit het toch grotendeels in mijn eigen referentiekader want ik feite mag ik niet klagen met een 11 jarige hond die deze leeftijd zonder bijzonderheden heeft behaald.
blablabla