(alle 3 op de welbekende houten kleppers naar het Drielandenpunt, v.l.n.r. mams, ikke, zus, oh en natuurlijk Asita)
Moderator: moderatorteam
Die Dobers vielen inderdaad bijna iedereen wel op. Zelfs als je er niets mee had.Nanna schreef:Ja, maar er is niets van over. Daar ook duivenborsten en lelijke types alom.Tamara81 schreef: Zij fokte mooie Dobers... prachtig vond ik ze. De kennel bestaat volgens mij nog steeds.
Dat mooie oude type van mevrouw Knijff zie je niet meer. Ik heb ooit Gravin Aranka in het echt gezien
Da's een (bet)overgrootmoeder van mijn drietalNanna schreef:Ik vond zijn Saluki's erg mooi, de Whippets wat minder. Met uitzondering van Sign 'o the Times, dat was een plaatjeSaba schreef:Bij de whippets (en saluki’s) was dat toch wel Samoems, volgens mij is die kennel opgericht halverwege de jaren 60 en het laatste nest onder die bekende naam is van een jaar of tien geleden. De eigenaar is een aantal jaar geleden overleden. Naar horen zeggen was hij vooral in de laatste jaren een fokker van de oude stempel (dichte lijnteelt...) maar ik vind het type dat hij fokte erg aantrekkelijk. In mijn whippets zit ook een flinke scheut Samoems bloed.![]()
Ik heb ooit met Topsi van een teef van hem gewonnen, daar had ie nog flink de ziekte over in
Zie dat deze kennel vanaf 1972 fokt, 47 jaar alweer. Kennel van het hornmeerduitse herder schreef:De fokker van mijn allereerste Duitse herder, fokt nog steeds. Kasta is dacht ik in 1982 geboren, dus alweer 37 jaar geleden. Woont nog steeds in hetzelfde huis.
Ik heb even gegoogeld.Nanna schreef:Ja, maar er is niets van over. Daar ook duivenborsten en lelijke types alom.Tamara81 schreef: Zij fokte mooie Dobers... prachtig vond ik ze. De kennel bestaat volgens mij nog steeds.
Dat mooie oude type van mevrouw Knijff zie je niet meer. Ik heb ooit Gravin Aranka in het echt gezien