Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Primaire epilepsie
Moderator: moderatorteam
Primaire epilepsie
Sis is van 10 juli 2017.
Ongecompliceerd puppy, voor de duvel niet bang. Van een goede fokster, van haar moeders kant ken ik persoonlijk tot de 5e generatie terug. Misschien bij ons niet de beste start gehad, want ik werkte 6 dagen in de week. En Pieter is meer van het genieten dan van het opvoeden. Ik wat minder, van mij moet ze in het bos luisteren en anders moet ze aan de lijn.
8 november krijgt ze 's ochtends op bed een epileptisch aanvalletje. Gewoon vanuit het wakker worden zeg maar (ik was om half 6 al heel stilletjes vertrokken, en ze lagen beiden nog op bed).
Zondag 25 november. Ik liet haar 's ochtends uit en vond dat ze even braaf aan de lijn moest lopen. Heeft ze gedaan, anderhalf uur lang. Thuis kreeg ze eten, toen kwam Pieter thuis. Even hieperdepiep natuurlijk, maar toen ging ze tevreden slapen. Uurtje later een aanval.
Twee keer, in net 2 weken, dus ik wilde er wat mee. Dierenarts vond het te vroeg, fokkers ook. Maar wel mijn hond, en ik moet er wat mee. Dus met veel strubbelingen doorverwijzing gekregen voor Mandigers. Heel fijn, 2 december konden we al terecht. Hij heeft ons enorm gerustgesteld.
Helaas de donderdag weer. Ook weer rustige dag. Rustig rondje, kwart over 2 ging Pieter naar het werk, kwart voor 3 was ik thuis. Dingetjes gedaan en toen ik in bad zat (uur of 7) kreeg ze weer een aanval. Ook weer heel snel er uit.
Op advies van Mandigers met CBD begonnen. En ik zat de dagen te tellen. Vandaag al 22 dagen zonder aanval! Helaas ging het vanmiddag weer mis. Weer op een dag dat ik vond dat ze aangelijnd moest blijven. Zou daar de crux in zitten? Dat ze niet genoeg energie kwijt kan?
Ongecompliceerd puppy, voor de duvel niet bang. Van een goede fokster, van haar moeders kant ken ik persoonlijk tot de 5e generatie terug. Misschien bij ons niet de beste start gehad, want ik werkte 6 dagen in de week. En Pieter is meer van het genieten dan van het opvoeden. Ik wat minder, van mij moet ze in het bos luisteren en anders moet ze aan de lijn.
8 november krijgt ze 's ochtends op bed een epileptisch aanvalletje. Gewoon vanuit het wakker worden zeg maar (ik was om half 6 al heel stilletjes vertrokken, en ze lagen beiden nog op bed).
Zondag 25 november. Ik liet haar 's ochtends uit en vond dat ze even braaf aan de lijn moest lopen. Heeft ze gedaan, anderhalf uur lang. Thuis kreeg ze eten, toen kwam Pieter thuis. Even hieperdepiep natuurlijk, maar toen ging ze tevreden slapen. Uurtje later een aanval.
Twee keer, in net 2 weken, dus ik wilde er wat mee. Dierenarts vond het te vroeg, fokkers ook. Maar wel mijn hond, en ik moet er wat mee. Dus met veel strubbelingen doorverwijzing gekregen voor Mandigers. Heel fijn, 2 december konden we al terecht. Hij heeft ons enorm gerustgesteld.
Helaas de donderdag weer. Ook weer rustige dag. Rustig rondje, kwart over 2 ging Pieter naar het werk, kwart voor 3 was ik thuis. Dingetjes gedaan en toen ik in bad zat (uur of 7) kreeg ze weer een aanval. Ook weer heel snel er uit.
Op advies van Mandigers met CBD begonnen. En ik zat de dagen te tellen. Vandaag al 22 dagen zonder aanval! Helaas ging het vanmiddag weer mis. Weer op een dag dat ik vond dat ze aangelijnd moest blijven. Zou daar de crux in zitten? Dat ze niet genoeg energie kwijt kan?
Laatst gewijzigd door 80564M op 17 apr 2019 19:43, 3 keer totaal gewijzigd.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Triggers?
En toch, misschien vergezocht maar het valt me op dat ze dus nooit problemen had en nu in korte tijd meerdere aanvallen.
Hoe zit ze hormonaal? Moet er een loopsheid aan komen, of is ze pas loops geweest en nu schijndrachtig?
Hoe zit ze hormonaal? Moet er een loopsheid aan komen, of is ze pas loops geweest en nu schijndrachtig?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Zat ik inderdaad ook aan te denkenMaeve schreef:En toch, misschien vergezocht maar het valt me op dat ze dus nooit problemen had en nu in korte tijd meerdere aanvallen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Klopt. Vanuit diepe rust.Cleva schreef:Zoals ik het lees is het elke keer rond rustmomenten/slapen. Klopt dat?
Dat idee heb ik zelf dus ook. Alleen ik durf dat ding zelf nog niet zo los te laten gaan. Ze komt terug, dat wel. Maar ze durft ook wel 100 meter ver achter een konijn aan te gaan, en dat mag ze van mij nietCleva schreef:Dan kan ik me wel voorstellen dat "gebrek" aan fysieke activiteit er ook mee te maken heeft want een hond die echt gerend heeft slaapt anders dan een hond die eigenlijk niet moe is.
Het schemergebied tussen wel en niet slapen is sowieso wel een bekende klant als het om insulten gaat.
Gelukkig is dat vrij makkelijk te beinvloeden.
Overleg eens met Mandigers of het uit zou maken als ze altijd pas na een rondje cardio mag pitten en als ze gewoon gewekt wordt in plaats van langzaam zelf wakker worden.
Als het inderdaad alleen rond het slapen gebeurt natuurlijk.

Jawel, hoogst waarschijnlijk primaire epilepsie, volgens het verslag van Mandigers. Hij heeft Sis ook een uur geobserveerd, en de co-assistenten ook.Cleva schreef:Overigens lees ik niet dat er epilepsie is vastgesteld. Elk insult is geen epileptisch insult. Wat zie je precies?
Vanuit diepe rust gaat ze stuipen. Vanaf de plek waar ze ligt. Hou ik haar achterlijf vast en praat tegen haar. Kwijlen, plas laten lopen. Komt ze langzaam bij, blijf ik praten. Even weg kwijt, en dan weet ze het weer. Krijg ik kusjes. Wil ze opstaan, maar is ze wankel. En toch weer heel blij dat ze mij weer ziet en krijg ik weer kusjes.
En dan een uurtje ofzo heel onrustig. Naar binnen, naar buiten. En daarna moe. Heel moe.
Het was een voorbeeld-ding met loops zijn. Moet ik even terugkijken, maar volgens mij was ze de eerste in het nest. Loopsheid zou eraan kunnen komen.Maeve schreef:En toch, misschien vergezocht maar het valt me op dat ze dus nooit problemen had en nu in korte tijd meerdere aanvallen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En naast de fiets en/of speuren? Dat kan ook aan een lijntje en het kost energie.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eggg, ik fietsenmalinois schreef:En naast de fiets en/of speuren? Dat kan ook aan een lijntje en het kost energie.

Ze hoeft niet aan de lijn hoor, ze kan het prima. Ligt aan mij, ik durf het poppetje gewoon niet los te laten gaan. Maar misschien moet ik dat wel doen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat rot zeg!
De meeste epilepsieaanvallen gebeuren uit rust voorzover ik weet, dus dat is niet zo raar.
Het kan best dat de activiteit er mee te maken heeft. Of het afwijken van het normale ritme. Het is goed om dat bij te houden in een dagboekje maar dat doe je denk ik al.
Het enige wat ik je kan aanraden is haar nooit meer te laten enten tegen Weil voorzover je dat wel deed. Ik ken legio honden die aanvalsvrij zijn nadat ze nooit meer werden geënt (niet meteen natuurlijk, na een jaar ofzo).
Sterkte, want het is vreselijk om je hond zo te zien.
De meeste epilepsieaanvallen gebeuren uit rust voorzover ik weet, dus dat is niet zo raar.
Het kan best dat de activiteit er mee te maken heeft. Of het afwijken van het normale ritme. Het is goed om dat bij te houden in een dagboekje maar dat doe je denk ik al.
Het enige wat ik je kan aanraden is haar nooit meer te laten enten tegen Weil voorzover je dat wel deed. Ik ken legio honden die aanvalsvrij zijn nadat ze nooit meer werden geënt (niet meteen natuurlijk, na een jaar ofzo).
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je daar niet een redelijk veilig gebied in de buurt? Kan me voorstellen dat t een dingetje is maar dat je er even iets beter bii voelt? Is een snuffelmat anders niets? Kun je gewoon thuis doen. Is ze ook mentaal bezig.

Tegen Weil wordt ze beslist niet geënt. Ze heeft vorig jaar dhp gehad, na titereren.sirene schreef:Wat rot zeg!
Verstuurd vanaf mijn ATU-L21 met Tapatalk
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Meende ergens iets op te vangen en zag daarna je berichtje hier staan Marion.
Wat een naar bericht.
Triggers voor een toeval?
Daar barst het van.
Cleva heeft je een dagboekje voorgesteld en dat is een heel zinnig advies
Daaruit kan je op een gegeven moment misschien een patroon herkennen.
Veel voorkomende triggers zijn ongedierte bestrijding, vaccinaties e.d.
Voedsel kàn een oorzaak zijn (te veel granen).
Is er al een bloedonderzoek gedaan bij Sis?
Daar zou nog iets uit kunnen komen, hoewel dat niet zo vaak gebeurt.
Ik denk dat het aangelijnd lopen op zich niet zo'n ramp is, maar mogelijk wel aangelijnd zijn op een moment dat ze iets speciaals wil en het "verzet" groter is?
Dan bedoel ik niet verzet in de vorm van trekken of steigeren.

Wat een naar bericht.
Daar barst het van.

Ik denk dat het aangelijnd lopen op zich niet zo'n ramp is, maar mogelijk wel aangelijnd zijn op een moment dat ze iets speciaals wil en het "verzet" groter is?
Laatste heb je toegevoegd Martijn?
Sis is wel hyper te noemen. Gewoon een huppel. Maar kan ook heel goed alleen zijn. Maar gaat door het dak als ze uit mag
(net of ze nooit uit mag)
Sis is wel hyper te noemen. Gewoon een huppel. Maar kan ook heel goed alleen zijn. Maar gaat door het dak als ze uit mag
(net of ze nooit uit mag)
Even teruggezocht wat Mandigers schreef in zijn verslag: een vrolijke, nieuwsgierige hond.Cleva schreef:Binnen de marge van de jonge goldens, waar zit ze dan qua energie en dan niet alleen kinetisch maar ook qua persoonlijkheid?
Ik vind het altijd goed om met de basis te beginnen want de klachten liggen heel erg vaak in de lijn der verwachting voor dat type hond. Een ontzettende ingetrapte open kasteelpoort maar het is wel zo.
Zoals een slome hond makkelijk dik wordt, wordt een drukke hond snel gestresst. Sommige honden worden gestresst omdat ze eigenlijk heeeel dom zijn en daarom alles moeilijk vinden. Die heb je ook zat.
Waar hebben we het over, wat is je eigen beeld op de dingen?
Wat voor soort golden retriever is ze?
Ze wil overal bij zijn en alles weten wat je aan het doen bent. Maar ze kan heel goed alleen thuis zijn, van kleins af aan eigenlijk. Als we een leuke wandeling hebben gedaan, dan gaat ze na die wandeling nog even als een debiel rondjes door huis en tuin rennen. Dat doet ze na een poep-pies rondje nooit.
Gestresst kan ik haar beslist niet noemen. Voorbeeldje, vorig jaar kerst gingen we naar Zoetermeer. Was eigenlijk de eerste keer dat ze zo lang in de auto zat, maar ging prima. Op de terugweg ging de auto stuk en was er geen leenauto voor handen. Heeft de ANWB ons naar Doetinchem gesleept vanuit Utrecht. Wij in de ANWB bus, maar Sis moest alleen in de auto achterblijven die gesleept werd. Ik dikke stress natuurlijk, want ik denk die krijgen we nooit de auto meer in. Ze was 5 maanden. Maar geen enkel probleem, ze springt zo de auto weer in.
Maar thuis kan ze ook heel relaxed zijn. Als ze in de kroelmodus is, kan het zomaar dat ze een uur op haar rug bij je ligt dan dient er gekroeld te worden. Maar ze kan zichzelf ook prima een uur vermaken met een bolletje wol in de tuin. Of een dopje. Of een lege fles. Kind is snel tevreden, zeg maar. Maar niet omdat ze dom is, dat zeker niet.
Bloedonderzoek is uiteraard gedaan, daar kwam niets uit. Gisteren was haar 'verzet' tegen het aangelijnd wandelen niet groot, want we kwamen geen hond tegen. Ze heeft heerlijk overal gesnuffeld. Uiteraard wilde ze door het hekje waar ze normaal los kan rennen, maar alleen met mijn stem kreeg ik haar heel snel weer mee. "Ok, dan gaan we verder wandelen, ook goed", zoietsranetje schreef:Meende ergens iets op te vangen en zag daarna je berichtje hier staan Marion.![]()
Wat een naar bericht.
Daar barst het van.

Voedsel is het denk ik niet, want ze krijgt van alles. KVV en barf, maar ook wel eens brokjes. Vaccinatie is vorig jaar oktober geweest en ongediertebestrijding 1 pipetje in maart.
Dat bedoel ik dus ook. Ze heeft gisteren dus eigenlijk helemaal geen stress eruit kunnen gooienZinodo schreef:Ik ben even geleden op een lezing geweest die over stress ging en daar werd dit beslist wel als een best grote stressuiting omschreven. Niet dat er per direct wat mis mee is, maar het is wel een manier om stress eruit te gooien.Als we een leuke wandeling hebben gedaan, dan gaat ze na die wandeling nog even als een debiel rondjes door huis en tuin rennen.
Sterkte met je meid, zoiets valt niet mee

Mandigers vertelde het zo: als een van zichzelf heel rustige, kalme man een paar weken naar paaseiland wordt gestuurd (waar niets te doen is behalve beelden kijken), dan gaat die man daar geen aanval krijgen. Maar als je een hele drukke, altijd bezige man in zo'n omgeving zet... die wel dus.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik was even aan het kijken, kinderen met epilepsie hebben vaak baat bij een keto dieet. Zelfs zo dat hevige epilepsie compleet kan verdwijnen.Marion. schreef: Voedsel is het denk ik niet, want ze krijgt van alles. KVV en barf, maar ook wel eens brokjes. Vaccinatie is vorig jaar oktober geweest en ongediertebestrijding 1 pipetje in maart.
https://keepthetailwagging.com/understa ... t-to-dogs/
https://www.americanveterinarian.com/ne ... h-epilepsy
Kennelijk kan het bij honden met epilepsie ook werken.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Mijn hond heeft partiële epilepsie en ik ben er inmiddels achter dat ze altijd aanvallen krijgt na een pipet tegen teken en vlooien. Maar je schrijft dat jouw hond die alleen in maart nog maar heeft gehad, dus dat is al lang geleden. Shep reageert ook met een aanval op een ontwormingstablet. Ik weet niet of je die geeft.

Dank je, ga het eens doorspitten, hoewel ik dit ook al gevonden had:dagmar88 schreef:Ik was even aan het kijken, kinderen met epilepsie hebben vaak baat bij een keto dieet. Zelfs zo dat hevige epilepsie compleet kan verdwijnen.Marion. schreef: Voedsel is het denk ik niet, want ze krijgt van alles. KVV en barf, maar ook wel eens brokjes. Vaccinatie is vorig jaar oktober geweest en ongediertebestrijding 1 pipetje in maart.
https://keepthetailwagging.com/understa ... t-to-dogs/
https://www.americanveterinarian.com/ne ... h-epilepsy
Kennelijk kan het bij honden met epilepsie ook werken.
Op http://www.epilepsiebijhonden.nl/alternatief.htmSoms wordt er wel eens gesproken over het Ketogeen dieet. Dit dieet is ontwikkeld voor jonge kinderen die aan een speciaal soort epilepsie lijden en bestaat uit voeding hoog in vetgehalte en laag in koolhydraten en eiwitten (vijf maal zoveel vet als de hoeveelheid eiwit en koolhydraat samen). Calorieën en vloeistoffen worden zoveel mogelijk gereduceerd. Het dieet is gebaseerd op de stimulatie van het metabolisme van een vastend lichaam, waardoor keto-acidose optreedt. Aangezien honden veel beter in staat zijn om lang te vasten, ontwikkelen zij geen keto-acidose. Het ketogeen dieet is dus ook geen optie om epileptiforme aanvallen bij honden te behandelen.
Nee, die geef ik niet en met pipetjes ben ik al sinds 2002 heel erg zuinigCaro schreef:Mijn hond heeft partiële epilepsie en ik ben er inmiddels achter dat ze altijd aanvallen krijgt na een pipet tegen teken en vlooien. Maar je schrijft dat jouw hond die alleen in maart nog maar heeft gehad, dus dat is al lang geleden. Shep reageert ook met een aanval op een ontwormingstablet. Ik weet niet of je die geeft.

- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Tja, zulke aanvallen vanuit rust, en gezien de leeftijd, dat klinkt idd als primaire epilepsie.
Nu kun je de hele mallemolen met onderzoeken (MRI, Liquor ed.) wel door, maar ik zou dat zelf eerlijk gezegd bij een hond van die leeftijd niet (meer) doen.
Geluiden, tv die te hard aan staat bijv. visite, kerstboom met lampjes die misschien op flikkeren staan, dat soort dingen zou kunnen triggeren ja.
Dagboek bijhouden is altijd goed met een epilepsie hond.
Zo kun je proberen een patroon te ontdekken wat bij jouw hond de evt. triggers zijn (en dan heb ik het niet eens over behandelen met chemische middelen)
Bij onze epilepsie hond was een half uur te laat zijn medicatie al voldoende om een aanval te triggeren, of met kerst bijv. mensen op bezoek, dat was een nogo...alles wat drukker, meer geluid, licht o.d. als normaal was daar volgde een aanval op.
Ontwormen deden wij zo min mogelijk, enten helemaal niet meer, tegen vlooien/teken kokosolie op zijn vacht, dat soort dingen.
Op tijd starten met medicatie, elke aanval die nu volgt zal in de toekomst alweer een nieuwe triggeren, zo werd mij dat door verschillende DA uitgelegd.
Edit: ik lees net dat het een paar keer gebeurd is na het aan de lijn lopen, vlgs mij is dat voor die hond toch een vorm van druk die ze ervaart, en daar niet mee om kan...ik heb op een bepaald moment met mijn Mika niks meer gedaan wat ook maar in de verte op training leek, dat was een gevoelige hond, druk erop zetten, hoe weinig ook kon ook aanvallen triggeren.
Rotziekte, sterkte voor je hondje...
Nu kun je de hele mallemolen met onderzoeken (MRI, Liquor ed.) wel door, maar ik zou dat zelf eerlijk gezegd bij een hond van die leeftijd niet (meer) doen.
Geluiden, tv die te hard aan staat bijv. visite, kerstboom met lampjes die misschien op flikkeren staan, dat soort dingen zou kunnen triggeren ja.
Dagboek bijhouden is altijd goed met een epilepsie hond.
Zo kun je proberen een patroon te ontdekken wat bij jouw hond de evt. triggers zijn (en dan heb ik het niet eens over behandelen met chemische middelen)
Bij onze epilepsie hond was een half uur te laat zijn medicatie al voldoende om een aanval te triggeren, of met kerst bijv. mensen op bezoek, dat was een nogo...alles wat drukker, meer geluid, licht o.d. als normaal was daar volgde een aanval op.
Ontwormen deden wij zo min mogelijk, enten helemaal niet meer, tegen vlooien/teken kokosolie op zijn vacht, dat soort dingen.
Op tijd starten met medicatie, elke aanval die nu volgt zal in de toekomst alweer een nieuwe triggeren, zo werd mij dat door verschillende DA uitgelegd.
Edit: ik lees net dat het een paar keer gebeurd is na het aan de lijn lopen, vlgs mij is dat voor die hond toch een vorm van druk die ze ervaart, en daar niet mee om kan...ik heb op een bepaald moment met mijn Mika niks meer gedaan wat ook maar in de verte op training leek, dat was een gevoelige hond, druk erop zetten, hoe weinig ook kon ook aanvallen triggeren.
Rotziekte, sterkte voor je hondje...
Nee, daar vond Mandigers het nog te pril/onschuldig voor. Vandaar als tussenstap eerst de CBD olie.Heavy schreef:Wat naar![]()
Heeft ze al medicatie ?
En welke KVV is dat dan? Want ook dat is heel divers wat ik geef: Smuldier, Darf, Carnibest, Rodi, FF...Boutje schreef:Welke kvv geef je?
Volgens mijn persoonlijke mening bevatten enkele soorten soms medicatie residus die mss ook een aanval kunnen triggeren, ik merk dat aan mijn sheltie met mDR1 gen defect, is wel iets anders maar geeft ook neurologische symptomen en als pipetjes iets kunnen triggeren dan kan dit misschien ook...
Oké, dank je!Boutje schreef:Pippa heeft al gereageerd op lotgering en kivo.Marion. schreef:En welke KVV is dat dan? Want ook dat is heel divers wat ik geef: Smuldier, Darf, Carnibest, Rodi, FF...Boutje schreef:Welke kvv geef je?
Volgens mijn persoonlijke mening bevatten enkele soorten soms medicatie residus die mss ook een aanval kunnen triggeren, ik merk dat aan mijn sheltie met mDR1 gen defect, is wel iets anders maar geeft ook neurologische symptomen en als pipetjes iets kunnen triggeren dan kan dit misschien ook...
Carnibest, bibi, meat4dogs, darf, haaksbarf, duck tot nu toe nooit.
Smuldier en Rodi kan ik hier niet krijgen dus heeft ze nog nooit gehad.
Al denk ik zelf niet dat het van zo'n externe factor komt hoor, het lijkt me meer gewoon in het koppie zitten.
Snuffelmat is trouwens een heel goed idee, die ga ik morgen maken. Ben ik al tijden van plan want het is echt iets voor haar. Nu heb ik de tijd, dus hoppa aan de slag. Dankjewelmalinois schreef:Heb je daar niet een redelijk veilig gebied in de buurt? Kan me voorstellen dat t een dingetje is maar dat je er even iets beter bii voelt? Is een snuffelmat anders niets? Kun je gewoon thuis doen. Is ze ook mentaal bezig.

Teruggezocht, en op 23 mei werd ze voor het eerst loops. Maar haar cyclus ken ik dus nog niet. Maar kan heel goed dat ze loops moet worden, ik hou het in de gaten. Dank jeMaeve schreef:En toch, misschien vergezocht maar het valt me op dat ze dus nooit problemen had en nu in korte tijd meerdere aanvallen.

Ik haal deze edit er even uit, want die had ik nog niet gelezen. Ik heb zelf sterk het idee dat het hiermee samenhangt. Vandaag mocht ze van mij weer niet los (want ik vond het weer genoeg dat ik gisteren achter haar aan moest omdat ze rondjes rennen om Hooglanders wel grappig vond). En ik merk dat ik dus vandaag gewoon zit te wachten op een aanvalletje. Omdat ik dènk dat die komt. Omdat ze geen rondjes heeft kunnen rennen.Sassy schreef:Edit: ik lees net dat het een paar keer gebeurd is na het aan de lijn lopen, vlgs mij is dat voor die hond toch een vorm van druk die ze ervaart, en daar niet mee om kan...ik heb op een bepaald moment met mijn Mika niks meer gedaan wat ook maar in de verte op training leek, dat was een gevoelige hond, druk erop zetten, hoe weinig ook kon ook aanvallen triggeren.
Maar het ding iedere keer wakker maken als ze slaapt is ook zo wat. Waarom krijgt ze het dan middenin de nacht niet?
En weer. Anders dan de vorige 4 keer, maar ik denk dat we nu toch echt moeten spreken over primaire epilepsie.
Kutzooi.
Kutzooi.
- dagmar88
- Zeer actief
Ach wat rot. Wat was er anders deze keer?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Klote zeg. Sterkte.Marion. schreef:En weer. Anders dan de vorige 4 keer, maar ik denk dat we nu toch echt moeten spreken over primaire epilepsie.
Kutzooi.
Waarom denk je nu wel primaire epilepsie?
Dat ze van mij los mocht om de vijver. Want ik had leverworst-koekjes in mijn zak. Ze heeft echt best gerend, en kwam prachtig voor steeds.dagmar88 schreef:Ach wat rot. Wat was er anders deze keer?
Om half 3 kwam Pieter thuis, en pas daarna viel ze een beetje in slaap.
En ze lag precies voor de gangdeur toen ik moest piesen (nou ja, even ophouden dan maar). Half uur later ging ze van zij- naar buikligging, dus ik denk die is wakker. Geef haar nog een knuffel en ga snel naar de wc. Maar daar kwam ik niet eens, want ze lag met opengesperde bek en grote ogen de andere kant uit. Ik gelijk weer terug. Ze begon dus echt te stuipen in mijn armen (al zal de start al eerder geweest zijn).
Wel vrij snel weer over en weer "bij". Maar gigantisch honger. Ze weet nu ook dat ze op haar achterpoten kan staan en roomboter van het aanrecht kan pikken.