Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aange(Ber)lijnt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Aange(Ber)lijnt

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: Wat een gedoe toch weer. Dus als ik een oud krakkemikje haal uit een Pools asiel moet ik hem nog allerlei kunsten leren ook alleen maar omdat een paar idioten hun kuthonden niet willen beheersen? :roll:
:mrgreen: Nou, zit, lig, sta en blijf kan ik met naap net zo goed vergeten. Ik snap ook niet waarom dat zo nodig moet.

Ze hebben daar toch gewoon een chip en europees paspoort. Wat is dat voor poep?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

beetje doorgeslagen gekte aan het worden met allemaal gekke overbodige regeltjes en wetjes.De ene groep verzint wat en huppa de andere groep ook en huppa de andere groep voelt zich ook te kort gedaan of probeert weer ander gepeupel onder zijn wieken te krijgen .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

"zit, "lig", "sta" of "blijf".
Dus als ze er 1 kunnen, is het genoeg? :engel:

Fijn dat die plicht er is, maar ik betwijfel hoe ze dat kunnen handhaven in zo'n grote stad. Op elke straathoek een BOA?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Zinodo schreef:Wat is hier zo bijzonder aan?
op trottoirs, in winkels, in parken, sportvelden en zelfs in trappenhuizen of andere toegankelijke ruimtes in (semi)openbare gebouwen. Op speciale losloopvelden mogen de honden wel zonder lijn.
In Nederland mag je je hond ook niet in de stad overal los laten lopen, helemaal niet zelfs, behalve op losloopveldjes. Ik weet niet hoe het hier met trappenhuizen zit, maar dat lijkt mij niet echt een drama of zo.
Nou, inderdaad.
Daarbij heb ik een keer een boete gehad, omdat ik vlak voor losloopgebied onze kleinste hond (kleiner dan een kat, of evengroot) losklikte. Zij luistert trouwens erg goed, kan makkelijk zit en af en blijf :pffff: en ik kreeg 90 euro boete ! I.P.v de 25 euro die in het artikel staat.
Dus. . . :pffff:

Ik liet het er trouwens bij zitten, omdat je hier geen hondenbelasting betaald. Dus ik dacht allaa.
Maar ik denk zomaar dat je in Berlijn ook mooi nog hondenbelasting kan betalen?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Emma schreef: Ik liet het er trouwens bij zitten, omdat je hier geen hondenbelasting betaald. Dus ik dacht allaa.
Heeft niks met elkaar te maken.

:mrgreen: Wat was je dan van plan? Voor de rechtbank komen?
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Zinodo schreef:Wat is hier zo bijzonder aan?
op trottoirs, in winkels, in parken, sportvelden en zelfs in trappenhuizen of andere toegankelijke ruimtes in (semi)openbare gebouwen. Op speciale losloopvelden mogen de honden wel zonder lijn.
In Nederland mag je je hond ook niet in de stad overal los laten lopen, helemaal niet zelfs, behalve op losloopveldjes. Ik weet niet hoe het hier met trappenhuizen zit, maar dat lijkt mij niet echt een drama of zo.
Inderdaad, allemaal plekken waar ze hier ook niet onaangelijnd mogen komen volgens mij :19: Sterker nog, je mag daar dus eigenlijk nog steeds meer dan hier, want je kunt een speciaal papiertje halen waarmee ze wel los zouden mogen op die plekken. Voor zover ik weet, heb je die optie hier in Nederland toch echt niet.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

dagmar88 schreef:
Emma schreef: Ik liet het er trouwens bij zitten, omdat je hier geen hondenbelasting betaald. Dus ik dacht allaa.
Heeft niks met elkaar te maken.

:mrgreen: Wat was je dan van plan? Voor de rechtbank komen?
Voor mijn portemonaie wel :mrgreen:

En ja. Je mag er bezwaar op maken. En ja, ik vond het inderdaad lullig, dat ik nota ene naar een losloopplekje ging, terwijl hier gewoon staffords en een dominante akita altijd standaard door de wijk los lopen. Kijk feitelijk ben ik gewoon fout geweest en die boete heb ik betaald. Maar dat zegt niet dat je geen weerwoord mag geven. tevens is er net zo willekeur in de gemeente en wie je treft. Ook wie je brief leest.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nicoline »

Volgens mij is hier inderdaad niks nieuws aan, is in Nederland ook zo. Alleen houden mensen zich er helaas niet aan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”