Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezocht, hypoallergeen voer
Moderator: moderatorteam
Gezocht, hypoallergeen voer
Zonder chemische anti-oxidanten.
Ik ben al 16 jaar uit de brok, dus ik weet het echt niet. Als iemand een goede suggestie heeft, hoor ik het graag.
Ik ben al 16 jaar uit de brok, dus ik weet het echt niet. Als iemand een goede suggestie heeft, hoor ik het graag.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Re: Gezocht, hypoallergeen voer
Hoe hypoallergeen wil je het hebben?
Als je iets met maar 1 eiwitbron zoekt, vind ik fish4dogs een goede. Ook omdat zij alleen maar vis verwerken in hun producten en je dus niet/nauwelijks risico loopt dat er andersoortige eiwitten in terecht zijn gekomen.
Bij de dierenarts heb je weer voer waar alle eiwitten zo uit elkaar zijn gefrunnikt dat het lichaam ze überhaupt niet meer als eiwitten herkent. Maar daar ben ik verder allemaal niet zo in thuis.
Lou krijgt als ze brok krijgt altijd een visbrok, daar reageert ze prima op. Alles waar iets van gevogelte in zit, reageert ze niet goed op en dan blijft er buiten de visbrok om niet veel over. Zeker omdat het ook nog graanvrij moet zijn voor haar.
Als je iets met maar 1 eiwitbron zoekt, vind ik fish4dogs een goede. Ook omdat zij alleen maar vis verwerken in hun producten en je dus niet/nauwelijks risico loopt dat er andersoortige eiwitten in terecht zijn gekomen.
Bij de dierenarts heb je weer voer waar alle eiwitten zo uit elkaar zijn gefrunnikt dat het lichaam ze überhaupt niet meer als eiwitten herkent. Maar daar ben ik verder allemaal niet zo in thuis.
Lou krijgt als ze brok krijgt altijd een visbrok, daar reageert ze prima op. Alles waar iets van gevogelte in zit, reageert ze niet goed op en dan blijft er buiten de visbrok om niet veel over. Zeker omdat het ook nog graanvrij moet zijn voor haar.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Ik geef nu zelf Celtic Connection sinds een maand, dat is volgens mij ook hypoallergeen voer. Ik ben er heel erg tevreden over. Mijn honden zijn niet allergisch maar ik heb 1 moeilijke eter en die vindt het ook lekker. Het komt wat mij betreft dicht in de buurt van een goede kvv.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Bij mijn hond van 12 jaar is twijfel over voedselallergie. Ik wilde geen hill's of royal canin hypo allergeen voer geven omdat ik niet tevreden ben over die merken. Heb zelf een zoektocht verricht op het internet en geef sinds kort Welby zalm. Tot nu toe gaat dat goed en tot mijn grote verrassing blijft mijn hond het tot nu toe ook graag eten, ze is nogal kieskeurig. Je kan kijken op de site van welby, die man heeft zijn eigen voer ontwikkeld. Had hem laatst gemaild met wat vragen, hij belde me direct op, heeft goede adviezen en veel verstand van allergieën. Hij vertelde dat een vriend van hem een hond had die op ieder voer allergisch reageerde en zo is hij ermee begonnen om zelf een brok te ontwikkelen. Er zijn verschillende smaken. Ik geef de zalm omdat ik het vermoeden heb dat als mijn hond allergisch is, het voor kip en rund is.

Het is niet dat ze uitwendig reageert op haar voer (echt van alles, voornamelijk kvv maar ook barf). En altijd keurige drolletjes. Het is misschien dat ze er inwendig op reageert. Het is vaag, maar ik wil wel alles gedaan hebben voor ik er levenslang een vieze medicatie in ga duwen.
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga de opties even nalopen
Verstuurd vanaf mijn ATU-L21 met Tapatalk
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga de opties even nalopen
Verstuurd vanaf mijn ATU-L21 met Tapatalk
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Maar als ze niet uitwendig en niet inwendig op haar voer reageert, waarom denk je dan dat ze hypo allergeen voer nodig heeft?

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Waarom een brok? Juist een KVV met enkele eiwitbron is ideaal om een voedselallergie op uit te sluiten.