Ik kwam Woensdagmiddag thuis en zie haar voerbak, halfvol, op de koelkast staan ....... dwz ze heeft haar ontbijt niet opgegeten
Ze at slecht Dinsdag morgen, Dinsdag avond at ze niet en Woensdag morgen maar een beetje.
Mmm.... Ze begroete me ook niet zo enthousiast als normaal.
Woensdag avond heb ik haar met de hand een halve portie kunnen voeren, 's middags nog 3 teken van haar gepeuterd.
Donderdag morgen wandelen, ze draafde een beetje voor me uit en stond iedere keer stil om op me te wachten. Dat is heel ongewoon, normaal racet ze alle kanten op
Haren oren voelden warm en ze begon af en toe te hijgen. Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden wat het was.
Donderdag middag naar de DA, 40 graden koorts
Voor het avond eten kreeg ik er wat gekookte kippenborst in. Gisteravond lag ze nog als een ellendig hoopje op de bank, 's avonds overgeven
Vandaag alweer een stuk beter, vanmorgen weer gekookte kippenborst met een beetje brokken (ze stond alweer te wachten wanneer ze eten zou krijgen
Vanmiddag uitslag van het bloed gekregen wat inderdaad positief voor Babesia was.
Het ziet er naar uit dat ze er wel goed doorkomt, ze is verder een gezonde hond. Doxidog kuur afmaken (7 dagen) en verder 2 weken vitamine supplement geven en verder een beetje rustig aan doen.
De DA noemt het ook wel de Malaria onder de honden omdat het een beetje dezelfde symptomen geeft