Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

trillende achterpoot: tremor

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ralblas
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mechelse herderpup geboren 02-07-2014
Aantal honden: 1

trillende achterpoot: tremor

Ongelezen bericht door ralblas »

Zeta mijn Mechelse herder van 4 jaar en 6 maanden, vertoont de laatste tijd steeds meer een trillende achterpoot. Diagnose dierenarts luidt: niets bijzonders, Zeta heeft een uitstekende conditie, heeft nergens last van en uitzoeken wat nu precies de oorzaak is is belastend en leidt waarschijnlijk tot niets.
Ben toch niet gerust, zijn er eigenaren waarvan de hond dit ook vertoont en mogelijk al langer zonder verdere gevolgen? Let wel Zeta is een "echte" Mechelaar die snel opgewonden raakt en daarbij trilt in afwachting wat er gaat gebeuren, maar dit vind ik anders.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: trillende achterpoot: tremor

Ongelezen bericht door grover »

Oll doet het ook bij spanning. Iets van de laatste 2 jaar denk ik. Ook na behandeling van de fysio blijft ie het doen, is grotendeels spanning, hij doet t ook wel eens gewoon als we gaan wandelen tijdens het plassen ofzo :+ Fysio zei laatst wel dat ze iets spierverlies bemerkte in z'n achterhand maar goed hij wordt 9 in maart en we zijn gestopt met ballen gooien dus dan verwacht je ook wel zoiets, zij dacht iig niet dat dat samenhangt met z'n trilleritus.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Lola doet het ook, als die stilstaat om te snuffelen is het soms een wonder dat ze overeind blijft staan. Maar ze heeft er geen last van en functioneert er al jaren prima mee.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Onze Puck heeft het jaren gedaan, nooit last van gehad verder. Ik gooide het op opwinding die ingehouden moest worden.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Milo heeft een trillende voorpoot als hij tijdens het wandelen gaat snuffelen of stil gaat staan.
Hij wordt wat oud en spieren nogal slap dus bij hem is dat een oorzaak.
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Een DSD, die als herplaatser op 4-jarige leeftijd bij mij kwam, had dit ook. En dan met name na inspanning in zijn linkerachterpoot. De DA, en de mensen van de club waar we jachttraining volgden, vonden het niet verontrustend. Op latere leeftijd (9+) ontwikkelde zich artrose in die poot, uiteindelijk is hij 14 jaar geworden. Ik weet niet of het één met het ander te maken heeft, maar wel iets om in de gaten te houden.
Terwijl een andere DSD, een trilling in haar voorpoot had, terwijl ze voorstond, kwestie van overgeconcentreerd zijn. Kortom, lees je hond !
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”