Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vizsla's aanwezig?
Moderator: moderatorteam
Vizsla's aanwezig?
Zijn er op dit forum nog meer Vizsla baasjes aanwezig?
Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Re: Vizsla's aanwezig?
Blijkbaar niet al te veel. Ik ben in afwachting, heb er in het verleden drie gehad en wil er heel graag weer eentje 

-
- Zeer actief
Hier in het park liep een maand of twee geleden een gezin met een Vizsla pupje.
Heb ze maar één keer gezien, daarna niet weer.
Misschien dat ze ergens op visite waren ofzo.
Heb ze maar één keer gezien, daarna niet weer.
Misschien dat ze ergens op visite waren ofzo.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Ik zie weleens een teefje van een jaar in het bos. Een ruwhaar. Ontzettend leuke sociale hond. Wel druk maar op een leuke manier, zeker niet bord-voor-de-kop. Jaagt overigens wel nogal. Keetje vindt haar geweldig.
We zijn 1x een Viszla-reutje tegengekomen. Dat is de eerste, enige en laatste hond waar Izzy mee gebéukt heeft. Normaal brult ze alles weg wat aan d'r lijf durft te zitten, maar deze maakte iets in haar los. Ik vind het enige honden. Je moet er wel wat mee doen zeg maar, want die vrouw (middelbare leeftijd) verzuchtte dat ze er 3 uur mee kon lopen en dat hij dan bij thuiskomst alsnog de bank uit elkaar trok 

- Miezemuis
- Zeer actief
Nou ja de vizsla is een voorstaande hond, maar deze ging dus echt zelfstandig op jacht. En was dan weg. Als je de rasverening moet geloven is dat dus niet de bedoeling.Cleva schreef:Ach, toch nog?Miezemuis schreef:Jaagt overigens wel nogal.
Kun je nagaan.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee maar ja, een ongetrainde retriever wacht ook niet automatisch op het commando van de baas om iets te apporteren heMiezemuis schreef:Nou ja de vizsla is een voorstaande hond, maar deze ging dus echt zelfstandig op jacht. En was dan weg. Als je de rasverening moet geloven is dat dus niet de bedoeling.Cleva schreef:Ach, toch nog?Miezemuis schreef:Jaagt overigens wel nogal.
Kun je nagaan.

Ik ken er een aantal en vind ze wel leuk. Energiek maar nooit op een negatieve manier. Denk wel dat ze qua werklust vaak onderschat worden, en dan kan je een vervelende hond krijgen.
Oh wacht, ik ken er nog 2 hoor
"De zusjes". Ik weet niet of het zusjes zijn hoor, maar je hebt wel eens bijnamen voor honden die je vaker tegenkomt. Die 2 zijn niet góed
Ook als ik net naar huis wou en ik zie ze aankomen bij het ven, blijf ik gerust nog een halfuur zitten voor de show die ze opvoeren. Want dan gaat de baas proberen ze iets te laten apporteren in het water en ze kunnen eigenlijk gewoon niet zwemmen. De 1 is er nog slechter in dan de ander, maar eigenlijk kunnen ze wél zwemmen en ze vinden het echt he-le-maal enig, want ze komen altijd bij hun doel aan. Maaiend met voor- en achterpoten, kriskras door het water en tegen elkaar opbotsend. En dan zie je ze na een mislukte duik even naar elkaar kijken van "Ey! Jij ook hier! Cool! Kom, we moeten door!". Van die waanzinnig blije koppen met de tong zo ver mogelijk uit de bek. Izzy durft het water niet in als zij er hun ding aan het doen zijn, ze veroorzaken zo'n 20m2 aan geplons met z'n 2-en 

- Miezemuis
- Zeer actief
Dat eerste klopt wel, maar ik vind dat de rv nogal doen voorkomen dat dat jagen echt wel meevalt. Daar ze hoogstens voorstaan. Deze hond kon echt bijna niet los. En dan is een vizsla best lastig moe te krijgen.Maeve schreef:Nee maar ja, een ongetrainde retriever wacht ook niet automatisch op het commando van de baas om iets te apporteren heMiezemuis schreef:Nou ja de vizsla is een voorstaande hond, maar deze ging dus echt zelfstandig op jacht. En was dan weg. Als je de rasverening moet geloven is dat dus niet de bedoeling.Cleva schreef:Ach, toch nog?Miezemuis schreef:Jaagt overigens wel nogal.
Kun je nagaan.![]()
Ik ken er een aantal en vind ze wel leuk. Energiek maar nooit op een negatieve manier. Denk wel dat ze qua werklust vaak onderschat worden, en dan kan je een vervelende hond krijgen.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Joh, maar denk je echt dat een RV garanties kan geven over elke individu van dat ras? Ik ken ook een Golden die jaagt tot ze er dood bij neervalt. En een herderMiezemuis schreef: Dat eerste klopt wel, maar ik vind dat de rv nogal doen voorkomen dat dat jagen echt wel meevalt. Daar ze hoogstens voorstaan. Deze hond kon echt bijna niet los. En dan is een vizsla best lastig moe te krijgen.

Overigens moet je bij dit soort rassen ook niet willen proberen om ze fysiek uit te putten. Dat "ik loop er nu al 3 uur mee!" is toch de meest gemaakte fout. Loop maar eens 2 uur minder en ga daarnaast aan de slag met wat lollige gehoorzaamheidsoefeningen.
- Miezemuis
- Zeer actief
Daar denk ik ook helemaal niet. Maar Cleva geeft een beetje zo'n reactie dat ik wel van een jachthond kon verwachten dat hij jaagde. Ik geef daar aan dat het bij dèze hond dus niet om voorstaan maar op echt jagen gaat. En dat dat dus niet heel rastypisch is als ik de rv moet geloven.Maeve schreef:Joh, maar denk je echt dat een RV garanties kan geven over elke individu van dat ras? Ik ken ook een Golden die jaagt tot ze er dood bij neervalt. En een herderMiezemuis schreef: Dat eerste klopt wel, maar ik vind dat de rv nogal doen voorkomen dat dat jagen echt wel meevalt. Daar ze hoogstens voorstaan. Deze hond kon echt bijna niet los. En dan is een vizsla best lastig moe te krijgen.Maar het gros van die rassen staan er toch niet om bekend.
Overigens moet je bij dit soort rassen ook niet willen proberen om ze fysiek uit te putten. Dat "ik loop er nu al 3 uur mee!" is toch de meest gemaakte fout. Loop maar eens 2 uur minder en ga daarnaast aan de slag met wat lollige gehoorzaamheidsoefeningen.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Familie van mij zijn aan hun derde (draadhaar) vizsla bezig.
Ze werken of sporten er niet mee maar de honden worden wel goed (streng) opgevoed.
De huidige reu loopt bijna altijd los en moet dan netjes volgen bij oversteken en zich geregeld komen melden. Het ochtendrondje is met de fiets en in de middag een uur naar het bos of polder. Maar er wordt zeker geen uren meegelopen en in huis is hij wel aanwezig maar geen doldwaas gedoe, dat wordt hem simpelweg verboden.
Ik denk zelf dat hij (en z'n voorgangers) wat serieuzere apporteer, speur of appèl trainingen zeer zou waarderen maar ongelukkig of ongeschikt als huishond is hij en waren zijn voorgangers ook niet.
Ze werken of sporten er niet mee maar de honden worden wel goed (streng) opgevoed.
De huidige reu loopt bijna altijd los en moet dan netjes volgen bij oversteken en zich geregeld komen melden. Het ochtendrondje is met de fiets en in de middag een uur naar het bos of polder. Maar er wordt zeker geen uren meegelopen en in huis is hij wel aanwezig maar geen doldwaas gedoe, dat wordt hem simpelweg verboden.
Ik denk zelf dat hij (en z'n voorgangers) wat serieuzere apporteer, speur of appèl trainingen zeer zou waarderen maar ongelukkig of ongeschikt als huishond is hij en waren zijn voorgangers ook niet.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Helemaal verbazingwekkend vind ik het ook niet nee, dat een jachthond jaagtMiezemuis schreef:Daar denk ik ook helemaal niet. Maar Cleva geeft een beetje zo'n reactie dat ik wel van een jachthond kon verwachten dat hij jaagde. Ik geef daar aan dat het bij dèze hond dus niet om voorstaan maar op echt jagen gaat. En dat dat dus niet heel rastypisch is als ik de rv moet geloven.Maeve schreef:Joh, maar denk je echt dat een RV garanties kan geven over elke individu van dat ras? Ik ken ook een Golden die jaagt tot ze er dood bij neervalt. En een herderMiezemuis schreef: Dat eerste klopt wel, maar ik vind dat de rv nogal doen voorkomen dat dat jagen echt wel meevalt. Daar ze hoogstens voorstaan. Deze hond kon echt bijna niet los. En dan is een vizsla best lastig moe te krijgen.Maar het gros van die rassen staan er toch niet om bekend.

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
ik vind ze een partij leuk. Maar de teefjes die ik ken van de jachttraining komen ook helemaal niet zo druk over. Bloedserieus, baasgericht en niet al te fors ook. Vind ze redelijk rank.
-
- Zeer actief
In het park zie ik regelmatig iemand fietsen of steppen met een viszla (los), dat gaat prima, totdat ze een andere hond tegenkomen, dan wordt alles uit de kast getrokken om daarmee te spelen. Doldwaas, vrolijk ding, maar de oren werken niet altijd even goed
En ook eentje bij een strandtent, wat een leuke, nonchalante en relaxte hond is dat. Banjert rustig tussen de mensen door zonder in de weg te lopen of opdringerig te zijn.

En ook eentje bij een strandtent, wat een leuke, nonchalante en relaxte hond is dat. Banjert rustig tussen de mensen door zonder in de weg te lopen of opdringerig te zijn.
-
- Zeer actief
Sandra&co schreef:We zijn 1x een Viszla-reutje tegengekomen. Dat is de eerste, enige en laatste hond waar Izzy mee gebéukt heeft. Normaal brult ze alles weg wat aan d'r lijf durft te zitten, maar deze maakte iets in haar los. Ik vind het enige honden. Je moet er wel wat mee doen zeg maar, want die vrouw (middelbare leeftijd) verzuchtte dat ze er 3 uur mee kon lopen en dat hij dan bij thuiskomst alsnog de bank uit elkaar trok

-
- Zeer actief
Haha, prachtigSandra&co schreef:Oh wacht, ik ken er nog 2 hoor"De zusjes". Ik weet niet of het zusjes zijn hoor, maar je hebt wel eens bijnamen voor honden die je vaker tegenkomt. Die 2 zijn niet góed
Ook als ik net naar huis wou en ik zie ze aankomen bij het ven, blijf ik gerust nog een halfuur zitten voor de show die ze opvoeren. Want dan gaat de baas proberen ze iets te laten apporteren in het water en ze kunnen eigenlijk gewoon niet zwemmen. De 1 is er nog slechter in dan de ander, maar eigenlijk kunnen ze wél zwemmen en ze vinden het echt he-le-maal enig, want ze komen altijd bij hun doel aan. Maaiend met voor- en achterpoten, kriskras door het water en tegen elkaar opbotsend. En dan zie je ze na een mislukte duik even naar elkaar kijken van "Ey! Jij ook hier! Cool! Kom, we moeten door!". Van die waanzinnig blije koppen met de tong zo ver mogelijk uit de bek. Izzy durft het water niet in als zij er hun ding aan het doen zijn, ze veroorzaken zo'n 20m2 aan geplons met z'n 2-en

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik loop met een eurasier, schapendoes en teckel.Tara schreef:Ik vind trouwens sowieso dat jachtgedrag bij honden veel te weinig begrepen wordt. Vrijwel iedere hond jaagt, het is niks exclusiefs voor jachthonden. Het is me al een paar keer opgevallen dat mensen met heel andere honden in bepaalde gebieden niet willen lopen omdat hun hond (van een niet-jachthondenras) oncontroleerbaar gaat jagen, terwijl ik daar met een klein roedeltje jachthonden zonder problemen wel kan lopen. Waar gaat het dan mis? Zo vraag ik u af.
Als er wild is dan luistert de teckel het beste

De eurasier luistert überhaupt niet dus daar zit altijd een lijn aan.
De schapendoes moet ik continue bij de les houden anders vliegt ze volledig buiten zicht door bos, polder en duinen achter de fazanten, konijnen of reeën aan. Ze staat ook voor op het pad bij wildsporen en knalt (braamstruik)bosjes door terwijl andere honden (tollers, vizsla) vol verwachting staan te kijken wat ze nu weer opstoot

Ik ben haar nu maar aan het leren apportjes terug te vinden. Als ze dan toch zo nodig jachthond wil zijn

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vind het niet meevallen. Ik vind ze echt irritant druk. Setters soms ook.Kells schreef:Nah, dat valt wel mee toch? Deze zomer kwam ik er meerdere tegen op de trainingsweek/wedstrijdweek in Oostenrijk. Het energielevel was zo ongeveer hetzelfde als mijn setters.Nanna schreef:Hier lopen er ook een paar in het bos. Ik vind ze allervriendelijkst maar wel figuren waarbij een pond Ritalin niet zou misstaan.
Mijn God wat een energieke druktemakers
Het is niet het energieniveau (want daar weer ik wel raad mee) maar hun aandacht die all-over-the-place is. Ik zou dat bloedirritant vinden.
Er loopt hier ook een jonge reu in het dorp, altijd zijwaards trekkend met van die doorgesnoven uitpuilende ogen. Als de eigenaar hem los zou doen, zou hij in 1 streep de weilanden in vertrekken. De eigenaar loopt zelf altijd een beetje te zuchten. Hij doet er overigens wel veel mee, maar die hond is gewoon zo. Als hij met mijn honden kennis maakt, kwispelt hij met zijn hele lijf, gaat dan half op de grond liggen kwispelen om mijn honden hun bek af te likken en wil steeds opspringen om dan tòch weer heel onderdanig te worden, druk druk druk. Eén spartelende bonk overspronggedrag.
Ze zijn reuze lief en ik houd echt wel van beweeglijke honden, maar ik heb bij de Viszla altijd het idee dat ze in een hele andere wereld leven. Alsof ze de hele tijd aan het reageren zijn op dingen die wij niet zien

Ik krijg er jeuk van.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Raad maar eens.
Border collie tollers viszla zijn echte werktijden. Naast veel energie steken in rennen moet je ze ook bezig houden met denkspelletjes. Anders krijg je ze niet moe. Je kan kan wel 2 uur gaan fietsen of lopen met ze maar daar wordt een hond van dit kaliber niet blij van. Dan krijg je van die stuiterballen in huis
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
ik werk tot border collie vandaagincubi666 schreef:Border collie tollers viszla zijn echte werktijden. Naast veel energie steken in rennen moet je ze ook bezig houden met denkspelletjes. Anders krijg je ze niet moe. Je kan kan wel 2 uur gaan fietsen of lopen met ze maar daar wordt een hond van dit kaliber niet blij van. Dan krijg je van die stuiterballen in huis
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Barkley schreef:ik werk tot border collie vandaagincubi666 schreef:Border collie tollers viszla zijn echte werktijden. Naast veel energie steken in rennen moet je ze ook bezig houden met denkspelletjes. Anders krijg je ze niet moe. Je kan kan wel 2 uur gaan fietsen of lopen met ze maar daar wordt een hond van dit kaliber niet blij van. Dan krijg je van die stuiterballen in huis

Oh, ga je nu advies geven over hoe je met een hond moet omgaan? Door gelijk te beweren dat álle individuen van die rassen hetzelfde zijn..?incubi666 schreef:Border collie tollers viszla zijn echte werktijden. Naast veel energie steken in rennen moet je ze ook bezig houden met denkspelletjes. Anders krijg je ze niet moe. Je kan kan wel 2 uur gaan fietsen of lopen met ze maar daar wordt een hond van dit kaliber niet blij van. Dan krijg je van die stuiterballen in huis
-
- Zeer actief
Hij heeft wel gelijk, over het algemeen genomen dan. Maar dat doet vrijwel iedereen hier wel als we over rassen praten 

Dat ervaar ik niet zo. Het wordt, voor zover ik het tot nu toe heb gezien, altijd benoemd als "kúnnen heel druk zijn (houdt daar rekening mee)"Manuma schreef:Hij heeft wel gelijk, over het algemeen genomen dan. Maar dat doet vrijwel iedereen hier wel als we over rassen praten