Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijna zelfgevangen ree op Ravi's verjaardagsmenu...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Bijna zelfgevangen ree op Ravi's verjaardagsmenu...

Ongelezen bericht door Zamunda »

Jaja, deze mooie man:
Afbeelding

is vandaag twee geworden :balon: en dat heeft hij bijna met een lekker mals reetje in zijn waffel gevierd :schrik: .
De baas was aan het wandelen in het bos hier, Lais en Raaf ieder aan een tienmeterflex (los gaat niet ivm jagen en veel wild). Raaf liep zo'n tien meter voor op moment dat Lais al snuffend twee meter van het pad dwaalde en daar een ree opstootte :oeps: . Terwijl de baas Lais op de rem zet komt Raaf teruggesjeesd en die rent ook het pad af. De baas zet ook Raaf snel op de rem en PANG... Raaf rent door :O: . De baas had gelukkig meteen door wat er was en riep keihard ''RAVIEEEEEE!'' en die hond... die stond toen meteen stil en wachtte keurig tot de baas hem weer aangelijnd had :80: (terwijl de baas Lais nog in het bedwang aan het houden was). Knapperd!

En hoe kwam hij nu los? Nee, geen gebroken flex of musketon maar een geknapte naad van zijn tuig (waar het ringetje aan genaaid was) en zo zat er dus een ringetje met een stukje stof aan het eind van de flex, ipv een tuig met hond... Goed. Ik geloof dat ik voor Raaf maar een goed tuig ga bestellen bij Blaire.de. Voor zijn verjaardag :pffff: . Raaf had liever dat ree gewild, maar je kunt niet alles hebben.

Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Re: Bijna zelfgevangen ree op Ravi's verjaardagsmenu...

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Hij kijkt nog steeds een beetje opgefokt
AfbeeldingAfbeelding
Jules01
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jules01 »

Als ie echt liever ree had gehad, was ie echt niet gestopt :wink:
Kortom, hij wil gewoon een nieuw tuig!
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Die lange stelten en die baard!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Oh, je schrikt je de tering!

Had het een tijdje terug...

Afbeelding

Nog dezelfde week stond ik met alleen het handvat in m'n handen :oeps:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Oei :schrik: wat een toppertje dat hij meteen stil stond na de brul :E:
Gefeliciteerd Ravi :balon:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Zamunda
Zeer actief

bram en thijs schreef:Hij kijkt nog steeds een beetje opgefokt
Ik had hem even op het stopcontact aangesloten :cool2: .

Lunatic schreef:Oei :schrik: wat een toppertje dat hij meteen stil stond na de brul :E:
Gefeliciteerd Ravi :balon:
Ja dat was echt super, de afstand was blijkbaar klein genoeg en de invloed van de baas groot genoeg dat hij nog luisterde, maar ik blijf het bijzonder vinden aangezien hij al echt aan het rennen was.

dagmar88 schreef:Oh, je schrikt je de tering!

Had het een tijdje terug...

Nog dezelfde week stond ik met alleen het handvat in m'n handen :oeps:
Ja je schrikt je toch echt het apelazarus :O: ?! Pfff, jij met Naap ook al. Hoe gebeurde het bij jullie en wat liet er los?

Alfilillo schreef:Die lange stelten en die baard!
Hij had zich nog niet geschoren vandaag :F: . Gekheid, ik vind het toch zo mooi hè :love: .

Jules01 schreef:Als ie echt liever ree had gehad, was ie echt niet gestopt :wink:
Kortom, hij wil gewoon een nieuw tuig!
Haha, goed punt :idea: .
dagmar88
Zeer actief

Zamunda schreef: Ja je schrikt je toch echt het apelazarus :O: ?! Pfff, jij met Naap ook al. Hoe gebeurde het bij jullie en wat liet er los?
We liepen gewoon rustig door de duinen, kwamen mensen met honden tegen waar hij even wilde snuffelen en toen stond ik als een debiel met alleen het handvat van de jachtlijn :Q:
Hij schrok ervan dat ik schrok, maar was binnen 10 seconden weer terug.

Die paarden waren heel nerveus met onervaren ruiters. Was een goed leermomentje voor hem en mij, hij wil er achteraan zodra ze gaan galopperen.
Als dat toen was gebeurd :80: :schrik:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Van Harte Gefeliciteerd met de knapperd :I: :balon:

Die 2e foto :LOL: maar goed dat hij bleef staan :80: :ok: hartverzakkingen krijg je van zoiets, gelukkig heb ik geen jagers :smile2:
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Bram deed zwap-flip met zijn kop en dan stond ik met een lege halsband aan de lijn. Niet dat hij wegrende want dat kon hij helemaal niet
AfbeeldingAfbeelding
Zamunda
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Zamunda schreef: Ja je schrikt je toch echt het apelazarus :O: ?! Pfff, jij met Naap ook al. Hoe gebeurde het bij jullie en wat liet er los?
We liepen gewoon rustig door de duinen, kwamen mensen met honden tegen waar hij even wilde snuffelen en toen stond ik als een debiel met alleen het handvat van de jachtlijn :Q:
Hij schrok ervan dat ik schrok, maar was binnen 10 seconden weer terug.

Die paarden waren heel nerveus met onervaren ruiters. Was een goed leermomentje voor hem en mij, hij wil er achteraan zodra ze gaan galopperen.
Als dat toen was gebeurd :80: :schrik:
Huh, het handvat van de jachtlijn :80: ? De rest van de lijn brak af en zat nog aan Napie? Was geen jachtlijn uit één stuk touw dan?

Ja, in galop zijn ze natuurlijk geweldig om achteraan te gaan en dan wil je inderdaad niet weten hoe dat eruitziet als je hond zich in zo'n hele groep galopperende paarden mengt :schrik: !

billy schreef:Van Harte Gefeliciteerd met de knapperd :I: :balon:

Die 2e foto :LOL: maar goed dat hij bleef staan :80: :ok: hartverzakkingen krijg je van zoiets, gelukkig heb ik geen jagers :smile2:
Dankje. Ja hij kan er zo achterlijk bij zitten, hij is dan ook zo leuk om naar te kijken :F: . Moet wel toegeven dat ik aan zijn haren had gezeten en een hanenkammetje had gemaakt :engel: .

Hahahaha, nee gelukkig heb jij geen jagers :LOL: :goeie: :schrik: !

Zinodo schreef:Oeii daar zit je niet op te wachten! Maar brave Raaf dat hij toch stopte :cheer: ik mag toch hopen dat hij de hemel in geprezen was :E: maar ja, hij had liever een ree gehad dan een nieuw tuigje als kadootje maar jammer dan, je kan niet alles hebben :goeie: gefeliciteerd :lief:
Nou toen hij stopte werd hij nog niet geprezen, pas toen de baas na heeeeeel streng WACHTEN zei (en dat herhaalde tot hij bij Raaf was) en hem eenmaal weer aangelijnd had (aan de borstring van het tuig). Toen viel de spanning van hem af en heeft hij Ravi uitbundig geprezen en geknuffeld :love: .
Zamunda
Zeer actief

bram en thijs schreef:Bram deed zwap-flip met zijn kop en dan stond ik met een lege halsband aan de lijn. Niet dat hij wegrende want dat kon hij helemaal niet
Hahaha :LOL: . Daarom heb ik qua halsband veel liever een halfcheck.
Lais heeft op de tweede dag dat ze hier was ook zo'n geintje uitgehaald met uit de halsband (willen) trekken: ik wilde dat ze even een plas deed tussendoor maar het regende en dat vond ze al stom (trek trek) en toen dacht ik haar ook nog naar het gras mee te nemen... compleet in de ankers want het gras was nat :schrik: :piew: en het is dat ik de lijn nog kon laten vieren anders had ik ook met een lege halsband gestaan. Trut.

Zinodo schreef:O ja dat snap ik echt wel, eerst een lijn er aan en dan pas feest maken. Anders heb je kans dat ie em bij de eerste goedzo toch nog smeert :goeie:
Ja precies :mrgreen: . Ik had waarschijnlijk heel blij gaan staan gillen dat hij zo ongelofelijk braaf was en hem vrolijk naar me toe gevraagd... om hem met zijn witte staartpunt tussen de bosjes te zien verdwijnen :mann: .
billy
Erelid

Zamunda schreef:
billy schreef:Van Harte Gefeliciteerd met de knapperd :I: :balon:

Dankje. Ja hij kan er zo achterlijk bij zitten, hij is dan ook zo leuk om naar te kijken :F: . Moet wel toegeven dat ik aan zijn haren had gezeten en een hanenkammetje had gemaakt :engel: .

Hahahaha, nee gelukkig heb jij geen jagers :LOL: :goeie: :schrik: !
Jaaaaaa ik zie nu het hanenkammetje :tongue: :mrgreen:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Tamara81 schreef:Gefeliciteerd Ravi: twee jaar, hoera! :cheer: :cheer:

Jammer dat er geen vers gevangen wild op het menu staat. You can't always get what you want... but if you try, ...:)

Goed dat Ravi zo goed heeft geluisterd tijdens zijn jacht :ok:
Haha :F: . Voorlopig mag hij even niet meer try-en, eerst dat goede tuig maar regelen.
dagmar88
Zeer actief

Zamunda schreef: Huh, het handvat van de jachtlijn :80: ? De rest van de lijn brak af en zat nog aan Napie? Was geen jachtlijn uit één stuk touw dan?

Ja, in galop zijn ze natuurlijk geweldig om achteraan te gaan en dan wil je inderdaad niet weten hoe dat eruitziet als je hond zich in zo'n hele groep galopperende paarden mengt :schrik: !
:tongue: Ja, zo stond ik ook. De rest zat nog aan napie ja. Gelukkig, we moesten nog 10 km terug.
Er zat zoals bij deze zo'n leren stukje om gestikt. Daar onder was hij compleet doorgebroken.
https://www.bol.com/nl/p/hunter-retriev ... lsrc=aw.ds
Wel jammer. Had hem jaren geleden hier tweedehands overgenomen en hij was net zo fijn omdat het katoen was. Maar misschien is synthetisch toch een beter idee.

:schrik: Die had zonder meer een trap gehad. Heb er echt buikpijn van gehad.
Zamunda
Zeer actief

billy schreef:Jaaaaaa ik zie nu het hanenkammetje :tongue: :mrgreen:
:engel:
Je kan zo lekker frutten met dat (miezerige) ruwe haar :engel: .
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Hahaha, die foto! Wat ontzettend goed dat hij stopte.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

dagmar88 schreef: :tongue: Ja, zo stond ik ook. De rest zat nog aan napie ja. Gelukkig, we moesten nog 10 km terug.
Er zat zoals bij deze zo'n leren stukje om gestikt. Daar onder was hij compleet doorgebroken.
https://www.bol.com/nl/p/hunter-retriev ... lsrc=aw.ds
Wel jammer. Had hem jaren geleden hier tweedehands overgenomen en hij was net zo fijn omdat het katoen was. Maar misschien is synthetisch toch een beter idee.

:schrik: Die had zonder meer een trap gehad. Heb er echt buikpijn van gehad.
Nou dat zie je toch ook niet aankomen zeg. En die buikpijn kan ik me wel voorstellen ja, zeker bij een hond die niet denderend onder appèl staat (en snel in jaagmodus gaat).

Wij waren een tijdje geleden met Raaf op strand en hij liep daar los, heerlijk gerend, gespeeld met andere honden (, één keer tegen een plastic tas aangepist en twee keer (zacht) tegen iemand opgesprongen maar daar hebben we het niet over :oeps: ), gespeeld met speeltjes en af en toe kwam er een paard langs. Gelukkig steeds op tijd gezien en Raaf aangelijnd, maar één keer was er net een paard ons gepasseerd (en die gingen daarna hoger lopen, tegen de duinen aan dus ik verwachtte dat ze de duinen in zouden gaan), toen kwamen mensen met een hond een tegemoet en de honden gingen spelen. Dus daar liep ik naar te kijken toen ik ineens vanuit mijn ooghoek zag dat het paard omgedraaid was en de ruiter hem in galop zette onze richting in :schrik: . Ik kon net op tijd Ravi roepen maar de mensen die ons tegemoet kwamen hadden het niet door en hun hond was al achter dat paard aan (en ze kregen hem niet teruggeroepen). Hond kwam er eerst niet bij maar de ruiter hield iets in (bleef wel galopperen) en toen zat de hond er dus wel bij :schrik: . Gelukkig kwam de hond toch weer terug uiteindelijk en waren hond, paard en ruiter nog steeds heel maar ik was héél blij dat het Ravi niet was.

Lothian schreef:Hahaha, die foto! Wat ontzettend goed dat hij stopte.
Je zit mijn knappe adonis toch niet uit te lachen hè :hmmm: .
dagmar88
Zeer actief

Zamunda schreef: Nou dat zie je toch ook niet aankomen zeg. En die buikpijn kan ik me wel voorstellen ja, zeker bij een hond die niet denderend onder appèl staat (en snel in jaagmodus gaat).
:LOL: Niet.
Hij komt als ik blij "worstjes voor naap" roep. Meestal.
Zamunda
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Zamunda schreef: Nou dat zie je toch ook niet aankomen zeg. En die buikpijn kan ik me wel voorstellen ja, zeker bij een hond die niet denderend onder appèl staat (en snel in jaagmodus gaat).
:LOL: Niet.
Hij komt als ik blij "worstjes voor naap" roep. Meestal.
Ik dacht: ''Laat ik het een beetje netjes omschrijven'' :F: . Maar dat hij (meestal) komt op je hiercommando is best goed toch :mrgreen: .
Zamunda
Zeer actief

Jion schreef:Dat hoofd! :goeie:

Ik heb het ook eens gehad met een gloednieuw tuigje toen ik Duende net een week had. Een stuk tuigje bleek alleen gelijmd te zijn, dat hadden ze vergeten te stikken. :schrik: Gelukkig had hij zelf niet eens door dat hij los was en kon ik hem zo pakken.
Oh hemel, met een buitenlander die er net is :schrik: . Gelukkig ging het goed.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Wat is het toch een kanjer! :love:
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Gefeliciteerd met Raaf! En superbraaf dat hij stil bleef staan!
billy
Erelid

Zamunda schreef:
billy schreef:Jaaaaaa ik zie nu het hanenkammetje :tongue: :mrgreen:
:engel:
Je kan zo lekker frutten met dat (miezerige) ruwe haar :engel: .
Er kan bijna een stiekie in :LOL:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Oei daar ben ik toch altijd zo bang voor hè? :jank:

Maar wat een knappe Ravi dat hij stilstond :80: Zo dan! (die hoeft niet meer aan de lijn haha).
en gefeliciteerd natuurlijk :balon: op naar nog vele mooie jaren :J:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat een smoelwerk trouwens op die tweede foto :LOL: :LOL: :I:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Pfff dat zal schrikken zijn geweest zeg, ik heb het met hardlopen een keer gehad dat de musketon bij mijn heupriem los schoot, gelukkig was Colin nog een pup (geen hele jonge pup natuurlijk) en bleef verbaasd staan. Hij loopt nu met hardlopen wel dubbel gezekerd, hij is namelijk inmiddels zo sterk dat ik bang ben dat hij idd het tuig kapot trekt. En op onze route komen we idd vaak paarden tegen, dat vind ie iets te interessant.
En gefeliciteerd met je mooie vent natuurlijk :)
Laatst gewijzigd door Nicoline op 19 nov 2018 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Oh dat zijn van die momenten :O: :O: Wat goed van hem dat hij zo braaf was en het daarom zo goed afliep met Bambi.

Wij kwamen een tijdje terug hazen tegen vroeg in de ochtend. Daar worden onze honden echt helemaal gek van en Luus liep los en ging er in eerste instantie luid krijsend achteraan. Ze kwam wel heel snel terug nadat wij ons hersteld hadden van de schrik en het op een brullen zetten :F:
We moesten er later wel om lachen want vlakbij is een camping en in gedachten zagen we allemaal slaperige hoofden uit tenten steken vanwege het geluid wat zij maakte, mijn hemel wat een volume kwam eruit, dat moet zeker gehoord zijn om 4.30 in de vroege ochtend :engel:
Laatst gewijzigd door Tineke op 18 nov 2018 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Gefeliciteerd met Ravi, zo'n knap rommelhoofd :I:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Pff, wat een geluk dat je man de noodrem vond! En gefeliciteerd met Ravi! :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”