Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen Westerberge vuurwerkvrij

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ervaringen Westerberge vuurwerkvrij

Ongelezen bericht door tycha »

Wij hebben voor oud en nieuw een optie op een huisje op dit vakantiepark in Echten. Ik heb al gezien dat er weinig bebouwing in de buurt zit, en het feit dat er geen vuurwerk in het park mag worden afgestoken scheelt al veel. Is er al eens iemand geweest met oud en nieuw? Zo, ja hoe was het?

Op de site staat dat omgevingsgeluid niet kan worden uitgesloten. Ze hebben het hierbij over o.a. Carbidschieten. Nu komen wij pas op de 31ste aan het einde van de dag aan. Is dat Carbidschieten ook nog in het nieuwe jaar, of alleen op oudjaarsdag?
Afbeelding
Groetjes Marja
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Ervaringen Westerberge vuurwerkvrij

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

tycha schreef:Wij hebben voor oud en nieuw een optie op een huisje op dit vakantiepark in Echten. Ik heb al gezien dat er weinig bebouwing in de buurt zit, en het feit dat er geen vuurwerk in het park mag worden afgestoken scheelt al veel. Is er al eens iemand geweest met oud en nieuw? Zo, ja hoe was het?

Op de site staat dat omgevingsgeluid niet kan worden uitgesloten. Ze hebben het hierbij over o.a. Carbidschieten. Nu komen wij pas op de 31ste aan het einde van de dag aan. Is dat Carbidschieten ook nog in het nieuwe jaar, of alleen op oudjaarsdag?
Carbidschieten is volgens mij van medio dec tot medio jan met een beetje pech.
Met een park is de ellende dat sommigen dan gewoon hun vuurwerk meenemen en direct buiten de grens van het park gaan afschieten. Is niet te voorkomen maar gebeurt vaak. Als dan jouw huisje net aan die kant is... zit je met de ellende.

Ik adviseer; ga niet op een vuurwerkvrij park zitten juist omdat je ellende niet kunt voorkomen, maar zoek een huisje "in the middel of nowhere". Of, als het echt niet anders kan; ga met de hond in de auto vanaf 20.00 tot 03.00 ergens bivakkeren waar het rustig is, rijd dus naar "the middle of nowhere".....

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

nou, wij hadden ooit in Drenthe de dagen voor oudjaar ook echt carbid. Daar hadden mijn honden minder last van, dat moet gezegd maar het was er wel. Dat is een jaar of 8 geleden ;-) dus misschien is het nu anders.

Suzanne
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Vuurwerk net buiten het park is niet zo erg. Of ze vindt het nog steeds niet leuk, maar zolang het maar niet direct naast de deur is. Bij ons worden complete vuurwerkbommen afgestoken die ook nog wel eens in de achtertuin belanden vanwege het parkje achter ons huis, en de hangjongeren. Helemaal ontwijken kunnen we niet.
Op Carbid zal ze best wel reageren maar niet panisch worden, zeker als het wat verder weg is en niet naast de deur.
De 31 ste overdag zijn we onderweg in de auto, dus het gaat dan alleen om de avond/nacht.
Afbeelding
Groetjes Marja
~Suzanne~
Zeer actief

Vergis je niet... als dat "net buiten het park" gewoon 5 meter is... en jouw huisje ligt daar vlak naast... dan is het dus "bij de buren" en doe je niets, begin je niets en zit je in de shit.
Ik zou het er nooit op wagen met een bang hond.

Suzanne
tycha
Zeer actief
Contacteer:

dank jullie wel. Ik heb de gemeente gemaild over het carbid schieten.
Bij het park kunnen we nog naar de ligging van het huis vragen. Als dat achterin ligt, verwacht ik geen problemen.
Bij ons kunnen we zelfs begin januari nog niet naar buiten vanwege vuurwerk, en ik verwacht dat dit daar sowieso veel minder. Maar wacht nog even het antwoord van de gemeente af.
Afbeelding
Groetjes Marja
tycha
Zeer actief
Contacteer:

edit: Dat laatste over de zwarte dennen heb ik van horen zeggen van mensen die er nog steeds wonen, heb daar zelf geen ervaring mee en gezien je de 31e toch vooral aan 't rijden bent ging ik er vanuit dat je vooral op het park zit :)
Als we gaan blijven we tot 4 januari. Het zou fijn zijn als we dan nog wat kunnen wandelen in de omgeving ;)
Afbeelding
Groetjes Marja
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Toen ik nog in Zuidwolde woonde, ging ik met mijn honden naar boswachterij Ruinen/Echten om ze op oudjaarsdag goed moe te krijgen. Macho is echt bang voor vuurwerk en kan ik daar zonder problemen los laten lopen :ok:
Laat dat vakantiepark nu grenzen aan dit natuurgebied :wink:

Ingrid48 woont vlakbij het park, die kun je altijd eens een PB sturen met hoe het gesteld is met vuurwerk daar :ok:
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Contacteer:

kloesje schreef:Toen ik nog in Zuidwolde woonde, ging ik met mijn honden naar boswachterij Ruinen/Echten om ze op oudjaarsdag goed moe te krijgen. Macho is echt bang voor vuurwerk en kan ik daar zonder problemen los laten lopen :ok:

Ingrid48 woont vlakbij het park, die kun je altijd eens een PB sturen met hoe het gesteld is met vuurwerk daar :ok:
Dank je!
We hebben inmiddels maar geboekt. We konden kiezen uit de ligging van het huisje, en het ligt achterin het park, grenzend aan Heidegebied Westerbergen. We gaan het wel zien. Het zal ongetwijfeld minder zijn dan hier thuis. En ik ga sowieso dezelfde medicatie halen als vorig jaar.
De 28ste zijn we de hele dag in Hoogerheide voor de agility training. De 29 en 30ste rijden we wel naar het strand en duin zodat ze nog even zonder herrie kan lopen. En de rest van de tijd moet ze maar binnenblijven.
We laten haar nu al niet meer uit in het donker, want er is altijd wel ergens iets te horen, en dan doet ze sowieso niets. Ze wil ook niet naar buiten in het donker. Gelukkig is ze een expert in het ophouden van haar plas :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
kloesje
Zeer actief

tycha schreef:
kloesje schreef:Toen ik nog in Zuidwolde woonde, ging ik met mijn honden naar boswachterij Ruinen/Echten om ze op oudjaarsdag goed moe te krijgen. Macho is echt bang voor vuurwerk en kan ik daar zonder problemen los laten lopen :ok:

Dank je!
We hebben inmiddels maar geboekt. We konden kiezen uit de ligging van het huisje, en het ligt achterin het park, grenzend aan Heidegebied Westerbergen. We gaan het wel zien. Het zal ongetwijfeld minder zijn dan hier thuis. En ik ga sowieso dezelfde medicatie halen als vorig jaar.
De 28ste zijn we de hele dag in Hoogerheide voor de agility training. De 29 en 30ste rijden we wel naar het strand en duin zodat ze nog even zonder herrie kan lopen. En de rest van de tijd moet ze maar binnenblijven.
We laten haar nu al niet meer uit in het donker, want er is altijd wel ergens iets te horen, en dan doet ze sowieso niets. Ze wil ook niet naar buiten in het donker. Gelukkig is ze een expert in het ophouden van haar plas :mrgreen:
Je kan haar daar zonder problemen uitlaten, prachtig heidegebied en aangrenzend bos, je kan er wel een paar uur lopen :lol1:
Carbid is wel in het buitengebied, maar zeker niet in het natuurgebied, dus je hoort enkel doffe knallen in de verte, voor honden echt heel anders dan vuurwerk.

Ik weet zeker dat je het daar naar je zin zult hebben met de hond :)
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ja héél schuin gemeten is Westerbergen onze overburen :-)

even buiten het park wordt wel vuurwerk afgeschoten en in het dorp Echten is inderdaad carbid, maar dat zijn doffe knallen, daar heb je echt geen last van. Het vuurwerk kan misschien wat vervelender zijn, hopelijk krijg je een huisje aan de buitenkant van het park of anders daarom vragen? oh ik zie net dat je aan het heidegebied zit, super plekje :E:
Bij ons komt altijd met oud/nieuw een heel angstig hondje logeren en die pit lekker door tijdens de jaarwisseling :wink:

Het park ligt heerlijk aan een mooi bos en als je het spoor oversteekt dan kon in je Boswachterij Ruinen, heerlijk wandelgebied :ok:
Als je meer wil weten dan hoor ik het wel!
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Ingrid48 schreef:

even buiten het park wordt wel vuurwerk afgeschoten en in het dorp Echten is inderdaad carbid, maar dat zijn doffe knallen, daar heb je echt geen last van. Het vuurwerk kan misschien wat vervelender zijn, hopelijk krijg je een huisje aan de buitenkant van het park of anders daarom vragen?
Bij ons komt altijd met oud/nieuw een heel angstig hondje logeren en die pit lekker door tijdens de jaarwisseling :wink:

Het park ligt heerlijk aan een mooi bos en als je het spoor oversteekt dan kon in je Boswachterij Ruinen, heerlijk wandelgebied :ok:
We hebben dus inderdaad een huisje aan de achterkant van het park. ;) Zo ver mogelijk bij de weg vandaan.
We hopen daar inderdaad in het nieuwe jaar nog een paar mooie wandelingen te kunnen doen, zover het mogelijk is met onze trut :mrgreen:
Is Ruinen losloop of aangelijnd?
Afbeelding
Groetjes Marja
kloesje
Zeer actief

tycha schreef: Is Ruinen losloop of aangelijnd?
Een deel losloop en een deel aangelijnd :ok:
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief

kloesje schreef:
tycha schreef: Is Ruinen losloop of aangelijnd?
Een deel losloop en een deel aangelijnd :ok:
inderdaad maar een klein gedeelte losloop.

Misschien komen we elkaar nog tegen! ik herken je wel aan je hond denk ik ;-)
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ingrid48 schreef:

even buiten het park wordt wel vuurwerk afgeschoten en in het dorp Echten is inderdaad carbid, maar dat zijn doffe knallen, daar heb je echt geen last van. Het vuurwerk kan misschien wat vervelender zijn, hopelijk krijg je een huisje aan de buitenkant van het park of anders daarom vragen? oh ik zie net dat je aan het heidegebied zit, super plekje :E:

Ik vraag me echt af of we op een andere planeet leven wat het dikgedrukte betreft, maar misschien is dat ook wel een beetje zo.
In Kampen schieten ze al vanaf begin december en gaan door tot half januari, met als piek de week tussen kerst en nieuwjaar.
En juist die doffe knallen zijn waar sommige honden en mensen van de pan uit flippen.
Ik vlucht met mijn gezin en hond Kampen uit, want het is echt verschrikkelijk hier te zijn rond die tijd van het jaar.

voor het beeld:
De gedoogperiode (waar de politie dus gewoon naast staat en het een 'machtig mooie happening' vindt):

Oud en nieuw:

Maar ik besef dat dat wel extreem is, ik hoop dat dat het in Echten een stuk minder erg is!
tycha
Zeer actief
Contacteer:

We gaan het wel zien ;) mocht het toch weer niets worden blijven we volgend jaar gewoon thuis :mrgreen: Dan hebben we het drie jaar op rij geprobeerd om het vuurwerk te ontvluchten. Ik kan het niet veranderen voor haar. En bij knallen die ver weg zijn reageert ze ook, maar raakt niet in paniek. Ze is wel ongerust en vindt het wandelen niet echt leuk meer.

@Ingrid48 misschien kunnen we tegen die tijd iets afspreken?
Afbeelding
Groetjes Marja
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ik word ieder jaar weer zo chagrijnig van dat vuurwerk want heb ook een erg bange hond en ze zijn hier nu al regelmatig bezig en dan moeten we nog door tot ergens half januari want zolang duurt het hier altijd wel. Ik hoef niet naar een park omdat Shep zich het veiligst in de badkamer voelt, zit middenin het huis zonder raam en daar zit ze dus de gehele oudjaarsavond en nacht, gezellig.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief

tycha schreef:We gaan het wel zien ;) mocht het toch weer niets worden blijven we volgend jaar gewoon thuis :mrgreen: Dan hebben we het drie jaar op rij geprobeerd om het vuurwerk te ontvluchten. Ik kan het niet veranderen voor haar. En bij knallen die ver weg zijn reageert ze ook, maar raakt niet in paniek. Ze is wel ongerust en vindt het wandelen niet echt leuk meer.

@Ingrid48 misschien kunnen we tegen die tijd iets afspreken?

ja leuk, gaan we doen :ok:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wij zijn ook naar Drenthe de hele kerstvakantie, in Meppen. Ben benieuwd hoe het daar met vuurwerk gaat al maak ik me er niet zo'n zorgen om gezien het de dames geen bal interesseert. Mij ook niet dus dat komt goed uit :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

Hier zijn zo nu en dan al knalletjes te horen.
Geen carbid nog, maar zal vast niet meer heel lang gaan duren.
Het lichtere vuurwerk doen ze al wel hier.
Niet constant, maar zeker wel 1x per avond en soms overdag.
Paar dagen terug wat rotjes o.i d. gehoord.

Hier vinden de honden die gillende keukenmeiden, die hoge fluittonen niet zo fijn en het geknetter van siervuurwerk.
Knallen gaan opzich redelijk.
Geen blinde paniek gelukkig tot nu toe.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”