Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honger?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Honger?

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Geen idee waarom, maar Lola heeft de laatste tijd opeens veel meer honger. Of nou ja, ‘s avonds en ‘s nachts vooral. Overdag merk je niks, ze eet niet anders/meer/minder, maar ‘s avonds en ‘s nachts gaat ze echt actief op zoek naar eten. We hebben al een paar keer ‘s nachts haar bakje gevuld en we zijn tegenwoordig ook strikter op écht twee keer per dag eten, maar waarom zou ze nou opeens zoveel honger hebben?

Ze komt me zojuist weer voorbij gelopen met haar voerbal terwijl ze normaal twee keer gegeten heeft vandaag en niet veel (ahum :engel: ) bewogen. Is ze aan het hamsteren voor de komende horrorwinter of zo? :mrgreen:

Lola wordt merkbaar wat ouder, ik vraag me bijvoorbeeld al een poosje af of haar ogen nog helemaal top zijn. Maar honger hoort toch niet bij een ouder wordende hond? :scratch:
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Honger?

Ongelezen bericht door nomo »

Ik ken het wel van een demente hond, die was tig keer per dag aan het slepen met de voerbak omdat hij dacht dat het etenstijd was :oeps:

Zou 1x per dag voeren nog helpen? Alleen 's avonds? Dan gaat ze 's nachts misschien niet meer op zoek.
-Lilo-
Zeer actief

@nanna, nee we merken verder echt niks anders aan haar
@cleba, ze krijgt al wel een poos maagzuurremmers (zitac). S ochtends begint de dag met een plakje worst dus de tip van nomo moet verder wel uitvoerbaar zijn. Misschien dat daar winst zit. Ze krijgt ook seniorbrokken trouwens, maar das ook al bijna een halfjaar zo.
-Lilo-
Zeer actief

Ze slaapt naast ons bed dus eventueel knaagspul blijft beneden :mrgreen: maar ze trekt haar neus voor het meeste op dus dat werkt sowieso niet. Maar de gedachte snap ik wel. In de avond met voldoende maagvulling naar bed. Dat onderdeel komt ook wel goed. Ik vroeg me vooral af wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Als ze ook meer drinkt zou het suikerziekte kunnen zijn.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

Hmm, dat idee heb ik niet, maar ik hou dat eerlijk gezegd nooit zo bij. Ik ga binnenkort maar eens met d'r naar de da denk ik. Voor mijn gevoel zijn haar ogen ook niet je van het en ze vindt afdrogen na het wandelen in nat gras ook niet zo lollig meer. Maar ja, sta je daar met al je vage net-niet dingetjes. Ze zien me aankomen :schrik:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Het is ook een stuk kouder dus ze zal meer verbruiken om zich warm te houden.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

Dat lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n logische verklaring voor een hond die al jaren zwemt, zelfs bij vorst en sneeuw, door nat gras loopt en zonder vloerverwarming leeft. Dan had ik dat de afgelopen jaren wel vaker opgemerkt lijkt me.

Ze krijgt nu 1x ipv 2x per dag eten en gaat dus met meer maagvulling de nacht in. Na twee dagen is het wat vroeg om daar iets definitiefs over te zeggen, maar we hebben dus al twee nachten goed geslapen :ok:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

-Lilo- schreef:Dat lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n logische verklaring voor een hond die al jaren zwemt, zelfs bij vorst en sneeuw, door nat gras loopt en zonder vloerverwarming leeft. Dan had ik dat de afgelopen jaren wel vaker opgemerkt lijkt me.
Ja. Maar nu wordt ze wat ouder. Dus ik zou het niet heél gek vinden ;) Gewoon bijvoeren waar nodig, tot je denkt dat ze aan begint te komen. Dik hoeft ze niet te worden.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”