Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Twee knalrode strepen na ontwollen en wassen in trimsalon
Moderator: moderatorteam
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Twee knalrode strepen na ontwollen en wassen in trimsalon
Iemand ervaring met ontwollen en wassen met vlooienshampoo in trimsalon? Ik heb dat zojuist laten doen vanwege dat Shep laatst vlooien had en blijkbaar vlooienallergie. Bij het ontwollen en in het bad was geen vlo te zien. Maar nu ben ik thuis en ligt Shep op zij en zie ik tot mijn schrik dat ze op beide zijden een lange rode onrustige streep op haar huid heeft lopen. Is dat normaal? Komt dat door het trekken met de kan aan de haren bij het ontwollen of reactie op de shampoo?
Wat moet ik hier nu weer mee?? Vetaderm er weer op smeren of beter even niets smeren?
Wat moet ik hier nu weer mee?? Vetaderm er weer op smeren of beter even niets smeren?

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Twee knalrode strepen na ontwollen en wassen in trimsalo
Ik zou er even wat foto's van nemen; en dan even bellen met de trimsalon wat daar gebeurd is. Het lijkt me zeer mogelijk dat dat ergens bij de behandeling fout is gegaan. En dat mogen ze dan weten ook. Als er idd fouten gemaakt zijn er er moet een middel op... dan mogen zij dat betalen.Caro schreef:Iemand ervaring met ontwollen en wassen met vlooienshampoo in trimsalon? Ik heb dat zojuist laten doen vanwege dat Shep laatst vlooien had en blijkbaar vlooienallergie. Bij het ontwollen en in het bad was geen vlo te zien. Maar nu ben ik thuis en ligt Shep op zij en zie ik tot mijn schrik dat ze op beide zijden een lange rode onrustige streep op haar huid heeft lopen. Is dat normaal? Komt dat door het trekken met de kan aan de haren bij het ontwollen of reactie op de shampoo?
Ik zou er niets opsmeren tot je weet wat het is, desnoods even naar de DA en de bevindingen op papier laten zetten. Zeker als zij ook menen dat er in de trimsalon iets fout is gegaan.
Suzanne
- Caro
- Zeer actief
He Suzanne, ik heb al contact gehad met de trimsalon. Zij zegt dat het niet van het ontwollen of shampoo kan zijn omdat volgens haar Shep dan overal rode plekken zou moeten hebben. Ze heeft het alleen op haar zijkanten, ook zie ik wat kleine bloeduitstortinkjes. Ze zegt het even aan te zien.
Ik heb inmiddels wel iets via google gevonden wat trimkoorts heet; daar staat over dat de roodheid na een paar dagen weg kan gaan maar als dat niet zo is of de hond wordt er ziek van en krijgt koorts dan natuurlijk wel naar DA. Ik zou het liefst direct naar DA rennen maar misschien is het verstandig morgen nog even af te wachten of het weg trekt. Misschien is haar huid op die delen wat gevoeliger. Huid is op dit moment sowieso gevoelig omdat ze hotspots heeft gehad door een vlooienallergie. Dat was ook de reden dat ik haar heb laten wassen. Was mijn eerste keer in een trimsalon. Ik ben er steeds bij gebleven en soms piepte Shep wel een beetje als er aan klitten werd getrokken en wat gevoelige plekjes.
Ik heb al een foto gemaakt. Shep ligt nu doodop in haar mand. Is ook wel erg lang staan, 2 uur voor een 12 jarige hond. Ik ga dit in ieder geval niet meer doen.
Ik heb inmiddels wel iets via google gevonden wat trimkoorts heet; daar staat over dat de roodheid na een paar dagen weg kan gaan maar als dat niet zo is of de hond wordt er ziek van en krijgt koorts dan natuurlijk wel naar DA. Ik zou het liefst direct naar DA rennen maar misschien is het verstandig morgen nog even af te wachten of het weg trekt. Misschien is haar huid op die delen wat gevoeliger. Huid is op dit moment sowieso gevoelig omdat ze hotspots heeft gehad door een vlooienallergie. Dat was ook de reden dat ik haar heb laten wassen. Was mijn eerste keer in een trimsalon. Ik ben er steeds bij gebleven en soms piepte Shep wel een beetje als er aan klitten werd getrokken en wat gevoelige plekjes.
Ik heb al een foto gemaakt. Shep ligt nu doodop in haar mand. Is ook wel erg lang staan, 2 uur voor een 12 jarige hond. Ik ga dit in ieder geval niet meer doen.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
eh... nee, idd niet nee... en de trimmer is niet op het idee gekomen om het of in delen te doen, dus over verschillende dagen verspreid.Caro schreef:He Suzanne, ik heb al contact gehad met de trimsalon. Zij zegt dat het niet van het ontwollen of shampoo kan zijn omdat volgens haar Shep dan overal rode plekken zou moeten hebben. Ze heeft het alleen op haar zijkanten, ook zie ik wat kleine bloeduitstortinkjes. Ze zegt het even aan te zien.
Hm... okay, ik heb vast maar de helft van de info en ik zal proberen mij geen mening te vormen.
Suzanne
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Wat een fijne, genuanceerde reactie Suzanne. Misschien hebben ze in de trimsalon wel met alle liefde van de wereld Shep behandeld en blijkt hij allergisch voor bijvoorbeeld de vlooienshampoo. Dat kan een trimster natuurlijk van te voren niet weten. Of hij heeft een reactie op het föhnen. Zou allemaal kunnen zonder dat de trimsalon kwaad in de zin heeft gehad. Ik ben zelf trimster en zou het absoluut prettig vinden als dit soort zaken even worden gemeld, zodat we samen kunnen kijken naar een oplossing. Maar ik vind jouw reactie erg naar, alsof er altijd maar kwade opzet in het spel is.~Suzanne~ schreef:Ik zou er even wat foto's van nemen; en dan even bellen met de trimsalon wat daar gebeurd is. Het lijkt me zeer mogelijk dat dat ergens bij de behandeling fout is gegaan. En dat mogen ze dan weten ook. Als er idd fouten gemaakt zijn er er moet een middel op... dan mogen zij dat betalen.Caro schreef:Iemand ervaring met ontwollen en wassen met vlooienshampoo in trimsalon? Ik heb dat zojuist laten doen vanwege dat Shep laatst vlooien had en blijkbaar vlooienallergie. Bij het ontwollen en in het bad was geen vlo te zien. Maar nu ben ik thuis en ligt Shep op zij en zie ik tot mijn schrik dat ze op beide zijden een lange rode onrustige streep op haar huid heeft lopen. Is dat normaal? Komt dat door het trekken met de kan aan de haren bij het ontwollen of reactie op de shampoo?
Ik zou er niets opsmeren tot je weet wat het is, desnoods even naar de DA en de bevindingen op papier laten zetten. Zeker als zij ook menen dat er in de trimsalon iets fout is gegaan.
Suzanne
Wat Shep betreft, kijk het even aan, misschien is het wat irritatie en dat moet echt wegtrekken op korte termijn. Als het morgen nog niet weg is, ga even bij de trimsalon langs om ernaar te laten kijken en eventueel te overleggen of er een dierenarts naar moet kijken.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
2 uur is toch een redelijke tijd in een trimsalon? Ik vind dat niet zo lang. Mijn hond van 16 is nu meestal iets korter bezig maar 1,5 uur zeker wel. Als ze klitten had kan de huid eronder wat verstikt zijn. Ik zou zeker ff afwachten.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Zo te horen had hij sowieso al een onrustige huid. Vlooien icm vlooienallergie, klitten, hotspots... dan kun je verwachten dat na een 'grote beurt' de huid even overstuur is.
Ik zou het volgende keer beter bijhouden.

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Misschien kan je mij de foto sturen in pb als je je erg veel zorgen maakt. Wellicht kan ik eruit opmaken of het door een dierenarts gezien moet worden of dat je het best even kan aankijken. (Ben geen dierenarts, maar trim al 9 jaar)Caro schreef:He Suzanne, ik heb al contact gehad met de trimsalon. Zij zegt dat het niet van het ontwollen of shampoo kan zijn omdat volgens haar Shep dan overal rode plekken zou moeten hebben. Ze heeft het alleen op haar zijkanten, ook zie ik wat kleine bloeduitstortinkjes. Ze zegt het even aan te zien.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik las dat ze eerst ontwold was en toen gewassen? Ik ben geen trimmer, maar is andersom niet logischer? Ik kon bij onze bejaarde groenendaeler de totale trimtijd ruim verkorten door haar eerst te wassen, drogen en dan te borstelen. Scheelde ook een hoop getrek aan de vacht.
- Caro
- Zeer actief
Ja ze had wat klitjes op haar buik omdat in juni haar haren daar weg geschoren zijn ivm een echo, toen dat terug ging groeien kwamen er langs de randen wat klitjes die ik moeilijk weg kreeg. Omdat het vooral op die plaatsen is, zou het goed kunnen dat daar de huid wat gevoeliger is. Haar rug en broek enzo zien er rustig uit. Ik denk inderdaad even afwachten maar schiet altijd snel in paniek.Miezemuis schreef:2 uur is toch een redelijke tijd in een trimsalon? Ik vind dat niet zo lang. Mijn hond van 16 is nu meestal iets korter bezig maar 1,5 uur zeker wel. Als ze klitten had kan de huid eronder wat verstikt zijn. Ik zou zeker ff afwachten.
Veerle, ik weet niet welke volgorde logisch is omdat het mijn eerste ervaring is. De trimster kan niets geks hebben gedaan waar ik niets vanaf weet want ik ben er constant bij geweest.
Saschesfloor, ik kijk even of ik foto kan pb=en. Ik heb dat nog nooit gedaan, weet niet of het lukt. Op de foto is alleen de roodheid te zien. Heb inmiddels ook een paar kleine blauwe bloeduitstortinkjes gezien. Maar als het allergie voor de shampoo zou zijn, dan zou ze het toch over haar hele lijf moeten hebben??

- Caro
- Zeer actief
Foto pb en gaat niet lukken. Hij staat op mijn telefoon en ik heb geen idee hoe ik hem naar dit forum moet krijgen. Ben nu te moe van deze dag om het uit te zoeken.

- Caro
- Zeer actief
Wie ben jij om te zeggen dat ik mijn hond niet goed bijhoud? Zij heeft op 12 jarige leeftijd voor het eerst last van vlooien. Ik kon niet weten dat zij daar allergisch voor was, dus voordat ik het wist had ze hotspots. Je wil niet weten wat ik daar allemaal aan gedaan heb. Dat ze wat klitjes heeft gekregen komt doordat haar huid is geschoren ivm een echo van de buik en andere plek geschoren voor de hotspots. De haren daar omheen gingen klitten maar op dat moment was de huid te gevoelig om die klitten eruit te halen. Had het grootste deel al weg geknipt. Ik doe alles voor mijn beestje. Mijn moeder heeft hier zelfs een paar keer dagen achter elkaar in huis gezeten zodat Shep niet de hele dag een kap op haar hoofd hoefde als ik moest werken. Er liggen honderden euros bij de dierenarts en ook dat boeit me niet. Ik wil alleen graag dat het goed komt met haar.Paisley schreef:Zo te horen had hij sowieso al een onrustige huid. Vlooien icm vlooienallergie, klitten, hotspots... dan kun je verwachten dat na een 'grote beurt' de huid even overstuur is.

- Caro
- Zeer actief
Voor nu kan ze er niet aan krabben want op dit moment ligt ze naast me op de bank en vannacht gaat ze mee naar boven om te slapen. Zolang ik in dezelfde ruimte ben, krabt ze nergens aan. Ik ben de komende 3 dagen nog vrij, dus kan haar goed in de gaten houden. Als ik het donderdag nog niet vertrouw, bel ik wel even de dierenarts.Heavy schreef:Ik zou die rode strepen even aanzien . Hopelijk krabt ze er niet aan ?
Maar kleine blauwe plekjes, dat lijkt me toch wel het gevolg van dat er hard aan de huid is getrokken? Dat zou dan wel vanzelf over moeten gaan hoop ik.

- Caro
- Zeer actief
He Tamara, ja we blijven pech hebben he. Denk je goed te doen door haar eens lekker te laten ontwollen en wassen en nu dit weer. Pfff. Lijkt de laatste tijd geen einde aan te komen. Heel haar leven bijna nooit bij een dierenarts geweest. Afgelopen jaar al wel 10 keer ofzo. Mag nu weleens klaar zijn.Tamara81 schreef:Wat een pech voor Shep![]()
De strepen trekken hopelijk snel weer weg!
Maar ja blijkbaar is ze nu toch echt wel vlovrij en we hadden een bijna volle vuilniszak met onderwol, lijkt me toch ook wel fijn als je hond bent om dat kwijt te zijn.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Kan het geen toeval zijn en dat het niets met het trimmen te maken heeft maar je het gewoon nu pas ziet? Misschien heeft ze eerder vandaag of gisteren wat ruw gespeeld/ergens tegenaan gestoten?
- Caro
- Zeer actief
Hoi Cleva en Zamunda; het is echt na de trimsalon gekomen. Ik weet dat omdat ik haar juist de afgelopen tijd iedere dag controleer op plekjes vanwege die vlooienallergie en omdat ze nog steeds aan een plek op haar poot bijt als ik de ruimte uit ga. Daardoor weet ik het zeker dat het er niet zat. Het zijn flinke lange en brede strepen, ook nog rode plekken en bloeduitstortinkjes op andere plaatsen zijkant vlakbij buik. Nee hechtingen zijn niet nodig want het is niet open maar ziet er super onrustig uit.
Gestoten heeft ze zich niet, dat vroeg vrouw van trimsalon ook nog maar we zijn gewoon rustig terug naar huis gelopen en daar is ze gelijk in haar mand gaan liggen. Bench hebben we niet.
Gestoten heeft ze zich niet, dat vroeg vrouw van trimsalon ook nog maar we zijn gewoon rustig terug naar huis gelopen en daar is ze gelijk in haar mand gaan liggen. Bench hebben we niet.

- Caro
- Zeer actief
Cleva, foto plaatsen lukt me niet. Het zijn trouwens geen krassen maar ziet er eerder wat ontstoken uit. Maar misschien toch een flinke optater gehad met dat getrek met die kam aan die vacht.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik vind de reactie van de trimster eigenlijk niet zo netjes.
Ik zou zelf wel langs de da gaan. En als blijkt dat het door het trimmen komt zou ik het haar iig vertellen in de hoop dat ze het alsnog netjes oplossen.
Ik zou zelf wel langs de da gaan. En als blijkt dat het door het trimmen komt zou ik het haar iig vertellen in de hoop dat ze het alsnog netjes oplossen.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 16 okt 2018 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Volgens mij is ze er bij gebleven.Cleva schreef:Caro schreef:Cleva, foto plaatsen lukt me niet. Het zijn trouwens geen krassen maar ziet er eerder wat ontstoken uit. Maar misschien toch een flinke optater gehad met dat getrek met die kam aan die vacht.
Als er geen wondvocht of blaasjes op zitten dan is het gewoon een kras en kan het eigenlijk niet ontsteken.
Als je er niet op kunt vertrouwen dat je trimster niet onnodig ruw met je hond omgaat dan moet je er volgende keer gewoon bij blijven.
Veel trimmers willen dat niet want die hebben geen zin om hun dagelijks bezigheden onder het wantrouwend oog van publiek uit te voeren, wat ik op zich best begrijp, maar als je zo snel bezorgd bent als jij dan moet je gewoon zorgen dat je alles wat je hond meemaakt zelf ziet. Dan hoef je achteraf niet te raden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Cleva schreef:Caro schreef:Cleva, foto plaatsen lukt me niet. Het zijn trouwens geen krassen maar ziet er eerder wat ontstoken uit. Maar misschien toch een flinke optater gehad met dat getrek met die kam aan die vacht.
Als er geen wondvocht of blaasjes op zitten dan is het gewoon een kras en kan het eigenlijk niet ontsteken.
Als je er niet op kunt vertrouwen dat je trimster niet onnodig ruw met je hond omgaat dan moet je er volgende keer gewoon bij blijven.
Veel trimmers willen dat niet want die hebben geen zin om hun dagelijks bezigheden onder het wantrouwend oog van publiek uit te voeren, wat ik op zich best begrijp, maar als je zo snel bezorgd bent als jij dan moet je gewoon zorgen dat je alles wat je hond meemaakt zelf ziet. Dan hoef je achteraf niet te raden.
Caro schreef:Was mijn eerste keer in een trimsalon. Ik ben er steeds bij gebleven en soms piepte Shep wel een beetje als er aan klitten werd getrokken en wat gevoelige plekjes.
n.
- Caro
- Zeer actief
Dacht ik al Cleva maar als jij me uit mijn berichtjes al zo goed kent dat je weet dat ik een behoorlijk bezorgd baasje ben, had je toch kunnen weten dat ze mij met nog geen 10 trekpaarden daar weg krijgenCleva schreef:Oh, ik had alleen het eerste bericht gelezen.

- Caro
- Zeer actief
Als het niet nodig is ga ik liever niet naar de da omdat Shep dit jaar al zo vaak bij de da is geweest, dus ik bespaar haar liever onnodige stress. Ik ga morgen nog afwachten. Is het donderdag nog net zo rood en onrustig, dan bel ik wel de da.Chihuahua-paws schreef:Ik vind de reactie van de trimster eigenlijk niet zo netjes.

- dagmar88
- Zeer actief
Caro schreef:Als het niet nodig is ga ik liever niet naar de da omdat Shep dit jaar al zo vaak bij de da is geweest, dus ik bespaar haar liever onnodige stress. Ik ga morgen nog afwachten. Is het donderdag nog net zo rood en onrustig, dan bel ik wel de da.Chihuahua-paws schreef:Ik vind de reactie van de trimster eigenlijk niet zo netjes.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Dat is natuurlijk je eigen keuze. Maar als koorts en echt ziek zijn kan gaan optreden dan zou ik dat liever voor zijn.Caro schreef:Als het niet nodig is ga ik liever niet naar de da omdat Shep dit jaar al zo vaak bij de da is geweest, dus ik bespaar haar liever onnodige stress. Ik ga morgen nog afwachten. Is het donderdag nog net zo rood en onrustig, dan bel ik wel de da.Chihuahua-paws schreef:Ik vind de reactie van de trimster eigenlijk niet zo netjes.
Maar als het niet nodig is dan is het ook weer onnodig idd.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 16 okt 2018 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Pax-Dracona
- Actief
Zou ze het zelf gedaan kunnen hebben? Mijn Dana heeft dat namelijk al een paar keer bij zichzelf geflikt; vanaf net tussen de achterste rib en heupbot, richting het midden van de buik een vuurrode streep, puur door met haar achterpoot eens even flink te rossen (ik zag het gebeuren
) Dit was vlak na een vlooienbeet, en het gebeurt ook nog wel eens als ze net kort gezet is of door een kriebelplant heeft gelopen.
- Caro
- Zeer actief
Nee want voordat we naar de salon gingen was daar echt nog niets te zien en toen we terug waren zat het er opeens.Pax-Dracona schreef:Zou ze het zelf gedaan kunnen hebben? Mijn Dana heeft dat namelijk al een paar keer bij zichzelf geflikt; vanaf net tussen de achterste rib en heupbot, richting het midden van de buik een vuurrode streep, puur door met haar achterpoot eens even flink te rossen (ik zag het gebeuren) Dit was vlak na een vlooienbeet, en het gebeurt ook nog wel eens als ze net kort gezet is of door een kriebelplant heeft gelopen.
Als ik wil kan ik er trouwens wel wat opsmeren hoor want kan op de aangedane plekken de haren goed opzij leggen waardoor er wel gesmeerd kan worden. Heb nu aan 1 kant vetaderm dun erop gedaan en aan de andere kant niks. Morgen kijken hoe het eruit ziet.

- Caro
- Zeer actief
Met een herdersharkje met tanden, er zaten geen haakjes aan. Ook nog met een grove ijzeren kam.Heavy schreef:Is ze misschien ontwolt met zo'n kam of borstel met van die kleine haakjes eraan ?

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik begrijp dat je erbij was en dat er niks raars gedaan is met de hond. Dan is het dus iets wat door de hond komt. Bloeduitstortingen komen door druk of door slechte stolling. Rode plekken komen door trauma van buiten of door een reactie het het lichaam. Dat kan op zelfs voer of een aanraking met zijn. Je was erbij dus de trimsalon heeft duidelijk niks verkeerd gedaan. Ik ben ook een bezorgd baasje en al doe je als trimsalon alles goed dan nog vind ik het te hard en niet fijn. Dat had jij niet dus de trimsalon is niks te verwijten denk ik. Lastig. Ik denk dat je hond helaas heel erg reageert op iets. Allergisch? Want ik dacht net als Cleva dat de hond zichzelf verwond had of dat ze de hond pijn hadden gedaan. Maar jij was erbij dus dat kan niet.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Zijn er op andere plekken bv het tandvlees geen puntbloedinkjes te zien? Of bloeduitstortingen op de buik?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als hij een buikband heeft omgehad kan het ook daar van zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff