Geen gillende diarree, niet overgeven of niks, maar gewoon gevloerd.
Eind van de middag ging ik in d'r bekkie kijken en naar mijn idee was d'r tandvlees lichter dan normaal en ze had ook behoorlijk
donkere ontlasting gehad, dus ik trok meteen aan de bel bij de dierenarts waar we vrijwel direct terecht konden.
Nou, ze heeft d'r vuurdoop gehad bij de dierenarts
helemaal open om in d'r keel te kijken of daar wellicht iets vastzat.
En wat deed ze het goed! Ik was best nerveus, want vreemden kunnen haar niet of nauwelijks aaien, want meteen trekt ze terug,
en nu moest ze op een tafel en al die gekke dingen met zich laten doen.
Ja, ze was bang, maar helemaal niet vreselijk bang en de dierenarts deed het fantastisch: zachtaardig, maar wel heel kordaat en
hij kreeg gewoon alles voor elkaar en... aan het einde nam ze een koekje aan
Tuurlijk joh, van hem wel!
Afijn, voorlopige conclusie: wat ziek van de paardenpoep (had ze gister van gegeten) en wellicht loopsheid die eraan komt, dus
algehele lamlendigheid. Geen gekke dingen gevonden, geen koorts.
Ze heeft een ontstekingsremmende injectie gekregen en ook voor 2 dagen pillen daarvan, dit om de eetlust op te wekken.
Weer naar huis, heerlijke kipfilet voorgezet en de bouillon ervan, maar helaas... nopes nada, ze eet niets.
Morgen moet ze gaan eten, zo niet, dan weer terug naar de dierenarts.
We wilden oorspronkelijk deze week op de MZZ ziektes laten testen, maar dat kon nu niet omdat ze niet lekker is. Dus daarvoor
moeten we terugkomen als ze weer opgeknapt is (schijnt soms een vertekend beeld te laten zien als je ze test als ze zich niet
goed voelen). Dus dat volgt binnenkort.
Nu weer snel beter worden hopelijk