Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Australian Silky Terrier

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rien_92
nieuw lid
Mijn ras(sen): Diva: Shih Tzu x Poedel x Chihuahua x Harrier
Joop: Pointer
Aantal honden: 2

Australian Silky Terrier

Ongelezen bericht door Rien_92 »

Hoi forumleden,

Ik krijg steeds meer interesse in de Australian Silky Terrier! Schitterende vacht, stoer karakter en makkelijk formaat. Ik heb alleen het idee dat er in Nederland geen fokker is...
Mijn vraag nu: zijn er forumleden met een Silky en zo ja, bij welke fokker hebben jullie deze gehaald?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Rien

[img]https://www.selectadogbreed.com/media/1 ... lt.jpg[img]

PS: via de rasvereniging vind ik alleen een fokker in België.
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Australian Silky Terrier

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Uiterlijk is idd mooi, maar... past de hond bij jullie en jullie bij de hond (het ras dus). Kun je het ras bieden wat het nodig heeft en omgekeerd?
Misschien heb je je er absoluut in verdiept maar je vraag komt over of je valt op en gaat voor het uiterlijk. Dat begrijp ik ;-) maar het is niet altijd de beste keus ;-)

Suzanne
Rien_92
nieuw lid

Hoi Suzanne,

Je stelt een heel terechte vraag!
De informatie die ik over het karakter heb, is gebaseerd op informatie van internet en uit boeken, maar dat vind ik niet afdoende. Daarom wil ik juist met eigenaren en fokkers van de Australian Silky Terrier in contact komen. Het liefst ga ik ook bij een fokker op bezoek om uitgebreid kennis te maken met deze honden. Op basis van de informatie die we dan uiteindelijk verzameld hebben, kunnen we op een verstandige wijze dit ras verder overwegen.

Groetjes,

Rien
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Zinodo schreef:Wat is het verschil tussen de australian silky terrier en de yorkshire terrier?
Het zijn toch twee verschillende rassen, aldus een YouTube filmpje met best of breed van de australian silky terriër.

Ik vind de silky ook wat grover en grotere grovere kop en neus hebben.

En ze zijn net iets groter zo lijkt het. Maar dat komt omdat de heel kleine yorkshire terriers nogal populair zijn, denk ik.
Rien_92
nieuw lid

Er zijn verschillen tussen de Yorkshire Terrier en de Australian Silky Terrier, maar  - ik geef toe -  de verschillen zijn niet heel groot.
Toch gaat de voorkeur uit naar een Silky, want:
- De Silky heeft een stoerder uiterlijk
- De Yorkshire is een ras met zeer veel gezondheidsproblemen (kijk eens op www.rashondenwijzer.nl)
- De Silky heeft een meer onverschrokken karakter (duidelijker Terriër-bloed)
- De Silky is energieker
- De Silky is wat grover en zwaarder en houdt meer van lange wandelingen

Nogmaals: dit is informatie die ik heb verzameld uit (online) encyclopedieën. Graag ontmoet ik deze honden real life.

@Nanna: ik realiseer me dat deze vacht veel werk is, dat vind ik ook leuk om te doen. Papilloten gaat me wat ver, maar het hoeft ook geen showhondje te worden. Maar, nogmaals: vachtverzorging vind ik leuk. Thuis heb ik al een kruising Dwergpoedel, daar zit ook een hoop werk in.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Rien_92 schreef: Nogmaals: dit is informatie die ik heb verzameld uit (online) encyclopedieën. Graag ontmoet ik deze honden real life.

Rashondenwijzer komt niet uit de encyclopedieën :mrgreen:
Ik weet niet hoe het zit met de gezondheid van de yorkshire hoor, maar daar hoef je voor het antwoord in ieder geval niet te zijn.
Volgens de vriedenclub hoeft er alleen op PL getest te worden.

4.2. Verplicht screeningsonderzoek.

Op basis van wetenschappelijk onderzoek zijn geen gezondheidsproblemen binnen het ras vastgesteld. In het kader van de preventie van erfelijke afwijkingen moeten de ouderdieren vóór de dekking onderzocht worden op:

Patella luxatie
Rien_92
nieuw lid

Beste forumleden,

Ik ga niet inhoudelijk reageren op jullie reacties, omdat tot nu toe nog niemand antwoord gegeven heeft op de vraag die ik gesteld heb. Mijn vraag is - nogmaals - of er forumleden zijn met een Silky en zo ja, bij welke fokker zij deze hebben gehaald?

Groet, Rien
dagmar88
Zeer actief

Rien_92 schreef:Beste forumleden,

Ik ga niet inhoudelijk reageren op jullie reacties, omdat tot nu toe nog niemand antwoord gegeven heeft op de vraag die ik gesteld heb. Mijn vraag is - nogmaals - of er forumleden zijn met een Silky en zo ja, bij welke fokker zij deze hebben gehaald?

Groet, Rien
Beste Rien.

Nee, die zijn er bij mijn weten niet.

Groet, Dagmar
Rien_92
nieuw lid

dagmar88 schreef:

Groet, Rien
Beste Rien.

Nee, die zijn er bij mijn weten niet.

Groet, Dagmar
Dank je wel voor je reactie, Dagmar! Ik had gehoopt hier iemand te treffen, maar die kans is klein dus... Jammer! Naja, wellicht komt er onverwacht toch nog een reactie, ik blijf hopen haha.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Bij de Schotse Terrier Club ( die ook de Silky terrier onder zich heeft) staat er 1 fokker op de lijst en die zit in België.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Rien_92
nieuw lid

Hamilton schreef:Bij de Schotse Terrier Club ( die ook de Silky terrier onder zich heeft) staat er 1 fokker op de lijst en die zit in België.
Die had ik gezien inderdaad. Heb de site al bekeken, maar die is in het Frans. Ik kan je vertellen: je ne parle pas Francais... :wink:

Sowieso zijn er in omliggende landen wel fokkers te vinden, maar ik vond het zo frappant dat ik in Nederland niets kan vinden. Vandaar de vraag :D .
Rien_92
nieuw lid

Cleva schreef:

Groet, Rien

Beste Rien,

bedankt voor je bericht en vraag. Ik heb deze doorgespeeld naar de moderators.
Er is op dit forum geen sprake van een intakegesprek en mutaties van veestapel kunnen gebeuren maar ook daarvan is het niet verplicht om deze veranderingen aan te melden bij het bestuur.
Ik kan je vraag dus niet met zekerheid beantwoorden.

Groet,

Cleva.

PS: We zijn hier namelijk niet bij de febo.
Beste Cleva,

Fijn dat je aangeeft dat je de vraag niet kunt beantwoorden. Ik wacht rustig totdat iemand misschien reageert met een nuttig antwoord, en wellicht - daar lijkt het op - komt dat antwoord nooit :wink: .

Groet, Rien
dagmar88
Zeer actief

Rien_92 schreef:
Hamilton schreef:Bij de Schotse Terrier Club ( die ook de Silky terrier onder zich heeft) staat er 1 fokker op de lijst en die zit in België.
Die had ik gezien inderdaad. Heb de site al bekeken, maar die is in het Frans. Ik kan je vertellen: je ne parle pas Francais... :wink:
Beste rien. De fokker spreekt nederlands. Contact is contact. Nom naam. Prénom achternaam. Téléphone telefoon. Votre message uw bericht.
Met google translate kun je de website vertalen.

Die inteeltbende mocht ze trouwens houden, maar daar vroeg je niet om.

https://silkysparadise.chiens-de-france ... 59744.html
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

https://hond-event.nl

hou begin december deze site even in de gaten, wellicht wordt er en silky ingeschreven, kan je daar gaan kijken en informeren. het zullen er niet veel zijn, als ze er al zijn, maar de kans is dat groter dan hier denk ik
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Nanna schreef:Hou ook in de gaten dat dat mooie glanzende vachtje waar je op valt niet vanuit het niets ontstaat ;-)
Daar zit HEEL VEEL werk in. Oliën, invetten, papilotten, the works.
Afbeelding Afbeelding

De keiharde waarheid is dat dit type hondjes bij 'gewone' eigenaren er meestal zo uitziet.
Afbeelding

Dat is helemaal niet erg, het maakt het hondje niets uit. Maar dat je je daarvan dus wel op voorhand bewust bent. Als je er veel werk in wilt stoppen: more power to you. Mar denk niet dat zo'n 'silky' vacht vanzelf ontstaat. Als je het maar laat wapperen breken de haren af waar je bij staat ;-)
Zo zien ze er ook veel leuker uit dan met die papilotten en olie, het zijn honden geen my my model [ zo heete vroeger van die kappershooften ] :pffff:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Zeldzame mini Dalmatische puppy's beschikbaar voor deposite. Er zijn er maar 2 beschikbaar. ze zullen op 12 weken oud naar een nieuw huis kunnen gaan. Ze zouden een leuk cadeau of een cadeau voor een late vakantie maken. Ik heb geen haast om deposito's te nemen en sta open voor het houden van hen als ik niet de juiste huizen vind. Dalmatiërs zijn al een ongewone ras combineren die slechts ongeveer 18-19 centimeter lang wanneer volgroeid.
:LOL: Juist ja. Het is wel fijn dat hij geef haast heeft om deposio's te nemen. Geen idee wat hij bedoelt maar haast is nooit goed :ok:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Nanna schreef:Ik weet trouwens wel een fokker van de Australische terriër.
Die heeft wat ruwer haar dan de Silky maar ik vind ze reuzeleuk. Ze hebben een ook wat relaxter karakter dan de meeste terriërhittepetitten.
Misschien spreekt dat je ook wel aan?
Afbeelding
Wow.. prachtig hondje zeg :I:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

zou er zo voor gaan, maar wil geen honden meer met een vachtonderhoud ;)
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik zag toevallig vandaag op Facebook een Silky voorbij komen. Ik weet niet of je nog interesse hebt en of hij ondertussen nog beschikbaar is, maar hier een link.

https://www.facebook.com/search/top/?q= ... 0en%20pups

1e Bericht volgens mij.
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

Wat een leuke hondjes zijn dat.
Maar de gewone Yorkshire vind ik mooier/leuker.
O.a. vanwege de kwetsbare vacht van de Silky.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”