Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weer vraagje over dikker worden.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

weer vraagje over dikker worden.

Ongelezen bericht door schelsey »

ik heb een tijdje geleden diner gekocht van denkadog.

maar mijn hond word er dik van,nogtans zit in deze diner maar 8 % vetgehalte in,dus ik begrijp niet goed waarom ze dan toch dikker wordt.
ik had speciaal deze diner gekocht omdat er zo weinig vet in zat.

op de verpakking staat dat ze op haar gewicht 450 gr per dag moet krijgen en ik geef maar 300 gr per dag,met 100 gr vlees en soms wat groenten als extra bijvulling.

Het enige waar ze wel op gewicht mee bleef en zelf van afviel was de speciale brok van hills R/D maar ze ging zeker 7 keer per dag ervan poepen en haar haar begon uit te vallen,dus dat wil ik niet meer geven.

welke voeding kan ik nog geven om haar terug te laten afvallen en op gewicht te houden.
snoep word ook al lang goed in het oog gehouden.

bewegen doet ze genoeg,spelen,zwemmen,naast fiets lopen,enz.

sonja
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Kan het zijn dat er veel koolhydraten in het voer zit? Vaak worden honden niet zo zeer dikker van vet, als wel van koolhydraten, omdat die omgezet worden in suikers, wat weer omgezet wordt in vet. Koolhydraten zitten in voornamelijk in granen en (zet-)meel.....Misschien staat er iets op de verpakking dat daarop wijst. Anders zou je nog de hoeveelheid diner kunnen halveren, en vervolgens aanvullen met bijv. rijst en (gepureerde) groente. Groente vult goed en de vezels zijn gezond voor de darmwerking. Ik hoop dat je hier wat mee kan....groetjes en succes, Peet
Afbeelding
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Ben het met Peet eens. Dat percentagte vetgehalte is meer om mensen een rad voor ogen te draaien, want diner bestaat voor het grootste gedeelte uit graan = koolhydraat = suikers = dikmakers.
Persoonlijk zou ik helemaal niet aan diner beginnen. Als je persé 'droog' voer wilt geven, ga dan verder zoeken naar een goede brok. En kijk anders eens rond naar een complete versvleesvoeding. Om een 'vol' gevoel te geven, kun je eventueel een gedeelte rauwe gepureerde groenten met een lepeltje magere yoghurt of kwark en een eitje geven in plaats van een maaltijd, of rauwe gepureerde groenten toevoegen aan de standaard-maaltijd (waarbij je een kleine hoeveelheid gewoon voer minder geeft).
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”