Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dierendag
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Dierendag
Vanmorgen lagen er druppels bloed in de keuken. Mijn zoon helemaal in paniek. Die dacht dat Dushi weer bloed verloor. We konden niet echt vinden waar het vandaan kwam, bij alle honden de poten en bek geïnspecteerd. Totdat ik zei: zou Keetje loops zijn? En ja hoor 1 dag voor haar 1e verjaardag en op dierendag is ze loops geworden. Dus geen wandeling van de riem vandaag.
Uiteraard had ik ook wat lekkers voor de dames gehaald...Dushi kreeg een klein gedroogd visje, Lizzie een poot van een wild zwijn en Keetje en geitenoor.
Wat kregen jullie honden?
Uiteraard had ik ook wat lekkers voor de dames gehaald...Dushi kreeg een klein gedroogd visje, Lizzie een poot van een wild zwijn en Keetje en geitenoor.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
- Aantal honden: 1
Re: Dierendag
Oei, een poot van een wild zwijn? Dat kan heel gevaarlijk zijn voor de hond.
het dier kan de Ziekte van Aujeszky krijgen. Voor de mens ongevaarlijk, maar de hond gaat er dood aan.
Het zwijn wordt niet op deze ziekte getest.
https://www.jagersvereniging.nl/jagen/e ... /aujeszky/
het dier kan de Ziekte van Aujeszky krijgen. Voor de mens ongevaarlijk, maar de hond gaat er dood aan.
- Miezemuis
- Zeer actief
Het is bewerkt dus ik maak me geen zorgen maar bedankt voor de waarschuwing.nyckle schreef:Oei, een poot van een wild zwijn? Dat kan heel gevaarlijk zijn voor de hond.
- Miezemuis
- Zeer actief
Nanna schreef:Die kun je nog prima loslaten hoor. Eer ze dekrijp is, daar gaat wel een tijdje overheen.Miezemuis schreef: 1 dag voor haar 1e verjaardag en op dierendag is ze loops geworden. Dus geen wandeling van de riem vandaag.
En verder doe ik niks aan dierendag.
Klopt hoor, maar ik ben op mijn werk en min man durft het toch niet aan. Daarbij vindt hij het ook lastig om opdringerige reuen van haar af te halen. Het kind heeft overigens nergens last van.
-
- Zeer actief
Max een holschop omdat ie weer eikels liep te vreten en Rakker een uitbrander omdat ie uitviel naar een beagle....Miezemuis schreef:Vanmorgen lagen er druppels bloed in de keuken. Mijn zoon helemaal in paniek. Die dacht dat Dushi weer bloed verloor. We konden niet echt vinden waar het vandaan kwam, bij alle honden de poten en bek geïnspecteerd. Totdat ik zei: zou Keetje loops zijn? En ja hoor 1 dag voor haar 1e verjaardag en op dierendag is ze loops geworden. Dus geen wandeling van de riem vandaag.
tot zover dierendag

Ze heeft vanmorgen eten gehad en een knuffel, nu ja, dat krijgt ze iedere dag.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wij hebben een weekje vakantie en zijn beide thuis en dat vinden de honden sowieso wel leuk en we zoeken nogeens wat verdere leuke wandelgebieden op. Maar vanochtend een rondje Vlietlanden gedaan en gegeten. Iets wat we regelmatig doen maar wat ze wel leuk vinden. Wij doen eigenlijk nooit iets speciaals met dierendag, ze knabbelen sowieso al vaak zat of krijgen een gedroogd snackje tussendoor.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
hij heeft net een nieuwe halsband gehad en gaat naar zijn vaste oppas als we op vakantie gaan waar ik grof geld voor betaal dus ik vind t wel best 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
niet speciaals. Ik dood geen dieren vandaag, dat wel, die schuif ik door naar morgen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Niks anders dan gisteren, vind het knap dat iemand haar hond een holschop kan geven voor het eten van eikels. Mijn honden zorgen er wel voor dat ze buiten mijn bereik zijn als ze eikels vreten.
Nou, ze hebben verleden jaar in center parcs al zoveel eikels op (daar lagen de paden vol met eikels, was geen beginnen aan om ze er vanaf te houden had ze aan de lijn maar ondanks dat ging er weleens eentje naar binnen) ze hadden ondertussen al lang dood moeten zijn.
Hier zie ik ze niet echt eikels eten, maar er zal er vast weleens eentje naar binnen gaan.
Nou, ze hebben verleden jaar in center parcs al zoveel eikels op (daar lagen de paden vol met eikels, was geen beginnen aan om ze er vanaf te houden had ze aan de lijn maar ondanks dat ging er weleens eentje naar binnen) ze hadden ondertussen al lang dood moeten zijn.
Hier zie ik ze niet echt eikels eten, maar er zal er vast weleens eentje naar binnen gaan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Shep wordt iedere dag al genoeg verwend met lekkere koekjes, knuffels en wandelingen, zou niet weten wat ik op dierendag nog extra zou kunnen doen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Vandaag gaan we naar de kinderboerderij mogen ze zelf iets uitkiezen om lekker op te peuzelen . Is dat nu een echt 4 oktober feest voor iedereen of niet. 

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
Ik doe eigenlijk nooit iets anders voor de honden, het is iedere dag dierendag, maar er ligt voor vanmiddag een heerlijk grote kluif te wachten, nadat we eerst lekker in het bos gelopen hebben natuurlijk 

- dre
- Zeer actief
Dierendag is hier niets anders dan andere dagen.
Gisteren hebben ze allemaal mogen trainen (eerst pup bij puppycursus, toen die zwarte bij balans en coördinatie en tot slot die witte nog privé obedience).
Daarbij mocht gisteren die kleine nog 2 trainingspeeltjes uitkiezen, kreeg die zwarte haar fleece/vacht vlecht en die witte een nieuw apporteerblok met zachte zijkantjes voor haar gevoelige voetjes. Ik vind het wel gescheten met ze vandaag
Gisteren hebben ze allemaal mogen trainen (eerst pup bij puppycursus, toen die zwarte bij balans en coördinatie en tot slot die witte nog privé obedience).
Daarbij mocht gisteren die kleine nog 2 trainingspeeltjes uitkiezen, kreeg die zwarte haar fleece/vacht vlecht en die witte een nieuw apporteerblok met zachte zijkantjes voor haar gevoelige voetjes. Ik vind het wel gescheten met ze vandaag

-
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Vandaag gaan we naar de kinderboerderij mogen ze zelf iets uitkiezen om lekker op te peuzelen . Is dat nu een echt 4 oktober feest voor iedereen of niet.
ik zou opteren voor een creche. Voor de dieren op de boerderij is het ook dierendag immers.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
bouvierpoedel schreef:Vandaag gaan we naar de kinderboerderij mogen ze zelf iets uitkiezen om lekker op te peuzelen . Is dat nu een echt 4 oktober feest voor iedereen of niet.

Hier is elke dag dierendag

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
We stoppen van alles in die hond op zo'n dag van een lekkere bak vlees tot aan een kluif en dat noemen we dierendag.En bij het avondeten zitten we zelf weer aan de speklappen of gehaktbal. 

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Guus krijgt eind van de maand nieuwe poten.. En dat is naast dierendag ook meteen z'n kerst en verjaardagskado voor de komende 12 jaar 
Bumper neem ik vanavond in haar eentje mee de dijk op. Kan ze ff lekker door de prut baggeren.

Bumper neem ik vanavond in haar eentje mee de dijk op. Kan ze ff lekker door de prut baggeren.
blablabla 

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
dierendag, sorry maar vindt het een en al onzin.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Hier hebben ze een tartaartje gehad die er goed inging, ook al hebben ze hier iedere dag dierendag op deze dag krijgen ze toch meestal wel iets extra's.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Hier bestaan de meeste dagen uit dierendag, alleen vandaag schiet het er bij in...
Ik heb er niet zoveel mee.

Ik heb er niet zoveel mee.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- ceciel
- Zeer actief
Styx weet niet beter dan dat het iedere dag een feestje is
Afgelopen zaterdag een nieuw kleed gekocht voor op zijn pallet buiten maar daar heeft hij tot op vandaag nog geen poot opgezet, naja dat is gejokt.. 1 keer 1 poot en toen was het anders dan normaal dus nu ligt hij op de tegels 

- ceciel
- Zeer actief
Pas maar op dat ze 144 niet bellenLothian schreef:Ze zitten in de opvang, ergste dierendag ooit

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Mooie halsbandjes Els, ik wacht op een halsband voor Umi van paracord.
Ze hebben hier allemaal een lekker pensstaafje gehad en drie zijn er naar de opvang omdat Kevin morgen naar Duitsland gaat.
Ze hebben hier allemaal een lekker pensstaafje gehad en drie zijn er naar de opvang omdat Kevin morgen naar Duitsland gaat.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ze hebben een kwartier eerder dan normaal eten gehad
En ik voer de 2 gratis zakjes snacks op die mijn vriend bij de dierenwinkel kreeg bij het kopen van hondenvoer.
Ik heb er niet zoveel mee, de dieren worden het jaar rond verwend, dus ze bekijken het maar.

Ik heb er niet zoveel mee, de dieren worden het jaar rond verwend, dus ze bekijken het maar.

-
- Zeer actief
Ayla mocht naar de dagopvang en Morris had dus een dag Ayla-vrij. Voor beide een geslaagde dierendag dus 

-
- Zeer actief
Och, ruun heeft net nog een koude douche gehad