Het heeft een tijd geduurd voor Gait het idee snapte van "Follow the leader", waarbij de hond (in dit geval dus Gait) de route en het tempo mag bepalen. Extra uitdaging is dan om niet stiekem Elco de route te laten bepalen, want die kent het spelletje heel goed. Met af en toe wat aanmoediging als Gait aan mij vroeg welke kant we op zouden gaan, ging het dit keer best goed. Met veel gesnuffel onderweg gingen we toch rechtsstreeks naar de markt
Op de markt aangekomen raakte Gait wat in de war door al die geurtjes, dus heb ik hem even geholpen in de richting van de kraam met dierbenodigdheden

Nou, daar wisten de heren het wel: allebei op hun achterpoten bij precies dezelfde snacks. Even gekeken hoeveel ik bij me had: wel genoeg voor twee knabbels van elk 1,25, maar niet genoeg om 3 van diezelfde knabbels voor 3 euro te nemen. Dus dat werden er 2 en ik hoefde maar 2 euro te betalen. Altijd leuk zoiets!
Beide heren kregen hun eigen knabbel in de bek. Gait wilde wel meteen eraan beginnen, maar dat is natuurlijk niet echt handig, zo midden op de markt. Elco wist het beter: regelrecht naar huis! Gait moest onderweg nog af en toe springen en gooien met de knabbel, maar had op een gegeven moment toch ook door dat blijven vasthouden en goed doorlopen sneller ging. Niet helemaal via de route die ik normaal gesproken zou nemen, maar toch behoorlijk rechttoe rechtaan naar huis. En nu liggen ze heerlijk elk op een zelf uitgezochte plek te genieten van hun verwennerijtje