Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vacht lab wordt lelijk
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Vacht lab wordt lelijk
Mijn teef van 10,5 jaar krijgt een doffe vacht. Ze is gecastreerd toen ze jong was maar heeft hierdoor geen vachtproblemen gehad..
Kan een trimmer hier iets mee? Of is het gewoon een gevalletje jammer maar helaas?
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Kan een trimmer hier iets mee? Of is het gewoon een gevalletje jammer maar helaas?
blablabla 

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: Vacht lab wordt lelijk
In de rui? Tess had hier laatst ook een beetje doffere vacht vanwege de rui. Kwamen ook huidschilfers los en alles werd daardoor wat doffer. Even een keer wassen en de glans was weer terug 

- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Is het voor het eerst dat haar vacht dof is? Verhaart ze ook?
Mijn hond heeft 's zomers een minder mooie vacht dan 's winters (lichter, maar ook doffer). Ze verhaart nu erg, maar ik zie de glans weer terugkomen
Mijn hond heeft 's zomers een minder mooie vacht dan 's winters (lichter, maar ook doffer). Ze verhaart nu erg, maar ik zie de glans weer terugkomen

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Gollums vacht was al een tijdje lelijk en ik weet dat aan ouderdom. Ik geef nu al een tijdje visoliecapsules en vitamine D3 door haar eten en zowaar is ze het lelijke haar nu aan het ruien. Haar kont is weer helemaal donkerbruin en glanzend, ben benieuwd of de kraag ook nog mee gaat doen.
Een trimmer kan ook nog wel eens helpen met het dode haar.
Een trimmer kan ook nog wel eens helpen met het dode haar.
-
- Zeer actief
even vinger aan de pols houden ook, als een hond die altijd glom nu in ene keer dof wordt .... moet je even in de gaten houden of er niet ook andere dingen veranderen.. zou zomaar iets onder de leden kunnen hebben....... maar bovenstaande tips kun je natuurlijk eerst proberen..
-
- Zeer actief
Ja dat is een goede.. ik was toevallig 2 weken terug met haar bij de DA wegens een bult in haar nek. Die is toen aangeprikt en uit zichzelf verdwenen ondanks dat de afspraak om te opereren al stond. Maar wat het is geweest is dus nooit duidelijk geworden.S@ndr@ schreef:even vinger aan de pols houden ook, als een hond die altijd glom nu in ene keer dof wordt .... moet je even in de gaten houden of er niet ook andere dingen veranderen.. zou zomaar iets onder de leden kunnen hebben....... maar bovenstaande tips kun je natuurlijk eerst proberen..
blablabla 

-
- Zeer actief
Ze verhaart het hele jaar door als een malle.. en dat al ruim 10 jaar. Dus dat valt niet echt meer op.
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met TapatalkLieske_1977 schreef:Is het voor het eerst dat haar vacht dof is? Verhaart ze ook?
blablabla 

-
- Zeer actief
Ik heb zelf flink gefurminatord en gewassen en het is een heel eind opgekalefaterd.
blablabla 

-
- Zeer actief
Da's dan weer net jammer; da's echt een vacht-verpester, zo'n furminator ;-((
Suzanne
Suzanne
-
- Zeer actief
Ow echt?? Hij is wel errug goed tegen losse ondervacht. Wat is er slecht aan dan? Ik heb hem al jaren en hij bevalt prima.~Suzanne~ schreef:Da's dan weer net jammer; da's echt een vacht-verpester, zo'n furminator ;-((
Suzanne
blablabla 

-
- Zeer actief
Te scherp. Trekt de bovenvacht volledig aan gort. En trekt ook de nog vastzittende haren mee. Het lijkt "te werken" maar de haren zijn kapot ;-(Peter27 schreef:Ow echt?? Hij is wel errug goed tegen losse ondervacht. Wat is er slecht aan dan? Ik heb hem al jaren en hij bevalt prima.~Suzanne~ schreef:Da's dan weer net jammer; da's echt een vacht-verpester, zo'n furminator ;-((
Suzanne
Uitblazen is beter.
Suzanne
-
- Zeer actief
Ah.. maar geldt dat voor alle vachten?? Ik heb dat ding al 10 jaar ofzo en heb nooit iets negatiefs gemerkt bij mijn hond. Als kan ik me wel voorstellen dat een andere vacht niet zo handig is.
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk~Suzanne~ schreef:Te scherp. Trekt de bovenvacht volledig aan gort. En trekt ook de nog vastzittende haren mee. Het lijkt "te werken" maar de haren zijn kapot ;-(Peter27 schreef:Ow echt?? Hij is wel errug goed tegen losse ondervacht. Wat is er slecht aan dan? Ik heb hem al jaren en hij bevalt prima.~Suzanne~ schreef:Da's dan weer net jammer; da's echt een vacht-verpester, zo'n furminator ;-((
Suzanne
Uitblazen is beter.
Suzanne
blablabla 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wat suzanne schrijft.~Suzanne~ schreef:Te scherp. Trekt de bovenvacht volledig aan gort. En trekt ook de nog vastzittende haren mee. Het lijkt "te werken" maar de haren zijn kapot ;-(Peter27 schreef:Ow echt?? Hij is wel errug goed tegen losse ondervacht. Wat is er slecht aan dan? Ik heb hem al jaren en hij bevalt prima.~Suzanne~ schreef:Da's dan weer net jammer; da's echt een vacht-verpester, zo'n furminator ;-((
Suzanne
Uitblazen is beter.
Suzanne
En waarschijnlijk is de furminator ook de reden dat de vacht zo is nu

- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Daarnaast verhaard ze daarom waarschijnlijk non stop.
Echt die furminator bij het vuilnis...
Ik heb ooit op een evenement gelopen waar ik bij een stand van oa furminator stond drukken ze me een kortingsbon in handen voor zo'n onding. Dus ik kijk naar Taxi waar ze mee stonden te knuffelen en heb maar eens heel hard gelachen en de kortingsbon weer terug gegeven. Ze snapten de ironie niet eens...
Echt die furminator bij het vuilnis...
Ik heb ooit op een evenement gelopen waar ik bij een stand van oa furminator stond drukken ze me een kortingsbon in handen voor zo'n onding. Dus ik kijk naar Taxi waar ze mee stonden te knuffelen en heb maar eens heel hard gelachen en de kortingsbon weer terug gegeven. Ze snapten de ironie niet eens...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
Ja, dat heb je welPeter27 schreef:Ah.. maar geldt dat voor alle vachten?? Ik heb dat ding al 10 jaar ofzo en heb nooit iets negatiefs gemerkt bij mijn hond. Als kan ik me wel voorstellen dat een andere vacht niet zo handig is.Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk~Suzanne~ schreef:Te scherp. Trekt de bovenvacht volledig aan gort. En trekt ook de nog vastzittende haren mee. Het lijkt "te werken" maar de haren zijn kapot ;-(Peter27 schreef:Ow echt?? Hij is wel errug goed tegen losse ondervacht. Wat is er slecht aan dan? Ik heb hem al jaren en hij bevalt prima.~Suzanne~ schreef:Da's dan weer net jammer; da's echt een vacht-verpester, zo'n furminator ;-((
Suzanne
Uitblazen is beter.
Suzanne

Suzanne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ach, die furminator, zijn de meningen over verdeeld.
Ik gebruik hem ook voor onze husky, Amerikaanse bulldog kruising.
Als je de furminator stelselmatig gebruikt, denk ik zeker dat het slecht is, voor de vacht.
Ik gebruik die dus alleen in het hoogst van de rui. En dan wel een paar keer in één week.
En ja, dat helpt bij ons wel. En ik was hem dan ook extra, om de haren goed los te laten komen en uitwassen.
Onze Buster is inmiddels de elf gepasseerd, en ik vind hem zelf een mooie glanzende vacht hebben.
Dus niet in de stress schieten als je die furminator eens een keer gebruikt.
Zolang je die niet iedere week gebruikt, is er echt geen paniek bij een kort haar ras.Bij een lang haar ras, lijkt het me sowieso geen goede kam. Daar is ie ook niet voor, neem ik aan.
Ik gebruik hem ook voor onze husky, Amerikaanse bulldog kruising.
Als je de furminator stelselmatig gebruikt, denk ik zeker dat het slecht is, voor de vacht.
Ik gebruik die dus alleen in het hoogst van de rui. En dan wel een paar keer in één week.
En ja, dat helpt bij ons wel. En ik was hem dan ook extra, om de haren goed los te laten komen en uitwassen.
Onze Buster is inmiddels de elf gepasseerd, en ik vind hem zelf een mooie glanzende vacht hebben.
Dus niet in de stress schieten als je die furminator eens een keer gebruikt.
Zolang je die niet iedere week gebruikt, is er echt geen paniek bij een kort haar ras.Bij een lang haar ras, lijkt het me sowieso geen goede kam. Daar is ie ook niet voor, neem ik aan.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Gewoon zonnebloemolie over het voer lijkt ook te werken. De hond van een vriendin heeft er echt een 1000x mooiere vacht van gekregen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Een furminator is niet meer dan een mes met handvat
Dus je snijd er alles mee af dus ook de goede vacht die had moeten blijven zitten. Ondingen snap werkelijk niet dat ze nog verkocht worden,of eigenlijk ook weer wel want je heb voor even een snel resultaat, maar de vacht is naar zijn grootje.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat een negatief gedoe over de furminator
Hij zal vast niet geschikt zijn voor alle rassen, maar voor een Labrador met dikke ondervacht werkt hij perfect. Ik gebruik hem soms ook als ze hevig in de rui zijn, ondervacht komt er met bakken uit, bovenvacht gebeurt helemaal niks mee, die is nog steeds prachtig, niks kapot gesneden
en ze glimmen als spiegeltjes 

Hij zal vast niet geschikt zijn voor alle rassen, maar voor een Labrador met dikke ondervacht werkt hij perfect. Ik gebruik hem soms ook als ze hevig in de rui zijn, ondervacht komt er met bakken uit, bovenvacht gebeurt helemaal niks mee, die is nog steeds prachtig, niks kapot gesneden

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
Helemaal met je eensLunatic schreef:Wat een negatief gedoe over de furminator![]()
Hij zal vast niet geschikt zijn voor alle rassen, maar voor een Labrador met dikke ondervacht werkt hij perfect. Ik gebruik hem soms ook als ze hevig in de rui zijn, ondervacht komt er met bakken uit, bovenvacht gebeurt helemaal niks mee, die is nog steeds prachtig, niks kapot gesnedenen ze glimmen als spiegeltjes
Vind het ook echt onzin dat de bovenvacht er van kapot zou gaan
Als mijn hond niet in de rui is en ik haal de furminator er overheen zitten er hooguit 3 haren in
Het haalt alleen op het moment dat de ondervacht ook daadwerkelijk los zit het eruit