Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Collienose?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Erna
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Glen of Imaal terrier
X Koningspoedel
Aantal honden: 2

Collienose?

Ongelezen bericht door Erna »

Ik lees al een hele poos mee op dit forum en heb gemerkt dat hier erg veel kennis en ervaring zit. Hopelijk zijn er mensen die me advies kunnen geven.
Annabel (grote poedel van 1,5 jaar) had vanmorgen puisterige bulten op haar neusrug waar etter uit kwam. Tijdens de wandeling in het bos waar ze lekker aan het stoeien was met mijn andere hond Hugo ( labradoodle van 5) begon het behoorlijk te bloeden.
Snel naar huis om de zaak beter te bekijken en het zag er niet echt fijn uit.
Uiteraard direct een afspraak gemaakt met de DA en deze gaf aan dat het en langdurige kwestie zou kunnen worden. Ik had intussen op internet informatie gevonden over de 'collienose' en volgens de DA was het daar goed mee te vergelijken, het betreft het immuunsysteem. Wat het precies triggert is niet bekend.
Hydrocortiderm en antibiotica meegekregen en vooral zorgen dat de korst die er intussen op zit losgeweekt wordt.
Mijn vraag is nu of er qua voeding misschien iets te doen valt. Ik las van alles op internet, van gember tot zalm, maar ik hoop dat er mensen zijn die ervaring hebben hiermee.
Erna
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Glen of Imaal terrier
X Koningspoedel
Aantal honden: 2

Re: Collienose?

Ongelezen bericht door Erna »

Afbeelding

Dank voor je hulp Cleva
Dit is de neus van Annabel.
Als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben hoor ik het graag!
Sandra&co

Re: Collienose?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ocherme. Ze kijkt er wel sneu bij. Als ze er verder zelf weinig last van heeft en het bij die paar plekjes blijft, zou ik er persoonlijk even niks aan doen. Izzy heeft wel eens bultjes op haar kin/keel en dat laat ik haar immuunsysteem nu ook zelf uitzoeken, het jeukt niet en is vaak binnen een week weer weg. De eerste keer dat ze het had, heeft de dierenarts haar Sporimune voorgeschreven. Toen was het binnen een paar weken weg.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”