Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenrek achterklep auto
Moderator: moderatorteam
- Galga's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
- Aantal honden: 6
Hondenrek achterklep auto
Ik heb bij iemand een hondenrek in de auto gezien dat direct achter de achterklep gezet is, zodat de achterklep open kan, zonder dat de honden er direct uit kunnen springen. In het rek zitten 2 deuren. Dit lijkt mij ideaal. 1 probleem, het rek was op maat gemaakt en degene die het gemaakt heeft (autohondenrek) doet het niet meer.
Hebben jullie enig idee waar ik zo'n rek zou kunnen laten maken?
Hebben jullie enig idee waar ik zo'n rek zou kunnen laten maken?

- Borisje
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco kruising
- Aantal honden: 1
Re: Hondenrek achterklep auto
Ik heb er zelf een, ook voor een windhond ivm ontsnapgevaar, en ben er nog altijd erg blij mee.
Eentje met 2 deuren ook, ideaal als je ergens staat en de klep kan gewoon open zonder dat de hond eruit kan.
Sindsdien is ze ook veel rustiger in de auto.
Helaas voor je heb ik eén van de laatste rekken van autohondenrek..
Maar ik kan het je in ieder geval aanraden
Eentje met 2 deuren ook, ideaal als je ergens staat en de klep kan gewoon open zonder dat de hond eruit kan.
Sindsdien is ze ook veel rustiger in de auto.
Helaas voor je heb ik eén van de laatste rekken van autohondenrek..
Maar ik kan het je in ieder geval aanraden

- Galga's
- Zeer actief

Ik hoor alleen maar positieve verhalen over die rekken. Ik wil er ook 1

- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Misschien kunnen ze je hier helpen?
https://www.hondenauto.nl/hondenkooi
https://www.hondenauto.nl/hondenkooi
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Ik heb er idd ook een van auto Hondenrek. Wat jammer dat hij er mee gestopt is.
Wat moet ik nou met een volgende auto? Haha
Als je er achter bent waar ze ze willen maken deel het vooral
Wat moet ik nou met een volgende auto? Haha
Als je er achter bent waar ze ze willen maken deel het vooral

Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Galga's
- Zeer actief
@Omega Dank je voor de tip, ik ga kijken.
@Suuz! Als ik wat gevonden heb, hoor je het. Waarschijnlijk wordt het een rek a la autobench, maar ik ben nog op zoek.
@Suuz! Als ik wat gevonden heb, hoor je het. Waarschijnlijk wordt het een rek a la autobench, maar ik ben nog op zoek.

ik heb voor onze Volvo deurtjes gekocht van de Volvo zelf, daar sluit je inderdaad de klep af als je deze open doet ,ik weet alleen niet of ze dit voor elk merk hebben,maar misschien kan je daar eens op zoeken?
- gerard k
- Actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie
Variogate is een dure, maar erg solide oplossing
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
https://www.hokkendomein.nl/hondentrans ... -auto.htmlgerard k schreef:Variogate is een dure, maar erg solide oplossing
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Duur, mooi en het is niet bekend of het past in mijn autogonnie schreef:https://www.hokkendomein.nl/hondentrans ... -auto.htmlgerard k schreef:Variogate is een dure, maar erg solide oplossing

Daar word je vet van

- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Ik heb hetzelfde probleem gehad. had ik eindelijk mijn man zover om zoveel geld uit te geven voor een rek achterin de auto is de goede man overleden. Dat waren eigenlijk ook de enige welke ik mooi vond. Wilde geen hokken maar echt alleen die deurtjes achter de klep. Ondertussen heeft iemand anders bij mij deurtjes erin gemaakt welke normaal in de hokken zitten en heb ik hetzelfde principe, maar niet zo mooi...
We zijn bij de hondenshow geweest in Amsterdam en tot mijn verbazing stond daar ineens een auto met het rek wat ik mooi vond. Oke aan de prijs, maar dat was diegene waar je graag van wilde ook wel. https://www.kleinmetall.de/
Ik heb nu een rek boven de bank en een tussenafscheiding van Travall Als het goed is gaan hun ook nog wat verzinnen in de vorm van deurtjes.
We zijn bij de hondenshow geweest in Amsterdam en tot mijn verbazing stond daar ineens een auto met het rek wat ik mooi vond. Oke aan de prijs, maar dat was diegene waar je graag van wilde ook wel. https://www.kleinmetall.de/
Ik heb nu een rek boven de bank en een tussenafscheiding van Travall Als het goed is gaan hun ook nog wat verzinnen in de vorm van deurtjes.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat enorm lelijk zeg...gonnie schreef:https://www.hokkendomein.nl/hondentrans ... -auto.htmlgerard k schreef:Variogate is een dure, maar erg solide oplossing

- Galga's
- Zeer actief
Ik geef je helemaal gelijk. En wat een pech, mijn auto staat niet in de lijstLongFields schreef:Wat enorm lelijk zeg...gonnie schreef:https://www.hokkendomein.nl/hondentrans ... -auto.htmlgerard k schreef:Variogate is een dure, maar erg solide oplossing

- gerard k
- Actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie
Ik geloof niet dat ik mooi in mijn omschrijving had staan.LongFields schreef:Wat enorm lelijk zeg...gonnie schreef:https://www.hokkendomein.nl/hondentrans ... -auto.htmlgerard k schreef:Variogate is een dure, maar erg solide oplossing
Een mooi rek bestaat ook niet dus dat scheelt.
- Galga's
- Zeer actief
In Duitsland zijn er meer bedrijven die maatwerk van dat type leveren. Alleen, om vanuit Noord-Holland even naar Duitsland te rijden... Ik heb niet echt een standaard type auto, dus ik vermoed dat er niet iets opgestuurd kan worden.joyce83 schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad. had ik eindelijk mijn man zover om zoveel geld uit te geven voor een rek achterin de auto is de goede man overleden. Dat waren eigenlijk ook de enige welke ik mooi vond. Wilde geen hokken maar echt alleen die deurtjes achter de klep. Ondertussen heeft iemand anders bij mij deurtjes erin gemaakt welke normaal in de hokken zitten en heb ik hetzelfde principe, maar niet zo mooi...
@Joyce83 Ga je vragen bij Travall voor deurtjes of bij kleinmetal? Bij Travall staat mijn auto wel in de lijst, maar kennelijk hebben ze niets.

- Galga's
- Zeer actief
Kennelijk is dat iets typisch Volvo's, helaas.Kimmie schreef:ik heb voor onze Volvo deurtjes gekocht van de Volvo zelf, daar sluit je inderdaad de klep af als je deze open doet ,ik weet alleen niet of ze dit voor elk merk hebben,maar misschien kan je daar eens op zoeken?

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Eentje die minder prominent je achterruit aan het zicht onttrekt lijkt mij persoonlijk fijner. Maar goed, het is niet voor mij dus dat scheelt.gerard k schreef: Ik geloof niet dat ik mooi in mijn omschrijving had staan.
Een mooi rek bestaat ook niet dus dat scheelt.
Ik ben sowieso niet zo van die universele rekken, met overal schroefjes en dingetjes waar je de boel op de juiste maat kunt maken, en met dikke metalen spijlen in plaats van dunner materiaal in rasters, zoals de hondenrekken die speciaal op merk/model gemaakt zijn.
- Galga's
- Zeer actief
Ik heb ook nog een bedrijf in Zweden gevonden, die vergelijkbare rekken verkoopt. Zo te zien zijn het standaard rekken die aan de auto aangepast kunnen worden.
Verder contact gehad met een bedrijf dat benches maakt. Het is mogelijk, alleen wordt het dan wel van die dikke alu profielen gemaakt. Vind ik niet zo mooi, maar als dat de enige, momenteel haalbare, mogelijkheid is...
Verder contact gehad met een bedrijf dat benches maakt. Het is mogelijk, alleen wordt het dan wel van die dikke alu profielen gemaakt. Vind ik niet zo mooi, maar als dat de enige, momenteel haalbare, mogelijkheid is...

- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Dat is jammer dat je geen standaard auto hebt dan wordt hetbal lastiger.Galga's schreef:In Duitsland zijn er meer bedrijven die maatwerk van dat type leveren. Alleen, om vanuit Noord-Holland even naar Duitsland te rijden... Ik heb niet echt een standaard type auto, dus ik vermoed dat er niet iets opgestuurd kan worden.joyce83 schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad. had ik eindelijk mijn man zover om zoveel geld uit te geven voor een rek achterin de auto is de goede man overleden. Dat waren eigenlijk ook de enige welke ik mooi vond. Wilde geen hokken maar echt alleen die deurtjes achter de klep. Ondertussen heeft iemand anders bij mij deurtjes erin gemaakt welke normaal in de hokken zitten en heb ik hetzelfde principe, maar niet zo mooi...
@Joyce83 Ga je vragen bij Travall voor deurtjes of bij kleinmetal? Bij Travall staat mijn auto wel in de lijst, maar kennelijk hebben ze niets.
Ik heb op de crufts een demo model gezien, ze vroegen aan de mensen wat ze ervan vonden. Ik was er niet helemaal weg van. Heb op hun facebook gevraagd of ze wisten hoe ver ze waren maar heb er nog niks op gehoord.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Die man die het eerder maakte woonde bijna in Duitsland.Galga's schreef:In Duitsland zijn er meer bedrijven die maatwerk van dat type leveren. Alleen, om vanuit Noord-Holland even naar Duitsland te rijden... Ik heb niet echt een standaard type auto, dus ik vermoed dat er niet iets opgestuurd kan worden.joyce83 schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad. had ik eindelijk mijn man zover om zoveel geld uit te geven voor een rek achterin de auto is de goede man overleden. Dat waren eigenlijk ook de enige welke ik mooi vond. Wilde geen hokken maar echt alleen die deurtjes achter de klep. Ondertussen heeft iemand anders bij mij deurtjes erin gemaakt welke normaal in de hokken zitten en heb ik hetzelfde principe, maar niet zo mooi...
Ik zou toch overwegen naar Duitsland te rijden.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- Galga's
- Zeer actief
Ik ben een beetje handig met wol, stof en fototoestel. Maar metaal?
Jullie rek ziet er goed uit. Meneer Kells wil zeker geen bedrijfje beginnen?

Jullie rek ziet er goed uit. Meneer Kells wil zeker geen bedrijfje beginnen?

- Galga's
- Zeer actief
Dat wist ik niet.Suuz! schreef: Die man die het eerder maakte woonde bijna in Duitsland.
Ik zou toch overwegen naar Duitsland te rijden.
Ik heb een paar Duitse bedrijven gemaild naar de mogelijkheden.

- Galga's
- Zeer actief
Zo'n rek zoek ik. Dit zijn de Volvo deuren? Nu nog een handig iemand vinden.
Ik kan van alu profielen een rek laten maken naar wens in NL, alleen zal dat veel zicht naar achteren wegnemen.
Ik kan van alu profielen een rek laten maken naar wens in NL, alleen zal dat veel zicht naar achteren wegnemen.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
http://www.autokooien.nl/site/
Kelders in Tuk/Steenwijk. Toen ik daar mijn bus in liet bouwen was er iemand met een camper met 5 Italiaanse windhonden. Zij lieten een deurtje op maat maken zodat die 5 er niet uit konden sprinten. Ik denk wel dat Kelders dit voor je kan maken. Kosten geen idee.
Kelders in Tuk/Steenwijk. Toen ik daar mijn bus in liet bouwen was er iemand met een camper met 5 Italiaanse windhonden. Zij lieten een deurtje op maat maken zodat die 5 er niet uit konden sprinten. Ik denk wel dat Kelders dit voor je kan maken. Kosten geen idee.
Gr. Aniek

Galga's schreef:Zo'n rek zoek ik. Dit zijn de Volvo deuren? Nu nog een handig iemand vinden.
ja dit zijn de Volvo deurtjes ,hier te koop:
http://www.involve.nl/webshop/catalog/b ... model=3443
als je de maten wil weten moet je het even zeggen,dan meet ik ze op kan je zien of het past en wat je evt moet maken om het passend of verder dicht te maken

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
toevallig zag ik van de week dezelfde vraag op facebook voorbij komen en daar kwamen de volgende antwoorden op:
otten pet cages
autobenches.nl
Kelders kooien
Www.autokooien.nl
otten pet cages
autobenches.nl
Kelders kooien
Www.autokooien.nl