Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

trigeminal neuritis

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

trigeminal neuritis

Ongelezen bericht door Machie »

Iemand toevallig ervaringen?

Luca heeft dit, zowel links als rechts. Effect, zijn bek hangt open en hij kan matig drinken en eten. Volgens de dierenarts kan het vanzelf weer herstellen en is er verder niks om hem te ondersteunen. Online zijn er (zeker in het nederlands) maar heel weinig ervaringsverhalen te vinden dus ik dacht, hier eens vragen :)
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: trigeminal neuritis

Ongelezen bericht door Rebble »

Geen ervaring maar wat ontzetten sneu voor Luca. Ik heb even wat gegoogeld en kwam dit tegen (wat je ongetwijfeld zelf ook al gevonden hebt) http://www.staffordforum.nl/viewtopic.php?t=36445

Is er bij Luca een oorzaak bekend?

Sterkte in ieder geval, ik hoop dat het snel weer wegtrekt :ok:

Edit http://www.vetcontact.com/en/art.php?a=929&t= Hierin staat dat bij een onderzoek golden retrievers oververtegenwoordigd waren, Luca is toch een golden kruising?
Laatst gewijzigd door Rebble op 26 aug 2018 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Rebble, klopt. Het is een 'golden' dingetje. Al komt het zelden voor.
Cleva schreef:Vooral geen stress. Ik zou misschien zelfs wel denken aan tijdelijk een rustgevend middel.
Bijnierhormoon is funest bij steriele ontstekingen.

Ik zou ook kijken naar een diepere oorzaak. Kan er sprake van lyme zijn?
Hij is superrustig en wil ook heel weinig. Stress voorkomen we idd. We doen enkel wat hij aangeeft en dat is vooral heel veel slapen.
Lyme zou kunnen, het is een hond en hij heeft wel eens een teek gehad. Mijn dierenarts heeft nog een boel opgezocht en er is eigenlijk nooit een oorzaak bekend.. Is lyme makkelijk te testen bij een hond?
Machie
Zeer actief

Het is nooit een heel fanatieke hond geweest. Maar sinds een dag of 5 echt slomer. Hij heeft 10 dagen bij mn moeder gezeten. Daar heeft hij de 1e tijd enorm gespeeld en de laatste dagen minder. Vrijdag merkte ik dat zijn drinkgeluid anders was en sinds gisterochtend hangt zijn onderkaak. Ook heb ik het gevoel dat hij wat minder sterk is in zijn achterhand.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Wat sneu! Ik las dat er soms wel corticosteroïden en een vitamine b-complex worden voorgeschreven, maar ik heb geen idee of daarmee het herstel ook echt sneller gaat dan met nietsdoen.

Heb je op het Duitse hondenforum het verhaal van Eddy gelezen? Die was er best beroerd aan toe, kreeg bv. een sonde en was ook sloom, maar is toch met een aantal weken helemaal opgeknapt :) https://www.dogforum.de/index.php/Threa ... /?pageNo=1

Beterschap voor Luca!
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Luca heeft geen pijn. En hij heeft zeker de afgelopen 2 jaar geen teken meer gehad :)
Maar ik bel morgen de dierenarts nog even voor overleg.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Machie schreef:Luca heeft geen pijn. En hij heeft zeker de afgelopen 2 jaar geen teken meer gehad :)
Maar ik bel morgen de dierenarts nog even voor overleg.
Ik ken inmiddels 3 personen met behoorlijke ernstige ziekte van Lyme die de teek nooit hebben opgemerkt. Als dat bij jezelf al zo kan zijn...

Veel sterkte voor Luca.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Hoe is dit afgelopen en zijn er meer mensen met ervaring?

Eergisterochtend viel mij op dat Ginka wel erg lang deed over haar gedroogde konijnen oor knagen, eergistermiddag hing haar bek een stukje open, gisterochtend nog wat verder en gisteravond was het nog duidelijker en moet ik snoepjes echt ver in haar bek duwen, anders valt het er uit. Gisterochtend bij de dierenarts geweest en gisteravond weer. Conclusie: waarschijnlijk Trigeminus neuritis. Er is bloed getrokken voor een bloedbeeld en de nodige middellandse zee ziekten testen, heeft een vitamine B injectie gehad en krijgt nu prednison. Nu afwachten...
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Nou, met Luca gaat alles weer goed. Het heeft al met al een week of 3 geduurd en toen zat zijn bek weer dicht. Hij heeft sinds dien ook geen dierenarts meer gezien :)

Dit is Luca nu, foto van 5 minuten geleden ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”