Charlie heeft problemen met andere mensen/dieren in huis. Alles wat er was toen zij hier binnenkwam is prima maar alles wat daarna nog de deur doorstapt is niet te vertrouwen. Ze heeft vorig jaar bewezen ook echt te durven bijten. Hierna had ik haar eigenlijk willen herplaatsen/terug naar de stichting. Maar man en dochter wilden dat niet en man dacht/hoopte dat het met wat tijd over zou gaan. Daar ben ik mee akkoord gegaan en we hebben in het afgelopen jaar echt heel veel lol met haar gehad, ze is ons nooit teveel geweest al was het soms echt weleens lastig. Leuke cursussen en privélessen gevolgd om dingen met haar te bereiken maar ook gewoon samen lol te hebben.
Ze kan nu bijvoorbeeld loslopen maar ik merk dat ik het niet durf. Buiten reageert ze namelijk ook fel op drukke/spelende kinderen maar ook op 2 mensen op 1 fiets. En met het durven bijten in mijn achterhoofd durf ik het gewoon niet aan.
Haar gedrag in huis en buiten verbetert niet. En ik merk dat ik dit niet nog 10 jaar kan en ook niet wil. Nooit met z'n drieën een dag weg kunnen want er is niemand die Charlie uit kan laten, bij alle visite Charlie vast of apart op de slaapkamer, ook bij mensen die hier (bijna) dagelijks over de vloer komen, als wij er niet zijn en onze dochter heeft vrienden over de vloer ben ik altijd bang dat ze vergeet dat ze Charlie apart moet doen of vast. Enzovoort. Je loopt tegen heel veel kleine dingen aan heb ik gemerkt. Logeren bij vrienden die ver weg wonen gaat niet meer, diezelfde vrienden hier een weekend ook niet. Op vakantie en Charlie mee zie ik ook niet gebeuren. Nadeel is dat Charlie zich heel bewust is van de riem, aan de riem reageert ze totaal anders dan los. Aan de riem is ze binnen redelijk rustig (buiten dus niet bij de eerdergenoemde situaties), al blijft ze wel onrustig maar het is niet dat ze krijsend van agressie in de lijn hangt. Ze is ook niet agressief, ze is onzeker met genoeg karakter om het toch zelf te willen en durven te gaan regelen.
Maar ja, de beslissing was na weken malen eigenlijk wel gevallen. Toen heeft het nog een paar dagen geduurd om de vrouw van de stichting waar Charlie vandaan komt te willen/durven benaderen. De stichting is inmiddels opgeheven maar ik dacht dat zij nog wel actief was in dat wereldje en een groter netwerk zou hebben om een blijvend huis voor Charlie te vinden. Dat blijkt niet zo te zijn maar ze probeerde wel mee te denken en vroeg of ik Anniek Winters al benaderd had. Nou ben ik geen Anniek Winters fan, dus nee. Maar het maakte me wel aan het twijfelen om toch nog een gt in te schakelen.
En nou weet ik het niet meer. De beslissing was gevallen en hoe verdrietig ook, het gaf me ook een rustig gevoel. Maar nu twijfel ik weer aan het inschakelen van een gt.
Dus.. geen idee wat ik met dit topic wil bereiken. Zelfkastijding ben ik bang

En even voor de duidelijkheid omdat het toch het HF is, Charlie lijdt hier niet onder, we gaan nog steeds lekker op stap, fun class cursus staat alweer in de planning en we zijn gewoon lekker met haar bezig. De kans dat we voor herplaatsen gaan is groot en ik ga er vanuit dat het maanden duurt voordat we een goede plek voor haar vinden maar tot die tijd zit ze hier echt goed en is ze ons niks teveel.