Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Greyhound
Moderator: moderatorteam
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: Greyhound
Allebei gekeurd door dezelfde keurmeester? Dan heeft hij ook niet echt een ideaalbeeld voor ogen of wel? 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat een aparte bouw zeg, die showhond
.

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Das toch geen korte broek... een echter lederhosen
Leuke honden

Leuke honden

- veertje
- Zeer actief
Ik vind het ergens helemaal niet zo vreemd dat een showhond niet meer aan het beeld van vroeger voldoet met het doel waar hij toen voor gefokt was. Tegenwoordig heeft hij dat doel niet meer en is het een huis/showhond. Dus wordt hij nu naar dat huidige doel gefokt. Dat kan je mooi vinden of niet, maar het is eigenlijk niet anders dan hoe het vroeger ging.
-
- Zeer actief
Jeetje wat een bizar verschil. Lijken wel 2 verschillende rassen.
Doe mij die renhond maar. Wat een taille
Die rent die reu er 10x uit.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dan kun je hem beter bijhouden als hij tijdens het wandelen achter de konijnen aan gaatNanna schreef:Leg mij uit hoe een kasteelgrootte en een vlak lichaam zonder taille beter voldoet als huishond dan een meer gematigde grootte en een taille.veertje schreef:Ik vind het ergens helemaal niet zo vreemd dat een showhond niet meer aan het beeld van vroeger voldoet met het doel waar hij toen voor gefokt was. Tegenwoordig heeft hij dat doel niet meer en is het een huis/showhond. Dus wordt hij nu naar dat huidige doel gefokt. Dat kan je mooi vinden of niet, maar het is eigenlijk niet anders dan hoe het vroeger ging.

Dat denk ik ook. Vandaar dat ik het teefje ook vele malen mooier vind. Die reu ziet er log uit en dat past in mijn ogen totaal niet bij het rasbeeld. Bij dit soort honden kan ik het estherische aspect niet loskoppelen van de functionaliteit: een windhond hoort eruit te zien als een snelle, atletische hond. Maar ook los van de functionaliteit vind ik het teefje mooier.Nanna schreef:Het is een WINDHOND dus alles hoort op snelheid gericht te zijn. Ik stel voor dat we deze winnaars even tegen elkaar laten lopen en aan de hand daarvan de BOB bepalenIk vrees dat de reu afgaat als een gieter
-
- Zeer actief
Die reu is zo vreemd gebouwd, het lijkt wel zo'n fantasiedier waar een hoofd van een ander dier op is geplakt.
Het lichaam van een 'gewone' hond en de nek en kop van een windhond erbovenop.
Het lichaam van een 'gewone' hond en de nek en kop van een windhond erbovenop.
- veertje
- Zeer actief
Nanna schreef:Leg mij uit hoe een kasteelgrootte en een vlak lichaam zonder taille beter voldoet als huishond dan een meer gematigde grootte en een taille.veertje schreef:Ik vind het ergens helemaal niet zo vreemd dat een showhond niet meer aan het beeld van vroeger voldoet met het doel waar hij toen voor gefokt was. Tegenwoordig heeft hij dat doel niet meer en is het een huis/showhond. Dus wordt hij nu naar dat huidige doel gefokt. Dat kan je mooi vinden of niet, maar het is eigenlijk niet anders dan hoe het vroeger ging.
Het is een WINDHOND dus alles hoort op snelheid gericht te zijn. Ik stel voor dat we deze winnaars even tegen elkaar laten lopen en aan de hand daarvan de BOB bepalenIk vrees dat de reu afgaat als een gieter
Wellicht zit er een gedragsreden achter, in combinatie met een showdoel ipv rendoel? Misschien zijn ze gaan selecteren op minder gedrevenheid in het rennen. Misschien wil iemand met een huishond liever iets meer body om mee over straat te lopen, dan een schrale hond?
Ik zeg niet dat het een verbetering is, ik zeg alleen dat ik snap waarom een ras verandert als er een ander doel belangrijker wordt dan zijn oorspronkelijke doel

Precies, zo zijn tig rassen ontstaan. Je hebt dus heel veel keuze als je een hond wil met meer body. Ga dan niet die renners vernöken
Als je echt een liefhebber bent van dit type hond, is dit exemplaar toch gewoon een beetje jammer?

- veertje
- Zeer actief
Sandra&co schreef:Precies, zo zijn tig rassen ontstaan. Je hebt dus heel veel keuze als je een hond wil met meer body. Ga dan niet die renners vernökenAls je echt een liefhebber bent van dit type hond, is dit exemplaar toch gewoon een beetje jammer?
Waarom? Dan zou je ook kunnen zeggen dat als je een labrador wilt je net zo goed een ridgeback kan nemen, ze verschillen toch niet zoveel qua uiterlijk. Het gaat verder dan puur uiterlijk.
Waarom kan je geen liefhebber zijn en toch een ander beeld voor ogen hebben? Als ik bij de groenendaelers kijk dan ga ik ook voor showmodel. En hoe zeer ik ook vind dat een Belg moet kunnen werken, een werklijn zal ik echt niet snel voor kiezen. Ik vind ze vaak niet mooi en het karakter past me ook al niet. Maar dan ben ik toch net zo goed liefhebber als mensen die wel werklijnen houden?
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
"Ziet ik een knijn...?"Nanna schreef:
Wat een slangennek.

Hmzz, die nek...
-
- Zeer actief
Zeg dat. Het teefje lijkt zo wel een beetje op een te groot uitgevallen whippet. Wel een mooie dan.sjm schreef:Jeetje wat een bizar verschil. Lijken wel 2 verschillende rassen.
- Galga's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
- Aantal honden: 6
Een grey gekuist met een giraffe ofzo? Een show grey vind ik zo lelijk. Het hele mooie, sierlijke van een windhond is weg. Het loopt ook voor geen meter.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je kunt je ook achter de oren krabben als ze allemaal van gelijk homogeen type zouden zijn. Variatie is juist goed dat zegt dat er verschillende genen zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja ik vind het ook geen slecht teken hoor.bouvierpoedel schreef:Je kunt je ook achter de oren krabben als ze allemaal van gelijk homogeen type zouden zijn. Variatie is juist goed dat zegt dat er verschillende genen zijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Flikker die hele zooi aan typjes door elkaar en je hebt honden die op een ras lijken.
Jezus hoe belangrijk wil je het maken om die zeldzame zelf gefokte freak te hebben.
Jezus hoe belangrijk wil je het maken om die zeldzame zelf gefokte freak te hebben.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- DezeNaam
- Vaste gebruiker
Lijkt nog wel een beetje op een wezel...Nanna schreef:Een normaal gebouwde showgrey vind ik niet eens lelijk hoor. Vaak ook wel mooier dan veel lelijke renhonden
Maar het is zo jammer dat dat dan meteen zo doorslaat. Een lange nek moet dan opeens nóg langer en dan gaat het er imo gewoon vreemd uitzien![]()

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik ben in maart naar de oudste renbaan geweest in de VS, en ik moet zeggen dat ik renhonden veel mooier vind dan de show Greyhounds met hun lange giraffe nekken.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)