Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy brokken of niet.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.
Aantal honden: 1

Puppy brokken of niet.

Ongelezen bericht door incubi666 »

Binnenkort heb ik ook een puppy van een ander ras dan jullie zouden verrassen maar ik sprak laatst een kennis en zij zei geef hem geen puppy brokken nergens voor nodig een wolf heeft dat ook niet zelfde geld met a f standen lopen. Gewoon doorlopen dat hij moe is optillen even wachten dat het weer gaat en weer verder gaan. Ik aan darf brokken of zelfs aan kvv. Darf of kvv daar ben ik nog Niet zeker van.
Enig advies wordt op prijs gesteld. Ik weet nu voor 1000% zeker hw t gaat om de ridgeback. De vrouw heeft er ook enkele gehad en ook op deze manier opgevoed.

S
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Puppy brokken of niet.

Ongelezen bericht door Crescent »

Nee, een wolf heeft dat ook niet. De ouderdieren braken voer weer op voor de pups die in en rondom het nest blijven. Ik vraag me altijd af waarom de lijn tussen wolf en hond moet worden getrokken. Het zijn andere dieren.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het is inderdaad niet nodig, maar als je het wilt waarom niet....... je pup zal er ook niets van krijgen als je het wel doet... zolang je geen Frolic of huismerk van de super geeft, zal je hond er prima groot op worden, doen waar je je goed bij voelt en waar je pup het goed op doet.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Mijn pups (heb er nu een van 4 maanden) groeien op met kvv. Gewone kvv, niet speciaal voor pups en dat bevalt mij uitstekend.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik geef KVV en brok en barf.
De brok geef ik wel een tijdje puppy brokken tot aan een maand of 6 ongeveer.
Gaat uitstekend.
S@ndr@
Zeer actief

Boots krijgt nu ook in de morgen Kvv en in de avond eukanuba :Q: :schrik: jawel - puppy brok...... hij doet het er goed op dus waarom niet.... de beslissing van wat je geeft maak je zelf :U: - ik ben zelf altijd zo van alle werelden wat, ..
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Bonnie eet, vanaf ze vier weken is, Energique en Rodi, dit naast de melk die ze nog van Spetter krijgt.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.

Ongelezen bericht door incubi666 »

Dan ga ik toch maar voor kvv meteen beginnen moet eerst maar eens kijken welke ik ga nemen. Dogs4meat en smuldier denk ik. En geen puppy kvv niet nodig. Net als puppy mag niet langer dan zoveel km lopen pure onzin. Doen ze in de natuur ook niet.. ken genoeg hondenbazen die dit doen werkt perfect.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
MissZoef
Actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron

Ongelezen bericht door MissZoef »

In de natuur heb je niet iemand die ze aangelijnd meeneemt. Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet, maar je kunt een pup wel degelijk overbelasten. Succes met de verdere voorbereidingen.

Sent from my iPad using Tapatalk
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

incubi666 schreef:Dan ga ik toch maar voor kvv meteen beginnen moet eerst maar eens kijken welke ik ga nemen. Dogs4meat en smuldier denk ik. En geen puppy kvv niet nodig. Net als puppy mag niet langer dan zoveel km lopen pure onzin. Doen ze in de natuur ook niet.. ken genoeg hondenbazen die dit doen werkt perfect.
Nou, bij een groot ras als de Ridgeback zou ik daar toch even voorzichtig mee zijn. Niet té overdreven voorzichtig, dat hoeft ook niet, maar je wil wel dat die botten goed uitgroeien en teveel belasting kán best een probleem zijn.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Houd als richtlijn 10 minuten per wandeling per maand als maximum aan (en kijk verder naar je hond. Dus niet meer dan 20 minuten per keer wandelen met een hond van 2 maanden, 30 minuten met een hond van 3 maanden, 40 minuten met een hond van 4 maanden en dan uiteraard niet 10x op een dag zo lang). In de natuur maken ze helemaal niet zo vreselijk veel kilometers (dagelijks) en is het grotendeels vrije beweging (in plaats van doelgericht van een punt A naar een ver punt B).

Puppybrokken zijn officieel niet nodig, maar dat hangt heel erg af van hoe goed het volwassen voer in balans is. Een volwassen hond mag namelijk iedere (correcte) puppybrok, mits hij er niet te dik van wordt, terwijl de puppygrenzen veel smaller zijn.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Domor schreef:Houd als richtlijn 10 minuten per wandeling per maand als maximum aan (en kijk verder naar je hond. Dus niet meer dan 20 minuten per keer wandelen met een hond van 2 maanden, 30 minuten met een hond van 3 maanden, 40 minuten met een hond van 4 maanden en dan uiteraard niet 10x op een dag zo lang). In de natuur maken ze helemaal niet zo vreselijk veel kilometers (dagelijks) en is het grotendeels vrije beweging (in plaats van doelgericht van een punt A naar een ver punt B).
:schrik: Dan hadden we geen meubels meer in huis gehad. En een heel opgefokt pupje.

Naar je hond kijken, moeilijker is het niet. Met de husky pups begonnen we met vijf weken ze los te laten op een veld in het bos of op het strand. Dat vonden ze een paar dagen leuk om te rennen en daarna hadden ze het wel gezien.
Ze gingen zelf aan de wandel. Zolang wij bleven lopen volgden ze wel. Voor ze vertrokken liepen ze al makkelijk een uur.
Waren ze moe, dan werden ze opgepakt en gingen we naar huis.
Meer belasting dan thuis met elkaar spelen is het niet. Je gaat dan natuurlijk niet het tempo forceren. Gewoon lekker laten doen.
De pup die bleef liep ook al heel snel met de volwassen honden mee.
Domor
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Domor schreef:Houd als richtlijn 10 minuten per wandeling per maand als maximum aan (en kijk verder naar je hond. Dus niet meer dan 20 minuten per keer wandelen met een hond van 2 maanden, 30 minuten met een hond van 3 maanden, 40 minuten met een hond van 4 maanden en dan uiteraard niet 10x op een dag zo lang). In de natuur maken ze helemaal niet zo vreselijk veel kilometers (dagelijks) en is het grotendeels vrije beweging (in plaats van doelgericht van een punt A naar een ver punt B).
:schrik: Dan hadden we geen meubels meer in huis gehad. En een heel opgefokt pupje.

Naar je hond kijken, moeilijker is het niet. Met de husky pups begonnen we met vijf weken ze los te laten op een veld in het bos of op het strand. Dat vonden ze een paar dagen leuk om te rennen en daarna hadden ze het wel gezien.
Ze gingen zelf aan de wandel. Zolang wij bleven lopen volgden ze wel. Voor ze vertrokken liepen ze al makkelijk een uur.
Waren ze moe, dan werden ze opgepakt en gingen we naar huis.
Meer belasting dan thuis met elkaar spelen is het niet. Je gaat dan natuurlijk niet het tempo forceren. Gewoon lekker laten doen.
De pup die bleef liep ook al heel snel met de volwassen honden mee.
De TS heeft het in eerdere topics over 20km per dag wandelen. Maar liepen de pups een uur per wandeling (3x per dag) of over de dag heen een uur (dus 2x 30 of 3x20 minuten). Want dat maakt dus een immens verschil. En naar je hond kijken vinden ontzettend veel mensen wel degelijk (zeer) lastig.

Edit: 15km wandelen en 30km fietsen.
Laatst gewijzigd door Domor op 11 aug 2018 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Puppybrokken zijn officieel niet nodig, maar dat hangt heel erg af van hoe goed het volwassen voer in balans is. Een volwassen hond mag namelijk iedere (correcte) puppybrok, mits hij er niet te dik van wordt, terwijl de puppygrenzen veel smaller zijn.
En dan na een jaar naar de GT omdat de hond niet te handhaven is..
Een ridgeback heeft wat meer beweging nodig, wel met beleid, kijk wat de hond aan kan. Rechtijnige beweging is beter dan rennen, stoppen, draaien.

Kijk naar de hond en pas je daar op aan. (als dat nog mogelijk is in deze tijd waarin alles in regeltjes gegoten moet worden..)
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Domor
Zeer actief

Want een RR heeft niet genoeg aan 1.5 uur lopen met 3 maanden en 3 uur lopen op 6 maanden (3x 1 uur wandelen). Er zullen dan weinig gezonde RR's zijn. Er staat toch duidelijk per keer, met nog de verduidelijking dat het dus niet 10x per dag moet, waar je nogmaals van af kunt leiden dat het dus niet gaat om per dag.
S@ndr@
Zeer actief

denk dat leuke geestelijke uitdaging/ cursus of zoiets, spelletjes en gewoon bewegen prima is, ( niet t snot voor ogen laten spelen,) en op tijd rust ( desnoods gedwongen) om een beetje balans te houden .
die rechtlijnige beweging daar krijg je dus een hond van die de marathon kan lopen op een gegeven moment.....( zeker als je het regelmatig doet) weet niet of dat de bedoeling is..
dagmar88
Zeer actief

Domor schreef: De TS heeft het in eerdere topics over 20km per dag wandelen. Maar liepen de pups een uur per wandeling (3x per dag) of over de dag heen een uur (dus 2x 30 of 3x20 minuten). Want dat maakt dus een immens verschil. En naar je hond kijken vinden ontzettend veel mensen wel degelijk (zeer) lastig.
:mrgreen: Die snapt hoop ik wel dat je een pup niet 20 kilometer naast de fiets gooit.

Ik word al onwel als ik het lees. 3 x m'n reet. Hoe zie je dat voor je? Aan een riempje? Dat doe je niet met vijf pups en ik doe sowieso niet aan minuten.
En nee, je neemt ze niet drie uur per dag mee naar het bos, dat leek me wel duidelijk.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Omega schreef:

En dan na een jaar naar de GT omdat de hond niet te handhaven is..
Een ridgeback heeft wat meer beweging nodig, wel met beleid, kijk wat de hond aan kan. Rechtijnige beweging is beter dan rennen, stoppen, draaien.

Kijk naar de hond en pas je daar op aan. (als dat nog mogelijk is in deze tijd waarin alles in regeltjes gegoten moet worden..)
Het gaat niet om een 'regeltje' maar om een richtlijn. Merk je aan de hond dat hij met gemak een langere wandeling aan kan, dan wandel je langer. Maar als richtlijn is het best oké. Bij Jip hoefde ik de tijd helemaal niet in de gaten te houden. Hij gaf als pup van 4 maanden zelf na 20-30 minuten al aan dat hij moe was. Ging ik per ongeluk toch iets langer wandelen, dán kreeg ik juist een vervelende (overprikkelde) hond. Ja, je kan te weining met de hond wandelen, maar je kan zeker ook te veel wandelen.
Domor
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Domor schreef: De TS heeft het in eerdere topics over 20km per dag wandelen. Maar liepen de pups een uur per wandeling (3x per dag) of over de dag heen een uur (dus 2x 30 of 3x20 minuten). Want dat maakt dus een immens verschil. En naar je hond kijken vinden ontzettend veel mensen wel degelijk (zeer) lastig.
:mrgreen: Die snapt hoop ik wel dat je een pup niet 20 kilometer naast de fiets gooit.

Ik word al onwel als ik het lees. 3 x m'n reet. Hoe zie je dat voor je? Aan een riempje? Dat doe je niet met vijf pups en ik doe sowieso niet aan minuten.
En nee, je neemt ze niet drie uur per dag mee naar het bos, dat leek me wel duidelijk.
Nee, dat is zeker niet altijd duidelijk, dat is de hele reden dat die richtlijnen zijn ontstaan. En nee, niet aan een riempje. Dat riempje staat toch ook nergens geschreven? En je zult ze de kost moeten geven die denken dat een pup veel moet bewegen en dus wel zo snel mogelijk opbouwen naar die 20km naast de fiets.
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef:
dagmar88 schreef:
Echt? Vier keer per dag drie kwartier wandelen en spelen te weinig voor een pup van vier maanden?
Duurloper, veel jonger dan dat al. Die had niks aan 3 x per dag een beetje.
Rondje door de wijk was ook snel 20-30 minuten, dat deed niks hoor.
Met de grote honden mee en kijken waar het schip strandt. Dan kwam hij zich bij me melden, al was dat met vier maanden al vrijwel nooit meer.
Hij liep hier al makkelijk anderhalf-twee uur mee. Meer dan dat loop ik zelf niet.

Afbeelding

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Het kon hem allemaal jeuken. Als ie maar mocht lopen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Jullie nemen dit nog altijd serieus?

Ik ben lang geleden op te houden dit te geloven hoor ;-(

Suzanne
dagmar88
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Jullie nemen dit nog altijd serieus?

Ik ben lang geleden op te houden dit te geloven hoor ;-(
Dan reageer je niet. Doei Suzanne.
Domor
Zeer actief

Als hij nu nog steeds genoeg heeft aan die 1.5-2 uur wandelen los en 2 rondjes aan de riem door de wijk van 20-30 minuten, geloof ik niet dat hij met 3 maanden het hele interieur zou hebben verbouwd als hij dan maar 3x 30 minuten los mag (en nog steeds een rondje door de wijk).
dagmar88
Zeer actief

Domor schreef:Als hij nu nog steeds genoeg heeft aan die 1.5-2 uur wandelen los en 2 rondjes aan de riem door de wijk van 20-30 minuten, geloof ik niet dat hij met 3 maanden het hele interieur zou hebben verbouwd als hij dan maar 3x 30 minuten los mag (en nog steeds een rondje door de wijk).

Nee, dat heeft hij niet.

Deurknoppen, tafelpunten en plinten waren al weg. :mrgreen: En dan nog uren in de tuin bezig met takjes en graven, papa en mama vervelen en in z'n badje spelen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hoe lang ik met pups loop? Geen idee. Ik let er dus nooit op. Ze gaan vanaf 7 weken gelijk met de groters hier mee, spelen, rennen, snuffelen enbals puppekind moe is dan gaat ie op de arm verder. Daarnaast nog een paar keer apart naar buitwn dagelijks zonder de groters gewoon een stukje rondhobbelen. Zo goed als alles los want hier lopen ze bijna nooit aangelijnd later.
Fietsen pas met een maand of 7 beginnen we daar langzaam mee
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

dagmar88 schreef:
Domor schreef:Als hij nu nog steeds genoeg heeft aan die 1.5-2 uur wandelen los en 2 rondjes aan de riem door de wijk van 20-30 minuten, geloof ik niet dat hij met 3 maanden het hele interieur zou hebben verbouwd als hij dan maar 3x 30 minuten los mag (en nog steeds een rondje door de wijk).

Nee, dat heeft hij niet.

Deurknoppen, tafelpunten en plinten waren al weg. :mrgreen: En dan nog uren in de tuin bezig met takjes en graven, papa en mama vervelen en in z'n badje spelen.

pfff, ik vond Csiva en Fiji al erg, maar die kon ik met trainen voldoening geven. Gewoon simpele kunstjes.
dagmar88
Zeer actief

Machie schreef: pfff, ik vond Csiva en Fiji al erg, maar die kon ik met trainen voldoening geven. Gewoon simpele kunstjes.
:engel: Tja, toen de anderen nog gewoon Roze en Bruin werden genoemd was hij al terror japie.
Ik vond hem niet erg hoor. Puppytijd was één groot feest.

:mrgreen: Hij deed en doet geen kunstjes. Een puzzeltje wel.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Kortom, niks voor mij. Ik moet een trainbare hond hebben ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”