Jessie is dol op alle honden, maar zo nu en dan ontkom je er niet aan om wat etters tegen te komen.
Hier in de buurt staat een man met 3 harige mormels bekend als zijnde 'grijpen iedere hond' en dat klopt ook wel. Zelfs Puchu namen
ze te grazen. De reu die het ergste is, loopt met een muilkorf, de andere twee niet.
Hij loopt dus 'vrolijk' met ze hier door het drukke losloopgebiedje met die galbakken.
Als ik ze zie, dan neem ik een omweg, maar vanmiddag had ik ze niet gezien en dook ineens de reu (met muilkorf) op en hij was
eerder bij Jessie dan ik bij hem. Jessie ging keurig op d'r rug liggen, maar normaal gesproken als ze merkt dat het goed is, dan staat
ze op en begint het spelen. Nu lag ze duidelijk angstig op haar rug en de reu bleef snuffelen op een onaangename manier.
Ik wilde op dat moment niet ingrijpen, omdat ik bang was iets te triggeren, dus ik bleef alleen vlakbij staan voor het geval dat.
Toen kwam de teef uit de roedel eraan gerend en op dat moment ging het fout en viel de reu (met muilkorf) Jessie aan met de teef
erachteraan. Jessie vloog weg en ik zag haar al in gedachten het losloopgebied uitrennen richting de weg

Dus binnen de seconde brulde ik 'PASSSS D'R OP HE!!' en stoof richting die 2 etters, die zowaar zwaar onder de indruk
waren en wegrende. Jessie stond van pure schrik stil

En toen was het daar: het moment van vol vertrouwen naar mij opkijken, vlak naast me blijven lopen (ze liep dus los) en ze week
niet meer van mijn zijde.
Ja oké, ik verromantiseer het natuurlijk, maar het was echt even een 'jij beschermt me hè vrouwtje, ik blijf bij jou'

Het was het moment dat ze al haar vertrouwen in mij had, niet wegrende, maar vlakbij me bleef. Ik vond het mooi

En dan vanavond weer lachen: 3 kleine hondjes kwamen we tegen en 1 klein hondje is leuk vindt Jessie, maar 3 kleintjes?
Nou, ik ga toch maar even op mijn rug voor alle zekerheid.... en zo stonden 3 kleine hondjes de inmiddels best grote Jessie op
haar ruggetje te besnuffelen. Koddig

(Overigens gaat ze direct los hoor als ze doorheeft dat het goed is of als ze de hond al kent, dan is het één groot feest).