Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Punten gescoord

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Punten gescoord

Ongelezen bericht door Caro. »

Zo een dagje met Jessie...

Jessie is dol op alle honden, maar zo nu en dan ontkom je er niet aan om wat etters tegen te komen.
Hier in de buurt staat een man met 3 harige mormels bekend als zijnde 'grijpen iedere hond' en dat klopt ook wel. Zelfs Puchu namen
ze te grazen. De reu die het ergste is, loopt met een muilkorf, de andere twee niet.
Hij loopt dus 'vrolijk' met ze hier door het drukke losloopgebiedje met die galbakken.
Als ik ze zie, dan neem ik een omweg, maar vanmiddag had ik ze niet gezien en dook ineens de reu (met muilkorf) op en hij was
eerder bij Jessie dan ik bij hem. Jessie ging keurig op d'r rug liggen, maar normaal gesproken als ze merkt dat het goed is, dan staat
ze op en begint het spelen. Nu lag ze duidelijk angstig op haar rug en de reu bleef snuffelen op een onaangename manier.
Ik wilde op dat moment niet ingrijpen, omdat ik bang was iets te triggeren, dus ik bleef alleen vlakbij staan voor het geval dat.
Toen kwam de teef uit de roedel eraan gerend en op dat moment ging het fout en viel de reu (met muilkorf) Jessie aan met de teef
erachteraan. Jessie vloog weg en ik zag haar al in gedachten het losloopgebied uitrennen richting de weg :schrik:
Dus binnen de seconde brulde ik 'PASSSS D'R OP HE!!' en stoof richting die 2 etters, die zowaar zwaar onder de indruk
waren en wegrende. Jessie stond van pure schrik stil :F:

En toen was het daar: het moment van vol vertrouwen naar mij opkijken, vlak naast me blijven lopen (ze liep dus los) en ze week
niet meer van mijn zijde.
Ja oké, ik verromantiseer het natuurlijk, maar het was echt even een 'jij beschermt me hè vrouwtje, ik blijf bij jou' :love:
Het was het moment dat ze al haar vertrouwen in mij had, niet wegrende, maar vlakbij me bleef. Ik vond het mooi :I:

En dan vanavond weer lachen: 3 kleine hondjes kwamen we tegen en 1 klein hondje is leuk vindt Jessie, maar 3 kleintjes?
Nou, ik ga toch maar even op mijn rug voor alle zekerheid.... en zo stonden 3 kleine hondjes de inmiddels best grote Jessie op
haar ruggetje te besnuffelen. Koddig :mrgreen:

(Overigens gaat ze direct los hoor als ze doorheeft dat het goed is of als ze de hond al kent, dan is het één groot feest).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
tibbie
Actief

Re: Punten gescoord

Ongelezen bericht door tibbie »

Nou die punten hebben jullie zeker verdiend. Jij en Jessie. Ikzelf met mijn kleine opdondertje ben altijd ietwat bang voor grote (onbekende) honden en zou veel te aarzelend opgetreden hebben vrees ik. En mijn kleine stuiterbal, ik weet nog zo net niet ......
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hartstikke goed gedaan. Ben bang dat Lotje of ook in de aanval gaat of er vandoor gaat. Maar ze is zo'n angsthaas, dat ze niet los kan. Lotje komt altijd héél dicht bij mij zitten als ze zich zeer heeft gedaan, zo van 'vrouwtje ik ben zielig'. Dat was ze de eerste keer ook, ze had een teentje gebroken.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Super fijn als ze het zo goed gaat Caro :ok: :ok: :ok: en balen toch altijd weer dat dit soort galbakken los moet lopen.

Jan heeft van de week op het fietspad nog een hond weggebruld die ,los , naast de fiets liep bij zijn baas en even dacht op de meiden af te vliegen en erop te duiken.
Op Jan zijn gebrul draaide hij om terug naar zijn baas en de meiden bleven ook volkomen kalm al hadden ze de mouwen al wel opgestroopt voor het geval dat.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

goed gedaan, ik zou het ook doen hoor, ben er tegenwoordig best heel erg op gespitst.. maar t is naar dat t nodig is, en ja klote honden moeten ook uit........ maar dan wel graag vast en met redelijke intelligente begeleiding.... die snapt dat andere mensen ook van hun honden houden.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik snap het ook niet hoor waarom je nu perse in zo'n druk gebiedje moet lopen met zulke honden :19:
Toen Kaya eenmaal flink volwassen was en we merkte dat ze te grof was voor de gemiddelde hond (zonder één gaatje gemaakt te hebben),
liet ik haar daar niet meer uit, maar ging naar rustig gebied in de polder en ook zo met Puchu die niet lekker ging met andere reuen.
Vanmorgen heb ik gehoord dat de hond met muilkorf een jaar of 2 geleden een Chi heeft gedood :ugh: Dat was het vriendje van Puchu en
ineens zagen we toen dat hondje niet meer, maar wij dachten dat ze verhuisd waren ofzo... nou niet dus :(:

Zojuist heb ik me opgegeven voor de cursus jonge hond :cheer: ik heb er zin om in lekker met haar aan de slag te gaan.Z
Ze barst van de energie en daar geven ze ook sport&spel en behendigheid, ik vond het er goed uitzien en de methodes ook in mijn
straatje passen.
Begin september gaan we starten.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
AnSen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Had een Jack (R)Hussel Black&Tan
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door AnSen »

Wat fijn dat Jessie en jij in september al kunnen beginnen met de cursus ….. kan ze lekker haar energie kwijt :ok:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Veel plezier met de cursus.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”