Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

interne opvang voor gedragsproblemen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

interne opvang voor gedragsproblemen

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

wie weet iemand die een hondje op wil nemen om zijn gedrag te bestuderen en te kijken of er wat te verbeteren valt?
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
~Suzanne~
Zeer actief

Re: interne opvang voor gedragsproblemen

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Yvette van Stiching Alert? Maar ik wee tniet of ze ruimte heeft!

Suzanne
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat doet de hond dan .? Groot , klein.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Ingrid48
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Yvette van Stiching Alert? Maar ik wee tniet of ze ruimte heeft!

Suzanne
dank je, ik ga contact opnemen :ok:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Ingrid48
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Wat doet de hond dan .? Groot , klein.?
klein en hij eist aandacht van zijn baas, wil ook niet zonder zijn baas in huis achterblijven...dan blaft en gilt hij de boel bij elkaar en dat is niet fijn :roll:
Verder een superlief en gemakkelijk hondje. Kan met alles en iedereen. Gek op balletjes, zijn sabbelsok en kinderen...maar ja, toch een probleemgevalletje waardoor hij niet plaatsbaar is :(:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ingrid48 schreef:
klein en hij eist aandacht van zijn baas, wil ook niet zonder zijn baas in huis achterblijven...dan blaft en gilt hij de boel bij elkaar en dat is niet fijn :roll:
Verder een superlief en gemakkelijk hondje. Kan met alles en iedereen. Gek op balletjes, zijn sabbelsok en kinderen...maar ja, toch een probleemgevalletje waardoor hij niet plaatsbaar is :(:
Klinkt meer als een probleembaas dan een probleemhond.

:engel: Doe hem een paar weekjes bij kees.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ingrid48 schreef:
Vraag is dus eigenlijk of hij dat bij elke baas heeft of dat de huidige baas dit gedrag (onbewust) gestimuleerd heeft?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Mijn vriendin heeft ook zo'n hond, kan geen seconde alleen blijven, maar ja, als je het ook niet aanleert, gaat dat ook niet echt lukken.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Fotogravinnetje schreef:
Ingrid48 schreef:
Vraag is dus eigenlijk of hij dat bij elke baas heeft of dat de huidige baas dit gedrag (onbewust) gestimuleerd heeft?
Waarschijnlijk dat laatste. Nu een pup van m’n s-nest voor de vakantie in pension. Had thuis ook dat probleem. Hier gaat het super. Dus na de vakantie even begeleiden
Ingrid48
Zeer actief

Het ventje was geadopteerd en inderdaad flink verwend, wat hij wilde dat gebeurde ook :80: Totdat het de spuigaten uitliep en hij teruggegeven werd aan de stichting...

Nu zit hij al een jaar of 2 in opvang en er komen aanvragen voor hem, maar als ik zijn probleem uitleg dan haken mensen af...en ik snap het.
Vandaar mijn vraag of iemand een adres weet waar ze zijn gedrag kunnen proberen om te buigen, zodat hij snel een fijn baasje kan vinden.
Dit natuurlijk tegen betaling :wink:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Neeltje schreef:Mijn vriendin heeft ook zo'n hond, kan geen seconde alleen blijven, maar ja, als je het ook niet aanleert, gaat dat ook niet echt lukken.
heel vaak als ze vertrouwen krijgen dat je terug komt dan gaat t bijna vanzelf.... en soms duurt dat wat langer
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

eh... dan heb je toch veel meer aan een GT die samen met deze baas naar oplossingen gaat zoeken. Dit is geen gedragsfout maar een opvoudings-misser. Het kan zijn dat het in het hondje zelf is maar een een GT lijkt meer op zijn plek dan ergens intern laten zitten. Daar doorbreek je dit gedrag namelijk al helemaal niet mee....
(denk ik)

Suzanne
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een vervelende situatie. Zit hij al twee jaar bij hetzelfde opvanggezin? Daar zitten meerdere honden en kan hij ook niet zonder 'zijn' mens zijn? En het is ook niet gelukt om hem niet één mens te laten 'hebben'?

Heb je hem als eens op een paardenforum geplaatst? Om te kijken of je hem als stalhondje kunt plaatsen?
Zamunda
Zeer actief

dagmar88 schreef: :engel: Doe hem een paar weekjes bij kees.
Zat ik ook aan te denken. Misschien Kees een pb'tje sturen Ingrid?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

S@ndr@ schreef:
Neeltje schreef:Mijn vriendin heeft ook zo'n hond, kan geen seconde alleen blijven, maar ja, als je het ook niet aanleert, gaat dat ook niet echt lukken.
heel vaak als ze vertrouwen krijgen dat je terug komt dan gaat t bijna vanzelf.... en soms duurt dat wat langer
Ja weet ik en heb ik al zo vaak gezegd, maar ze vindt het zielig.
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ingrid48 schreef:
Klinkt meer als een probleembaas dan een probleemhond.

:engel: Doe hem een paar weekjes bij kees.
Heb er ook zo 1 die al stond te gillen als ik de kamer uit liep of de trap op en de deur uitlopen was helemaal drama. Gewoon je prive ruimte claimen en terug sturen. En af en toe even wat harder ingrijpen en echt tegen hem inlopen om hem in de kamer of 3 meter verder op te willen hebben.
Is nu over op wat jonge honden gedrag na zoals op tafels en kasten klimmen en mijn bloemperken slopen en uitgraven. :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:eh... dan heb je toch veel meer aan een GT die samen met deze baas naar oplossingen gaat zoeken. Dit is geen gedragsfout maar een opvoudings-misser. Het kan zijn dat het in het hondje zelf is maar een een GT lijkt meer op zijn plek dan ergens intern laten zitten. Daar doorbreek je dit gedrag namelijk al helemaal niet mee....
(denk ik)

Suzanne
Grote kans als hij terug komt en het weer begint gewoon omdat het kan en daar gewend is. Vaak dan gaat het niet over verlatingsangst maar gewoon claimen.
Heb een poedelpup reu uit Spanje gehaald . Die begon daarme een paar weken nadat hij hier was.
Terwijl buiten hij gewoon zijn eigen gang ging zonder de andere honden en mij.
Vrij eigenwijs en plaat voor de kop en schreeuwen en jaken als hij zijn zin niet kreeg. Ben ik toch een beetje ongevoelig voor en dat had mneneer aardig in de gaten op een gegeven moment.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Lijkt mij dat het de bedoeling is dat hij vanuit die interne opvang, waar het gedrag aangepakt is, geplaatst wordt? Hoop wel met goede begeleiding dan, want zeker zulke schattige kleintjes komen vaak met te veel weg en dan valt ie zo terug in het oude patroon. Denk haast dat je hem beter kunt gaan plaatsen (desnoods eerst op proef) bij iemand die bereid is aan dat gedrag te werken en niet bij iemand die alleen/vooral het schattige, kleine ziet
Zamunda
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
~Suzanne~ schreef:eh... dan heb je toch veel meer aan een GT die samen met deze baas naar oplossingen gaat zoeken. Dit is geen gedragsfout maar een opvoudings-misser. Het kan zijn dat het in het hondje zelf is maar een een GT lijkt meer op zijn plek dan ergens intern laten zitten. Daar doorbreek je dit gedrag namelijk al helemaal niet mee....
(denk ik)

Suzanne
Grote kans als hij terug komt en het weer begint gewoon omdat het kan en daar gewend is. Vaak dan gaat het niet over verlatingsangst maar gewoon claimen.
Maar het pluspunt is dat je dan zeker weet dat het echt aan te pakken is, dus dan kun je hopelijk zorgen dat het opvanggezin dat ook door gaat trekken maar in elk geval aan adoptanten vertellen dat het gedrag (met de juiste aanpak) echt kan veranderen.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Guus heeft er ook een handje van. Claimen en eisen en hij is ook echt dominant. Je voelt hem constant tegen je benen op duwen en hij rent rondjes om je voeten zodat je niet door kan lopen. Ook neigt hij buiten naar je de hele tijd afsnijden. Als iemand een voet van de grond stil houdt zit hij er ook meteen op te rijden...

Ik ben hem domweg weg gaan jagen naar zijn plaats. Dus weg jij! En dan doorzetten tot hij zijn mand in ging. Daarna woord weg en plaats eraan gekoppeld. Nu is hij veel meer bescheiden en is zijn brutale gedrag juist lollig en veel minder dwingend.

Denk dat dit hondje een veel duidelijkere baas nodig heeft en ik denk ook dat Kees dat wel kan.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Dat kruimeltje hier zou heel vervelend worden wanneer je het toelaat.
Moet eerlijk zeggen dat het me wel wat doet als hij zielig doet :LOL: :jank:
Heb hem expres de eerste dag een uur alleen gelaten en hij mag niet steeds achter me aan trippelen of staan te janken onderaan de trap.
Woensdag is hij al drie uur alleen geweest, nadat hij zich moe had gerend op het strand.
Hij doet het er maar mee. Als ik nu iets toelaat heb ik straks een krijsende dwerg :neenee:
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:Dat kruimeltje hier zou heel vervelend worden wanneer je het toelaat.
Moet eerlijk zeggen dat het me wel wat doet als hij zielig doet :LOL: :jank:
Heb hem expres de eerste dag een uur alleen gelaten en hij mag niet steeds achter me aan trippelen of staan te janken onderaan de trap.
Woensdag is hij al drie uur alleen geweest, nadat hij zich moe had gerend op het strand.
Hij doet het er maar mee. Als ik nu iets toelaat heb ik straks een krijsende dwerg :neenee:
Dat hoord gewoon bij een dwerg dat is 1 van zijn bekoorlijkheden. :engel:
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Dat hoord gewoon bij een dwerg dat is 1 van zijn bekoorlijkheden. :engel:
:engel: Hij was op het strand al vervaarlijk grommend en breed staand een olietanker weg aan het jagen.
Dat ding gromde immers ook en mocht niet zijn strand op :pffff:
Ingrid48
Zeer actief

Zamunda schreef:Wat een vervelende situatie. Zit hij al twee jaar bij hetzelfde opvanggezin? Daar zitten meerdere honden en kan hij ook niet zonder 'zijn' mens zijn? En het is ook niet gelukt om hem niet één mens te laten 'hebben'?

Heb je hem als eens op een paardenforum geplaatst? Om te kijken of je hem als stalhondje kunt plaatsen?
sorry, late reactie want ik was even een nachtje bij moeders :wink:

Ja, hij zit al 2 jaar in een gastgezin met meerdere honden. Hij heeft echt 1 baasje geclaimd, want als zij weg gaat en haar man is thuis dan nog is hij om haar aan het gillen....

Ik denk dat het voor hem en voor het gastgezin het beste is als hij daar weg gaat om ergens anders opnieuw te proberen, maar wie krijg je zo gek?

ik heb een paar mensen benaderd en zal Kees een pbtje sturen, je weet maar nooit :wink:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Wat voor hondje is het? En hoelang zou de opvang moeten duren? Is dat enkele weken of onbeperkt?
Ik denk dat met deze info er mogelijk al meer aanmeldingen zou komen. :wink:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
dagmar88
Zeer actief

Ingrid48 schreef:maar wie krijg je zo gek?
Nou. Gastgezinnen genoeg toch. Zou er geen groter probleem van maken dan het is.
Als er meteen goed mee omgegaan wordt, speelt het daar niet.
Ingrid48
Zeer actief

Het gaat om https://www.mirtos.nu/adopteer/monty

En binnen de huidige gastgezinnen van Mirtos is geen animo om met hem aan de slag te gaan. Je moet ook wel ervaring hebben met dergelijke spookjes denk ik. Want een paar weken hier en weer een paar weken daar dat lijkt me geen goede zaak.
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Ik zou hem iets minder als 'gemakkelijk' aanprijzen, eerlijk gezegd
dagmar88
Zeer actief

:LOL: Een baas die hem overal mee naartoe wil nemen omdat ie anders de boel bij elkaar krijst.
En dan verwacht je een andere uitkomst?
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Het is jammer dat ik zeikburen heb. Anders had ik het wel aangedurfd. Ik denk dat Suze hem wel leuk zou vinden en claimen gebeurd bij mij niet. Dat heeft Spriet ook geprobeerd. Op tijd gedrag herkennen, beetje consequent zijn en meteen niet toelaten en niks aan het handje. Zou dat niet al het gedrag verhelpen? Zo klinkt het wel, al gewoon een enorm verwaand hondje dat denkt dat die de wereld wel kan regelen. Hopelijk vindt je een plek voor hem waar zijn gedrag verdwijnt en hij vervolgens goed geplaatst kan worden!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”