Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaring met logeren bij de boswachter?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief

Ervaring met logeren bij de boswachter?

Ongelezen bericht door Persistence »

Heeft iemand ervaring met kamperen met de bos op een natuurkampeerterrein van Staatsbosbeheer?

Wil voor het eerst in augustus een paar daagjes met een tent kamperen met Vic. Nu belde ik net een zogenaamd hondvriendelijke camping om te vragen welke plek (kon je kiezen bij de boeking, maar er was geen plattegrond) het meest afgelegen was omdat Vic nog weleens 's nachts uit waaksheid wil blaffen bij langslopende mensen. Dan lijkt het me niet handig om bijv. naast het toiletgebouw ofzo te zitten. Maar het antwoord was dat blaffende honden niet welkom zijn. Ik snap ook wel dat ze geen overlast willen, dus ik durf eigenlijk al niet eens meer naar een gewone camping.

Maar goed, de campings van staatsbosbeheer lijken me redelijk rustig, is iemand weleens bij een camping met hond verbleven hier?
Manuma
Zeer actief

Re: Ervaring met logeren bij de boswachter?

Ongelezen bericht door Manuma »

Niet bij een camping van Staatsbosbeheer. Maar ik kom net van camping 't Loze Vissertje in Dordrecht en dat was nu onze tweede keer. Je hebt daar plek T10 en T15 die heel rustig zijn. Op T10 zit je helemaal achteraf en alleen en op die camping zijn honden welkom.
Het gebied om de camping heen is allemaal losloopgebied en vanaf daar kun je het pontje nemen naar de Biesbosch waar je hond wel vast moet maar horeca en kanoverhuur is allemaal hondvriendelijk. We hebben weer heel erg genoten!

Uma is niet direct waaks maar raakt wel van slag als ze geen rustige plek heeft en hier kun je echt afgelegen kamperen. Het is een camping waar veel senioren komen of trekkende kampeerders dus het zijn rustige gasten.
Mariken
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond,
Jack hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mariken »

Ik heb een paar jaar geleden met 2 honden gekampeerd op de Dassenburcht. Vanaf hemelvaart en dan week. Tijdens hemelvaart was de camping vol, maar vanwege de ruime opzet en het feit dat we op een dan de kleine veldje langs de kant stonden geen problemen gehad met de honden. Na hemelvaart was het er rustig (3 kampeerders). De omgeving is erg mooi. Je loopt zo het bos in.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Persistence schreef:Nu belde ik net een zogenaamd hondvriendelijke camping om te vragen welke plek (kon je kiezen bij de boeking, maar er was geen plattegrond) het meest afgelegen was omdat Vic nog weleens 's nachts uit waaksheid wil blaffen bij langslopende mensen. Dan lijkt het me niet handig om bijv. naast het toiletgebouw ofzo te zitten. Maar het antwoord was dat blaffende honden niet welkom zijn.
Haha, wat belachelijk! Honden blaffen nou eenmaal weleens. Zeg dan gewoon dat honden niet welkom zijn. :19:

Ik heb geen ervaring met kamperen met de hond, dus daarmee kan ik je niet verder helpen :mrgreen:
Persistence
Zeer actief

Manuma schreef:Niet bij een camping van Staatsbosbeheer. Maar ik kom net van camping 't Loze Vissertje in Dordrecht en dat was nu onze tweede keer. Je hebt daar plek T10 en T15 die heel rustig zijn. Op T10 zit je helemaal achteraf en alleen en op die camping zijn honden welkom.
Het gebied om de camping heen is allemaal losloopgebied en vanaf daar kun je het pontje nemen naar de Biesbosch waar je hond wel vast moet maar horeca en kanoverhuur is allemaal hondvriendelijk. We hebben weer heel erg genoten!

Uma is niet direct waaks maar raakt wel van slag als ze geen rustige plek heeft en hier kun je echt afgelegen kamperen. Het is een camping waar veel senioren komen of trekkende kampeerders dus het zijn rustige gasten.
Dordrecht zou wel perfect zijn om alvast de overnachten voor de dog survival! :lol1:
Ik stuur je even nog even een pb'tje over de camping!
Mariken schreef:Ik heb een paar jaar geleden met 2 honden gekampeerd op de Dassenburcht. Vanaf hemelvaart en dan week. Tijdens hemelvaart was de camping vol, maar vanwege de ruime opzet en het feit dat we op een dan de kleine veldje langs de kant stonden geen problemen gehad met de honden. Na hemelvaart was het er rustig (3 kampeerders). De omgeving is erg mooi. Je loopt zo het bos in.
Bedankt, dat klinkt heerlijk! Ik ga daar nog eens spieken.
DeDiana schreef:
Persistence schreef:Nu belde ik net een zogenaamd hondvriendelijke camping om te vragen welke plek (kon je kiezen bij de boeking, maar er was geen plattegrond) het meest afgelegen was omdat Vic nog weleens 's nachts uit waaksheid wil blaffen bij langslopende mensen. Dan lijkt het me niet handig om bijv. naast het toiletgebouw ofzo te zitten. Maar het antwoord was dat blaffende honden niet welkom zijn.
Haha, wat belachelijk! Honden blaffen nou eenmaal weleens. Zeg dan gewoon dat honden niet welkom zijn. :19:

Ik heb geen ervaring met kamperen met de hond, dus daarmee kan ik je niet verder helpen :mrgreen:
Dat zei ik dus ook letterlijk, maar nee daar blaften ze niet volgens hem. :scratch:
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

https://www.natuurkampeerterreinen.nl/ is dit iets? Ik koprol in augustus van kust naar DLD via deze, de boer, en paalkampings.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Manuma
Zeer actief

Paalkamperen wil ik ook gaan doen komende keer, lijkt me heel leuk! Er zijn door heel Nederland plekken gemaakt waar je 'wild' kunt kamperen.
Crescent
Zeer actief

Manuma schreef:Paalkamperen wil ik ook gaan doen komende keer, lijkt me heel leuk! Er zijn door heel Nederland plekken gemaakt waar je 'wild' kunt kamperen.
Cool! Misschien kunnen we een keertje meeten? Bij Leidschendammerhout bijvoorbeeld :D
-Nothing but the rain…
Manuma
Zeer actief

Die wil ik ook als eerste gaan doen! Lijkt me tof! Lekker dichtbij voor ons :mrgreen:

Wat dapper dat je helemaal naar DLD gaat! Ik wil ook backpacken met de hond, maar als ik zie wat ik al meeneem voor een weekend en het net aan op de achterbank past :schrik:
Crescent
Zeer actief

Manuma schreef:Die wil ik ook als eerste gaan doen! Lijkt me tof! Lekker dichtbij voor ons :mrgreen:

Wat dapper dat je helemaal naar DLD gaat! Ik wil ook backpacken met de hond, maar als ik zie wat ik al meeneem voor een weekend en het net aan op de achterbank past :schrik:
Ik ga als het goed is 1 augustus daar de hele boel testen, is voor ons maar een wandeling van 2,5 uur. Om naar DLD te geraken hebben ik 3 weken. Dat is wel met luie hond.
-Nothing but the rain…
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

ik wil ook zo avontuurlijk zijn als manuma en shibby. Maar ik ben nog een te groot watje om naar de ardennen te rijden in mijn eentje voor een wandeling om te kamperen. Ik zie nog teveel spoken op de weg. Ik ga me nu laven aan je verhalen @manuma en mezelf maar eens in het diepe gooien
Manuma
Zeer actief

Barkley schreef:ik wil ook zo avontuurlijk zijn als manuma en shibby. Maar ik ben nog een te groot watje om naar de ardennen te rijden in mijn eentje voor een wandeling om te kamperen. Ik zie nog teveel spoken op de weg. Ik ga me nu laven aan je verhalen @manuma en mezelf maar eens in het diepe gooien
Ik vond het ook wat spannend maar als je er eenmaal zit ben je zo gelukkig dat je zo dapper was Afbeelding Tenminste, ik wel. Ik heb een weekend met heel weinig woorden gehad, in de stilte met een kaarsje kruiswoordpuzzels doen en met een kaartje door een prachtig gebied heen stappen.
Ik denk dat je het heel leuk vindt! Lekker met Fred op stap! Tegenwoordig heb je overal wel bereik met de gps van je telefoon, dus echt verdwalen zal je niet!
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

er zit een paalcamping op 12 kilometer van mijn huis. Ik denk dat ik me binnenkort eens af laat zetten met Fred en mijn tentje. En dan teruglopen met Fred. Spannend :lol1:
Persistence
Zeer actief

Barkley schreef:er zit een paalcamping op 12 kilometer van mijn huis. Ik denk dat ik me binnenkort eens af laat zetten met Fred en mijn tentje. En dan teruglopen met Fred. Spannend :lol1:
Dan heb je inderdaad geen reden om het niet te doen!

Ik voorzie een HF-meeting rond een paal :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”