Ik ben lid geworden van het forum omdat we wel wat advies kunnen gebruiken voor onze golden retriever Milly. Ze is nu 6 jaar en heeft een zeer vriendelijk karakter, is heel speels, en ze is echt onze knuffel. Er zijn eigenlijk geen problemen behalve het volgende.
- Ze is bang voor autoritjes, ondanks dat ze vrijwel dagelijks (!) mee in de auto gaat. Ze springt er heel blij in (want autoritje = wandeling) en haar in de auto krijgen is geen enkel probleem, maar zodra ze erin zit begint het probleem. Ze ziet er allesbehalve relaxed uit, hijgt heel snel en kwijlt zeer veel. Ook gaat ze nooit liggen, ze blijft altijd zitten.
Ik moet wel zeggen dat er al wat verbetering is ten opzichte van vroeger, toen trilde ze ook nog heel hard, dit is nu over. We rijden al erg voorzichtig als we haar in de auto hebben (rustig door de bocht, niet te snel optrekken). We hebben geprobeerd haar rustig toe te spreken of iets lekkers aan te bieden, maar dit at ze niet op. Op dit moment negeren we het, maar mochten jullie tips hebben hoe we het voor haar fijner kunnen maken zouden we deze graag horen.
- Het grootste probleem: haar gedrag als er mensen op bezoek komen. Ze gaat echt HE-LE-MAAL uit haar dak. Ze baant zich een weg naar het bezoek (ook al moet ze mij/vriend/een stoel daarbij omver lopen), luid blaffend met daarbij een soort "zeurend" geluid en gekreun, met een heel onderdanige houding (kont heel laag, straat zwiept over de vloer). Eenmaal bij ze gaat ze direct op haar rug liggen om op haar buik geaaid te worden en likt ze de mensen helemaal af. Dit gaat zeker 10 minuten zo door. Op een gegeven moment kalmeert ze wel, maar zodra het bezoek ook maar 1 blik op haar werpt of als ik even wegloop om drinken te halen, doet ze weer precies hetzelfde. Echt relaxed zitten is niet mogelijk.
We krijgen niet zo heel vaak bezoek, en naar mijn mening wordt het steeds erger. Ze heeft ook nooit opgesprongen maar ik merk dat ze dit laatste tijd bij bezoek ineens wel doet. Het is voor iedereen vervelend, want niet alle bezoek houdt van honden, maar er worden ook dingen omver gelopen en omgegooid, en je kunt mensen een tijd niet verstaan door het lawaai

Iemand enig idee hoe we dit het beste kunnen aanpakken? Alvast heel erg bedankt!