Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kloofjes in voetzolen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Aantal honden: 2

Kloofjes in voetzolen

Ongelezen bericht door Anke »

Ayko is bijna 13 en ik zag hem de laatste dagen af en toe heel lichtjes onregelmatig lopen. Ik heb meteen zijn pootjes gecontroleerd op grasaren en toen viel me op dat hij op het grote voetkussentje kloofjes heeft. Het is droog en gebarsten, maar niet tot bloedens toe. Kan dit van het warme asfalt komen? Ik loop uiteraard niet op het heetst van de dag, maar toch is het asfalt nog warm 's avonds. Of kan het komen van het zand dat we overal hebben liggen omdat we een oprit zijn aan het aanleggen? Hij vindt het heerlijk en graaft veel.

Iemand tips om het te laten genezen? Ik heb hem vanmorgen sokjes aangetrokken zodat het niet zo zou schuren :engel: Vaseline oid?
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Kloofjes in voetzolen

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb een pot uierzalf van 't Kruidvat, als Vusi droge zooltjes heeft met kloofjes dan smeer ik ze er mee in.
Ze ligt naast me op de bank en dan masseer ik de zooltjes 1 voor 1 met de zalf. Ze ligt dan heerlijk te genieten :wink:
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel

Ongelezen bericht door Anke »

Nanna schreef:Er is best veel te koop op dat gebied KLIK
Of anders schoentjes aan.
Ah, dankjewel! Dat heb ik gewoon in huis voor als er sneeuw ligt. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Ga meteen masseren :D
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Ik gebruik zelf Tuf-foot, het werkt desinfecterend, verzorgt en verhardt de huid. Het is oorspronkelijk voor mensen ontwikkeld maar wordt vaker voor (sport) honden gebruikt. Mijn vorige hond heeft er tot op hoge leeftijd nog plezier door gehad, je doet lang met een flesje, het werkt snel en ruikt ook lekker :-)
Nicoline
Zeer actief

Ik gebruik zelf Tuf-foot, het werkt desinfecterend, verzorgt en verhardt de huid. Het is oorspronkelijk voor mensen ontwikkeld maar wordt vaker voor (sport) honden gebruikt. Mijn vorige hond heeft er tot op hoge leeftijd nog plezier door gehad, je doet lang met een flesje, het werkt snel en ruikt ook lekker :-)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nicoline schreef:Ik gebruik zelf Tuf-foot, het werkt desinfecterend, verzorgt en verhardt de huid. Het is oorspronkelijk voor mensen ontwikkeld maar wordt vaker voor (sport) honden gebruikt. Mijn vorige hond heeft er tot op hoge leeftijd nog plezier door gehad, je doet lang met een flesje, het werkt snel en ruikt ook lekker :-)
Waar koop je dat? Heb op internet gezocht maar op de ene site is het verkocht en de andere verstuurt niet naar Nederland.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik kreeg voor de lange wandelingen op rots deze zomer van de dierenarts het advies om uiercrème te smeren.

Niet de zalf, maar die wat zachtere witte crème.

Naar aanleiding van eerder jaar met ook irritatie en gevoelige zolen.
Ging prima.

Dus die uiercrème is wat mij betreft een eenvoudige, simpele en prima basis voor dit soort dingen.
Eerste x inmasseren vond madammeke niet echt geweldig, alle volgende dagen ging ze er zelf al voor liggen...
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief

gonnie schreef:
Nicoline schreef:Ik gebruik zelf Tuf-foot, het werkt desinfecterend, verzorgt en verhardt de huid. Het is oorspronkelijk voor mensen ontwikkeld maar wordt vaker voor (sport) honden gebruikt. Mijn vorige hond heeft er tot op hoge leeftijd nog plezier door gehad, je doet lang met een flesje, het werkt snel en ruikt ook lekker :-)
Waar koop je dat? Heb op internet gezocht maar op de ene site is het verkocht en de andere verstuurt niet naar Nederland.
https://grwds.nl/product/tuf-foot/
Zie inderdaad dat het hier uitverkocht is, maar dan zullen ze binnenkort wel weer nieuw binnenkrijgen.
Pad-heal schijnt ook goed te zijn, het verschil met uierzalf of wax etc is dat dat tijdelijke oplossingen zijn die de huid verzachten ipv juist verharden.
https://grwds.nl/product/pad-heal/
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind het nogal wat, 27 euro voor 200gram vet.
Je kunt natuurlijk iets speciaals voor hondenpoten kopen maar er zit niet al te veel verschil tussen een hondenpoot of een poot van welk ander dier dan ook, zoals mensen. Uiercrème of vaseline werkt waarschijnlijk net zo goed en is voor een paar euro per kilo te koop op iedere straathoek.
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief

Ik vind dat Tuf Foot wel heel fijn spul, het is vloeibaar en je hebt maar een paar druppeltjes nodig. Ik doe al minstens 2 jaar met het huidige flesje en gebruik het zelf ook (ja Colin en ik hebben een gedeelde apotheek haha). Het verschil met uierzalf is dat dit de huid verhardt waardoor er meer eelt wordt aangemaakt en ze dus in het vervolg beter beschermd zijn tegen kloofjes.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Maar hoe harder en droger de huid, hoe meer kans op barsten toch?
Om barstjes en kloven te voorkomen wil je het juist soepel hebben lijkt me.

Als het puur om slijtage gaat, kan ik me iets voorstellen bij harder maken en meer eelt. Hoewel zélfs daarvoor (lange pittige wandelingen over steen en rots, met eerder jaar teveel slijtage) de dierenarts assistente me uiercrème adviseerde.
En dat ging ook inderdaad écht prima dit jaar.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Volgens de beschrijving verzacht het de zooltjes. Dus dat is wel goed. Maar ik heb er voor mezelf wel interesse in. Ik heb nogal snel last van eelt en wat voor crème ik er ook opsmeer niks houdt het soepel misschien dat dit spul wel helpt.
Ga het gewoon proberen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Nicoline
Zeer actief

Hoe het werkt weet ik niet precies maar er zit verzorgende balsem in wat dan eerst de huid verzacht/verzorgt maar dus ook de eeltaanmaak versnelt, je huid gaat er wat harder van aanvoelen maar dat is dan alleen het buitenste laagje zegmaar. Ik speel percussie en gebruik het weleens om mijn handen wat te verharden. Ik geloof ook heus wel dat uierzalf werkt hoor, maar oudere honden kunnen misschien nog wel een extra'tje gebruiken voor de eeltaanmaak. Mijn ouwetje ging nog graag mee longboarden waarbij ze mij trok en dan kon ze wel wat extra's gebruiken :-) Zit ook geen chemische troep in dus ik ben er helemaal weg van.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Nicoline schreef:Hoe het werkt weet ik niet precies maar
Ah je leest het op de verpakking. En we kunnen op de verpakking ook wel wat optimistische fantasie gebruiken niet?

Om zeker te weten dat dit het geval is, zou je eens de linkerpoten van je hond kunnen insmeren met uierzalf en de rechter met dit product. Ben benieuwd of je verschil ziet :wink:
Afbeelding
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Mijn dierenarts raadt Dermocrem zalf aan. Ik wissel af met de potenverzorgingscrème Pro care van Trixie met bijenwas.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”