Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uitwerpselen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dangton
nieuw lid
Aantal honden: 1

uitwerpselen

Ongelezen bericht door dangton »

T is een schat van een hond, echt waar, maar vervelende hobby ....

Hij lijkt zich tot doel gesteld te hebben de hele omgeving uitwerpselen vrij te maken.
Puur door het te eten en wilskracht :jank:

En er is hier veel wild. En een schaapskudde die geregeld verplaartst. Dus veeeeeeel aanbod waarvoor hij niet eens van de weg of het pad af hoeft!

Waarom eet een hond uitwerpselen? En belangrijker hoe voorkom je het?
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Re: uitwerpselen

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ze zullen het wel lekker vinden,
zo af en toe een paardendrol of schapen/geiten keutels op het erf ontkom ik ook niet aan,
maar als ik het zie, corrigeer ik dit wel, vooral tijdens wandelingen hou ik het in de gaten, ,,AFBLIJVEN,,
met als gevolg dat ze allerlei poep nu links laat liggen.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

dit is een gedragsprobleem, dus zorgen dat je een stap voor ben, om het te doorbreken zou ik de hond aangelijnd houden en direct corrigeren.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef:
dangton schreef: En belangrijker hoe voorkom je het?
Muilkorf om. Ik ken een Labrador die altijd met een muilkorf om loopt omdat ze zich anders rondvreet aan stront.
Dat zou voor mij de laatste optie zijn, als het niet lukt het gedrag om te buigen. Ik heb het Mojo helemaal afgeleerd en Tapas zo goed als (die neemt af en toe als ik niet oplet een snelle hap van een verse hoop van een paard).
Heb ze het woordje "bah" geleerd, eerst aangelijnd en zodra ze naar me keken als ik dat zei kregen ze dan wat heel lekkers. Dat kwartje viel vrij snel bij allebei. Tegenwoordig hoef ik bij Mojo niets meer te doen, hij negeert alle uitwerpselen onderweg en loopt er gewoon langs. Tapas heeft het woordje bah nog wel regelmatig nodig, en dan gaat ze er met een grote boog omheen. Belonen met iets lekkers doe ik nu nog maar af en toe, de andere keren krijgen ze een stembeloning.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Hier twee honden gehad die het doen, Beau at alles en Elmo alleen ontlasting van paarden. Bij Elmo is het voldoende om hem 'laat maar liggen' te leren en het te ruilen voor iets heel lekkers. Ik blijf hem belonen voor het doorlopen en laten liggen. Soms heeft hij het al in de mond en als ik hem dan roep, komt hij dat stuk brengen :tongue:, maar spuugt het dan wel uit.

Beau heb ik geleerd de ontlasting aan te wijzen. Vragen om te laten liggen of meeroepen was voor hem alleen maar aanleiding om het even snel weg te werken en dan pas mee te lopen. Ik ben toen gaan clicken voor naar ontlasting kijken en dan belonen terwijl je er samen bij wegrent. Dat heeft voor 80% verbetering gebracht, het bleef vaak bij aanwijzen, beloning aannemen en meelopen. Soms was ik te laat met belonen (stem of voer) en dan wilde hij nog wel eens een hap nemen.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Vusi eet haar eigen poep als ze in de tuin poept... meestal 's avonds, ik weet precies wanneer ze het doet dus als ik goed oplet kan ik haar voor zijn dwz als ze klaar is met poepen ruim ik het meteen op. Maar ja, als er iets spannends op TV is merk (ruik) ik het pas als ze weer binnen komt :wink:
en ze eet mensen stront op de wandeling :kotz: ook dat kan ik bijna altijd voorkomen een VUSI LEAVE!! help in de meeste gevallen :ok:
Hilde
Zeer actief

Nanna schreef:Het zou mijn eerste optie zijn. Al was het alleen maar om het gedrag eerst voor 100% uit te laten doven. Als tot die botte hersentjes is doorgedrongen dat poep eten niet meer lukt, laat ze het wellicht ook zonder muilkorf.
Beau drukte die korf gewoon in de poep hoor :tongue: Veel plezier met schoonmaken terwijl je hond gewoon zijn succesjes haalt :mrgreen:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Nanna schreef:Kwestie van het goede materiaal uitkiezen. Veel geluk met poepvreten met zo'n eendenbek ;-)

Afbeelding
Veel geluk met het tegenhouden van een beagle die iets eetbaars in het vizier heeft :mrgreen:

Maar, even los daarvan, in zo'n eendenbek kunnen ze niet hijgen, drinken of voer aannemen dus dat is wmb geen optie. Gelukkig ook niet op Elmo van toepassing.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Nanna schreef:
Muilkorf om. Ik ken een Labrador die altijd met een muilkorf om loopt omdat ze zich anders rondvreet aan stront.
Ik ook. En niet zozeer stront, maar alles wat eetbaar lijkt gaat erin.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Nanna schreef:
Persistence schreef:
Nanna schreef:
Ik ook. En niet zozeer stront, maar alles wat eetbaar lijkt gaat erin.
Heb jij ook een muilkorf om? :80:
Zou misschien wel beter zijn, want magnums gaan daar verdomd lastig doorheen.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Lily, en in mindere mate Alfil, vreten ook stront. Van katten en mensen. Vooral dat laatste is zo goor. Op plekken waarvan ik weet dat er een grote kans is dat er mensenpoep ligt, lijn ik ze aan.
Waarom doen honden dat eigenlijk? Is het waar dat er een eiwit in zit dat goed is voor ze?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb wel eens gelezen, in een wetenschappelijk artikel, dat mensenstront eten toen de hond zichzelf domesticeerde een welkome aanvulling was op alles wat de hond al te bieden had. WC bestonden toen nog niet. Opgeruimd stond netjes. Zoenen met de hond deden de mensen toen nog niet :mrgreen:
Volgens mij eten honden paarden- ganzen- en mensenstront vooral omdat ze het lekker vinden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Alfilillo
Zeer actief

Nanna schreef:
Alfilillo schreef:Lily, en in mindere mate Alfil, vreten ook stront. Van katten en mensen. Vooral dat laatste is zo goor. Op plekken waarvan ik weet dat er een grote kans is dat er mensenpoep ligt, lijn ik ze aan.
Waarom doen honden dat eigenlijk? Is het waar dat er een eiwit in zit dat goed is voor ze?
Ze vinden het gewoon een delicatesse :cool2:
Verhaal gaat dat het vooral honden zijn die als pup veel in hun eigen stront zaten maar of dat waar is weet ik niet.
Van Alfil weet ik het niet, maar Lily heeft niet in haar eigen stront gezeten.

Alfil & Lily
Hilde
Zeer actief

Nanna schreef:
Alfilillo schreef:Lily, en in mindere mate Alfil, vreten ook stront. Van katten en mensen. Vooral dat laatste is zo goor. Op plekken waarvan ik weet dat er een grote kans is dat er mensenpoep ligt, lijn ik ze aan.
Ze vinden het gewoon een delicatesse :cool2:
Verhaal gaat dat het vooral honden zijn die als pup veel in hun eigen stront zaten maar of dat waar is weet ik niet.
Nee, dat gaat alleen op bij honden die hun eigen ontlasting eten.
Afbeelding
Doke
Actief

Ongelezen bericht door Doke »

Chouffeke ging minder strond vreten sinds hij veendrenkstof bij krijgt.
Hij krijgt dit trouwens om een andere reden, maar het heeft dus nog een extra positief effect ;-)
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief

Doke schreef:Chouffeke ging minder strond vreten sinds hij veendrenkstof bij krijgt.
Hij krijgt dit trouwens om een andere reden, maar het heeft dus nog een extra positief effect ;-)
Dat zou ik wel eens willen proberen. Weet je toevallig de Engelse naam? Dan kan ik van daaruit zoeken naar hoe het in het Spaans heet.

Alfil & Lily
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Alfilillo schreef:
Doke schreef:Chouffeke ging minder strond vreten sinds hij veendrenkstof bij krijgt.
Dat zou ik wel eens willen proberen. Weet je toevallig de Engelse naam? Dan kan ik van daaruit zoeken naar hoe het in het Spaans heet.
Volgens mij is het dit: https://www.zooplus.es/shop/tienda_perr ... inos/55904
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Hier ook 1 poepvreter, wel vooral honden- en mensenpoep (die kom ik godzijdank niet veel tegen). Nu alle stront droog en hard is vindt ze het de hemel op aarde. Nouja, ik zeg los en als ik niet op tijd ben vreet ze het maar op. Zolang ze het niet uitkotst..
Alfilillo
Zeer actief

DeDiana schreef:
Alfilillo schreef:
Volgens mij is het dit: https://www.zooplus.es/shop/tienda_perr ... inos/55904
Gracias! Super, dit moet het zijn. Ik heb de ingredienten vergeleken en die zijn vrijwel hetzelfde.
Ga ik proberen!

Alfil & Lily
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”