Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwakke achterhand jonge hond

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Zwakke achterhand jonge hond

Ongelezen bericht door Luna87 »

Vito is nu bijna 4 maanden hier en vanaf het begin af aan heb ik het idee dat zijn achterhand slapper is dan de bedoeling is. Nu is Vito afgestaan wegens tijdgebrek waardoor wij er eigenlijk vanuit zijn gegaan dat hij een tijd weinig beweging heeft gehad. Lekkere gespierde billen had hij niet, dat wordt wel beter al is hij nog wel te vettig naar mijn zin. Wat opvalt; hij springt zelden. Hij kan het wel, we hebben het hem heel soms zien doen, maar hij klimt bijvoorbeeld liever op de bank dan dat hij springt. Dat klimmen gaat ook niet soepel, hij lijkt altijd even de twijfelen hoe hij zijn gewicht moet verdelen ofzo. Traplopen is dan weer geen probleem, hij klimt hier zo de trap op :schrik: Trap af is ook geen probleem. Verder zakt hij vaak door zijn achterpoten als Luna tijdens het spelen op hem gaat hangen. Hij geeft verder geen pijn aan, opstaan gaat ook zonder moeite en hij heeft ook geen opstartproblemen. Toen we hem net een week of 3 hadden hebben we hem 1 keer heel stijf gezien na een strandwandeling, maar dat gooiden we toen op spierpijn.
Zijn manier van lopen en rennen wijkt erg af van dat van Luna, hij loopt een beetje met o-benen lijkt het en met rennen schopt hij zijn achterbenen heel erg naar buiten. Maar hiervan heb ik geen idee wat 'normaal' is.

Hier krijgt hij lekker zijn beweging, we wandelen veel, fietsen soms en laten hem bijna dagelijks lekker zwemmen. Toch heb ik niet echt het idee dat het verbeterd is, sterker nog; vanmiddag zijn we een uurtje of wat op het strand geweest waarbij echt niet heel gek is gedaan (natuurlijk is er wel een balletje gegooid, maar niet 4 uur aan een stuk) en nu heeft hij al moeite met een opstapje van 20 centimeter :schrik: Hij heeft ook even stijf gelopen, maar dat was maar heel kort, nu loopt hij gewoon normaal. Toch vertrouw ik het niet, hij is 2 jaar oud en op die leeftijd moeite hebben met een opstapje is toch vreemd?

Ik ga uiteraard een afspraak maken met de dierenarts, maar wilde het toch even kwijt hier. Misschien herkent iemand het of heeft enig idee wat er mis kan zijn....
Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Re: Zwakke achterhand jonge hond

Ongelezen bericht door jome »

Dierenfysio is ook nog een optie, weten vaak meer van beweging dan een da.
Mocht er medisch niks aan de hand zijn zou ik naar balans en coördinatie training gaan zodat hij zijn lichaam goed leert gebruiken
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zou zo maar kunnen hoor , komt er HD voor bij zijn ras.?
Worden ook wel honden door verkocht die HD hebben en niet verteld word . Gewoon omdat ze er niet mee kunnen fokken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Cleva schreef:Er staat niet bij hoe oud hij is en wat zijn rasachtergond is.
Dat is wel relevante informatie, zeg maar.

Een filmpje zou natuurlijk helemaal verhelderend zijn.

Ik weet niet wat je zelf wil en kunt besteden maar er is bij een hond van ouder dan 4 jaar niet zoveel mis mee om gewon meteen door te steken naar de pijnstillers en de therapie.
De exacte diagnose laten stellen kan best prijzig zijn en als je moet kiezen tussen kostenposten is precies uitzoeken wat er aan scheelt niet altijd optimaal.

Als rymadil niet werkt is het geen pijn en als prednisolon niets doet is het geen ontsteking. Dat kun je voor een paar tientjes uitzoeken.
Als hij dan alsnog geopereerd moet worden ben je blij dat je niet al 600 piek hebt uitgegeven aan rontgenfoto's en dergelijken.

Wat zie je precies gebeuren?

Het is goed om in de gaten te houden dat honden vaakl ontzettende binnenkindjes zijn. Niet eens zozeer ongezond maar dat ze domweg niet begrijpen hoe ze in een boom moeten klimmen.
En ja, niet genoeg spelen leidt inderdaad tot een kneuzig computerjongetjeslijf maar het is niet aangeboren.
Die honden kun je met een bak moeite best nog heel sportief krijgen. Zwemmen en een beginnerscursusje behendigheid moet iedere hond kunnen doen. Als je dat niet ziet zitten is er kennelijk niets anders aan de hand. Waar denk je dan zelf aan?
Er staat dat hij 2 jaar oud is. En je had kunnen weten dat het om een bullterrier gaat.

De hond van m'n schoonouders heeft in de jaren voor hij bij m'n schoonouders kwam ook heel weinig beweging gehad. Hij is nu ruim 4 jaar bij hun en begint in z'n achterhand eigenlijk nu pas wat soepeler en krachtiger te worden. Verder nooit iets bijzonders aan gedaan, hij hoeft in principe alleen maar te wandelen met m'n schoonouders
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef: Als hij dan alsnog geopereerd moet worden ben je blij dat je niet al 600 piek hebt uitgegeven aan rontgenfoto's en dergelijken.
Ehh 600€ aan röntgenfoto’s? Niet officiële foto’s met uitgebreide beoordeling ben ik nog geen 120€ voor kwijt en dan staan heupen, ellebogen en rug op de foto. En even uit m’n hoofd voor 50€ extra ook nog een beoordeling door een echte orthopeed.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Luna87 schreef: Zijn manier van lopen en rennen wijkt erg af van dat van Luna, hij loopt een beetje met o-benen lijkt het en met rennen schopt hij zijn achterbenen heel erg naar buiten. Maar hiervan heb ik geen idee wat 'normaal' is.
(....)
Ik ga uiteraard een afspraak maken met de dierenarts, maar wilde het toch even kwijt hier. Misschien herkent iemand het of heeft enig idee wat er mis kan zijn....
PL zou kunnen, zou z'n knietjes ook even goed laten voelen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Cleva schreef:
Fotogravinnetje schreef: je had kunnen weten dat het om een bullterrier gaat.
Hoe?
Staat in haar profiel, dat ze bullterriers heeft. Of je zoekt haar berichten op, zoekt binnen haar berichten op Vito, zoekt de eerste post op en voila, foto van Vito. Of zoals ik gedaan heb: je onthoudt enigszins wat voor honden mensen hebben.
Ik verwacht eigenlijk dat ik het ras van Elco en Gait niet meer hoef te noemen als ik met een probleem zit ;)
Luna87
Zeer actief

jome schreef:Dierenfysio is ook nog een optie, weten vaak meer van beweging dan een da.
Mocht er medisch niks aan de hand zijn zou ik naar balans en coördinatie training gaan zodat hij zijn lichaam goed leert gebruiken
Bedankt voor de tip :ok: Ik houd dat zeker even in gedachte.
bouvierpoedel schreef:Zou zo maar kunnen hoor , komt er HD voor bij zijn ras.?
Worden ook wel honden door verkocht die HD hebben en niet verteld word . Gewoon omdat ze er niet mee kunnen fokken.
HD komt wel voor geloof ik, maar ik kan er niet heel veel over vinden. Nu komt hij oorspronkelijk uit Hongarije en is hier via een bekende handelaar aangeschaft, dus ik weet verder helemaal niets over zijn voorouders. Hij was al wel gecastreerd, maar ja, wanneer dat gebeurd is weet ik ook niet.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief

Cleva schreef:Er staat niet bij hoe oud hij is en wat zijn rasachtergond is.
Dat is wel relevante informatie, zeg maar.

Een filmpje zou natuurlijk helemaal verhelderend zijn.

Ik weet niet wat je zelf wil en kunt besteden maar er is bij een hond van ouder dan 4 jaar niet zoveel mis mee om gewon meteen door te steken naar de pijnstillers en de therapie.
De exacte diagnose laten stellen kan best prijzig zijn en als je moet kiezen tussen kostenposten is precies uitzoeken wat er aan scheelt niet altijd optimaal.

Als rymadil niet werkt is het geen pijn en als prednisolon niets doet is het geen ontsteking. Dat kun je voor een paar tientjes uitzoeken.
Als hij dan alsnog geopereerd moet worden ben je blij dat je niet al 600 piek hebt uitgegeven aan rontgenfoto's en dergelijken.

Wat zie je precies gebeuren?

Het is goed om in de gaten te houden dat honden vaakl ontzettende binnenkindjes zijn. Niet eens zozeer ongezond maar dat ze domweg niet begrijpen hoe ze in een boom moeten klimmen.
En ja, niet genoeg spelen leidt inderdaad tot een kneuzig computerjongetjeslijf maar het is niet aangeboren.
Die honden kun je met een bak moeite best nog heel sportief krijgen. Zwemmen en een beginnerscursusje behendigheid moet iedere hond kunnen doen. Als je dat niet ziet zitten is er kennelijk niets anders aan de hand. Waar denk je dan zelf aan?
Ik schreef inderdaad al dat hij 2 jaar is. Dat het een bullterriër is was ik gemakshalve even vanuit gegaan dat dat duidelijk was, mijn fout.
Het zou natuurlijk kunnen dat het een kneusje is, motorisch gestoord, net als ik :wink: Maar goed, omdat hij dus nog zo jong is en ik geen zin heb om hem te verpesten door wat ik zie gewoon te negeren wil ik best wat geld steken in onderzoek.
Zwemmen doet hij overigens heel erg graag, we laten hem dat bijna dagelijks doen. Behendigheid is hij vermoed ik ook wel voor te porren, maar dan wil ik wel graag uitsluitsel of dat wel zo'n goed idee is.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Luna87 schreef: Zijn manier van lopen en rennen wijkt erg af van dat van Luna, hij loopt een beetje met o-benen lijkt het en met rennen schopt hij zijn achterbenen heel erg naar buiten. Maar hiervan heb ik geen idee wat 'normaal' is.
(....)
Doe ik :ok:
Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

dagmar88 schreef:
(....)
Mijn gedachte ook. Damy heeft PL en die springt ook liever niet zelf op de bank.
Hij vindt de trap op ook moeilijk, maar dat kan ook zijn omdat hij dat niet mocht de eerste 2 jaar van z'n leven :engel:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zou ook nog uit de rug kunnen komen, succes in ieder geval met de uitpluizerij
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

S@ndr@ schreef:zou ook nog uit de rug kunnen komen, succes in ieder geval met de uitpluizerij
Ook mijn gedachte :ok:
En als hij liever klimt dan springt zouden het lage rugklachten kunnen zijn.
Dat is op een röntgenfoto wat moeilijker te zien, maar op een MRI scan heel goed zichtbaar te maken.
Als je dat onderzoek wilt doen.
Goedkoop is het niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik hoop dat het niks ernstigs is.
Bull terriers zijn natuurlijk niet echt het toonbeeld van elegantie. Dat rare loopje en vreemde geklim kan ook gewoon onhandigheid of, zoals je zelf al zegt, motorisch gestoordheid zijn :mrgreen:
Wat je eventueel in overleg met de DA kunt proberen, voordat je allerlei dure onderzoeken gaat doen, is om hem een weekje op pijnstillers te zetten. Als hij dan beter beweegt dan weet je dat hij ergens pijn heeft.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ranetje schreef:
S@ndr@ schreef:zou ook nog uit de rug kunnen komen, succes in ieder geval met de uitpluizerij
Dat is op een röntgenfoto wat moeilijker te zien, maar op een MRI scan heel goed zichtbaar te maken.
Goedkoop is het niet.
Je laat hem al veel zwemmen en dat is al goed! Kan meestal geen kwaad om een hond goed te laten zwemmen. Het niet springen of springen vermijden zou bij mij ook doen denken aan lage rugklachten.
Foto laten nemen als je dingen wilt uitsluiten of juist duidelijkheid wil krijgen kan dan geen kwaad.
Een chriropractor kan wellicht ook een optie zijn.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Luna87 schreef: Maar goed, omdat hij dus nog zo jong is en ik geen zin heb om hem te verpesten door wat ik zie gewoon te negeren wil ik best wat geld steken in onderzoek.
Zwemmen doet hij overigens heel erg graag, we laten hem dat bijna dagelijks doen. Behendigheid is hij vermoed ik ook wel voor te porren, maar dan wil ik wel graag uitsluitsel of dat wel zo'n goed idee is.
Heb zelf eens ervoor gestaan dat er iets mis was met een hond, maar de vinger kon er niet op gelegd worden. Een dierenarts zei het een, de ander vermoedde iets anders. Foto's zouden meer duidelijkheid kunnen geven, en die foto's heb ik toen ook laten maken.
Het is in een keer een bepaald bedrag, maar ik ben blij dat ik de foto's toen heb laten maken want het maakte wel duidelijk wat er aan de hand was. En in ons geval was dus springen e.d. niet meer gewenst.
Je kunt het beter maar op voorhand weten en daar de aanpassingen op maken, dan achteraf spijt hebben dat je toen je wat vermoedde je er niet goed naar hebt laten kijken.
Luna87
Zeer actief

Vito was trouwens echt wel op gisteren, hij lag eerder op bed dan wij :wink: Vanmorgen was van stijfheid niets meer te zien en ook het opstapje was nu geen probleem meer. Dus van overbelasting (spierpijn) was ook geen sprake lijkt mij, anders had hij er nu nog last van gehad?
ranetje schreef:
Goedkoop is het niet.
Dat is inderdaad best prijzig, maar als het nodig blijkt dan is het zo.
Floortje schreef:Ik hoop dat het niks ernstigs is.
Bull terriers zijn natuurlijk niet echt het toonbeeld van elegantie. Dat rare loopje en vreemde geklim kan ook gewoon onhandigheid of, zoals je zelf al zegt, motorisch gestoordheid zijn :mrgreen:
Wat je eventueel in overleg met de DA kunt proberen, voordat je allerlei dure onderzoeken gaat doen, is om hem een weekje op pijnstillers te zetten. Als hij dan beter beweegt dan weet je dat hij ergens pijn heeft.
Vergeleken bij Vito is Luna héél elegant. Maar Luna is meer het atletische type en hoewel zij megastijf in haar romp is springt ze zo met 4 poten een meter de lucht in. Vito is echt een bulldog :schrik: Veel zwaarder gebouwd met een enorme borstkas, hij is echt log.
Pijnstilling had ik ook al aan gedacht inderdaad.
blondie schreef:
Luna87 schreef: Maar goed, omdat hij dus nog zo jong is en ik geen zin heb om hem te verpesten door wat ik zie gewoon te negeren wil ik best wat geld steken in onderzoek.
Heb zelf eens ervoor gestaan dat er iets mis was met een hond, maar de vinger kon er niet op gelegd worden. Een dierenarts zei het een, de ander vermoedde iets anders. Foto's zouden meer duidelijkheid kunnen geven, en die foto's heb ik toen ook laten maken.
Het is in een keer een bepaald bedrag, maar ik ben blij dat ik de foto's toen heb laten maken want het maakte wel duidelijk wat er aan de hand was. En in ons geval was dus springen e.d. niet meer gewenst.
Je kunt het beter maar op voorhand weten en daar de aanpassingen op maken, dan achteraf spijt hebben dat je toen je wat vermoedde je er niet goed naar hebt laten kijken.
Ja precies, ik wil hem niet stuk maken zeg maar. Misschien is er niets aan de hand en is het echt een gebrek aan beweging in vroegere tijden of gewoon onhandigheid in beweging, maar hij is nog jong en moet nog even mee.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief

Kutzooi :( Maandag bel ik de dierenarts, er klopt echt iets niet aan die hond. Gisteren lag Vito op bed en hij lag in de weg. Mijn vriend wilde hem omrollen en pakte een voor- en achterpoot. Piepen :schrik: Hij heeft dus echt pijn, arme drommel :(
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Luna87 schreef:Kutzooi :( Maandag bel ik de dierenarts, er klopt echt iets niet aan die hond. Gisteren lag Vito op bed en hij lag in de weg. Mijn vriend wilde hem omrollen en pakte een voor- en achterpoot. Piepen :schrik: Hij heeft dus echt pijn, arme drommel :(
Ach wat sneu :(:

Ik zou wel laten uitzoeken wat er aan de hand is zodat je gerichter kan gaan behandelen indien dit nodig is.
Ik heb ED en HD meegemaakt bij Kaya (Rottweiler) en bij Puchu bleek de zwakte uiteindelijk een spierziekte te zijn. Bij Kaya was vrij
weinig onderzoek nodig (röntgen bij de orthopeed) en bij Puchu zijn er een reeks aan onderzoeken geweest.
Dus het kan alle kanten op bij dit soort problemen, maar de behandeling ervan verschilt nogal en daarom zou ik dus eerst de
oorzaak achterhalen.

Sterkte en maar even rustig aan met het mannetje.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Laat zn rug ook ff op de foto zetten
Het kan nl ook spondylose zijn

Heb dat gehad met een hond van me , dat was precies wat jij schreef en de volgende dag was t over
Die piepte op een gegeven moment ook als je die aan de kant wilde schuiven
Bleek spondylose te zijn

Aan de hand van waar t zit kunnen ze nl diverse klachten hebben
Die van mij piepte al als je de voorpoot optilde bijv
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Shit dat is balen
Hopelijk kunnen ze het achterhalen en is er een oplossing voor
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Balen zeg! Hopelijk vinden ze maandag de oorzaak en is die makkelijk te verhelpen :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik heb het bij Lais ook een enkele keer gehad, dat ze piepte als ik haar héél voorzichtig een stukje opschoof :schrik: . Later bleek dat ze op twee plaatsen spondylose heeft en beiderzijds HD-D. Verder was er klinisch nauwelijks iets aan haar te merken dus in die zin totaatl niet vergelijkbaar met Vito. Maar goed dat je maandag naar de DA gaat, ik hoop dat jullie erachter komen wat eraan schort en hem sterker kunnen maken in zijn achterhand.
Luna87
Zeer actief

Ik heb woensdag een afspraak bij de dierenkliniek en kan gelijk bij de orthopeed terecht :ok: Als hij het nodig acht kunnen er meteen röntgenfoto's gemaakt worden, dus we gaan het zien.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Luna87 schreef:Kutzooi :( Maandag bel ik de dierenarts, er klopt echt iets niet aan die hond. Gisteren lag Vito op bed en hij lag in de weg. Mijn vriend wilde hem omrollen en pakte een voor- en achterpoot. Piepen :schrik: Hij heeft dus echt pijn, arme drommel :(
vindt ie dat normaal prima? Pom zou daar namelijk ook van gaan piepen, en die is verder prima.
edit - ik bedoel niet dat je niet naar de DA moet gaan hoor, maar bedoelde meer dat piepen bij zoiets niet per se hoeft te betekenen dat ie heel veel pijn heeft. Onhandige geruststelling :) Succes, hoop dat het meevalt
Luna87
Zeer actief

sbientje schreef:
vindt ie dat normaal prima? Pom zou daar namelijk ook van gaan piepen, en die is verder prima.
Ja hoor, normaal gesproken kan ik hem dubbelvouwen.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief

sbientje schreef:
edit - ik bedoel niet dat je niet naar de DA moet gaan hoor, maar bedoelde meer dat piepen bij zoiets niet per se hoeft te betekenen dat ie heel veel pijn heeft. Onhandige geruststelling :) Succes, hoop dat het meevalt
Snap ik, maar het was echt een pijnpiep, geen schrik- of aanstelpiep.

Hij heeft nu overigens geen opvallende dingen meer laten zien de afgelopen dagen, buiten het niet willen springen en 'vreemde' loopje dan. Maar we hebben ook verrekte weinig gedaan met dit warme weer.
Afbeelding
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Wat sneu. Laat inderdaad ook goed naar zijn rug kijken, en mocht er op rontgenfoto's niks uitkomen, ga dan asjeblieft met hem naar een goede osteopaat.
Hij komt uit het asiel dus je weet niet wat hij allemaal heeft meegemaakt en gedaan in zijn leven voor jullie. Een goede osteopaat kan hem vast helpen!

Sterkte met 'm!
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Oh dat is ellende zeg! Ik wilde nog een mooi verhaal ophangen van Jamie, waar ik letterlijk een dik jaar lang gevreesd heb dat z'n heupen echt heel slecht zouden zijn omdat z'n achterhand zo zwak was; hij is enorm gespierd maar hij doet soms echt zulke rare dingen met z'n achterhand.. Maar met 9 maanden laten voorröntgenen en met 15 maanden officieel en er is gewoon een A uitgekomen, en z'n rug ziet er ook niet gek uit..

Hoop dat het voor Vito meevalt..
Luna87
Zeer actief

We zijn weer terug van de DA. Heupen en knieën zijn volgens het boekje, helemaal perfect dus. Het probleem zit inderdaad laag in de rug, hij heeft lichte artrose in de achterste wervel. De orthopeed heeft uitgelegd hoe dat komt, maar om heel eerlijk te zijn kan ik het niet meer precies herhalen. De pijnklachten zullen wel verergeren in de toekomst, maar voor nu valt het mee.
Advies is eigenlijk wat we nu al deden; hij mag gewoon lekker wandelen, rennen en zwemmen, maar niet te veel achter een bal aan en hem niet tot het gaatje laten gaan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”