Vito is nu bijna 4 maanden hier en vanaf het begin af aan heb ik het idee dat zijn achterhand slapper is dan de bedoeling is. Nu is Vito afgestaan wegens tijdgebrek waardoor wij er eigenlijk vanuit zijn gegaan dat hij een tijd weinig beweging heeft gehad. Lekkere gespierde billen had hij niet, dat wordt wel beter al is hij nog wel te vettig naar mijn zin. Wat opvalt; hij springt zelden. Hij kan het wel, we hebben het hem heel soms zien doen, maar hij klimt bijvoorbeeld liever op de bank dan dat hij springt. Dat klimmen gaat ook niet soepel, hij lijkt altijd even de twijfelen hoe hij zijn gewicht moet verdelen ofzo. Traplopen is dan weer geen probleem, hij klimt hier zo de trap op

Trap af is ook geen probleem. Verder zakt hij vaak door zijn achterpoten als Luna tijdens het spelen op hem gaat hangen. Hij geeft verder geen pijn aan, opstaan gaat ook zonder moeite en hij heeft ook geen opstartproblemen. Toen we hem net een week of 3 hadden hebben we hem 1 keer heel stijf gezien na een strandwandeling, maar dat gooiden we toen op spierpijn.
Zijn manier van lopen en rennen wijkt erg af van dat van Luna, hij loopt een beetje met o-benen lijkt het en met rennen schopt hij zijn achterbenen heel erg naar buiten. Maar hiervan heb ik geen idee wat 'normaal' is.
Hier krijgt hij lekker zijn beweging, we wandelen veel, fietsen soms en laten hem bijna dagelijks lekker zwemmen. Toch heb ik niet echt het idee dat het verbeterd is, sterker nog; vanmiddag zijn we een uurtje of wat op het strand geweest waarbij echt niet heel gek is gedaan (natuurlijk is er wel een balletje gegooid, maar niet 4 uur aan een stuk) en nu heeft hij al moeite met een opstapje van 20 centimeter

Hij heeft ook even stijf gelopen, maar dat was maar heel kort, nu loopt hij gewoon normaal. Toch vertrouw ik het niet, hij is 2 jaar oud en op die leeftijd moeite hebben met een opstapje is toch vreemd?
Ik ga uiteraard een afspraak maken met de dierenarts, maar wilde het toch even kwijt hier. Misschien herkent iemand het of heeft enig idee wat er mis kan zijn....