Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

spelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Thijs&Pim
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dwerg/mini Pincher,
Chihuahua
Aantal honden: 2

spelen

Ongelezen bericht door Thijs&Pim »

Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik dit nu onder het juiste kopje plaats.. twijfelde een beetje. Excuses aan de mods als het verplaatst moet worden.

Mijn min-pin Thijs en ik zoeken tips voor spelletjes.
Meneer is al ruim 10 jaar maar BARST van de energie ! Hij springt door het huis alsof we in het hoge gras wonen haha.
Nu hij de trotse eigenaar is van een Thundershirt en zich veiliger voelt is hij nog energieker geworden (op een blije manier).

We lopen heeeel veel om energie kwijt te raken maar tegen de tijd ik zere voeten krijg (we lopen soms echt uren) is meneer nog niet eens op de helft van zijn batterij :piew: .
Binnen spelen we met zijn knuffel, maar echt apporteren is er niet bij. Soms wel een paar keer (waar ik hem voor beloon om te laten weten dat dat de bedoeling is) maar meestal bespringt hij zijn knuffel en begint hij die te "slopen"/molesteren :oohja: .

Sowieso zou ik liever hebben dat hij buiten leert spelen zodat het huis een plek van rust kan zijn. Hij begint nu binnen soms te "hyperen" en in zijn enthousiasme is het dan een luid geblaf en valt hij soms Pimmetje lastig die er helemaal geen zin in heeft.

Balletjes vind hij niet interessant. Ik heb speciaal kleine tennisballetjes geprobeerd, zachte balletjes, balletjes met piep, balletjes met snoepjes erin. Geen succes.
Ik zou hem dat zooo graag willen leren omdat ik hem dan gecontroleerd kan laten rennen.
Rennen doet hij niet uit zichzelf :19: .

Buiten "speelt" Thijs niet. Hoewel hij heel goed luistert en commando's zoals "zit" enzo direct opvolgt, is hij totaal niet ontvankelijk voor bvb "pak beer" als ik zijn knuffel meeneem en een slinger geef. Dat is een commando dat hij binnen wel opvolgt.
Buiten ijsbeert hij dan een beetje zenuwachtig rond alsof hij echt geen flauw idee heeft wat de bedoeling is.

Wie heeft er leuke tips voor spelletjes om Thijs (buiten) te leren spelen ? Hoe motiveer ik hem om wat energie kwijt te raken op een goede manier zonder hem vol te proppen met snoepjes ? :denken:
How we walk with the broken, speaks louder than how we sit with the great.

Afbeelding
Sandra&co

Re: spelen

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik denk dat je het kunt vergeten om hem lichamelijk moe te maken. Hooguit zou je nog wat met hem kunnen gaan fietsen, maar ik zou me meer gaan focussen op hersenspelletjes om hem psychisch moe te maken. Dat hyperen is vaak geen lichamelijk dingetje maar een geestelijk dingetje. Zeker omdat je zegt dat het na het gebruik van het thundershirt is begonnen. Hij 'durft' misschien meer en kruipt uit zijn schulp.
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik zou het in denkspelletjes gaan zoeken ipv hem steeds meer te laten lopen en conditie opbouwen. Er zijn hier zat mensen die leuke spelletjes weten en op facebook heb je een hersenwerkgroep waar leuke tips op te vinden zijn.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik zou detectie eens gaan proberen, kan je prima thuis en in de tuin beoefenen. Mijn hypere oudje is er helemaal dol op :wink:
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Sandra&co schreef:Ik denk dat je het kunt vergeten om hem lichamelijk moe te maken. Hooguit zou je nog wat met hem kunnen gaan fietsen, maar ik zou me meer gaan focussen op hersenspelletjes om hem psychisch moe te maken. Dat hyperen is vaak geen lichamelijk dingetje maar een geestelijk dingetje..

Dit.
Moeilijk om het vanaf een computer te beoordelen, maar het lijkt alsof hij (te) veel prikkels krijgt waardoor zn emmertje volloopt en zich niet voldoende kan ontspannen om volledig tot rust te komen.
Hoe meer je dan probeert hem lichamelijk moe te maken hoe erger het wordt.
Ik zou het voorlopig proberen met rustige zoekspelletjes of (balans) oefeningen.
En zorgen dat ie voldoende kan rusten zonder prikkels.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana is door lang wandelen en met een bal spelen ook niet moe te krijgen, krijgt ze steeds meer energie,
daar in tegen, door snuffel werk, dingentjes verstoppen enz, of eens op een vreemde plek, wandelen, waar veel nieuwe geurtjes zijn, ze kan dan op een stuk van 20 minuten, wel een uur/anderhalf rond snuffelen en is dan wel lekker moe.
in huis heeft ze geen speelgoed, [alleen iets om te knagen], daar wil ik rust, heb geen zin in 45 kilo spring in het veld in huis.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zou hem in huis rustig houden en dan buiten mag hij zijn energie lozen. soms helpt het om een GT er eens naar te laten kijken.... en die kan je dan ook leren hoe je dat moet doen, want nu ben je bezig je hond te entertainen en zijn afwijkende ( drukke) gedrag te ondersteunen, terwijl ik niet denk dat de hond ( of jij ) er blijer en gelukkiger van wordt.. . denk dat dit patroon even doorbroken moet worden
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”