Ik hoop dat ik dit nu onder het juiste kopje plaats.. twijfelde een beetje. Excuses aan de mods als het verplaatst moet worden.
Mijn min-pin Thijs en ik zoeken tips voor spelletjes.
Meneer is al ruim 10 jaar maar BARST van de energie ! Hij springt door het huis alsof we in het hoge gras wonen haha.
Nu hij de trotse eigenaar is van een Thundershirt en zich veiliger voelt is hij nog energieker geworden (op een blije manier).
We lopen heeeel veel om energie kwijt te raken maar tegen de tijd ik zere voeten krijg (we lopen soms echt uren) is meneer nog niet eens op de helft van zijn batterij

Binnen spelen we met zijn knuffel, maar echt apporteren is er niet bij. Soms wel een paar keer (waar ik hem voor beloon om te laten weten dat dat de bedoeling is) maar meestal bespringt hij zijn knuffel en begint hij die te "slopen"/molesteren

Sowieso zou ik liever hebben dat hij buiten leert spelen zodat het huis een plek van rust kan zijn. Hij begint nu binnen soms te "hyperen" en in zijn enthousiasme is het dan een luid geblaf en valt hij soms Pimmetje lastig die er helemaal geen zin in heeft.
Balletjes vind hij niet interessant. Ik heb speciaal kleine tennisballetjes geprobeerd, zachte balletjes, balletjes met piep, balletjes met snoepjes erin. Geen succes.
Ik zou hem dat zooo graag willen leren omdat ik hem dan gecontroleerd kan laten rennen.
Rennen doet hij niet uit zichzelf

Buiten "speelt" Thijs niet. Hoewel hij heel goed luistert en commando's zoals "zit" enzo direct opvolgt, is hij totaal niet ontvankelijk voor bvb "pak beer" als ik zijn knuffel meeneem en een slinger geef. Dat is een commando dat hij binnen wel opvolgt.
Buiten ijsbeert hij dan een beetje zenuwachtig rond alsof hij echt geen flauw idee heeft wat de bedoeling is.
Wie heeft er leuke tips voor spelletjes om Thijs (buiten) te leren spelen ? Hoe motiveer ik hem om wat energie kwijt te raken op een goede manier zonder hem vol te proppen met snoepjes ?