Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Inbalance-Petfood
Moderator: moderatorteam
- Linda3
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Inbalance-Petfood
Iemand toevallig ervaring met dit merk?
Is dit een goede brok voor mijn pup van 4 maanden?
Ingrediënten
Rund/(dierlijk eiwit)-ontsloten mais, gevogeltevet, gevogelte(meel), lijnzaad, zalmolie, inuline, L-carnitine, Taurine.
Analytische bestanddelenEenheidRuw eiwit29,00%Ruw vet16,00%Ruwe celstof2,50%Ruwe as7,50%Vocht8,00%Overige koolhydraten37,00%Energiewaarde (ME)3780Kcal/kgCalcium1,80%Fosfor1,10%Ca/P1,6Natrium0,22%Magnesium0,10%Kalium0,60%Omega 3-vetzuren5,6g/kgOmega 6-vetzuren28,5g/kgOmega 3-/6-vetzuurverhouding5,1Linolzuur27,5g/kgalfa-linoleenzuur4,7g/kgArachidonzuur1g/kgEPA0,4g/kgDHA0,5g/kgToevoegingsmiddelen, nutritionele toevoegingsmiddelen (per kg)Vitamine A (alfa-retinylacetaat)18000IE/kgVitamine D3 (cholecalciferol)1800IE/kgVitamine E (all-rac alfa-tocoferylacetaat)200mg/kgVitamine B112,4mg/kgVitamine B216mg/kgPantotheenzuur45mg/kgVitamine B67,5mg/kgVitamine B120,21mg/kgVitamine B550mg/kgFoliumzuur7mg/kgBiotine0,4mg/kgVitamine C100mg/kgCholin chloride1050mg/kgKoper (koper(II)sulfaat pentahydraat)5mg/kgZink (Zinksulfaat-monohydraat)65mg/kgIjzer (Ijzer(II)sulfaat-monohydraat)50mg/kgMangaan (Mangaan(II)oxide)35mg/kgJodium (Calciumjodaat, watervrij)1,5mg/kgTaurine100mg/kgL-carnitine300mg/kg
Is dit een goede brok voor mijn pup van 4 maanden?
Ingrediënten
Rund/(dierlijk eiwit)-ontsloten mais, gevogeltevet, gevogelte(meel), lijnzaad, zalmolie, inuline, L-carnitine, Taurine.
Analytische bestanddelenEenheidRuw eiwit29,00%Ruw vet16,00%Ruwe celstof2,50%Ruwe as7,50%Vocht8,00%Overige koolhydraten37,00%Energiewaarde (ME)3780Kcal/kgCalcium1,80%Fosfor1,10%Ca/P1,6Natrium0,22%Magnesium0,10%Kalium0,60%Omega 3-vetzuren5,6g/kgOmega 6-vetzuren28,5g/kgOmega 3-/6-vetzuurverhouding5,1Linolzuur27,5g/kgalfa-linoleenzuur4,7g/kgArachidonzuur1g/kgEPA0,4g/kgDHA0,5g/kgToevoegingsmiddelen, nutritionele toevoegingsmiddelen (per kg)Vitamine A (alfa-retinylacetaat)18000IE/kgVitamine D3 (cholecalciferol)1800IE/kgVitamine E (all-rac alfa-tocoferylacetaat)200mg/kgVitamine B112,4mg/kgVitamine B216mg/kgPantotheenzuur45mg/kgVitamine B67,5mg/kgVitamine B120,21mg/kgVitamine B550mg/kgFoliumzuur7mg/kgBiotine0,4mg/kgVitamine C100mg/kgCholin chloride1050mg/kgKoper (koper(II)sulfaat pentahydraat)5mg/kgZink (Zinksulfaat-monohydraat)65mg/kgIjzer (Ijzer(II)sulfaat-monohydraat)50mg/kgMangaan (Mangaan(II)oxide)35mg/kgJodium (Calciumjodaat, watervrij)1,5mg/kgTaurine100mg/kgL-carnitine300mg/kg
Groetjes Linda en Puck
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Re: Inbalance-Petfood
Toevallig hetzelfde voer voor iemand op facebook bekeken. Dit was mijn conclusie:
Ik vind de manier van omgaan met de ingrediëntenlijst uiterst twijfelachtig en ik zou het dus niet voeren.Eiwit is met 27% prima, hoort tussen de 25-30% te zitten. Hoger dan dat is echt niet nuttig en kan voor sommige honden lastig te verteren zijn. 12% vet is wel wat aan de lage kant als het gepromoot worden om zijn zalmolie.
Het eerste ingrediënt is een valse, dat is namelijk dit:
Zalm/(dierlijk eiwit)-ontsloten mais
Dit is 1 ingrediënt, een mengsel van zalm, dierlijk eiwit en ontsloten mais. Het hoofdingrediënt blijkt ook de mais te zijn, het is namelijk gewoon de brok van wooof, de tekst is letterlijk van zijn pagina gekopieerd. Alleen dan kost het 24€/30kg, je wordt hier dus eigenlijk gewoon besodemieterd.
https://wooof.xyz/winkel/wooof-zalm/
Overigens kan de hoeveelheid zalmolie nooit veel zijn, gezien er ook gevogeltevet in zit en die voor de zalmolie komt, dus dan heb je het over maximaal 5% zalmolie en waarschijnlijk veel minder.
De kreet 65% zalm+zalmolie en 35% plantaardige eiwitten kan helemaal niet, er zitten namelijk geen 35% eiwitten in en dan hebben we het nog niet over de eiwitten die uit de zalm komen.
Het bevat 46.50% koolhydraten, realistisch gezien komt het neer op ±60% maismeel (bestaat voor 75-80% uit koolhydraten). Dat levert dan ook 6% eiwit (bestaat voor 7-9% uit eiwit) en 1.5% vet (bestaat voor 2-3% uit vet).
Dan hebben we nog zo'n 40% product over waarvan 8% vocht is. Aangezien de zalmolie achter de Chondroitine,en Glucosamine genoemd wordt, is dat waarschijnlijk niet meer dan 1% en zal er bij deze 2 producten ook een dragerstof zijn, maar dat is dus nog een 3% (immers mag het voorgaande niet minder zijn dan latere producten). Er blijft dan nog 29% over.
Gezien dat het vetgehalte 12% is, 1% zalmolie maximaal en er ook in zalmmeel wel wat vet zal zitten, zal er zo'n 7% gevogeltevet in zitten verwacht ik. Dat betekent dat er nog 22% over is voor de zalm. Met een vetgehalte van ±10%, komt dat neer op 20% eiwit en 2% vet, waarmee je redelijk uitkomt bij de analyse met 26% eiwit en 12% vet.
Veel meer zalm zou betekenen minder koolhydraten en veel meer vet en eiwit en is dus niet mogelijk.
- Linda3
- Vaste gebruiker
Bedankt voor je reactie.
Zijn Wooof en Inbalance dan gewoon dezelfde?
Ik heb zoveel gelezen op internet en op voerwijzer, dat ik door de bomen het bos niet meer zie helaas.
Ik heb een zak van de Pup variant besteld.
Mijn pup is nogal een lastige eter.
Had eerst Prince, maar dat als ze slecht.
Toen Doglovers gold, dit at ze eerst goed, maar ging steeds slechter eten en haar ontlasting was dun.
Verschillende proefzakjes aangevraagd, maar de helft eet ze niet.
Platinum vind ze wel lekker, is dat een goede brok?
KVV geprobeert maar daar wil ze al niet eens aan ruiken.
De houdbare worst van de interatuin vind ze wel lekker, maar dat is geen hoofdvoer, toch?
Ben dus op zoek naar een goede brok, van goede kwaliteit.
Zijn Wooof en Inbalance dan gewoon dezelfde?
Ik heb zoveel gelezen op internet en op voerwijzer, dat ik door de bomen het bos niet meer zie helaas.
Ik heb een zak van de Pup variant besteld.
Mijn pup is nogal een lastige eter.
Had eerst Prince, maar dat als ze slecht.
Toen Doglovers gold, dit at ze eerst goed, maar ging steeds slechter eten en haar ontlasting was dun.
Verschillende proefzakjes aangevraagd, maar de helft eet ze niet.
Platinum vind ze wel lekker, is dat een goede brok?
KVV geprobeert maar daar wil ze al niet eens aan ruiken.
De houdbare worst van de interatuin vind ze wel lekker, maar dat is geen hoofdvoer, toch?
Ben dus op zoek naar een goede brok, van goede kwaliteit.
Groetjes Linda en Puck
-
- Zeer actief
Ik schop dit topic even omhoog omdat ik ook benieuwd was naar ervaringen met Inbalance (zalm). Is het inderdaad hetzelfde als Wooof?
Vind de prijs wel erg laag.
Wil overstappen op een andere geperste brok dan DLG cold pressed passion omdat hij sinds de nieuwste zak ineens wel 4x per dag grote hopen poept in plaats van 1 á 2 keer per dag een beetje. Het lijkt wel of de samenstelling veranderd is ofzo, terwijl dat er niet op staat.
Ben verder aan het kijken naar Darf vol bites en Canis Purus.
Vind de prijs wel erg laag.
Wil overstappen op een andere geperste brok dan DLG cold pressed passion omdat hij sinds de nieuwste zak ineens wel 4x per dag grote hopen poept in plaats van 1 á 2 keer per dag een beetje. Het lijkt wel of de samenstelling veranderd is ofzo, terwijl dat er niet op staat.
Ben verder aan het kijken naar Darf vol bites en Canis Purus.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Of ze de boel besodemieteren weet ik niet, maar mijn honden doen het prima op Inbalance
Twee van de vier eten het. Het is wel een beetje een dikmaker, voor honden die makkelijk overgewicht krijgen daarom niet echt geschikt (zelfs niet de light versie). Niet erg licht te verteren, maar bij een gezonde hond moet dat geen probleem zijn.

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
In dat geval zou ik ook zeker een zak wooof bestellen om te proberen.
- Linda3
- Vaste gebruiker
O dit is al bijna 2 jaar geleden.
Ik heb toen een zak inbalance besteld, maar Puck wou het niet eten.
Ik heb zoveel merken geprobeerd, 8 van de 10 haalt mevrouw haar neus voor op.
Ze heeft een tijdje farmfood gegeten, maar daarvan bleef ze dunne ontlasting houden.
Nu eet ze al weer een tijdje imperial dogfood, dit gaat redelijk goed.
Maar ik denk dat ik bij Puck altijd zal moeten blijven zoeken aangezien ze na een tijdje uitgekeken is op haar voer en snel mager wordt.
Kwam net een advertentie tegen van Avalon, is een nieuw merk van Nederlands fabricaat. Ik ga maar weer een proefzakje bestellen.
Ik heb toen een zak inbalance besteld, maar Puck wou het niet eten.
Ik heb zoveel merken geprobeerd, 8 van de 10 haalt mevrouw haar neus voor op.
Ze heeft een tijdje farmfood gegeten, maar daarvan bleef ze dunne ontlasting houden.
Nu eet ze al weer een tijdje imperial dogfood, dit gaat redelijk goed.
Maar ik denk dat ik bij Puck altijd zal moeten blijven zoeken aangezien ze na een tijdje uitgekeken is op haar voer en snel mager wordt.
Kwam net een advertentie tegen van Avalon, is een nieuw merk van Nederlands fabricaat. Ik ga maar weer een proefzakje bestellen.
Groetjes Linda en Puck
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hier staan ze sinds kort ook op de Inbalance en ben tot nu heel tevreden. Ze eten het graag, hebben goede ontlasting en het is met 5 honden betaalbaar. Ook fijn
De pupvariant heb ik juist niet genomen, omdat die met de calcium boven de 1% zit en dat vind ik voor mijn ras te hoog.