Lizzie had een tijdje terug was last van een oog. Omdat we met Dushi enorme ellende met haar ogen hebben gehad neem ik dat snel serieus. De dierenarts had aan dat er eigelijk niet veel aan de hand was, maar dat ze wel een iris had met hapjes eruit. Ik heb gevraagd of door gevolgen had voor het zicht maar hij zei van niet. Ik heb verder niet gevraagd of deze afwijking of ziekte en naam had.
Vandaag moest ik naar de da voor de verplichte ontworming voor Engeland. Ik heb haar ( andere als vorige keer) gevraagd of ze nog eens naar de ogen wilde kijken. Zij zegt dat Lizzie iris atrofie heeft. Ze gaf aan dat het in principe geen gevolgen heeft voor het zicht maar dat Lizzie wél last kan hebben van zonlicht. Op internet kan ik niet veel vinden. Kent iemand dit en niet ik mss voorzorgen nemen zoals zonnebril ofzo?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iris atrofie
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Re: Iris atrofie
Nee het is geen gat, maar meer hapjes uit de iris. Wellicht is het gevolg wel hetzelfde