Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schotland

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Schotland

Ongelezen bericht door sbientje »

Tara schreef:Ik zou volgend jaar graag samen met een vriend naar Schotland willen, de honden wil ik meenemen.
Een beetje trekken, wandelen, kasteeltje bekijken misschien, gewoon een relaxte Scotland experience, zeg maar.
Nu haat ik kamperen, een camper huren met twee honden is denk ik ook niet zo'n goed idee en ik vraag me vervolgens af welke opties er nog zijn binnen het wensenlijstje. Iemand hier briljante ideeën?
B&B's? Wij hebben met Pom ook rondgetrokken een aantal jaar terug, iedere dag een andere plek. Totaal iets van 6 plekken denk ik, en overal was de hond welkom. Wel vantevoren uitgezocht natuurlijK :)
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Er zijn veel B&Bs in Schotland dus dat vind ik een goede optie. Ik weet niet of dat een probleem geeft met twee honden.

Een camper huren is trouwens wel mogelijk met honden.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Tara schreef:Ik zou eens met die vriend moeten overleggen of een camper een optie is, B&B's lijken me ook een prima optie. De honden zijn superbraaf, dus dat hoeft geen probleem te zijn. En how 'bout de kosten? Is het duur?
Schotland is net als Engeland wel peperduur ja. Maar dat heb je uiteraard ook zelf een gedeelte in de hand. Sommige bezoeken aan kastelen of kerken of wandelgebieden zijn ook prijzig. Tenminste in Engeland wel en van Rens begreep ik ook in Schotland want zij is daar meerdere malen geweest en het stond ook op mijn verlanglijstje. Wel hond vriendelijk dat dan weer wel.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Tara schreef:
Tineke schreef:
Tara schreef:Ik zou eens met die vriend moeten overleggen of een camper een optie is, B&B's lijken me ook een prima optie. De honden zijn superbraaf, dus dat hoeft geen probleem te zijn. En how 'bout de kosten? Is het duur?
Schotland is net als Engeland wel peperduur ja. Maar dat heb je uiteraard ook zelf een gedeelte in de hand. Sommige bezoeken aan kastelen of kerken of wandelgebieden zijn ook prijzig. Tenminste in Engeland wel en van Rens begreep ik ook in Schotland want zij is daar meerdere malen geweest en het stond ook op mijn verlanglijstje. Wel hond vriendelijk dat dan weer wel.
In tegenstelling tot bij ons hebben ze in de UK geen monumentenzorg, dus al het onderhoud moet bekostigd worden van entreegelden en zo. Daar wil ik dan niet al te moeilijk over doen, maar het moet natuurlijk wel leuk blijven allemaal. :wink:
Ik zou het gewoon zo graag allemaal eens willen zien daar. Woest natuurschoon en vooral niet teveel witte driekwartsbroeken om me heen.
Ja ik snap het ook wel en wij hebben het onlangs in Engeland ook betaald zonder morren. Maar het is dus wel prijzig soms wel 15 pond voor een entree.
Wij waren in het Peak District , was ook een prachtomgeving met woest natuurschoon.
Wij hadden zelf een appartement gehuurd en dat vond ik dan weer niet prijzig en daar waren honden overigens ook welkom, al hadden wij die niet bij ons.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Tara schreef:Oh kijk, zou je me daar eens wat gegevens over kunnen PB'en misschien?
:ok:
Afbeelding

Chihuahua-paws
Zeer actief

Een camper huren is ook niet goedkoop.

Vandaar dat wij er toen één gekocht hebben.

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Wij zijn in Schotland in bungalows geweest. In de meivakantie viel de prijs wel mee.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik ben 3 weken met ex, Shib en camper door Schotland getrokken. Dat was toch wel ideaal, want we werden op de mooiste plekken wakker zonder dat er verder ook maar iemand in de buurt te bekennen was. :I:

Schotland is sowieso super hondvriendelijk dus ook zonder camper zijn er meer dan genoeg mogelijkheden om te overnachten met hond. Het kost alleen een godsvermogen.
Maar het is het waard, meer dan. :I:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Chihuahua-paws
Zeer actief

Je kunt vrij staan in Schotland hé?
Ik was zelf niet ondersteboven van Schotland.
Veel te toeristisch. Engeland daarintegen daar had ik niet veel van verwacht. Maar daar hebben we mooie dingen gezien :) wil je ruig en wil je rust dan kun je eigenlijk heter richting Noorwegen. Wil je ruig, nat en kan de rust je gestolen worden dan ben je In Schotland aan het juiste adres.

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Hoe druk het is met toeristen, is ook erg afhankelijk van de streek. Voor wandelaars is bijvoorbeeld de West Highland Way een soort wandelen-in-file maar er zijn ook verschrikkelijk veel mooie gebieden waar je niemand ziet.
Mijn tactiek - kies uit wat het mooiste is volgens reisblogs en brochures en ga vooral daar niet heen :mrgreen:

Ik was in Lochinver in een B&B waar je voor 70 euro per nacht een tweepersoons kamer hebt. Best goedkoop vind ik zelf. Ik kwam er omdat ik misschien er een hele zomer naartoe wilde om daar een zomer vrijwilligerswerk te doen, maar in dat weekje had ik al het gevoel dat ik Schotland had gezien en werd een beetje weemoedig van de leegte en de niksigheid, de druilerigheid zit daar niet alleen in het weer maar ook in de ziel van de mensen in het dorp, die zo verschrikkelijk afgelegen leven dat het dorpje van een paar honderd inwoners totaal op zichzelf aangewezen is in het donkerste van de winter. Ik werd er triest van. Dus ik ben die zomer niet gegaan.
Maar je kon er wel een hele dag op pad zonder iemand tegen te komen.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nou letterlijk waar wij waren was het bezaaid met Japanners en Chinezen. De enige plek waar we die niet zagen was island sky. Maar daar was het storm en was het druk met storm chasers, camperaars. Gewoon bezoekers die dinosaurus eieren zochten? Zeehonden bewonderaars terwijl er geen zeehond te bekennen was. Nee echt te toeristisch voor ons.

Ik vond heb dat sombere sfeertje ook opgemerkt. Maar dat komt wel deels door het weer. Gecombineerd met het ruige maar vooral sombere grauwe landschap gecombineerd met de bewoners. Al vind ik ze wel aardig maar ze zijn somber van aard ofzo.

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik heb een paar maanden in Edinburgh gewoond voor mijn stage. Ik voelde me er erg thuis. De mensen zijn nuchter en met gepaste afstand vriendelijk, en als je ze beter leert kennen vaak hartelijk en met een goed gevoel voor humor. Het land zelf is echt schitterend. Ik vond het niet zozeer somber maar kreeg er een melancholisch gevoel van, en daar houd ik juist erg van. Maar ik denk dat Schotten uit de grote steden wel echt weer anders zijn dan Schotten uit miniscule dorpjes of eilanden met twintig inwoners.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik ben juist nauwelijks toeristen tegen gekomen. Ja, in Ullapool en Pitlochry stikte het van de toeristen. Pitlochry helemaal, maar als je naar Schotland gaat en je bent daar in de buurt zit daar wel een fantastisch sieradenwinkeltje https://www.heathergems.com/home :I:
Rondom Loch Lomond kom je ook wel veel toeristen tegen, maar het gebied is zo groot dat als je eenmaal aan het wandelen bent, je nauwelijks nog iemand tegen komt.
Durness is ook een aanrader, dat is echt een mini hippie dorpje in het noordwesten. Nauwelijks wat te beleven, maar zo relaxt en met een paar hele gave wandelplekken. :ok:
Op Skye is het inderdaad heerlijk rustig. Wij hebben daar toen ergens aan een meer gestaan met de camper en er was helemaal niks, niemand, nada :I:

Ik wil er zó graag weer heen :I:
Afbeelding
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Chihuahua-paws
Zeer actief

Wij zijn ook in Loch Lomond geweest en was er echt bezaaid met mensen. Al vonden we dat gebied opzich wel mooi. Maar dus gewoon echt te druk. Maar we zijn wel wat verpest door Scandinavië. En met name Noorwegen.

Dit was in een van de nationaal parken

Afbeelding

sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Als je echt wilt kunnen gaan waar je wilt zou een camper niet eens heel gek zijn daarboven.

We hebben jaren terug een huisje gehuurd in een dorp met een kerk, een kroeg en een paar huizen. Daar kon je eerlijk waar uren en uren en uren niemand tegen komen. Heerlijk. (boven Glasgow)
Paar Lochs in de buurt en een Ben.

We hebben prachtige vakanties onder Edinburgh gevierd. Zee, papegaaiduikers, kastelen, natuur en landbouwbeurzen en natuurlijk Edinburgh zelf.

Mijn zusje woont nu in Aberdeenshire, we hebben daar nu een paar fijne accommodaties gevonden, honden welkom. Het is er prachtig, heel anders dan het zuidelijke deel van Schotland, maar het is ook grim en nors en heerlijk rustig buiten het touristenseizoen en de Whiskyfeesten.
Bossen, rivieren, heuvels, bergen maar ook de kust in de buurt.

Rondtrekken met camper kan. Op het camperforum staan prachtige en praktische tips want sommige plekken, veerdiensten etc wil je gewoon niet in de drukke tijden bezoeken.

Mijn ouders boeken graag B&B's en krijgen dan vaak de beste tips voor uitjes en routes en smullen van de lekkerste ontbijtjes.

We hebben trouwens zelf nu ook al gebruik gemaakt van trekkershutten, honden ook mee. En dat is ons ook goed bevallen.
...; We will never surrender Winston Churchill
Chihuahua-paws
Zeer actief

Wij waren er wel in juli/augustus. De drukste tijd denk ik.

Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”