Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik kan er helemaal niks mee.
Ik vind de neuzen niet mooi, ze zijn veel te wit en de koppies te klein. Nee, voor mij geen windhond van dit type.
Mijn smaak ligt echt bij een ander type hond
Vond vroeger dat hele windhonden gedoe helemaal niets . Maar gaandeweg ben ik ze vreselijk mooi gaan vinden en waarderen.
Vooral de Barzoi met zijn drommedaris rug ,afschuwelijk maar zit nu ook te kwijlen.
Het is wel duidelijk dat smaken verschillen Ik vind er niks aan met die kleine hoofden. Qua het windhonden gebeuren heb ik eigenlijk vooral iets met saluki's, prachtig, alsof ze zo uit het brein van Jim Henson zijn ontsproten
ceciel schreef: Qua het windhonden gebeuren heb ik eigenlijk vooral iets met saluki's, prachtig, alsof ze zo uit het brein van Jim Henson zijn ontsproten
Ik vind windhonden de mooiste honden die er zijn, behalve barzois
Ik vind de verhoudingen ook raar, het hoofd is voor mijn gevoel te klein en het lijf komt op de een of andere manier log over, waardoor ik ze niet mooi vind om te zien.
DeDiana schreef:Ik vind windhonden de mooiste honden die er zijn, behalve barzois
Ik vind de verhoudingen ook raar, het hoofd is voor mijn gevoel te klein en het lijf komt op de een of andere manier log over, waardoor ik ze niet mooi vind om te zien.
Dat heb ik nou ook. Ik ken er 1 en die heeft werkelijk het ras helemaal voor me verpest. Ik vond ze al lelijk, maar deze heeft ook nog eens een lelijk karakter. Hij heeft 4-maanden oude Sofi een keer opzettelijk vertrappeld. Vond-ie wel grappig of zo. Zal d'r wel voor een haasje aangezien hebben Hoor nog regelmatig over incidenten die hij heeft veroorzaakt. Nou ja, hij heeft 2 modussen: Als een zombie rondsjokken (zit fysiek ook nog eens belabberd in elkaar)/liggend op het strandje, en andere honden kauwen.
Hier, de bos-Barzoi. Sofi heeft er ondertussen alweer vierkant schijt aan, het beest is toch te bejaard en dus te traag om haar bij te houden, laat staan vertrappen. Hij is immers al een jaar of 6 oud Eerst scheen meneer er 2 te hebben gehad, de ander is ook jong gesneefd.
Op mijn stage hadden ze er twee. Ik vond ze ontzettend lief en ik moest erg lachen om dat nuffige van ze. Liggen als Russische prinsessen op de bank en af en toe leek het wel of ze zichzelf of elkaar aan het bewonderen waren. Ze zijn niet slim in de zin van kunstjes doen maar boerenslim zijn ze wel. Ik ken nu 3 Barsois en bij alle drie vind ik hun mensenkennis wel erg leuk. Mensen die ze kunnen waarderen (dus de mens de Barsoi) maken ze veel leuker contact mee en zoeken ze ook op. Ik had ze veel afstandelijker verwacht. Ik vind honden die snappen dat niet iedereen op ze zit te wachten wel erg leuk. We hadden op mijn stage een keer een etentje met een man of 15 en ze zochten alleen de mensen op waarvan ze wisten dat die ze leuk vinden. Ze kwamen zelfs uitdagen om te spelen.
Ik liet ze wel eens uit en je voelt je best een bezienswaardigheid met twee van die enorme Russische prinsessen in een niet zo best buurt
(en ik ben wel wat gewend qua bezienswaardigheid zijn) de dames waren trouwens zeer sociaal naar mens en dier (ook katten en konijnen)
Ik sta ernstig ambivalent tegenover de barzoi hahaha, eigenlijk vind ik ze heel erg lelijk, idd soort van uit verhouding met een veel te klein hoofd en een veel te groot lijf, met lelijk in de war zittend haar ook nog eens. Maar in levende lijven vind ik ze vaak wel soort van indrukwekkend en een mooie barzoi kan ik ook echt wel waarderen.
Ik geloof niet dat ik er zelf eentje zou willen hoor, daarvoor is het gewoon mijn type hond niet. Maar het zijn wel fascinerende dieren ja.
-Saskia- schreef:Ik vind ze prachtig, alleen vaak iets teveel beharing naar mijn smaak.
Waarom zijn ze er niet met het karakter van een herder
Dat!
Ik moet wel zeggen dat ik ze vanaf de plaatjes in de hondenencyclopedie eerst spuuglelijk vond, maar toen ik ze op shows zag vond ik ze ineens mooi. Van het ene uiterste naar het andere...
Sinds ik begraven werd onder de soezende en kroelende Barzois op een show ben ik helemaal om. Ze lagen daar opgestapeld rustig te zijn, te slapen en wat rond te kijken. Ik zou altijd wel één sporthond en een windhondachtige tegelijk willen hebben. Ooit komt die Barzoi hier.
In het eggie vind ik ze ook mooier en idd die kop lijkt er voor mij ook niet bij te horen.
Gisteren een dag uit geweest naar de Countryfair in Aalten, ‘s middaags zag ik een echtpaar lopen met twee barzois, wow wat groot en ik vond ze práchtig, ze waren bruinbont trouwens.
Natuurlijk van allerlei honden gezien, vam mooi naar lelijk en van iniminie naar reuzen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
DeDiana schreef:Ik vind windhonden de mooiste honden die er zijn, behalve barzois
haha ja dit precies. Ik hou erg van windhonden maar dit spreekt me neit zo aan. Al vind ik die uit de OP nog wel gaan.