Ik probeer het nu zelfs op commando te zetten

Maar ik geloof dat ik Tess dit beter niet kan gaan aanleren

Hebben jullie dat ook, van die dingen die je hond doet waarvan je denkt 'oh eigenlijk is dit totaal niet opvoedkundig, maar wel leuk'?
Moderator: moderatorteam
Dit had ik kunnen typen.xSuzannex schreef:Oh ja, juist doordat ze zo klein zijn denk ik
Saar komt van alles ruilen voor een snoepje, soms is dat best irritant. elk papiertje of dingetje pakt ze en als er niks is pakt ze wel een bonnetje uit mijn tas ofzo.
En met de was opvouwen mag ze altijd een gevallen sok aangeven, en als ie niet valt springt ze in mijn knieholte dat ik er een moet laten vallen. Denk maar niet dat ik nog gewoon de was op kan vouwen zonder haar "hulp"
En ze moet overal bij zijn. omdat ze klein is moeten we er om lachen, maar ik moet er niet aan denken dat een labrador continu op mijn hoofd kwam liggen zodra ik tegen mijn lief aan wil hangen
Ohja en bedelen. Doet ze niet zo vaak hoor, maar dit toestaan is natuurlijk niet echt opvoedkundig verantwoord
Hier is het heel simpel: geen opdracht gekregen om iets te brengen, dan ook geen beloning. Als ik de afstandsbediening laat vallen, staat Gait al klaar, maar pakt hem pas als ik het hem vraag. Zeg ik: laat maar liggen, mag hij zonder dat ding naar me toekomen om z'n beloning in ontvangst te nemenFrootje schreef:Als ik dat zo lees ga ik toch eens nadenken over wat ik aan het doen ben. Freya pikt telkens wel dingen van plekken die niet voor haar bestemd zijn en zeult ze dan ergens mee heen. Ik ben begonnen haar te leren dingen naar mij te brengen en dan krijgt ze een koekje. Ze vindt dingen naar mij brengen namelijk van nature inderdaad wel leuk. Maar ik voorzie al helemaal dat ze straks ook expres met van alles komt aanzetten.
Ik neem aan dat het daarom ook tussen aanhalingstekens staatNeeltje schreef:Ongewenst gedrag is toch gedrag dat JIJ niet wil zien bij je hond? Als je het wel toestaat wat volgens 'iemands regels', al heb ik geen flauw idee wie dat bepaald, niet zou moeten, is het geen ongewenst gedrag.
DeDiana schreef:Ik neem aan dat het daarom ook tussen aanhalingstekens staatNeeltje schreef:Ongewenst gedrag is toch gedrag dat JIJ niet wil zien bij je hond? Als je het wel toestaat wat volgens 'iemands regels', al heb ik geen flauw idee wie dat bepaald, niet zou moeten, is het geen ongewenst gedrag.Ik denk dat het om gedrag gaat dat je normaal niet wenselijk zou vinden, zoals bijten in enkels en handen, of dat je per ongeluk hebt gestimuleerd terwijl het eigenlijk niet zo'n gewenst gedrag is (wat jouzelf betreft dus).