wij zijn de afgelopen 5 jaar regelmatig met drie honden in de camper op pad geweest en dat beviel prima. Je bent supervrij, hier in Frankrijk kun je overal staan, waardoor het met honden ook makkelijker is. Ik vind het zelf op een camping niks, want te veel opletten. Maar hier zijn zat plekken waar je heerlijk kunt staan in de natuur met alle rust en ruimte om je heen die je maar wilt. Die van mij blijven ook automatisch bij de camper, maar Kailen moet aangelijnd ivm katten en mogelijk passerende honden en mensen.
Ik heb ook vaak met slecht weer gereisd en dan is het iets minder ideaal. De honden nemen toch aardig wat van de beperkte ruimte in, en je krijgt iedere keer als ze naar buiten zijn geweest een ontzettende natte smerige bende binnen. Ik neem het voor lief, maar echt prettig is het niet.
Wat ik er echt heel fijn aan vind is dat je ze makkelijk achter kunt laten als je zelf even een museum wilt bezoeken. Zelfs als het behoorlijk warm is, is het in een camper (een echte camper, geen busje) nog prima te doen. Bovendien kun je met honden erin alles lekker open laten. De honden moeten elkaar dan natuurlijk wel voor 100% verdragen anders wordt het mot op zo'n klein oppervlak.
We houden wel altijd rekening met de honden in onze dagbesteding. Dus tenminste één activiteit waarbij ze mee kunnen, maar goed dat vind ik zelf ook het leukst dat is geen opoffering ofzo. De hondjes zijn nooit zo moe als na een campertochtje. Het reizen, alle indrukken en nieuwe omgevingen put ze lekker uit

. Voor Amber is het eigenlijk iets tè spannend, die raakt er wel wat gestressed van. De andere 2 hebben het altijd geweldig gevonden. Als we na een week, waarbij de laatste dag meestal vooral rijden was, weer thuis kwamen, deden ze een plas en sprongen dan gauw de camper weer in

.
Voor vakanties zou ik nooit meer anders willen dan dit.