Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en camper

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Honden en camper

Ongelezen bericht door Jackira »

Het lijkt me zo leuk met de honden in een camper rond te reizen af en toe. Man is nog niet aan het idee gewend :wink: dus daar zit nog wat werk aan ook al kan ik ook wel alleen natuurlijk. Maar dat lijkt me toch minder gezellig dus hij moet mee :lol1: .

Maar zijn er mensen die ervaring hebben met een camper en honden. En was dat dan leuk, of heb je zo iets van dat was een keer maar nooit weer. Ik wil niet eerst een camper huren want dan moet ik de hele tijd opletten of alles heel en schoon blijft en met Jack weet ik wel zeker dat schoon geen optie is. :mrgreen:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Honden en camper

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik ben wel eens met een vriend een weekendje weg. Hij heeft een Renault master (spartaans) omgebouwd tot kampeerbusje.
Tja het is net kamperen met de hond, maar dan luxer. Ik vind die hele luxe campers zelf maar niets, want ze komen vaak met zo'n bizarre uitbouw dat het veel tijd kost om alles neer te zetten. Ze zijn dan vaak ook zo zwaar dat ze heel veel verbruiken en in de bergen echt niet lekker door de haarspeldbochten te sturen zijn. En dat betekent dat je op de plaats van overnachten geen vervoer meer hebt (omdat je camper geïnstalleerd staat te wezen)
Maar een eenvoudig omgebouwd aannemersbusje zou ik ook wel zien zitten.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Wij hebben ook een omgebouwde Renault Master. Uit 1993, zonder stuurbekrachtiging :mrgreen:
Ik vind het heerlijk en de honden ook. Het is hun tweede huis, ze zijn er op hun gemak. Er zit airco in die los aankan. Dus we kunnen ook eens uit eten of naar een museum zonder honden.
Een vakantiehuisje kan tegenvallen, dat is met een camper nooit, als het niet bevalt dan rijd je weer verder.
Wij doen meestal aan (stiekem) wildkamperen.

Via https://www.camptoo.nl/ kun je campers huren van particulieren, soort airbnb.
Daar zitten ook altijd wel wat hondentypes bij, dan kun je daar gewoon afspraken over maken.
Laatst gewijzigd door Floortje op 11 jun 2018 10:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Wij hebben nu een Peugeot Boxer (verlengd) gekocht om om te bouwen. Het is de bedoeling dat de honden dan ook mee gaan. We hebben eerder wel campers gehuurd en dat beviel super goed. Maar dat was wel zonder honden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Paisley schreef:En dat betekent dat je op de plaats van overnachten geen vervoer meer hebt (omdat je camper geïnstalleerd staat te wezen)
.
Een camper als luxe tent gebruiken vind ik niet handig. Dan zit je met boodschappen doen enzo ja. Maar dat deden wij tijdens onze vakanties altijd onderweg. Maar we zaten dan ook max. 2-3 dagen op één plek. En als we zo lang zaten wel in de buurt van wat we wilden doen en een paar winkels.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik heb een Peugeot Boxer bus gekocht en ben deze aan het ombouwen. Alles zit er nu (bijna) in. Bed, bank, tafel, keukentje, gas, water, huishoudaccu, standkachel en porta potti. Luiveltje eraan. Ramen er in gemaakt. Wat er nog moet gebeuren is een dakluik en een grotere watertank onder de bus. En dan de afwerking nog.
Ik heb onder het bed 2 hokken voor de herders met daaronder een ladenblok. Het is trouwens ook mijn enige auto dus ik gebruik hem ook voor woon werkverkeer.
Hiervoor had ik een VW transporter campertje.
En ik kampeer al jaren met de honden. Heerlijk, ze blijven allemaal onaangelijnd bij de camper liggen. Ook als ik ga douchen etc. Dat is ze vrij vlot aangeleerd.
Ik wil nooit meer zonder. Als je zin en tijd hebt, inpakken en wegwezen. Super !
Gr. Aniek

Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Budkes schreef:Ik heb een Peugeot Boxer bus gekocht en ben deze aan het ombouwen. Alles zit er nu (bijna) in. Bed, bank, tafel, keukentje, gas, water, huishoudaccu, standkachel en porta potti. Luiveltje eraan. Ramen er in gemaakt. Wat er nog moet gebeuren is een dakluik en een grotere watertank onder de bus. En dan de afwerking nog.
Ik heb onder het bed 2 hokken voor de herders met daaronder een ladenblok. Het is trouwens ook mijn enige auto dus ik gebruik hem ook voor woon werkverkeer.
En ik kampeer al jaren met de honden. Heerlijk, ze blijven allemaal onaangelijnd bij de camper liggen. Ook als ik ga douchen etc. Dat is ze vrij vlot aangeleerd.
Ik wil nooit meer zonder. Als je zin en tijd hebt, inpakken en wegwezen. Super !
Wat leuk dat ze allemaal bij de camper blijven. Dat lijkt me ideaal. Maar ik denk ook dat je dan in het dagelijkse leven daar ook op traint? Gaat dat met een commando of blijven ze gewoon bij de camper? Ik heb o.a. een husky dus ik verwacht wel dat ik er minimaal 1 moet aanlijnen bij de camper en Laila is ook nogal van het weglopen als zwerfhond uit Spanje :mrgreen: maar Shira, een herder kruising kan denk ik ook wel los.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

wij zijn de afgelopen 5 jaar regelmatig met drie honden in de camper op pad geweest en dat beviel prima. Je bent supervrij, hier in Frankrijk kun je overal staan, waardoor het met honden ook makkelijker is. Ik vind het zelf op een camping niks, want te veel opletten. Maar hier zijn zat plekken waar je heerlijk kunt staan in de natuur met alle rust en ruimte om je heen die je maar wilt. Die van mij blijven ook automatisch bij de camper, maar Kailen moet aangelijnd ivm katten en mogelijk passerende honden en mensen.
Ik heb ook vaak met slecht weer gereisd en dan is het iets minder ideaal. De honden nemen toch aardig wat van de beperkte ruimte in, en je krijgt iedere keer als ze naar buiten zijn geweest een ontzettende natte smerige bende binnen. Ik neem het voor lief, maar echt prettig is het niet.
Wat ik er echt heel fijn aan vind is dat je ze makkelijk achter kunt laten als je zelf even een museum wilt bezoeken. Zelfs als het behoorlijk warm is, is het in een camper (een echte camper, geen busje) nog prima te doen. Bovendien kun je met honden erin alles lekker open laten. De honden moeten elkaar dan natuurlijk wel voor 100% verdragen anders wordt het mot op zo'n klein oppervlak.
We houden wel altijd rekening met de honden in onze dagbesteding. Dus tenminste één activiteit waarbij ze mee kunnen, maar goed dat vind ik zelf ook het leukst dat is geen opoffering ofzo. De hondjes zijn nooit zo moe als na een campertochtje. Het reizen, alle indrukken en nieuwe omgevingen put ze lekker uit :ok: . Voor Amber is het eigenlijk iets tè spannend, die raakt er wel wat gestressed van. De andere 2 hebben het altijd geweldig gevonden. Als we na een week, waarbij de laatste dag meestal vooral rijden was, weer thuis kwamen, deden ze een plas en sprongen dan gauw de camper weer in :D .
Voor vakanties zou ik nooit meer anders willen dan dit.
Afbeelding
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

Ik heb zelf geen rijbewijs maar toen ik nog samen met mijn vriend was gingen we altijd met de camper en de hond op vakantie. Het gaat hier maar om 1 hond (tervuerense herder), wij hadden een Mercedes busje, meerdere honden daarin zou te krap zijn geworden. Ik vond het altijd super gezellig. Shep bleef altijd bij de camper maar is sowieso geen wegloper. We zijn zelfs naar Marokko heen en weer geweest. In Marokko kon je geen betere beveiliger bij je hebben. Ik vind het echt een aanrader maar ik heb dan ook een erg gemakkelijke hond die nooit weg loopt en die overal waar je haar deken neer legt zich direct op haar gemak voelt.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Papa had een camper en we gingen elk voorjaar een weekendje kamperen, Oor ging mee. Tsja wat wil je weten? Het is niet anders dan een tent, alleen dan zit je in een camper. Je kunt het iets makkelijker schoonbezemen. De hond vond het allemaal prima. Ik zie eigenlijk geen nadelen, ik zou zeggen gewoon doen!
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

En zo ziet dat er bij ons dan uit :mrgreen:

Afbeelding

Met zo'n klein campertje kun je ook gewoon overal heentuffen, lekker touren en 's avonds weer naar de camping. Je hebt toch alles bji de hand en je kunt fietsen meenemen als je wilt. Als we met de camper weg gingen lieten we de tafel en stoelen etc. gewoon buiten op onze plek staan.
Jackira
Zeer actief

mijke schreef:En zo ziet dat er bij ons dan uit :mrgreen:

Afbeelding

Met zo'n klein campertje kun je ook gewoon overal heentuffen, lekker touren en 's avonds weer naar de camping. Je hebt toch alles bji de hand en je kunt fietsen meenemen als je wilt. Als we met de camper weg gingen lieten we de tafel en stoelen etc. gewoon buiten op onze plek staan.
Wat leuk :ok:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Jackira schreef:
Budkes schreef:Ik heb een Peugeot Boxer bus gekocht en ben deze aan het ombouwen. Alles zit er nu (bijna) in. Bed, bank, tafel, keukentje, gas, water, huishoudaccu, standkachel en porta potti. Luiveltje eraan. Ramen er in gemaakt. Wat er nog moet gebeuren is een dakluik en een grotere watertank onder de bus. En dan de afwerking nog.
Wat leuk dat ze allemaal bij de camper blijven. Dat lijkt me ideaal. Maar ik denk ook dat je dan in het dagelijkse leven daar ook op traint? Gaat dat met een commando of blijven ze gewoon bij de camper? Ik heb o.a. een husky dus ik verwacht wel dat ik er minimaal 1 moet aanlijnen bij de camper en Laila is ook nogal van het weglopen als zwerfhond uit Spanje :mrgreen: maar Shira, een herder kruising kan denk ik ook wel los.
Ik baken de virtuele grenzen af de eerste dag door een uhuh of stop als ze er over heen stappen. Dit is dan op een camping. Als ik niet op een camping sta mogen ze de plek wat ruimer nemen. Weglopers zijn het sowieso niet.
Ik leer ze het stopwoord aan door het ouderwetse "pak het en stop" met voertjes. Dus voertjes geven en mijn hand sluiten terwijl ik uh uh of stop zeg. Het woord is in een paar keer aangeleerd en werkt voor mij als een tierelier. Voorwaarde is wel dat je consequent bent. Dus komt er 1tje ff buurten als je aan de afwas bent dan stuur je hem zonder veel poespas weer terug. Altijd. Anders gaat de regel maar voor soms gelden en gaat het zeker mis.
En dit jaar gaat de 10 maanden oude terror mechel ook wel eens mee vermoedelijk. Die moet hartstikke vast. Geen schijn van kans dat dat nu gaat lukken, dus dan begin ik er ook nog niet aan. :schrik:
Een goed begin is namelijk het halve werk. :D
Gr. Aniek

Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ja met de hond of honden en camper op vakantie is leuk. Wij gaan elk jaar met de camper minimaal de grote vakantie van 3 tot 4 weken weg. Echte campings proberen we te vermijden. Soms lukt dat niet maar afgelopen jaar in Scandinavië weer bijna overal vrij kunnen staan ideaal.

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201806 ... 26174f.jpg[/img]

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201806 ... ed5b04.jpg[/img]

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201806 ... 4a96bd.jpg[/img]

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201806 ... 446e3a.jpg[/img]

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 15 jun 2018 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Wij zijn toen we de camper nog hadden een paar keer met toen alleen nog Pippy naar Zweden en Noorwegen geweest. Heerlijk rondtoeren, staan waar je wil en eindeloos wandelen!
Wel natuurlijk zorgen voor een rabiesenting en verklaring da!

[url=http://s1146.photobucket.com/user/ingri ... w.jpg.html]Afbeelding

[url=http://s1146.photobucket.com/user/ingri ... 2.jpg.html]Afbeelding
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Vandaag een collega die enthousiast vertelde over haar vakantie en dat ze een kleine camper hadden gekocht. (omgebouwde vw bus)
Het zette mij ook aan het denken.
Maar ik wil dan een kleine zodat ik deze ook in het dagelijkse leven kan gebruiken, want een station én een model camper is me dan weer te veel van het goede.
Leef ik in een Utopie, of zou het kunnen? Een busje waar je ook boodschappen mee kunt doen, maar waar je ook lekker mee de hort op kunt met de honden, voortent is dan wel een vereiste.
Zijn er mensen die het zo doen?
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Jawel, een collega heeft een Transporter met permanent een luifelbalk aan de zijkant en gebruikt die ook als dagelijks vervoer.
AfbeeldingAfbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

bram en thijs schreef:Jawel, een collega heeft een Transporter met permanent een luifelbalk aan de zijkant en gebruikt die ook als dagelijks vervoer.

Ja die bestaan.
Ik vind dat alleen echt wel kramperen. Tenzij je regelmatig een hotelletje of B&B pakt. Of alleen een paar daagjes weg gaat. Of een luxe tent mee neemt.

Deze zijn net iets ruimer
https://www.google.nl/search?q=oude+vol ... qQcIx8m79M:

Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Cleva schreef:"Kaar?"
"Ja, Johan."
"Hebben ze in Italie ook een strand?"
"Ja, een paar zelfs."
"En cornetto's?"
"Denk ik wel."
"Leuk man..."
"Ga jij zo nog even tanken?"
"He?"
"Tanken!"
"Heb ik dinsdag al gedaan."
"Neehee, met de Cam!Per!....."
:E: :E: geweldig!
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Jackira schreef:Het lijkt me zo leuk met de honden in een camper rond te reizen af en toe.
Maar zijn er mensen die ervaring hebben met een camper en honden. En was dat dan leuk, of heb je zo iets van dat was een keer maar nooit weer.
Voor af en toe lijkt me een camper erg duur. Ik zie meer voordelen in een kleine caravan.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Jackira schreef:Het lijkt me zo leuk met de honden in een camper rond te reizen af en toe.
Maar zijn er mensen die ervaring hebben met een camper en honden. En was dat dan leuk, of heb je zo iets van dat was een keer maar nooit weer.
Voor af en toe lijkt me een camper erg duur. Ik zie meer voordelen in een kleine caravan.
Af en toe is best een ruim begrip. Wij gaan 1x per jaar 3 weken weg en af en toe een weekend. Hebben de caravan weg gedaan omdat dat met name in de bergen niet zo fijn rijd. Sowieso rijd het minder fijn.
Als je naar een camping wilt rijden en je caravan daar wil zetten helemaal prima maar als je lekker wilt road trippen is het niet echt fijn. En ja een camper is niet goedkoop maar de vrijheden die je er mee hebt is dat wel waard vind ik.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 01 aug 2018 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Ook wij zoeken die kudde schapen niet op.

En staan het liefst zo. Afbeelding

Of zo

Afbeelding

Budkes
Zeer actief

blondie schreef:Vandaag een collega die enthousiast vertelde over haar vakantie en dat ze een kleine camper hadden gekocht. (omgebouwde vw bus)
Het zette mij ook aan het denken.
Maar ik wil dan een kleine zodat ik deze ook in het dagelijkse leven kan gebruiken, want een station én een model camper is me dan weer te veel van het goede.
Leef ik in een Utopie, of zou het kunnen? Een busje waar je ook boodschappen mee kunt doen, maar waar je ook lekker mee de hort op kunt met de honden, voortent is dan wel een vereiste.
Zijn er mensen die het zo doen?
Ja ik. Ik heb al 5 jaar geen gewone auto meer. Had eerst een VW transporter met hefdak, nu een Peugeot Boxer L2H2, gekocht als dichte bedrijfswagen en zelf omgebouwd tot Camper.
Ik rijd zo'n 40.000 km per jaar.
Bij de VW transporter had ik een bustent, ideaal, de Boxer is weer zoveel groter dat een luifel voldoende is, ook als ik alle honden meeneem op vakantie.
Met de transporter kon je ook in parkeergarages, met de Boxer niet. Die is te hoog. 2.60 m.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef:
bram en thijs schreef:Jawel, een collega heeft een Transporter met permanent een luifelbalk aan de zijkant en gebruikt die ook als dagelijks vervoer.

Ja die bestaan.
Ik vind dat alleen echt wel kramperen. Tenzij je regelmatig een hotelletje of B&B pakt. Of alleen een paar daagjes weg gaat. Of een luxe tent mee neemt.

Dat zijn allemaal transporters, :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Bedankt voor de reacties. Ik ga me een beetje oriënteren.
Voorheen ging ik wat vaker weekenden weg naar Zeeland omdat mijn ouders daar een huisje hadden. En nu dat huisje is verkocht is ga ik toch minder snel weg. Met een camper ben je volgens mij sneller geneigd om een lang weekend vrij te nemen en even op pad te gaan.
Ook wil ik eens gewoon op pad naar bepaalde landen, Schotland, Ierland, Noorwegen, Kroatie of Hongarije. En dan willen mijn partner en ik het liefst de honden mee. Dan lijkt een camper mij ideaal, inpakken en wegwezen :mrgreen:
Budkes
Zeer actief

blondie schreef:Bedankt voor de reacties. Ik ga me een beetje oriënteren.
Voorheen ging ik wat vaker weekenden weg naar Zeeland omdat mijn ouders daar een huisje hadden. En nu dat huisje is verkocht is ga ik toch minder snel weg. Met een camper ben je volgens mij sneller geneigd om een lang weekend vrij te nemen en even op pad te gaan.
Ook wil ik eens gewoon op pad naar bepaalde landen, Schotland, Ierland, Noorwegen, Kroatie of Hongarije. En dan willen mijn partner en ik het liefst de honden mee. Dan lijkt een camper mij ideaal, inpakken en wegwezen :mrgreen:
Is het ook. Een transporter met bustent is ideaal, ook voor dagelijks gebruik, ze zijn alleen niet te betalen :schrik:
Gr. Aniek

Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Budkes schreef:
Chihuahua-paws schreef:

Ja die bestaan.

Klopt wel alleen zat ik met dit in mijn hoofd op de één of andere manier. Maar ook die iets ruimere vind ik leuk maar te klein om echt een langere vakantie mee op pad te gaan.

Ik had dit in mijn hoofd bij Transporter met hefdak
https://goo.gl/images/z2qrjA

Budkes
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef:
Budkes schreef:
Chihuahua-paws schreef:

Ja die bestaan.

Klopt wel alleen zat ik met dit in mijn hoofd op de één of andere manier. Maar ook die iets ruimere vind ik leuk maar te klein om echt een langere vakantie mee op pad te gaan.

Ik had dit in mijn hoofd bij Transporter met hefdak
https://goo.gl/images/z2qrjA

Ja dat klopt, maar dat blijven nog steeds dezelfde als in je eerste Google link, en net zo groot. :cool2:

Ik probeer een foto neer te zetten van mijn VW transporter, met bustent. Kan er alleen nog even niet zo snel 1 vinden. Maar ik zoek nog ff verder
Gr. Aniek

Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Budkes schreef:
Is het ook. Een transporter met bustent is ideaal, ook voor dagelijks gebruik, ze zijn alleen niet te betalen :schrik:
Ik las dat je een bedrijfswagen hebt omgebouwd tot camper. Dan kun je ook zelf zo'n tentinrijgrail bevestigen. Genoeg goede gebruikte caravan voortenten in de verkoop. Alleen even op de maat letten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
blondie
Zeer actief

Budkes schreef:
Welke bedragen moet je dan aan denken :oeps:
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”