Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
G7
Moderator: moderatorteam
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Re: G7
De hond is gewoon geeuthaniseerd. Niet anders dan hoe wij onze honden euthaniseren als ze oud zijn. Als ze eenmaal dood zijn merken ze niks meer dus dat euthaniseren op zichzelf is niet het probleem. Wat is dan wel het probleem? Dat ze in een asiel zat? Dat ze aan het werpen was? Die dingen waren toch alleen een probleem vóór ze dood was? Bij leven dus. Ik ben natuurlijk geen dierenarts dus welk effect dit op de nog ongeboren pups heeft gehad ofzo weet ik niet, maar voor de hond zelf zie ik geen enkel verschil. Dat verschil is puur emotioneel. Voor mensen dan dus. En in dat licht vind ik het onzinnig om hier ophef over te gaan maken. Er is een overschot aan honden daar, dan vind ik euthaniseren humaner dan ze allemaal op een kluitje in een kaal hok laten wegkwijnen terwijl je weet dat er nevernooitniet iemand meer voor komt.Catho schreef:Nou, ik kan er wel mee zitten hoe een dier aan zijn of haar einde komt
Nee het verdient geen schoonheidsprijs maar dan heb je het over puur esthethische waarden.
- mijke
- Zeer actief
Ja dat overschot is zeker dieptriest, maar hoe dat betrekking heeft op de ophef over deze specifieke euthanasie ontgaat me een beetje. Dat het beter zou zijn om het overschot te beperken dan om honden te euthaniseren lijkt me evident.Catho schreef:Het probleem staat in de rest van mijn postDaar kan ik wel mee zitten ja, zo'n dieptriest overschot.
- mijke
- Zeer actief
Oh, nou, dan was ze dus ook niet 'aan het bevallen'.dagmar88 schreef:Ze waren al geboren.mijke schreef:Ik ben natuurlijk geen dierenarts dus welk effect dit op de nog ongeboren pups heeft gehad ofzo weet ik niet
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ze was bezig met werpen, en was de al geboren pups nog aan het drooglikken.mijke schreef:Oh, nou, dan was ze dus ook niet 'aan het bevallen'.dagmar88 schreef:Ze waren al geboren.mijke schreef:Ik ben natuurlijk geen dierenarts dus welk effect dit op de nog ongeboren pups heeft gehad ofzo weet ik niet
Ze hadden haar dan beter gelijk in kunnen laten slapen bij binnenkomst.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hoeveel tijd zat er tussen binnenkomst & inslapen? Ze zullen niet bij de voordeur al met een spuit staan, dat al organisatorisch ook tijd kosten.gonnie schreef:Ze was bezig met werpen, en was de al geboren pups nog aan het drooglikken.mijke schreef:Oh, nou, dan was ze dus ook niet 'aan het bevallen'.dagmar88 schreef:Ze waren al geboren.mijke schreef:Ik ben natuurlijk geen dierenarts dus welk effect dit op de nog ongeboren pups heeft gehad ofzo weet ik niet
Ze hadden haar dan beter gelijk in kunnen laten slapen bij binnenkomst.
En de pups die al geboren waren zijn denk ik ook ingeslapen?
- Simone-H
- Zeer actief
Ik ben absoluut anti pit-bull en alles wat een HR gehalte heeft.
Maar een bevallende hond euthanaseren gaat me echt veel te ver.
Waar is dan het respect voor het leven in zijn algemeenheid? Ik vind dit echt heel erg. Die hond doet op dit moment alleen wat ze moet doen, bevallen en de puppies schoonmaken.
Dat moeder hond dood moest, okee. Dat de puppies ook geen kans hadden, ook okee. Maar dat hoeft dan toch niet zo?
Ik vind dit echt heel erg.
Waar is dan het respect voor het leven in zijn algemeenheid? Ik vind dit echt heel erg. Die hond doet op dit moment alleen wat ze moet doen, bevallen en de puppies schoonmaken.
Dat moeder hond dood moest, okee. Dat de puppies ook geen kans hadden, ook okee. Maar dat hoeft dan toch niet zo?
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Accepteer wat je niet kunt veranderen
- dagmar88
- Zeer actief
Hoe gaat dat samen?Simone-H schreef:Ik ben absoluut anti pit-bull en alles wat een HR gehalte heeft.
Ik vind het vals sentiment.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wel een beetje hard om een bevallende teef ergens in het proces af te spuiten.Maar dat zou het ook zijn als ze na de zoogperiode de spuit krijgt.Dus hoe je het ook bekijkt het is sowieso hard om 3 miljoen pitbul achtige af te spuiten. en nog wat duizenden /miljoenen andere rassen en niet rassen die overbodig zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
het zegt heel erg iets over die mensen. hechten compleet nergens waarde aan..... stom bot en afgestompt en leg de schuld maar bij een ander zijn hadden niet op dat moment hoeven in grijpen, op die manier.Nanna schreef:Het zal de hond verder geen fuck uitmaken wanneer ze de finalespuit krijgt hoor. Misschien dachten ze op deze manier ook meteen even de nog ongeboren pups mee te pakken.Zinodo schreef:Nou dat is echt geen manier hoor
Maar toch stuit het op één of andere manier tegen de borst.
- mijke
- Zeer actief
Als je 3 miljoen honden moet afspuiten per jaar kan ik me best voorstellen dat je een beetje afstompt ja. Je kunt moeilijk verwachten dat ze voor elk dier net zo respectvol en serieus de tijd gaan nemen als wanneer wij afscheid nemen van een geliefd huisdier. Voor de hond zelf maakt dat gelukkig niet uit.
Iemand zal het moeten doen en of het dan gebeurt of 5 minuten later, wat maakt het verschil? Heeft totaal niets met 'hechten compleet nergens waarde aan'? Het werk moet gewoon gedaan worden. Of moeten ze al die miljoenen honden maar jaren en jaren in een kennel laten zitten? Wie gaat dat betalen?S@ndr@ schreef:het zegt heel erg iets over die mensen. hechten compleet nergens waarde aan..... stom bot en afgestompt en leg de schuld maar bij een ander zijn hadden niet op dat moment hoeven in grijpen, op die manier.Nanna schreef:Het zal de hond verder geen fuck uitmaken wanneer ze de finalespuit krijgt hoor. Misschien dachten ze op deze manier ook meteen even de nog ongeboren pups mee te pakken.Zinodo schreef:Nou dat is echt geen manier hoor
Maar toch stuit het op één of andere manier tegen de borst.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Dit is zo ontzettend sneu. Het feit dat er zoveel pitbulls in de asiels zitten is uberhaupt vreselijk sneu.
Hier ook. De asiels zitten overvol, hoofdzakelijk met pitbulls, staffs of kruisingen daarvan.
Hier ook. De asiels zitten overvol, hoofdzakelijk met pitbulls, staffs of kruisingen daarvan.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Applausje weer voor wie de meest harde gevoelloze reacties kan plaatsen. Wat een kotsmentaliteit hebben sommige mensen toch. Ongelooflijk. En zie eens hoe ze gaan rennen als ze zelf een moederloos pupje in handen krijgen. Niks dan een wedstrijdje kijk mij de hardste eens zijn....triest en wat mij betreft zet je alleen jezelf te kakken als je denkt dat je stoer bent door net te doen alsof je geen gevoel in je donder hebt.
Chapeau....pffff
Chapeau....pffff
-
- Zeer actief
ja dit soort reacties verdient applaus, want t moet toch gebeuren
O ja van wie moet dat dan
??..... dit zit tussen oren van mensen - Het moet namelijk helemaal niet.... als t gebeurt is het een keuze.. eentje waar ik absoluut geen greintje begrip voor heb

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Inderdaad , helemaal mee eensCatho schreef:Nou, dit duslaeken schreef:Applausje weer voor wie de meest harde gevoelloze reacties kan plaatsen. Wat een kotsmentaliteit hebben sommige mensen toch. Ongelooflijk. En zie eens hoe ze gaan rennen als ze zelf een moederloos pupje in handen krijgen. Niks dan een wedstrijdje kijk mij de hardste eens zijn....triest en wat mij betreft zet je alleen jezelf te kakken als je denkt dat je stoer bent door net te doen alsof je geen gevoel in je donder hebt.
Chapeau....pffffDacht dat we hier met hondenliefhebbers zaten maar zeg, bij pitbulls is alles maar geoorloofd.
De situatie daar is beslist niet vergelijkbaar met hier qua aantallen honden maar ook de armoede en het gebrek aan mogelijkheden je daaruit te bevrijden. Maar laten we dit systeem alsjeblieft niet zelf ook gaan normaliseren door te doen alsof het toch allemaal niet uitmaakt. Dat houdt nou net geheel die bende in stand.

Heb eerder deze week hier een stukje van zitten kijken , in het weekend kijk ik het even af maar het is echt totaal onvergelijkbaar met hier en niet in positieve zin.
https://www.npostart.nl/louis-theroux-l ... ON_1284024

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Afschuwelijk ja en als ik dit soort dingen lees:
Die teef is ook maar een product van de mislukte wereld waarin ze gefokt is.
"Wat hadden ze dan moeten doen?" Daar heeft niemand een goed antwoord op maar dat betekent nog niet dat dit je koud zou moeten laten. Dat pitbulloverschot is volgens mij éen van de ergste hondenwelzijnsproblemen.
kan ik wel janken. Dan ben ik maar de stomste Libellesoftie van het forum. Het is nog steeds een hond en ik ben raar genoeg heel erg gek op honden dus dit grijpt me aan. Maar volgens mij voelen de meesten op dit forum zich ook wel zo.Haar laatste momenten, terwijl ze op sterven lag, was de hond nog steeds aan het proberen om haar net geboren puppy's schoon te likken.
Die teef is ook maar een product van de mislukte wereld waarin ze gefokt is.
"Wat hadden ze dan moeten doen?" Daar heeft niemand een goed antwoord op maar dat betekent nog niet dat dit je koud zou moeten laten. Dat pitbulloverschot is volgens mij éen van de ergste hondenwelzijnsproblemen.

-
- Zeer actief
ze hadden het een kans kunnen geven zoek een tehuis voor de puppen, steriliseer de teef en geef het een kans - dood maken kan altijd nog........ er zijn teveel mensen .. en daar doen we niets aan, waarom moet al het andere wel het veld ruimen.. waarom is het enige antwoord wat we hebben dood en destructie..
-
- Zeer actief
Het is sowieso de grootste lariekoek om een hond als levensgevaarlijk te gaan bestempelen op het moment dat ze in handen is van professionals. Het is een hond....kom op!S@ndr@ schreef:ze hadden het een kans kunnen geven zoek een tehuis voor de puppen, steriliseer de teef en geef het een kans - dood maken kan altijd nog........ er zijn teveel mensen .. en daar doen we niets aan, waarom moet al het andere wel het veld ruimen.. waarom is het enige antwoord wat we hebben dood en destructie..
Wat gaat zo'n hondje in vredesnaam doen achter tralies?
Als je ook maar iets van gevoel in je donder hebt laat je dat teefje haar pups grootbrengen en kijk je dan wat er met dat hondje aan de hand is. Sinds wanneer gaan we in dit soort gevallen klakkeloos op het verhaal van de eigenaar af? Als die zegt ik ben allergisch dan geloven we er niks van maar als een pitbullteefje met weeen in een asiel gedumpt wordt spuiten we het af omdat de eigenaar zegt dat het gevaarlijk is? En dan laten we de pups moederloos achter en een deel sterven in hun dode moeder. Mensen zijn toch eigenlijk wel de meest gevaarlijke vieze wezens die er rondlopen....

- Zamunda
- Zeer actief
Ik begrijp dat het sèc gezien voor de hond niet uitmaakt en dat het in die zin om ons eigen sentiment gaat, maar dan ben ik toch maar een sentimentele doos want ik vind deze manier/timing om te janken.
Verder vind ik het gewoon kut dat er zoveel honden (of dat nou pitbulls of andere rassen/types zijn) een kutleven hebben en/of zomaar afgespoten (moeten) worden, simpelweg omdat wij mensen ze maar laten vermeerderen en vervolgens laten verrotten.
Verder vind ik het gewoon kut dat er zoveel honden (of dat nou pitbulls of andere rassen/types zijn) een kutleven hebben en/of zomaar afgespoten (moeten) worden, simpelweg omdat wij mensen ze maar laten vermeerderen en vervolgens laten verrotten.
-
- Zeer actief
die zullen ze ook wel afgespoten hebben, ik zou me doodschamen, moet er ook niet te lang bij stilstaan want dan ga ik janken .. verschrikkelijk, is geen wezen op de wereld die meer doden op zijn conto heeft dan de mens..... bah bah bah,...... heel erg smerig Idd.laeken schreef:Het is sowieso de grootste lariekoek om een hond als levensgevaarlijk te gaan bestempelen op het moment dat ze in handen is van professionals. Het is een hond....kom op!S@ndr@ schreef:ze hadden het een kans kunnen geven zoek een tehuis voor de puppen, steriliseer de teef en geef het een kans - dood maken kan altijd nog........ er zijn teveel mensen .. en daar doen we niets aan, waarom moet al het andere wel het veld ruimen.. waarom is het enige antwoord wat we hebben dood en destructie..
Als je ook maar iets van gevoel in je donder hebt laat je dat teefje haar pups grootbrengen en kijk je dan wat er met dat hondje aan de hand is. Sinds wanneer gaan we in dit soort gevallen klakkeloos op het verhaal van de eigenaar af? Als die zegt ik ben allergisch dan geloven we er niks van maar als een pitbullteefje met weeen in een asiel gedumpt wordt spuiten we het af omdat de eigenaar zegt dat het gevaarlijk is? En dan laten we de pups moederloos achter en een deel sterven in hun dode moeder. Mensen zijn toch eigenlijk wel de meest gevaarlijke vieze wezens die er rondlopen....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
laeken schreef:Het is sowieso de grootste lariekoek om een hond als levensgevaarlijk te gaan bestempelen op het moment dat ze in handen is van professionals. Het is een hond....kom op!S@ndr@ schreef:ze hadden het een kans kunnen geven zoek een tehuis voor de puppen, steriliseer de teef en geef het een kans - dood maken kan altijd nog........ er zijn teveel mensen .. en daar doen we niets aan, waarom moet al het andere wel het veld ruimen.. waarom is het enige antwoord wat we hebben dood en destructie..
Precies.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
En wat is die hond er nu mee opgeschoten of wij hier nu wel of geen gevoel tonen of die andere 3 miljoen die afgespoten worden .
Geloof ook niet dat je dat soort honden moet herplaatsen want de praktijk laat zien dat ze een kutleven krijgen en veel problemen veroorzaken. 3 miljoen die afgespoten worden en daar zullen ook zwangere teven bij hebben gezeten of hele trieste verhalen.
Als dat leven je staat te wachten kun je maar beter dood zijn. Die mensen in asielen lopen ook de ellende en troep op te ruimen van anderen die er een zooitje van maken . Je kunt ze het nog niet eens kwalijk nemen.
Wat ik er hier ook van vind , tot tranen geroerd of je schouders bij ophalen levert beide niets toe in het welzijn van die honden . Net als ik nu ga lopen roeptoeteren dat mijn gedachten naar hun uitgaan en ik vele gebeden heb verzonden hun kant op.
En soms moet je proberen je schouders op te halen want je kunt er niets aan veranderen ,gewoon om jezelf te beschermen.
Geloof ook niet dat je dat soort honden moet herplaatsen want de praktijk laat zien dat ze een kutleven krijgen en veel problemen veroorzaken. 3 miljoen die afgespoten worden en daar zullen ook zwangere teven bij hebben gezeten of hele trieste verhalen.
Als dat leven je staat te wachten kun je maar beter dood zijn. Die mensen in asielen lopen ook de ellende en troep op te ruimen van anderen die er een zooitje van maken . Je kunt ze het nog niet eens kwalijk nemen.
Wat ik er hier ook van vind , tot tranen geroerd of je schouders bij ophalen levert beide niets toe in het welzijn van die honden . Net als ik nu ga lopen roeptoeteren dat mijn gedachten naar hun uitgaan en ik vele gebeden heb verzonden hun kant op.
En soms moet je proberen je schouders op te halen want je kunt er niets aan veranderen ,gewoon om jezelf te beschermen.

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
In de vs zitten asiels inderdaad overvol. In Nederland absoluut niet. Er zijn 500 officiële opvangen en er moeten 5000 honden herplaatst worden. Als een asiel dan overvol zit, dan komt dat doordat ze nog maar net aan 4 kemels hebben. Al jaren worden er minder honden gebracht/ gevonden dan herplaatst. Niet zelden is er voor gezelschapshonden een wachtlijst en ook spa's worden vaak binnen 3 maanden geplaatst. Wat er aan langzitters zit is wel vaak spa, maar dat maakt onze asiels niet overvol. Er zijn zelfs asiels die zwerfhonden uit het buitenland importeren om l maar enigszins aan de vraag te voldoen.Alfilillo schreef:Dit is zo ontzettend sneu. Het feit dat er zoveel pitbulls in de asiels zitten is uberhaupt vreselijk sneu.
Wat betreft de op, dat kan ik alleen maar walgelijk vinden. Dik in de hormonen is karakter sowieso niet te beoordelen, al helemaal niet door vreemden.
-
- Zeer actief
die hond heeft er geen erg meer in.. maar dit mag veroordeeld worden en mensen moeten leren om eens constructief te worden, dood is niet constructief... de rest van de pups die al geboren waren zullen ze ook wel vernietigd hebben... echt... mensen moeten eens goed naar zichzelf kijken en zorgen dat ze zelf beter worden dan ze waren...bouvierpoedel schreef:En wat is die hond er nu mee opgeschoten of wij hier nu wel of geen gevoel tonen of die andere 3 miljoen die afgespoten worden .
-
- Zeer actief
Nou wat voor oplossing heb jij voor 3 miljoen honden van een bepaald type die mishandeld worden , uitgehongerd , misbruikt en nog veel meer . De vraag komt ook vaak weer vanuit het bepaalde milieu die nu net dit probleem veroorzaakt. Dus in leven laten is ook alleen maar het voortzetten van het probleem en ellende in stand houden. Je moet niet de mensen die proberen om nog iets aan het probleem en leed te doen veroordelen .S@ndr@ schreef:die hond heeft er geen erg meer in.. maar dit mag veroordeeld worden en mensen moeten leren om eens constructief te worden, dood is niet constructief... de rest van de pups die al geboren waren zullen ze ook wel vernietigd hebben... echt... mensen moeten eens goed naar zichzelf kijken en zorgen dat ze zelf beter worden dan ze waren...bouvierpoedel schreef:En wat is die hond er nu mee opgeschoten of wij hier nu wel of geen gevoel tonen of die andere 3 miljoen die afgespoten worden .

-
- Zeer actief
ze doen niets aan het probleem, iets doen aan het probleem is actief sterilisatie beleid, voorlichting enz enz, dat is actief iets aan het probleem doen.. zorgen dat t niet meer ontstaat in de toekomst..... maar dat doen ze niet, ze dweilen veel liever met de kraan open ...... dat is pas leuk alles doodmaken wat binnen komt en zeggen dat dit de oplossing is....... nice.. ( soort van Oostvaardersplassen mentaliteit) we weten allemaal dat het geen zin heeft om te gaan dweilen als de kraan nog open staat....
-
- Zeer actief
Ja en dan word de hele hap gecastreerd en dan hebben ze gelijk een goed leven en worden ze niet meer mishandeld en komen niet, nooit meer in het asiel .S@ndr@ schreef:ze doen niets aan het probleem, iets doen aan het probleem is actief sterilisatie beleid, voorlichting enz enz, dat is actief iets aan het probleem doen.. zorgen dat t niet meer ontstaat in de toekomst..... maar dat doen ze niet, ze dweilen veel liever met de kraan open ...... dat is pas leuk alles doodmaken wat binnen komt en zeggen dat dit de oplossing is....... nice.. ( soort van Oostvaardersplassen mentaliteit) we weten allemaal dat het geen zin heeft om te gaan dweilen als de kraan nog open staat....