Ik heb mijn honden liever wat schraal, zeker omdat t sporthonden zijn en dat extra gewicht maar onnodig mee moeten zeulen. Niet mager, want ik zie graag alleen in beweging de achterste 3 ribben.
Wat zien jullie t liefst en waarom?

Moderator: moderatorteam
Dat is geheel afhankelijk van het lichaamstype.Sulluna schreef: Ik vind gezond, de ribben kunnen voelen maar niet kunnen zien om dat er een laagje (laagJE) vet overheen zit. De reserve die een gezond lichaam (net als bij mensen) heeft. Ik heb het dan niet over een 2 kilo vet, maar over een KLEIN vetlaagje.
Discussie gaat toch wat je voorkeur is?dagmar88 schreef:Dat is geheel afhankelijk van het lichaamstype.Sulluna schreef: Ik vind gezond, de ribben kunnen voelen maar niet kunnen zien om dat er een laagje (laagJE) vet overheen zit. De reserve die een gezond lichaam (net als bij mensen) heeft. Ik heb het dan niet over een 2 kilo vet, maar over een KLEIN vetlaagje.
Je hebt er helaas niet altijd even veel op in te brengen. Niko is al sinds zijn ballen meer aanwezig zijn schraal tot mager, na ziekte veel te mager. Met chip komt hij aan, maar op z'n oude leeftijd en met minder goede heupen vind ik zijn bespiering belangrijker.
Django is een dikke wollige prop. Altijd al aanleg gehad. Tja, allebei minder mooi ja. Jammerdan
Ja graag... maar helaas hou ouder hoe lastiger. Zeker omdat ik geen soortschooltype ben. Dus ja ik probeer t bij mezelf ook. Nu mag er wel weer iets af want ik merk dat t met een paar kilo minder gewoon wat prettiger wasSulluna schreef:Voor mensen die liever iets te schraal hebben, ben benieuwd.. Willen jullie dan zelf ook liever iets te schraal zijn dan iets te dik?
Ik zit echt lekkerder in mijn vel met dat mini laagje vet over mijn ribben. Als ik nu 2 kg af val, heb ik dat laagje niet meer en voel ik mij echt minder goed.
Mijn honden zijn echt niet dik, Luna is 16 jaar en super mooi slank, maar geen ribben tellen of uitstekende heupbotten Gewoon met een mini laagje vet op de rib.
Eindeloze discussie denk ik haha, ik vind gezond gewicht waar dus een BEETJE vet bij hoort. Natuurlijk proces ook van het lichaam trouwens, het hoort bij een gezond lichaam(net als bij mensen)
Ik ook... ik vind t echt niet mooi en ik moet er toch mee in een huis wonensjm schreef:Ik vind dikke honden vreselijk. Ik vind ze mooi als ze er gewoon goed gezond uit zien, eerder een klein beetje schraal dan te veel vet op de ribben en mooie bespiering.
.
Nou en? Sinds wanneer gaan we hier niet meer off topic?Sulluna schreef:Discussie gaat toch wat je voorkeur is?dagmar88 schreef:Dat is geheel afhankelijk van het lichaamstype.Sulluna schreef: Ik vind gezond, de ribben kunnen voelen maar niet kunnen zien om dat er een laagje (laagJE) vet overheen zit. De reserve die een gezond lichaam (net als bij mensen) heeft. Ik heb het dan niet over een 2 kilo vet, maar over een KLEIN vetlaagje.
Je hebt er helaas niet altijd even veel op in te brengen. Niko is al sinds zijn ballen meer aanwezig zijn schraal tot mager, na ziekte veel te mager. Met chip komt hij aan, maar op z'n oude leeftijd en met minder goede heupen vind ik zijn bespiering belangrijker.
Django is een dikke wollige prop. Altijd al aanleg gehad. Tja, allebei minder mooi ja. Jammerdan
Toen sultan ziek was woog hij 10kg te weinig bijna.. Sja, soms kan je er niks aan doen.
Suus kwam veel te dik, en toch ging het afvallen erg langzaam.
Ik ben van mezelf vreselijk slank, ik kan vreten als een bootwerker maar kom niet zomaar aan. Ben alleen 10 kg aangekomen toen ik een half jaar gestopt was met roken. Dat is alleen in mijn buik gaan zitten. Voor die tijd had ik echt geen buikje. Nu zie ik er continu uit alsof ik net een paar maandjes zwanger benSulluna schreef:Voor mensen die liever iets te schraal hebben, ben benieuwd.. Willen jullie dan zelf ook liever iets te schraal zijn dan iets te dik?
Ik zit echt lekkerder in mijn vel met dat mini laagje vet over mijn ribben. Als ik nu 2 kg af val, heb ik dat laagje niet meer en voel ik mij echt minder goed.
Mijn honden zijn echt niet dik, Luna is 16 jaar en super mooi slank, maar geen ribben tellen of uitstekende heupbotten Gewoon met een mini laagje vet op de rib.
Eindeloze discussie denk ik haha, ik vind gezond gewicht waar dus een BEETJE vet bij hoort. Natuurlijk proces ook van het lichaam trouwens, het hoort bij een gezond lichaam(net als bij mensen)
Haahaha ja maar iedereen denkt dat ik het heb over een vetrol of over een laag vet. Ik praat over een inieminie en die heb ik. Ik heb een heeeeeeel klein laagje vet. Dat hebben mijn honden ook. een inieeeeeminieeeeee laagje vet. Geen rollen, geen kilo vet, een heel klein laagje.Manuma schreef:Sulluna: als jij een laagje vet over je ribben hebt ben ik zwaar obesitasIk vind Luna en Goldy prachtig op gewicht, precies mooi naar mijn mening!
Ik zou zelf ook graag wat schraler zijnEen stuk makkelijker als ik alleen zou eten wat iemand me voorschotelt haha!
Ik vind Uma nog steeds te bol, maar nu moet het van spieren komen. Helaas gaat dat nog niet helemaal naar wens maar we blijven er rustig aan mee bezig. Manu blijft vanzelf mooi gespierd, als ik zorg dat hij genoeg blijft eten blijft het er goed uitzien.
Leonie. schreef: Bij Millie moet ik af en toe aan de vacht wennen. Daardoor lijkt het heel wat tegenwoordig. Vervolgens komt ze het water uit en blijft er niets van over
Hoezo niet? Dus als ik obees ben moet ik mijn hond ook obees voeren? Of hoe werkt dat?Johnny Jones schreef:Net als Sulluna vraag ik me af hoe het dan is met de conditie van de baasjes. Als je een sportconditie voor honden propageert kan je daar niet naast gaan lopen met een dikke reet.