Ik liep vanavond een rondje door de wijk. Had alleen Nilo bij me, met z'n 10 jaar is hij nog best heel fit maar geniet vooral met dit weer van wat qualitytime en vooral alles op zijn tempo

Dus we struinen wat door de straten, en voor me zie ik een man met een Mechelaar aan een flexilijn. Een flexilijn waarvan de rem defect was kennelijk

en de hond ook, want die hing zonder duidelijke aanleiding ineens in de arm van z'n baas. Baas reageerde daar niet echt op en liet de hond wat zenuwachtig rondscharrelen. Wij moesten ook die kant op, maar ik zag de man geen aanstalten maken om z'n hond bij zich te halen dus ik besloot de straat over te steken en aan de andere kant te lopen.
Het moment dat we hem voorbij zijn en ik weer oversteek begint de man weer te lopen, met de Mechel bijna bij Nilo's hielen en niet op een heel fijne manier

Ik laat Nilo daarom maar voor me lopen en ga zelf tussen hem en de Mechel in lopen, waarbij ik me nog bedacht hoe braaf hij eigenlijk is dat hij niet eens opkijkt naar zo'n driftige Mechel reu achter zich, de bloemetjes en graspollen waren echt vele malen interessanter

Uiteindelijk haalt de man me in, godzijdank werkte de rem op de flex toen wel

want de Mechel valt uit naar Nilo vlak voor ons, krijgt een mep en wordt naast de baas neergezet. En die zegt tegen me: Wat je net deed he, dat mag je nóóit doen!
Ik: He, wa?
Hij: Dat omlopen, dat mag je echt nooit doen! Daar maak je een hond agressief mee!
Ik: Oh, maar dat deed ik voor mijn hond hoor. Die heeft niet zo veel behoefte hier aan en loopt liever om
Hij: Ja, maar daarmee leer je hem negeren! En daar wordt hij agressief van!
Ik: Oh, mijn hond wordt agressief als hij de kans krijgt om honden te negeren? Hoe werkt dat?
Hij: DAAR KOM JE VANZELF NOG WEL ACHTER, GOFFERDOMME!
Oh. Ok
En toen gaf hij z'n schuimbekkende Mechel nog een correctie en liep door, terwijl Nilo en ik elkaar aankeken in totale verontwaardiging

Maar dan weten jullie dat! Doe er je voordeel mee!