Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Merkwaardig

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Merkwaardig

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik liep vanavond een rondje door de wijk. Had alleen Nilo bij me, met z'n 10 jaar is hij nog best heel fit maar geniet vooral met dit weer van wat qualitytime en vooral alles op zijn tempo :ok: Dus we struinen wat door de straten, en voor me zie ik een man met een Mechelaar aan een flexilijn. Een flexilijn waarvan de rem defect was kennelijk :mann: en de hond ook, want die hing zonder duidelijke aanleiding ineens in de arm van z'n baas. Baas reageerde daar niet echt op en liet de hond wat zenuwachtig rondscharrelen. Wij moesten ook die kant op, maar ik zag de man geen aanstalten maken om z'n hond bij zich te halen dus ik besloot de straat over te steken en aan de andere kant te lopen.

Het moment dat we hem voorbij zijn en ik weer oversteek begint de man weer te lopen, met de Mechel bijna bij Nilo's hielen en niet op een heel fijne manier :scratch: Ik laat Nilo daarom maar voor me lopen en ga zelf tussen hem en de Mechel in lopen, waarbij ik me nog bedacht hoe braaf hij eigenlijk is dat hij niet eens opkijkt naar zo'n driftige Mechel reu achter zich, de bloemetjes en graspollen waren echt vele malen interessanter :LOL: Uiteindelijk haalt de man me in, godzijdank werkte de rem op de flex toen wel :wink: want de Mechel valt uit naar Nilo vlak voor ons, krijgt een mep en wordt naast de baas neergezet. En die zegt tegen me: Wat je net deed he, dat mag je nóóit doen!
Ik: He, wa?
Hij: Dat omlopen, dat mag je echt nooit doen! Daar maak je een hond agressief mee!
Ik: Oh, maar dat deed ik voor mijn hond hoor. Die heeft niet zo veel behoefte hier aan en loopt liever om
Hij: Ja, maar daarmee leer je hem negeren! En daar wordt hij agressief van!
Ik: Oh, mijn hond wordt agressief als hij de kans krijgt om honden te negeren? Hoe werkt dat?
Hij: DAAR KOM JE VANZELF NOG WEL ACHTER, GOFFERDOMME!
Oh. Ok :Q:
En toen gaf hij z'n schuimbekkende Mechel nog een correctie en liep door, terwijl Nilo en ik elkaar aankeken in totale verontwaardiging :LOL: Maar dan weten jullie dat! Doe er je voordeel mee! :engel:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Re: Merkwaardig

Ongelezen bericht door Lothian »

Je kon wel zien in wat voor onverdeeld succes dat advies bij hem resulteert :oeps: knappe Nilo in ieder geval!
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Oh werkt dat zo :piew:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Staat genoteerd, loop nooit om bij een mechelaar :lees: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Tamara81 schreef:Hahaha, die reactie van die man. Zal wel uit pure frustratie zijn dat hij nooit een seconde aan de relatie met- en de opvoeding van zijn hond heeft gewerkt.

Vreselijk, zulke reacties. Kun je niks mee. Merkwaardig is het zeker.
Oh, voor zijn idee is hij heel druk met die opvoeding hoor! Ik sprak hem ook eens toen die hond nog heel jong was. Toen ook al aan een flex, want hij wilde hem leren om altijd los te lopen en dit was de eerste stap. Godzijdank loopt de hond nog steeds aan de flex, maar je hoort hem van een afstand al: VOET! LINKS! ANDERE LINKS! VOLG! :LOL:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:Staat genoteerd, loop nooit om bij een mechelaar :lees: :mrgreen: :mrgreen:
Nee joh, what could possibly go wrong? :Q: Raar gedacht ook van me, dat ik m'n kleine, zachtaardige toch-wel-seniorenhondje in bescherming wil nemen :mrgreen:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Je hebt er gewoon te weinig kaas van gegeten, dat is duidelijk!
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Maeve schreef:
billy schreef:Staat genoteerd, loop nooit om bij een mechelaar :lees: :mrgreen: :mrgreen:
Nee joh, what could possibly go wrong? :Q: Raar gedacht ook van me, dat ik m'n kleine, zachtaardige toch-wel-seniorenhondje in bescherming wil nemen :mrgreen:
Gekkie ben je :LOL: :LOL: doorlopen moet je :zweep:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef:Je hebt er gewoon te weinig kaas van gegeten, dat is duidelijk!
Ik ken m'n plek weer :LOL: Het overkomt me echt nog best vaak dat mensen me op zo'n manier dingen uitleggen over honden. Blijkbaar kom ik onwetend over? :Q:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Kijk dat zijn nu nog eens tips waar we wat aan hebben. Niet meer omlopen dus vanaf nu hier :engel:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Dat je dat niet wist zeg :80: :Q:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Maeve schreef:
Ik ken m'n plek weer :LOL: Het overkomt me echt nog best vaak dat mensen me op zo'n manier dingen uitleggen over honden. Blijkbaar kom ik onwetend over? :Q:
Ja, maar dat is logisch. Doordat je er altijd zo hulpeloos bij loopt met je honden die zich altijd zo misdragen voelen mensen de natuurlijke behoefte om je te helpen met raad en daad, wijze woorden enzo. Dat snap je toch wel?

Nee, ik denk dat die mensen sowieso graag bemoeien en zich belangrijk willen voelen en dat ze denken daar in een jonge meid een mooi hulpeloos slachtoffer te vinden. Dat jij nou juist degene bent met de hartstikke goed opgevoede honden zien ze niet, maar ze denken natuurlijk ook dat jouw fluffy's zo geboren zijn.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Maeve schreef:
:mrgreen: Te lief?

Die had na de eerste zin al de blik gekregen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik vind het soms ook niet meer zo leuk om honden te hebben, lopen meer mafkezen mee soms dan normale mensen :blauwoog: Ik wil een hutje op de hei graag,
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Oh ja, en als Nilo wel gekeken had en de hond was uitgevallen had hij dat vast als excuus gebruikt
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Die mechel brulde vast hetzelfde tegen Nilo :lol1:

Lekker eigenwijs verder doen op jouw manier maar, dan maar een verknipte hond voor je :engel:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Hahahaha! Hij heeft gelukkig DE manier gevonden, dat blijkt wel.

Ik liep laatst in een bos waar honden alleen aangelijnd mogen komen. Beide honden zaten aan de heupgordel en waren lekker aan het struinen toen een hond flink uitviel en ook schuimbekkend in zijn lijn hing. Mijn honden negeerden dat netjes en we liepen door.
Even later zie ik datzelfde stel met die hond en zegt die vrouw tegen haar man: "oh dat zijn die irritante honden weer, wij gaan links". Hahahaha!

Ik denk dat je een hekel krijgt aan je omgeving als je hond zich misdraagt ofzo :LOL:
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

als iets jezelf niet lukt, in dit geval zijn hond netjes opvoeden, tja dan ga je toch gewoon lekker op een ander afreageren,
de omgekeerde wereld.
ik vind het gewoon sociaal, als anderen, en ik zelf, netjes bepaalde situaties oplossen door even afstand te nemen en elkaar ruim te passeren, of iets op een andere manier op te lossen.
maar gestoorden zullen er ook altijd tussen zitten.
Nath
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Hollandse herder

Ongelezen bericht door Nath »

Omgekeerde wereld weer eens :19:

Laatst ook iemand bij ons op de club die helemaal verontwaardigd was. Hij liep met zn hond (45kg ongeleid projectiel Duitse herder, niet onder appel) en iemand met een klein hondje tilde deze op en vroeg of hij zn hond bij zich wilde houden.. belachelijk was dat! En toen ik zei dat ik dat ook gedaan zou hebben omdat zo’n hondje nu eenmaal snel stuk is: jamaar daar wordt hij toch bang door?!

Naja liever bang dan stuk zullen we maar zeggen dan he :Q: daar had hij nog nooit zo over nagedacht...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef:Wat bijzonder om een wildvreemde te gaan vertellen wat hij wel of niet mag doen.
:engel: Met charlie kreeg ik allerlei ongevraagd CM advies.

Moet heel eerlijk toegeven dat ik het een keer of drie ook niet heb kunnen laten. Wel uit bezorgdheid, of omdat die mensen er zichtbaar doorheen zaten. Maar nog steeds ongevraagd :tongue:
Zamunda
Zeer actief

Manuma schreef:Hahahaha! Hij heeft gelukkig DE manier gevonden, dat blijkt wel.

Ik liep laatst in een bos waar honden alleen aangelijnd mogen komen. Beide honden zaten aan de heupgordel en waren lekker aan het struinen toen een hond flink uitviel en ook schuimbekkend in zijn lijn hing. Mijn honden negeerden dat netjes en we liepen door.
Even later zie ik datzelfde stel met die hond en zegt die vrouw tegen haar man: "oh dat zijn die irritante honden weer, wij gaan links". Hahahaha!
:80: :piew: :LOL:

En dat je maar trots mag zijn op je knappe honden :ok: !
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ohja, ik zie dat hij zelf de expert is in hoe agressie en uitvallen te voorkomen! :LOL:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ergens snap ik hem ook nog wel. Als je een stukje om loopt kan je frustratie creëren en als je dat maar vaak doet kan dat agressie opwekken. Maar dan heeft de beste man het woordje negeren toch wel anders geïnterpreteerd, want in zulke situaties wordt er alles behalve genegeerd :tongue:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Manuma schreef:Hahahaha! Hij heeft gelukkig DE manier gevonden, dat blijkt wel.

Ik denk dat je een hekel krijgt aan je omgeving als je hond zich misdraagt ofzo :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Zamunda
Zeer actief

veertje schreef:Ergens snap ik hem ook nog wel. Als je een stukje om loopt kan je frustratie creëren en als je dat maar vaak doet kan dat agressie opwekken. Maar dan heeft de beste man het woordje negeren toch wel anders geïnterpreteerd, want in zulke situaties wordt er alles behalve genegeerd :tongue:
Maar hoe creeer je frustratie middels omlopen dan? Of hoe creeer je meer frustratie met omlopen dan met dicht op elkaar passeren?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Tara schreef:Wat bijzonder om een wildvreemde te gaan vertellen wat hij wel of niet mag doen.
Dat maak ik wel vaker mee. Laatst zat ik even op een bankje in het bos, Biko stond naast mij en ik had mijn hand op zijn nek en was hem een beetje aan het kriebelen. Toen liep een oudere man met een timide bouvier langs en brulde tegen mij: FOUT, bij herders en bouviers is de nek om te straffen en de keel om te belonen. Oké :scratch:
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Merkwaardig ja :LOL:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Mijn honden zijn geen engeltjes hoor, maar uitvallers negeren ze gelukkig wel :lief:

Laatst nog een man met een aangelijnde Berner sennenhond. Hij liet de hond naar Manu toerennen en die was daar duidelijk niet van gediend. Ik ga voor Manu staan en zorg dat hij achter me blijft. Kreeg ik een uitleg dat Manu gromde omdat ik de riem korter had gepakt. Nee, hij gromt omdat jij jouw grote reu op hem af laat stormen. Nee hoor, als ik de riem lang had gelaten was er niets aan de hand geweest. Uhu.
veertje
Zeer actief

Zamunda schreef:
veertje schreef:Ergens snap ik hem ook nog wel. Als je een stukje om loopt kan je frustratie creëren en als je dat maar vaak doet kan dat agressie opwekken. Maar dan heeft de beste man het woordje negeren toch wel anders geïnterpreteerd, want in zulke situaties wordt er alles behalve genegeerd :tongue:
Maar hoe creeer je frustratie middels omlopen dan? Of hoe creeer je meer frustratie met omlopen dan met dicht op elkaar passeren?

Voor sommige honden is netjes langslopen best moeilijk. Dan veroorzaak je frustratie en als je als baas weer gefrustreerd van je gefrustreerde hond en dat verkeerd aanpakt, kan een hond andere honden gaan linken aan een boze baas. Iets dat ik me bij dit verhaal best kan voorstellen bij die man en mechel :wink: Ik denk dat die man hier ook bedoelde niet passeren, maar eerst kennismaken en dan passeren. Maar dat was mijn eigen invulling hierin.
Overigens ben ik geheel voor omlopen hoor :wink:
veertje
Zeer actief

Manuma schreef:Mijn honden zijn geen engeltjes hoor, maar uitvallers negeren ze gelukkig wel :lief:

Laatst nog een man met een aangelijnde Berner sennenhond. Hij liet de hond naar Manu toerennen en die was daar duidelijk niet van gediend. Ik ga voor Manu staan en zorg dat hij achter me blijft. Kreeg ik een uitleg dat Manu gromde omdat ik de riem korter had gepakt. Nee, hij gromt omdat jij jouw grote reu op hem af laat stormen. Nee hoor, als ik de riem lang had gelaten was er niets aan de hand geweest. Uhu.

Nou de invloed van een lijn is wel heel groot. Even iets aantrekken en je hond reageert. Van de week ook op een wandeling een grote berner (toeval? :tongue: ) die naar Finn kwam. Finn vindt zulke grote honden heel spannend en toen kwam er nog een teef bij staan. Ik zag aan hem dat hij het spannend vond, maar heb de riem lang gelaten. Had ik hem strak getrokken was hij uitgevallen, dat weet ik zeker.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”