Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teken controle

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

teken controle

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Er zijn van die plekjes op het lichaam van een hond die men nogal makkelijk overslaat bij de teken controle.

Afbeelding

en zelfs hier als je hond graag gras eet.
Afbeelding

Foto's zijn niet van Sarah.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: teken controle

Ongelezen bericht door LongFields »

Ieuwwwwwwww, vooral die eerste! :O: :schrik:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

niet om t een of t ander, maar als een honden poot er zo uit ziet, mag hij van mij naar de dierenarts, en dan geven ze hem maar even een roesje om alles te verwijderen, gadverdamme..... die draak bij het gebit....kill ik zelf met alle soorten van genoegen :gvd: :zweep: .gelukkig woon ik niet zo erg in een teken gebied, hoera, 1 keer in de 6 a 7 jaar vind ik er eens eentje op een kat of zo
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Oh wat erg. Ik krijg er kippenvel van. Dan verwaarloos je je hond toch wel vind ik als je dat niet eerder door hebt?
teckeltoos
Zeer actief

Kijken jullie ook elke keer onder de poten en in de bek ?
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

teckeltoos schreef:Kijken jullie ook elke keer onder de poten en in de bek ?
Nee niet elke keer. Maar Als Luka op haar zij ligt te slapen dan zie ik de kussentjes van haar poten en dan zou het mij echt eerder opvallen dat er balletjes (teken) tussen haar kussentjes zitten voordat het zo'n hoeveelheid is.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door yodi »

Ik heb het grote voordeel dat Yodi zelf laat zien dat ze een teek heeft, dan komt ze bij me en duwt ze de plek met teek naar mij toe.
Afbeelding
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Ik controleer alles bij Flynn. Poten, bek, oren, neus, staart.. Niet dagelijks, maar zeker wel elke week.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

In de bek niet. De poten ook niet, maar die heb ik zo'n beetje elke dag wel in mijn handen met kroelen, ook tussen de tenen dus dat voel ik wel.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Sterre schreef:
Nee niet elke keer. Maar Als Luka op haar zij ligt te slapen dan zie ik de kussentjes van haar poten en dan zou het mij echt eerder opvallen dat er balletjes (teken) tussen haar kussentjes zitten voordat het zo'n hoeveelheid is.
Maar die hoeveelheid is waarschijnlijk van 1 keer in een "nest" staan. Niet iets wat in de loop van de tijd steeds meer wordt
teckeltoos
Zeer actief

Ik heb zo het idee dat die eerste foto van een zwerfhond is en er al enige tijd mee rondloopt.
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Sterre schreef:Oh wat erg. Ik krijg er kippenvel van. Dan verwaarloos je je hond toch wel vind ik als je dat niet eerder door hebt?
Dan maar niet meer uitlaten als dat onder verwaarlozen valt, want hey wie weet stapt de hond in een nest....
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik controleer Oor uberhaupt niet op teken, dat is onbegonnen werk. Ik kom ze wel tegen met aaien en anders vallen ze er vanzelf weer af. Gelukkig zitten hier niet veel teken. Als ik er te veel tegenkom gooi ik er soms wel bravecto in, dan ben ik weer klaar voor de rest van de zomer, maar de meeste jaren is dat niet nodig.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik ben hier werkelijk nog nooit een teek tegen gekomen. Gewoon nooit, en ik behandel ze er dus ook niet voor. Geloof dat ik gewoon heel veel mazzel heb met de gebieden waar ik kom.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Dees en Maylo schreef:Ik ben hier werkelijk nog nooit een teek tegen gekomen. Gewoon nooit, en ik behandel ze er dus ook niet voor. Geloof dat ik gewoon heel veel mazzel heb met de gebieden waar ik kom.
Ik ben jaloers. Hier nu 21 in anderhalve maand. En dat in een zwarte, halflange vacht. :ugh:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Hilde schreef:
Dees en Maylo schreef:Ik ben hier werkelijk nog nooit een teek tegen gekomen. Gewoon nooit, en ik behandel ze er dus ook niet voor. Geloof dat ik gewoon heel veel mazzel heb met de gebieden waar ik kom.
Ik ben jaloers. Hier nu 21 in anderhalve maand. En dat in een zwarte, halflange vacht. :ugh:
Ik ben jaloers. Dat is een kleine oogst van een kwartier in het bos lopen hier...
Hilde
Zeer actief

Zamunda schreef:Ik ben jaloers. Dat is een kleine oogst van een kwartier in het bos lopen hier...
Baas boven baas :80: Doe jij iets aan bestrijding tegen teken?
Ik heb ook klanten die aangeven er ongeveer tien per dag van de hond te plukken. Wij lopen dagelijks op de hei en in het bos midden op de Veluwe of Utrechtse Heuvelrug, dus eigenlijk mag ik niet klagen.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Hilde schreef:
Zamunda schreef:Ik ben jaloers. Dat is een kleine oogst van een kwartier in het bos lopen hier...
Baas boven baas :80: Doe jij iets aan bestrijding tegen teken?
Ik heb ook klanten die aangeven er ongeveer tien per dag van de hond te plukken. Wij lopen dagelijks op de hei en in het bos midden op de Veluwe of Utrechtse Heuvelrug, dus eigenlijk mag ik niet klagen.
Nou de bestrijding bestaat voornamelijk uit het bos compleet mijden zo vanaf mei tot september (oid). Het is namelijk echt niet te doen anders. Met Lais gaat het nog wel (na afkloppen nog een stuk of 5 op een niet al te warme dag), maar Willem is echt een rampenplan: na het wandelen hem goed 'uitkloppen' en dan als hij op de bank zit nóg gerust 20 lopende teken van hem afplukken... :ugh: . En dan moet ik nog niet denken aan die paar teken die dan al over de bank kruipen waarvan ik er vast weleens eentje mis :schrik: .

Maar dan nog lopen ze ze ook nog weleens in de tuin op, toch wel een paar per week minimaal (Willem meer dan Lais). Als het te gortig wordt krijgt Willem een scaliborband (en dat werkt goed bij hem), maar dat doe ik niet gelijk aan het begin van het seizoen al.

Het is hier een paradijsje, maar die teken zijn wel een groot nadeel.
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

S@ndr@ schreef:niet om t een of t ander, maar als een honden poot er zo uit ziet, mag hij van mij naar de dierenarts, en dan geven ze hem maar even een roesje om alles te verwijderen, gadverdamme..... die draak bij het gebit....kill ik zelf met alle soorten van genoegen :gvd: :zweep: .gelukkig woon ik niet zo erg in een teken gebied, hoera, 1 keer in de 6 a 7 jaar vind ik er eens eentje op een kat of zo
Ik woonde eerst ook in een gebied waar amper teken zitten, ideaal!
Ik had serieus nog maar één keer een teek van Xavi afgeplukt, in zn hele leven.
Nu woon ik elders en het is niet normaal hoeveel teken er zijn. :80:
Ik pluk ze elke dag van hem af. Vanochtend toen ik hem aaide voelde ik nog 1 bij zn schouderbladen.. gelukkig was ie er zo uit.
Meestal lopen ze over zn kop en dan zie ik ze meteen wel. Handig dat witte haar. :mrgreen:

Maar bah, wat een gore beesten!
Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier zitten er ook enorm veel. T enige is binnenblijven. Dat doen we niet dus daarom de Seresto band. Geen teek meer te zien.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Kells schreef:
mijke schreef:Ik controleer Oor uberhaupt niet op teken, dat is onbegonnen werk. Ik kom ze wel tegen met aaien en anders vallen ze er vanzelf weer af. Gelukkig zitten hier niet veel teken. Als ik er te veel tegenkom gooi ik er soms wel bravecto in, dan ben ik weer klaar voor de rest van de zomer, maar de meeste jaren is dat niet nodig.
Bravecto geef ik dus echt niet aan mijn honden! Met twee tot drie pipetjes Advantix per jaar lukt het mij prima om ze vrij van teken te houden.
Jaja, krijgen we die discussie weer :P
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik was eerlijk gezegd ook verbaasd, ken echt niemand die dat nog gebruikt.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Geloof mij, genoeg mensen gebruiken het. Inclusief ik en ik ben er zeer tevreden over. :ok:

Teken zijn smerige beesten. En als mijn hond er steeds zo veel zou hebben dan zou ik echt wat gaan doen aan goede tekenbestrijding.
Zamunda
Zeer actief

Willem zou nog steeds een horde teken mee naar huis nemen in zijn vacht, die teken willen hem dan niet en kruipen dan vervolgens lekker over/in de bank waar ik me later ook op nestel... nee dank je de koekoek.

Het enige wat ik nog weleens zou willen proberen is een of andere spray die je voor de wandeling op de vacht spuit, als ze dan echt van de honden af blijven lijkt me dat wel een fijne oplossing.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Kells schreef:
mijke schreef:Ik controleer Oor uberhaupt niet op teken, dat is onbegonnen werk. Ik kom ze wel tegen met aaien en anders vallen ze er vanzelf weer af. Gelukkig zitten hier niet veel teken. Als ik er te veel tegenkom gooi ik er soms wel bravecto in, dan ben ik weer klaar voor de rest van de zomer, maar de meeste jaren is dat niet nodig.
Bravecto geef ik dus echt niet aan mijn honden! Met twee tot drie pipetjes Advantix per jaar lukt het mij prima om ze vrij van teken te houden.
De hond van mijn ouders, Antoon, is een gruwelijke dood gestorven door Advantix. 5 dagen bij de dierenarts gelegen met huid die overal losliet, zijn hele lichaampje opgezwollen en in slaap gehouden zodat hij de pijn niet zou voelen. Toen bleek dat na 5 dagen zijn ogen er ook aan gingen hebben we hem in laten slapen. Een verhaal uit de eerste hand en bewezen direct gevolg van Advantix. Ik stond erbij en keek ernaar. :(: Geen internetverhalen zoals bij de meeste Bravecto verhalen.
We hebben hier laatst uitgebreid informatie-onderzoek naar Bravecto gedaan. 94 geleiders met honden die dagelijks in zeer tekenrijke omgeving komen. Ook hier kwam er ineens een Bravectoverbod, naar aanleiding van alle hardnekkige verhalen op internet.....OA op aandringen van mij is dit inmiddels weer opgeheven. Gesprekken gevoerd met 2 zeer gerenommeerde dierenartsen en een chef heeft contact opgenomen met de Universiteit Utrecht over de wetenschappelijk aangetoonde effecten van Bravecto. Conclusie; Bravecto wordt weer aan iedereen verstrekt. Ik ben er blij mee, 10 teken op een dag per hond is hier dagelijkse kost. 1 pil Bravecto per jaar in het voorjaar en nergens meer last van.
Gr. Aniek

Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Budkes schreef:Geen internetverhalen zoals bij de meeste Bravecto verhalen.
Dit is voor ons natuurlijk net zo goed een internetverhaal als de Bravectoverhalen ;)

Ik ben wel benieuwd of het bij dit hondje de eerste keer was dat Advantix werd gebruikt?
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Nadat Loki in een tekennest gelopen is en hierdoor 100+ teken had, hebben wij hem met Advantix behandeld waardoor ook de meeste teken afgestorven zijn en we die eruit konden borstelen. Ik wacht nog tot de Seresto band komt (mijn DA heeft er een besteld voor mij) en dan krijgt hij die ook om.
Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Bravecto hier dus ook echt nooit. Maar omdat t vergaat van de teken de Seresto. Die kan tenminste af als t moet. Teveel ellende al meegemaakt met gif in een hond. Dat echt nooit meer
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hilde
Zeer actief

malinois schreef:Bravecto hier dus ook echt nooit. Maar omdat t vergaat van de teken de Seresto. Die kan tenminste af als t moet. Teveel ellende al meegemaakt met gif in een hond. Dat echt nooit meer
Dit is ook het enige chemische middel dat er hier ooit in zou komen.
Geen enkele twijfel over Bravecto. Ook voor de ‘internetverhalen’ (ik ken ze ook uit eerste hand) vond ik het al troep. Een middel IN je hond om iets van buitenaf te bestrijden? En dan niet om de weerstand op te hogen, maar iets om je hond giftig te maken voor die beesten. Gelukkig denkt mijn dierenarts er hetzelfde over en heeft ze nooit Bravecto verkocht.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:
malinois schreef:Bravecto hier dus ook echt nooit. Maar omdat t vergaat van de teken de Seresto. Die kan tenminste af als t moet. Teveel ellende al meegemaakt met gif in een hond. Dat echt nooit meer
Dit is ook het enige chemische middel dat er hier ooit in zou komen.
Geen enkele twijfel over Bravecto. Ook voor de ‘internetverhalen’ (ik ken ze ook uit eerste hand) vond ik het al troep. Een middel IN je hond om iets van buitenaf te bestrijden? En dan niet om de weerstand op te hogen, maar iets om je hond giftig te maken voor die beesten. Gelukkig denkt mijn dierenarts er hetzelfde over en heeft ze nooit Bravecto verkocht.
Ooit? :mrgreen:

Nee echt wie dat bedacht heeft...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”