en zelfs hier als je hond graag gras eet.

Foto's zijn niet van Sarah.
Moderator: moderatorteam
Nee niet elke keer. Maar Als Luka op haar zij ligt te slapen dan zie ik de kussentjes van haar poten en dan zou het mij echt eerder opvallen dat er balletjes (teken) tussen haar kussentjes zitten voordat het zo'n hoeveelheid is.teckeltoos schreef:Kijken jullie ook elke keer onder de poten en in de bek ?
In de bek niet. De poten ook niet, maar die heb ik zo'n beetje elke dag wel in mijn handen met kroelen, ook tussen de tenen dus dat voel ik wel.teckeltoos schreef:Kijken jullie ook elke keer onder de poten en in de bek ?
Maar die hoeveelheid is waarschijnlijk van 1 keer in een "nest" staan. Niet iets wat in de loop van de tijd steeds meer wordtSterre schreef:Nee niet elke keer. Maar Als Luka op haar zij ligt te slapen dan zie ik de kussentjes van haar poten en dan zou het mij echt eerder opvallen dat er balletjes (teken) tussen haar kussentjes zitten voordat het zo'n hoeveelheid is.teckeltoos schreef:Kijken jullie ook elke keer onder de poten en in de bek ?
Dan maar niet meer uitlaten als dat onder verwaarlozen valt, want hey wie weet stapt de hond in een nest....Sterre schreef:Oh wat erg. Ik krijg er kippenvel van. Dan verwaarloos je je hond toch wel vind ik als je dat niet eerder door hebt?
Ik ben jaloers. Hier nu 21 in anderhalve maand. En dat in een zwarte, halflange vacht.Dees en Maylo schreef:Ik ben hier werkelijk nog nooit een teek tegen gekomen. Gewoon nooit, en ik behandel ze er dus ook niet voor. Geloof dat ik gewoon heel veel mazzel heb met de gebieden waar ik kom.
Ik ben jaloers. Dat is een kleine oogst van een kwartier in het bos lopen hier...Hilde schreef:Ik ben jaloers. Hier nu 21 in anderhalve maand. En dat in een zwarte, halflange vacht.Dees en Maylo schreef:Ik ben hier werkelijk nog nooit een teek tegen gekomen. Gewoon nooit, en ik behandel ze er dus ook niet voor. Geloof dat ik gewoon heel veel mazzel heb met de gebieden waar ik kom.
Baas boven baasZamunda schreef:Ik ben jaloers. Dat is een kleine oogst van een kwartier in het bos lopen hier...
Nou de bestrijding bestaat voornamelijk uit het bos compleet mijden zo vanaf mei tot september (oid). Het is namelijk echt niet te doen anders. Met Lais gaat het nog wel (na afkloppen nog een stuk of 5 op een niet al te warme dag), maar Willem is echt een rampenplan: na het wandelen hem goed 'uitkloppen' en dan als hij op de bank zit nóg gerust 20 lopende teken van hem afplukken...Hilde schreef:Baas boven baasZamunda schreef:Ik ben jaloers. Dat is een kleine oogst van een kwartier in het bos lopen hier...Doe jij iets aan bestrijding tegen teken?
Ik heb ook klanten die aangeven er ongeveer tien per dag van de hond te plukken. Wij lopen dagelijks op de hei en in het bos midden op de Veluwe of Utrechtse Heuvelrug, dus eigenlijk mag ik niet klagen.
Ik woonde eerst ook in een gebied waar amper teken zitten, ideaal!S@ndr@ schreef:niet om t een of t ander, maar als een honden poot er zo uit ziet, mag hij van mij naar de dierenarts, en dan geven ze hem maar even een roesje om alles te verwijderen, gadverdamme..... die draak bij het gebit....kill ik zelf met alle soorten van genoegen![]()
.gelukkig woon ik niet zo erg in een teken gebied, hoera, 1 keer in de 6 a 7 jaar vind ik er eens eentje op een kat of zo
Jaja, krijgen we die discussie weerKells schreef:Bravecto geef ik dus echt niet aan mijn honden! Met twee tot drie pipetjes Advantix per jaar lukt het mij prima om ze vrij van teken te houden.mijke schreef:Ik controleer Oor uberhaupt niet op teken, dat is onbegonnen werk. Ik kom ze wel tegen met aaien en anders vallen ze er vanzelf weer af. Gelukkig zitten hier niet veel teken. Als ik er te veel tegenkom gooi ik er soms wel bravecto in, dan ben ik weer klaar voor de rest van de zomer, maar de meeste jaren is dat niet nodig.
De hond van mijn ouders, Antoon, is een gruwelijke dood gestorven door Advantix. 5 dagen bij de dierenarts gelegen met huid die overal losliet, zijn hele lichaampje opgezwollen en in slaap gehouden zodat hij de pijn niet zou voelen. Toen bleek dat na 5 dagen zijn ogen er ook aan gingen hebben we hem in laten slapen. Een verhaal uit de eerste hand en bewezen direct gevolg van Advantix. Ik stond erbij en keek ernaar.Kells schreef:Bravecto geef ik dus echt niet aan mijn honden! Met twee tot drie pipetjes Advantix per jaar lukt het mij prima om ze vrij van teken te houden.mijke schreef:Ik controleer Oor uberhaupt niet op teken, dat is onbegonnen werk. Ik kom ze wel tegen met aaien en anders vallen ze er vanzelf weer af. Gelukkig zitten hier niet veel teken. Als ik er te veel tegenkom gooi ik er soms wel bravecto in, dan ben ik weer klaar voor de rest van de zomer, maar de meeste jaren is dat niet nodig.
Dit is voor ons natuurlijk net zo goed een internetverhaal als de BravectoverhalenBudkes schreef:Geen internetverhalen zoals bij de meeste Bravecto verhalen.
Dit is ook het enige chemische middel dat er hier ooit in zou komen.malinois schreef:Bravecto hier dus ook echt nooit. Maar omdat t vergaat van de teken de Seresto. Die kan tenminste af als t moet. Teveel ellende al meegemaakt met gif in een hond. Dat echt nooit meer
Ooit?Hilde schreef:Dit is ook het enige chemische middel dat er hier ooit in zou komen.malinois schreef:Bravecto hier dus ook echt nooit. Maar omdat t vergaat van de teken de Seresto. Die kan tenminste af als t moet. Teveel ellende al meegemaakt met gif in een hond. Dat echt nooit meer
Geen enkele twijfel over Bravecto. Ook voor de ‘internetverhalen’ (ik ken ze ook uit eerste hand) vond ik het al troep. Een middel IN je hond om iets van buitenaf te bestrijden? En dan niet om de weerstand op te hogen, maar iets om je hond giftig te maken voor die beesten. Gelukkig denkt mijn dierenarts er hetzelfde over en heeft ze nooit Bravecto verkocht.